68tilføjet af

Venstre vil aktivere 270.000 Danskere til arbejde

Venstre vil have færre der er på overførselsindkomster, så der er ligeså mange eller få som i Sverige der modtager penge fra det offentlige.
Så i alt 270.000 skal væk fra bodegaen og sofaen og ud at arbejde, så staten og skatteyderne kan spare 50 mia.
Mon Løkke har afstemt det med Thulesen Dahl og Pia K ?
Claus Hjort - Slut med dansk blødsødenhed
😃
tilføjet af

Venstre vil aktivere 270.000 Danskere til arbejde

Og hvor er de 270.000 arbejdspladser ❓ ❓ ❓
Vi kan jo melde os ud af EU og FN, sløjfe alle konventioner og inddrage alle tildelte statsborgerskaber hvilket ville hjælpe gevaldigt på beskæftigelsen.
Måske i Dit lusede kvarter kan det ses, men ingen andre steder står folk i lange køer udenfor bodegaerne for at få en siddeplads.
tilføjet af

Venstre vil aktivere 270.000 Danskere til arbejde

Spørger jo DF vælgerne - det er vel dem der skal i gang når Løkke kommer til magten.
50 mia. er mange penge 😉
Og hvor er de 270.000 arbejdspladser ❓ ❓ ❓
Vi kan jo melde os ud af EU og FN, sløjfe alle konventioner og inddrage alle tildelte statsborgerskaber hvilket ville hjælpe gevaldigt på beskæftigelsen.
Måske i Dit lusede kvarter kan det ses, men ingen andre steder står folk i lange køer udenfor bodegaerne for at få en siddeplads.
tilføjet af

Venstre vil aktivere 270.000 Danskere til arbejde

Hvorfor kun DF og ikke alle de der stemmer S, SF, V, R, K eller Ø.......eller på Allah 😖 ❓ ❓
Hvad med at deponere alle de uvederhæftige fordomme i skufferne inden Du skriver mere [!]

Spørger jo DF vælgerne - det er vel dem der skal i gang når Løkke kommer til magten.
50 mia. er mange penge 😉
[quote="fruppe" post=2708572]Og hvor er de 270.000 arbejdspladser ❓ ❓ ❓
Vi kan jo melde os ud af EU og FN, sløjfe alle konventioner og inddrage alle tildelte statsborgerskaber hvilket ville hjælpe gevaldigt på beskæftigelsen.
Måske i Dit lusede kvarter kan det ses, men ingen andre steder står folk i lange køer udenfor bodegaerne for at få en siddeplads.[/quote]
tilføjet af

Venstre vil aktivere 270.000 Danskere til arbejde

Men nu er DF jo ifølge dem selv Danskernes parti, så hvem mere end deres vælgere skal i arbejde❓😕
Hvorfor kun DF og ikke alle de der stemmer S, SF, V, R, K eller Ø.......eller på Allah 😖 ❓ ❓
Hvad med at deponere alle de uvederhæftige fordomme i skufferne inden Du skriver mere [!]

[quote="anonyym" post=2708575]Spørger jo DF vælgerne - det er vel dem der skal i gang når Løkke kommer til magten.
50 mia. er mange penge 😉
[quote="fruppe" post=2708572]Og hvor er de 270.000 arbejdspladser ❓ ❓ ❓
Vi kan jo melde os ud af EU og FN, sløjfe alle konventioner og inddrage alle tildelte statsborgerskaber hvilket ville hjælpe gevaldigt på beskæftigelsen.
Måske i Dit lusede kvarter kan det ses, men ingen andre steder står folk i lange køer udenfor bodegaerne for at få en siddeplads.[/quote][/quote]
tilføjet af

Venstre vil aktivere 270.000 Danskere til arbejde

Det må Du spørge partiet om, istedetfor at smide en masse fordomme på et offentligt forum.

Men nu er DF jo ifølge dem selv Danskernes parti, så hvem mere end deres vælgere skal i arbejde❓😕
[quote="fruppe" post=2708581]Hvorfor kun DF og ikke alle de der stemmer S, SF, V, R, K eller Ø.......eller på Allah 😖 ❓ ❓
Hvad med at deponere alle de uvederhæftige fordomme i skufferne inden Du skriver mere [!]

