10tilføjet af

Årlig afgift på 8.000 kr for at ryge.

4.000 kr for dem som ikke ryger så meget...
Det ville indbringe staten, ikke under 3,5 milliarder til velfærd!

OG svineriet er værre end de fleste aner!
Faktisk er det skyld i "cirka 90 procent af udslippet af kræftfremkaldende stoffer, cirka 70 procent af det stærkt sundhedsskadelige partikeludslip og cirka 60 procent af det ekstremt farlige dioxinudslip."
En anden partikelforurener, men i meget mindre målestok, koster ca. 2000 passive dødsfald om året! 😮

Og der er INGEN undskyldninger!
De kan sq bare lade være med at forpeste luften for os andre...
De har andre alternativer...
De er skyld i uskyldige dødsfald hvert år...
De er skyld i livsforkortende sygdomme...

Så STOP med svineriet eller betal!

http://www.bt.dk/danmark/groen-ejerafgift-paa-privat-braendefyring

Hvad synes SOL...
Skal man betale afgift for at forpeste luften for andre?
tilføjet af

SF har svaret

Ja, er ganske enig i SF` gode forslag
"...Rygning koster hvert år 14.000 danskere livet. Heraf 2.000 som dør af passiv rygning. Svarende til næsten hvert fjerde dødsfald. Hvis danskerne slet ikke røg, ville den gennemsnitlige levetid være mere end 3 år længere.

Der er altså ingen tvivl om, at vi burde leve sundere. Det vil altid være op til den enkelte at træffe den beslutning. Men som samfund er tiden inde til, at vi sender de rigtige signaler. Det skal være dyrere at leve usundt – så vi samtidig kan få bedre råd til forebyggelse og ordentlig behandling af dem der bliver syge......"
Forslag .
Cigaretter -10 kr. pr. pakke til en gennemsnitspris på 43 kr.

Provenu, mia. kr 0,9
tilføjet af

Glemte kilde link

tilføjet af

Er glad for en enig venstrefløj...

Men måske skulle du lige læse mit link... 😉
tilføjet af

Hvad er bedst og hvad er realistisk

Hvad med forbrændingsmotore, de forurener meget, skal de også væk, de er meget værre
tilføjet af

Både og...

Faktisk er nogle forbrændingsmotore nu så rene at de udleder renere luft end de indånder, i visse miljøer...
Men, ja!
Så snart at der er et realistisk alternativ, så skal de også væk...

Og en vindmølle er jo et realistisk alternativ til "rygeren"....
tilføjet af

Alle der foruener skal betale

afgift, al foruening er sundhedsskadelig.
tilføjet af

mener

Jeg mener at flere afgifter på rygning er en god ting. Det skal være så dyrt at folk tænker sig GRUNDIGT om inden de begynder på det.
tilføjet af

Ih hvor er i hellige

I er lige til at brække sig over, så hellige I er.
Iøvrigt er jeg selv hamrende ligeglad, jeg bliver sgu ved med at ryge, jeg kan også undgå de nye afgifter, jeg siger dog ikke hvordan.
Det sjove er, at når jeg har gæster, og det har jeg ofte, så sørger jeg altid for at der er flertal af rygere, det må dem der ikke ryger så bøje sig for - og det gør de da, ellers er det også bare farvel, he he, det er såre enkelt.😃
tilføjet af

nu gør du dem fornærmede

Det er altid så skægt i denne slags indlæg. "Så skal vi jo alle sammen bøde, for vi forurener allesammen med et eller andet".
Det har I helt ret i. Hvorfor stoppe rygning, når der er så meget andet forurening.
Hvorfor sikre dyrevelfærd på en lille japansk ø. Der er jo stadig mange andre steder, hvor dyr lider.
Hvorfor skal vi hjælpe de sulte børn i Afrika. Der er jo også andre lande, hvor de sulter.
Hvorfor i det hele taget gøre noget ved problemerne, så længe der stadig er andre problemer også?
😉😉😉
tilføjet af

Så begynder jeg først at ryge, meget!!!!

Først og fremmest så handler det jo slet ikke om at mindske forurening eller få en bedre luftkvalitet.
Det er kun en ekstra skat, intet andet, og den vil de så gerne have indført fordi vi nu er så mange som bruger fastbrændsel hvor de ikke kan kræve deres skide afgifter, olie og gas salget er faldet og så skal pengene findes et andet sted.
Igen går det hårdt udover den "lille mand", vi som ikke kan finde pengene til den afgiftsplagede olie og som ikke kan investere i jord/sol og hvad der ellers findes af "grøn" energi.
Her knokler vi rundt og slæber os halvt ihjel for at fyre med noget som er Co2 neutralt, nu skal vi så straffes for det.
At der sikkert er nogle knoldhoveder i et par store byer som ikke kan finde ud af at fyre rigtigt, hvorfor fanden skal de gå ud over alle os ude på landet som har et moderne fyringsanlæg/brændeovn som ikke sviner noget af betydning, det er kun for at vride nogle flere penge ud af os som ikke har flere penge.
Kommer den afgift, så støver jeg den gamle knokkel af et oliefyr af, det har ikke kørt i snart 10 år, men så bliver det bygget om til at kunne fyre med spildolie, det må man vist kun gøre på Island men stumperne kan købes her i landet og koster ikke alverden, så kommer der røg og partikler her fra matrikkelen, det er jo bare ærgeligt at økologisk råd vil tvinge os til det.
Nå men jeg kommer da til at fyre meget billigt i fremtiden hvis afgiften kommer, spildolie kan jeg få alt den af som jeg vil have gratis, og så lidt til.
Så bliver der skruet op til 25 grader i hele huset, og jeg kan hvile min stakkels ryg i havestolen mens jeg kikker op på skorstenen som pulser alt muligt ud i luften, det bliver sgu godt.
Skorstensfejeren er jeg ikke bange for, han meddeler altid et par dage i forvejen at han kommer, så påsætter jeg den gamle oliebrænder med slangen i en dunk dyrt afgiftplaget fyringsolie og lige så snart han så har forladt matrikkelen, ja gæt selv.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.