[quote="anonyym" post=2708575]Spørger jo DF vælgerne - det er vel dem der skal i gang når Løkke kommer til magten.
50 mia. er mange penge 😉
[quote="fruppe" post=2708572]Og hvor er de 270.000 arbejdspladser ❓ ❓ ❓
Vi kan jo melde os ud af EU og FN, sløjfe alle konventioner og inddrage alle tildelte statsborgerskaber hvilket ville hjælpe gevaldigt på beskæftigelsen.
Måske i Dit lusede kvarter kan det ses, men ingen andre steder står folk i lange køer udenfor bodegaerne for at få en siddeplads.[/quote][/quote][/quote]
tilføjet af

Venstre vil have dem til at samle klemmer

Venstre er modstander af, at kontanthjælpsmodtagere skal konkurrere med erhvervslivet, så derfor skal de lave molboarbejde.
Vi kender det fra 1930'erne. Et hold graver en grøft, og i den anden ende er der nogen, som dækker den til - men det kan vel ikke være værre end VK kurserne, hvor de arbejdsløse skulle finde deres indre fugl for at få udbetalt hjælp.
Ikke at det siger meget.
tilføjet af

Venstre vil aktivere 270.000 Danskere til arbejde

Har Partiet da en holdning og hvad siger folkedybet hos Pianisterne ?
Det må Du spørge partiet om, istedetfor at smide en masse fordomme på et offentligt forum.

[quote="anonyym" post=2708621]Men nu er DF jo ifølge dem selv Danskernes parti, så hvem mere end deres vælgere skal i arbejde❓😕
[quote="fruppe" post=2708581]Hvorfor kun DF og ikke alle de der stemmer S, SF, V, R, K eller Ø.......eller på Allah 😖 ❓ ❓
Hvad med at deponere alle de uvederhæftige fordomme i skufferne inden Du skriver mere [!]

[quote="anonyym" post=2708575]Spørger jo DF vælgerne - det er vel dem der skal i gang når Løkke kommer til magten.
50 mia. er mange penge 😉
[quote="fruppe" post=2708572]Og hvor er de 270.000 arbejdspladser ❓ ❓ ❓
Vi kan jo melde os ud af EU og FN, sløjfe alle konventioner og inddrage alle tildelte statsborgerskaber hvilket ville hjælpe gevaldigt på beskæftigelsen.
Måske i Dit lusede kvarter kan det ses, men ingen andre steder står folk i lange køer udenfor bodegaerne for at få en siddeplads.[/quote][/quote][/quote][/quote]
tilføjet af

Glæde i Polen

Med et jobudbud på 270 000 nye arbejdspladser vil der da blive glæde i en masse små polske hjem over al den efterspørgsel efter arbejdskraft i DK.
De er slet ikke så dumme Wenstrebønderne.
tilføjet af

Mette Frederiksen vil servere uddannelsespålæg

som hun kalder det....hvad det så end er for noget 😖
Det kan selvfølgelig være at det bare er det pålæg der serveres i kantiner på uddannelsesinstitutioner, som hun kalder uddannelsespålæg.
Men kernen er at hun mener at kontanthjælpsmodtagerne i stedet for at få kontanthjælp skal have nogle pakker uddannelsespålæg. Pålægget skaber så en masse jobs...måske i form af flere bagere til at bage brødet pålægget skal spises på og hos forhandlere af pålægsmaskiner der skal skære uddannelsespålægget i skiver.
Det er godt tænkt, lad os snuppe et stykke højtbelagt smørrebrød med uddannelsespålæg, remoulade, ristede løg og peberrod... 😖
tilføjet af

Venstre vil aktivere 270.000 Danskere til arbejde

Det har Du jo selv svaret på.
Jeg citerer igen:
"Men nu er DF jo ifølge dem selv Danskernes parti, så hvem mere end deres vælgere skal i arbejde ?"
Du skriver jo så rodet at Du ikke selv kan hitte rede i det [!] [!]


Har Partiet da en holdning og hvad siger folkedybet hos Pianisterne ?
[quote="fruppe" post=2708628]Det må Du spørge partiet om, istedetfor at smide en masse fordomme på et offentligt forum.

[quote="anonyym" post=2708621]Men nu er DF jo ifølge dem selv Danskernes parti, så hvem mere end deres vælgere skal i arbejde❓😕
[quote="fruppe" post=2708581]Hvorfor kun DF og ikke alle de der stemmer S, SF, V, R, K eller Ø.......eller på Allah 😖 ❓ ❓
Hvad med at deponere alle de uvederhæftige fordomme i skufferne inden Du skriver mere [!]

[quote="anonyym" post=2708575]Spørger jo DF vælgerne - det er vel dem der skal i gang når Løkke kommer til magten.
50 mia. er mange penge 😉
[quote="fruppe" post=2708572]Og hvor er de 270.000 arbejdspladser ❓ ❓ ❓
Vi kan jo melde os ud af EU og FN, sløjfe alle konventioner og inddrage alle tildelte statsborgerskaber hvilket ville hjælpe gevaldigt på beskæftigelsen.
Måske i Dit lusede kvarter kan det ses, men ingen andre steder står folk i lange køer udenfor bodegaerne for at få en siddeplads.[/quote][/quote][/quote][/quote][/quote]
tilføjet af

Venstre vil aktivere 270.000 Danskere til arbejde

Jamen Lille Fruppe - du er jo en del af DF og deres vælgere, så hvorfor svarer du ikke på spørgsmålet og hvad dit parti mener❓ [l]

Det har Du jo selv svaret på.
Jeg citerer igen:
"Men nu er DF jo ifølge dem selv Danskernes parti, så hvem mere end deres vælgere skal i arbejde ?"
Du skriver jo så rodet at Du ikke selv kan hitte rede i det [!] [!]


[quote="anonyym" post=2708641]Har Partiet da en holdning og hvad siger folkedybet hos Pianisterne ?
[quote="fruppe" post=2708628]Det må Du spørge partiet om, istedetfor at smide en masse fordomme på et offentligt forum.

[quote="anonyym" post=2708621]Men nu er DF jo ifølge dem selv Danskernes parti, så hvem mere end deres vælgere skal i arbejde❓😕
[quote="fruppe" post=2708581]Hvorfor kun DF og ikke alle de der stemmer S, SF, V, R, K eller Ø.......eller på Allah 😖 ❓ ❓
Hvad med at deponere alle de uvederhæftige fordomme i skufferne inden Du skriver mere [!]

[quote="anonyym" post=2708575]Spørger jo DF vælgerne - det er vel dem der skal i gang når Løkke kommer til magten.
50 mia. er mange penge 😉
[quote="fruppe" post=2708572]Og hvor er de 270.000 arbejdspladser ❓ ❓ ❓
Vi kan jo melde os ud af EU og FN, sløjfe alle konventioner og inddrage alle tildelte statsborgerskaber hvilket ville hjælpe gevaldigt på beskæftigelsen.
Måske i Dit lusede kvarter kan det ses, men ingen andre steder står folk i lange køer udenfor bodegaerne for at få en siddeplads.[/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote]
tilføjet af

Venstre vil have dem til at samle klemmer

Venstre er modstander af, at kontanthjælpsmodtagere skal konkurrere med erhvervslivet, så derfor skal de lave molboarbejde.
Vi kender det fra 1930'erne. Et hold graver en grøft, og i den anden ende er der nogen, som dækker den til - men det kan vel ikke være værre end VK kurserne, hvor de arbejdsløse skulle finde deres indre fugl for at få udbetalt hjælp.
Ikke at det siger meget.


Du vrøvler igen - igen.
Ingen må samle klemmer mere, da træet skal beskyttes, siger EL, og plastikken indeholder farlige stoffer.
Så prøv igen med noget mere nutidigt.
Men selvfølgelig, når man skal forsvare sig selv, og andre der ikke ønsker arbejde, så er din måde da udmærket.
PS: Hvad kender til 1930 `erne, ud og, hvad du har læst, i din bog?
tilføjet af

Har du et problem?

Venstre vil have færre der er på overførselsindkomster, så der er ligeså mange eller få som i Sverige der modtager penge fra det offentlige.
Så i alt 270.000 skal væk fra bodegaen og sofaen og ud at arbejde, så staten og skatteyderne kan spare 50 mia.
Mon Løkke har afstemt det med Thulesen Dahl og Pia K ?
Claus Hjort - Slut med dansk blødsødenhed
😃


Skaljeg lige ødelægge din dag?
Du bliver også sendt i aktivering...................
Uhyggelig tanke, synes du ikke ❓
tilføjet af

Har du et problem?

Den potte er ude for mit vedkommende da jeg med lidt besvær måske kan få førtidspension, i mangel af denne går jeg på folkepension om 4 år, kommunen kan jo ikke trække sagen udover den dato 🙂
Danske bodegaer og værtshuse har ikke tjent mange kroner på mig, bortset fra ungdommens ture på diskotekerne, jeg har så taget lidt revanche på ferier i udlandet.
Løkkes visioner kan nu godt blive delvist opfyldt i og med langt flere unge skal på flexjob istedetfor førtidspension, det kræver bare at jobbene er der og at virksomhederne påtager sig mere socialt ansvar.........lidt svært når der er tusinder af ledige arbejdsklare til fuldtidsjobs.

[quote="anonyym" post=2708568]Venstre vil have færre der er på overførselsindkomster, så der er ligeså mange eller få som i Sverige der modtager penge fra det offentlige.
Så i alt 270.000 skal væk fra bodegaen og sofaen og ud at arbejde, så staten og skatteyderne kan spare 50 mia.
Mon Løkke har afstemt det med Thulesen Dahl og Pia K ?
Claus Hjort - Slut med dansk blødsødenhed
😃[/quote]

Skaljeg lige ødelægge din dag?
Du bliver også sendt i aktivering...................
Uhyggelig tanke, synes du ikke ❓
tilføjet af

Venstre vil aktivere 270.000 Danskere til arbejde

Dette ville da være rart hvis folk skulle til at stå til ansvar for deres egen tilværelse.
tilføjet af

Nej, jeg er ikke DF'ere

Men måske skal du ud og samle hundelorte 😉
[quote="anonyym" post=2708568]Venstre vil have færre der er på overførselsindkomster, så der er ligeså mange eller få som i Sverige der modtager penge fra det offentlige.
Så i alt 270.000 skal væk fra bodegaen og sofaen og ud at arbejde, så staten og skatteyderne kan spare 50 mia.
Mon Løkke har afstemt det med Thulesen Dahl og Pia K ?
Claus Hjort - Slut med dansk blødsødenhed
😃[/quote]

Skaljeg lige ødelægge din dag?
Du bliver også sendt i aktivering...................
Uhyggelig tanke, synes du ikke ❓
tilføjet af

Du er en af dem Fruppe

Venstre vil have 270.000 færre på offentligt forsørgelse og en frisk en som dig Fruppe er en af de sidste der skal have penge fra det offentlige - så hvad mener dit parti DF om sagen - det er jo dem der peger på Løkke [l]

Den potte er ude for mit vedkommende da jeg med lidt besvær måske kan få førtidspension, i mangel af denne går jeg på folkepension om 4 år, kommunen kan jo ikke trække sagen udover den dato 🙂
Danske bodegaer og værtshuse har ikke tjent mange kroner på mig, bortset fra ungdommens ture på diskotekerne, jeg har så taget lidt revanche på ferier i udlandet.
Løkkes visioner kan nu godt blive delvist opfyldt i og med langt flere unge skal på flexjob istedetfor førtidspension, det kræver bare at jobbene er der og at virksomhederne påtager sig mere socialt ansvar.........lidt svært når der er tusinder af ledige arbejdsklare til fuldtidsjobs.

[quote="Miniprofil888" post=2709120][quote="anonyym" post=2708568]Venstre vil have færre der er på overførselsindkomster, så der er ligeså mange eller få som i Sverige der modtager penge fra det offentlige.
Så i alt 270.000 skal væk fra bodegaen og sofaen og ud at arbejde, så staten og skatteyderne kan spare 50 mia.
Mon Løkke har afstemt det med Thulesen Dahl og Pia K ?
Claus Hjort - Slut med dansk blødsødenhed
😃[/quote]

Skaljeg lige ødelægge din dag?
Du bliver også sendt i aktivering...................
Uhyggelig tanke, synes du ikke ❓[/quote]
tilføjet af

Venstre vil aktivere 270.000 Danskere til arbejde

Dit indlæg viser hvor tomhjernet Du er 😖
Jeg er ældre, syg på andet år og ikke DF`r
tilføjet af

Du er en af dem Fruppe

Venstre vil have 270.000 færre på offentligt forsørgelse og en frisk en som dig Fruppe er en af de sidste der skal have penge fra det offentlige - så hvad mener dit parti DF om sagen - det er jo dem der peger på Løkke [l]

Hvad med dig selv?
Hvor længe kan du lege titte bøh?
Men kender du ordet arbejde, og hvad det indebærer?


[quote="fruppe" post=2709134]Den potte er ude for mit vedkommende da jeg med lidt besvær måske kan få førtidspension, i mangel af denne går jeg på folkepension om 4 år, kommunen kan jo ikke trække sagen udover den dato 🙂
Danske bodegaer og værtshuse har ikke tjent mange kroner på mig, bortset fra ungdommens ture på diskotekerne, jeg har så taget lidt revanche på ferier i udlandet.
Løkkes visioner kan nu godt blive delvist opfyldt i og med langt flere unge skal på flexjob istedetfor førtidspension, det kræver bare at jobbene er der og at virksomhederne påtager sig mere socialt ansvar.........lidt svært når der er tusinder af ledige arbejdsklare til fuldtidsjobs.

[quote="Miniprofil888" post=2709120][quote="anonyym" post=2708568]Venstre vil have færre der er på overførselsindkomster, så der er ligeså mange eller få som i Sverige der modtager penge fra det offentlige.
Så i alt 270.000 skal væk fra bodegaen og sofaen og ud at arbejde, så staten og skatteyderne kan spare 50 mia.
Mon Løkke har afstemt det med Thulesen Dahl og Pia K ?
Claus Hjort - Slut med dansk blødsødenhed
😃[/quote]

Skaljeg lige ødelægge din dag?
Du bliver også sendt i aktivering...................
Uhyggelig tanke, synes du ikke ❓[/quote][/quote]
tilføjet af

Nej, jeg er ikke DF'ere

Men måske skal du ud og samle hundelorte 😉

Skulle man rende og gøre rent efter DIG ❓


[quote="Miniprofil888" post=2709120][quote="anonyym" post=2708568]Venstre vil have færre der er på overførselsindkomster, så der er ligeså mange eller få som i Sverige der modtager penge fra det offentlige.
Så i alt 270.000 skal væk fra bodegaen og sofaen og ud at arbejde, så staten og skatteyderne kan spare 50 mia.
Mon Løkke har afstemt det med Thulesen Dahl og Pia K ?
Claus Hjort - Slut med dansk blødsødenhed
😃[/quote]

Skaljeg lige ødelægge din dag?
Du bliver også sendt i aktivering...................
Uhyggelig tanke, synes du ikke ❓[/quote]
tilføjet af

Venstre vil aktivere 270.000 Danskere til arbejde

Dit indlæg viser hvor tomhjernet Du er 😖
Jeg er ældre, syg på andet år og ikke DF`r

Hvordan synes du selv det går?
tilføjet af

Tænk at aktivere 270.000 danskere til arbejde

Hvad galt er der i, hvis man kan få 270.000 i arbejde? I nogle af indlæggene her får man det indtryk, at der er tale straffeforanstaltning af værste art. Tænk at nogle kan finde på, at folk skal i arbejde i stedet for at de kan gå ledig. Det er virkelig en grufuld tanke, Klaus Hjort har tænkt. Lad os håbe at det aldrig bliver til noget, så de ledige kan forsætte med at blive ved at være ledige i al evighed.
tilføjet af

Nej, jeg er ikke DF'ere

Du er jo ikke særlig skarp - endnu en dag med mindreværd❓ 😉
[quote="anonyym" post=2709163]Men måske skal du ud og samle hundelorte 😉

Skulle man rende og gøre rent efter DIG ❓


[quote="Miniprofil888" post=2709120][quote="anonyym" post=2708568]Venstre vil have færre der er på overførselsindkomster, så der er ligeså mange eller få som i Sverige der modtager penge fra det offentlige.
Så i alt 270.000 skal væk fra bodegaen og sofaen og ud at arbejde, så staten og skatteyderne kan spare 50 mia.
Mon Løkke har afstemt det med Thulesen Dahl og Pia K ?
Claus Hjort - Slut med dansk blødsødenhed
😃[/quote]

Skaljeg lige ødelægge din dag?
Du bliver også sendt i aktivering...................
Uhyggelig tanke, synes du ikke ❓[/quote][/quote]
tilføjet af

Du er en af dem Fruppe

Som du måske ikke kan forstå, så er jeg ikke DF'ere som dig. Smut du bare ud i solen og fortsæt med at samle dine dåser så du kan indløse en smule pant i Fakta [l]
[quote="anonyym" post=2709165]Venstre vil have 270.000 færre på offentligt forsørgelse og en frisk en som dig Fruppe er en af de sidste der skal have penge fra det offentlige - så hvad mener dit parti DF om sagen - det er jo dem der peger på Løkke [l]

Hvad med dig selv?
Hvor længe kan du lege titte bøh?
Men kender du ordet arbejde, og hvad det indebærer?


[quote="fruppe" post=2709134]Den potte er ude for mit vedkommende da jeg med lidt besvær måske kan få førtidspension, i mangel af denne går jeg på folkepension om 4 år, kommunen kan jo ikke trække sagen udover den dato 🙂
Danske bodegaer og værtshuse har ikke tjent mange kroner på mig, bortset fra ungdommens ture på diskotekerne, jeg har så taget lidt revanche på ferier i udlandet.
Løkkes visioner kan nu godt blive delvist opfyldt i og med langt flere unge skal på flexjob istedetfor førtidspension, det kræver bare at jobbene er der og at virksomhederne påtager sig mere socialt ansvar.........lidt svært når der er tusinder af ledige arbejdsklare til fuldtidsjobs.

[quote="Miniprofil888" post=2709120][quote="anonyym" post=2708568]Venstre vil have færre der er på overførselsindkomster, så der er ligeså mange eller få som i Sverige der modtager penge fra det offentlige.
Så i alt 270.000 skal væk fra bodegaen og sofaen og ud at arbejde, så staten og skatteyderne kan spare 50 mia.
Mon Løkke har afstemt det med Thulesen Dahl og Pia K ?
Claus Hjort - Slut med dansk blødsødenhed
😃[/quote]

Skaljeg lige ødelægge din dag?
Du bliver også sendt i aktivering...................
Uhyggelig tanke, synes du ikke ❓[/quote][/quote][/quote]
tilføjet af

Venstre vil aktivere 270.000 Danskere til arbejde

Det går da udmærket, Din manglende opfattelse er jo ikke mit problem.

[quote="fruppe" post=2709173]Dit indlæg viser hvor tomhjernet Du er 😖
Jeg er ældre, syg på andet år og ikke DF`r[/quote]
Hvordan synes du selv det går?
tilføjet af

Læseretarderet?

Som du måske ikke kan forstå, så er jeg ikke DF'ere som dig. Smut du bare ud i solen og fortsæt med at samle dine dåser så du kan indløse en smule pant i Fakta [l]

Jeg har aldrig skrevet at du er DF, for det evner du heller ikke.
Får man pant for dåser?
Ja, du taler vel af erfaring?
Vær nu parat til chokket, når du bliver konfronteret med det der hedder arbejde.



[quote="Miniprofil888" post=2709183][quote="anonyym" post=2709165]Venstre vil have 270.000 færre på offentligt forsørgelse og en frisk en som dig Fruppe er en af de sidste der skal have penge fra det offentlige - så hvad mener dit parti DF om sagen - det er jo dem der peger på Løkke [l]

Hvad med dig selv?
Hvor længe kan du lege titte bøh?
Men kender du ordet arbejde, og hvad det indebærer?


[quote="fruppe" post=2709134]Den potte er ude for mit vedkommende da jeg med lidt besvær måske kan få førtidspension, i mangel af denne går jeg på folkepension om 4 år, kommunen kan jo ikke trække sagen udover den dato 🙂
Danske bodegaer og værtshuse har ikke tjent mange kroner på mig, bortset fra ungdommens ture på diskotekerne, jeg har så taget lidt revanche på ferier i udlandet.
Løkkes visioner kan nu godt blive delvist opfyldt i og med langt flere unge skal på flexjob istedetfor førtidspension, det kræver bare at jobbene er der og at virksomhederne påtager sig mere socialt ansvar.........lidt svært når der er tusinder af ledige arbejdsklare til fuldtidsjobs.

[quote="Miniprofil888" post=2709120][quote="anonyym" post=2708568]Venstre vil have færre der er på overførselsindkomster, så der er ligeså mange eller få som i Sverige der modtager penge fra det offentlige.
Så i alt 270.000 skal væk fra bodegaen og sofaen og ud at arbejde, så staten og skatteyderne kan spare 50 mia.
Mon Løkke har afstemt det med Thulesen Dahl og Pia K ?
Claus Hjort - Slut med dansk blødsødenhed
😃[/quote]

Skaljeg lige ødelægge din dag?
Du bliver også sendt i aktivering...................
Uhyggelig tanke, synes du ikke ❓[/quote][/quote][/quote][/quote]
tilføjet af

Venstre vil aktivere 270.000 Danskere til arbejde

Jeg har sagt det så tit. Lad priserne på arbejde være fri som hos alle handlende. Slut med fagforenings bestemte overenskomstlønninger. Lad den enkelte fortjene den løn han/hun er værd. Er det i virkeligheden kun 30 kr. i timen, så er lønnen 30 kr. i timen. Herefter må staten komme ind med et supplement til et eksistensminimum.
Glem nu ikke, at dette rammer dem, der har haft mindst 4 år til at finde sig et bedre job, men ikke har haft motivationen til det! Denne motivation må samfundet så se at forbedre!



Og hvor er de 270.000 arbejdspladser ❓ ❓ ❓
tilføjet af

Tænk at aktivere 270.000 danskere til arbejde

Det er jo kun det sædvanlige gylleopkast fra dem der mener at ingen af de ledige gider at røre en finger 😖
Altså er der ikke meget forskel på omtalte der gemmer sig bag tastaturet og de faste klienter på bodegaerne, det er brok begge steder uden at kende til tingenes rette tilstand [!]

Hvad galt er der i, hvis man kan få 270.000 i arbejde? I nogle af indlæggene her får man det indtryk, at der er tale straffeforanstaltning af værste art. Tænk at nogle kan finde på, at folk skal i arbejde i stedet for at de kan gå ledig. Det er virkelig en grufuld tanke, Klaus Hjort har tænkt. Lad os håbe at det aldrig bliver til noget, så de ledige kan forsætte med at blive ved at være ledige i al evighed.
tilføjet af

Nej, jeg er ikke DF'ere

Du er jo ikke særlig skarp - endnu en dag med mindreværd❓ 😉

Jeg vil stadig ikke samle dit lort op!
God bedring..................



[quote="Miniprofil888" post=2709184][quote="anonyym" post=2709163]Men måske skal du ud og samle hundelorte 😉

Skulle man rende og gøre rent efter DIG ❓


[quote="Miniprofil888" post=2709120][quote="anonyym" post=2708568]Venstre vil have færre der er på overførselsindkomster, så der er ligeså mange eller få som i Sverige der modtager penge fra det offentlige.
Så i alt 270.000 skal væk fra bodegaen og sofaen og ud at arbejde, så staten og skatteyderne kan spare 50 mia.
Mon Løkke har afstemt det med Thulesen Dahl og Pia K ?
Claus Hjort - Slut med dansk blødsødenhed
😃[/quote]

Skaljeg lige ødelægge din dag?
Du bliver også sendt i aktivering...................
Uhyggelig tanke, synes du ikke ❓[/quote][/quote][/quote]
tilføjet af

Tænk at aktivere 270.000 danskere til arbejde

Jeg troede brok var en sygdom, et andet sted end i hovedet.
Så, ja du er syg.
tilføjet af

Venstre vil have dem til at samle klemmer

Hvis man ikke kan finde andet end molboarbejde, så er det da bedre for samfundet end at de samme ligge hjemme på sofaen til evig forsørgelse, ik``??
I Spanien og Portugal, sætter man mange af disse mennesker til at feje gader, samle skrald op, uddanne dem til P. vagter o.s.v. Jeg oplevede engang 5 P. vagter på en strækning på under 600 meter. Prøv lige at parkere der? Hvad med at lade dem kontrollere busser og toge? Mon ikke man kan finde en hel del kommunale jobs?
Mon ikke det hele handler om fra I rødes side, at beskytte Jer mod fast arbejde?


Venstre er modstander af, at kontanthjælpsmodtagere skal konkurrere med erhvervslivet, så derfor skal de lave molboarbejde.
Vi kender det fra 1930'erne. Et hold graver en grøft, og i den anden ende er der nogen, som dækker den til - men det kan vel ikke være værre end VK kurserne, hvor de arbejdsløse skulle finde deres indre fugl for at få udbetalt hjælp.
Ikke at det siger meget.
tilføjet af

Lille Mini DF'er

Smut nu ud med dig og samle dine dåser. Du har hverken evner, format eller nogen interesse for mig [l]
[quote="anonyym" post=2709195]Som du måske ikke kan forstå, så er jeg ikke DF'ere som dig. Smut du bare ud i solen og fortsæt med at samle dine dåser så du kan indløse en smule pant i Fakta [l]

Jeg har aldrig skrevet at du er DF, for det evner du heller ikke.
Får man pant for dåser?
Ja, du taler vel af erfaring?
Vær nu parat til chokket, når du bliver konfronteret med det der hedder arbejde.



[quote="Miniprofil888" post=2709183][quote="anonyym" post=2709165]Venstre vil have 270.000 færre på offentligt forsørgelse og en frisk en som dig Fruppe er en af de sidste der skal have penge fra det offentlige - så hvad mener dit parti DF om sagen - det er jo dem der peger på Løkke [l]

Hvad med dig selv?
Hvor længe kan du lege titte bøh?
Men kender du ordet arbejde, og hvad det indebærer?


[quote="fruppe" post=2709134]Den potte er ude for mit vedkommende da jeg med lidt besvær måske kan få førtidspension, i mangel af denne går jeg på folkepension om 4 år, kommunen kan jo ikke trække sagen udover den dato 🙂
Danske bodegaer og værtshuse har ikke tjent mange kroner på mig, bortset fra ungdommens ture på diskotekerne, jeg har så taget lidt revanche på ferier i udlandet.
Løkkes visioner kan nu godt blive delvist opfyldt i og med langt flere unge skal på flexjob istedetfor førtidspension, det kræver bare at jobbene er der og at virksomhederne påtager sig mere socialt ansvar.........lidt svært når der er tusinder af ledige arbejdsklare til fuldtidsjobs.

[quote="Miniprofil888" post=2709120][quote="anonyym" post=2708568]Venstre vil have færre der er på overførselsindkomster, så der er ligeså mange eller få som i Sverige der modtager penge fra det offentlige.
Så i alt 270.000 skal væk fra bodegaen og sofaen og ud at arbejde, så staten og skatteyderne kan spare 50 mia.
Mon Løkke har afstemt det med Thulesen Dahl og Pia K ?
Claus Hjort - Slut med dansk blødsødenhed
😃[/quote]

Skaljeg lige ødelægge din dag?
Du bliver også sendt i aktivering...................
Uhyggelig tanke, synes du ikke ❓[/quote][/quote][/quote][/quote][/quote]
tilføjet af

Nej, jeg er ikke DF'ere

Jeg bruger ikke ble som dig lille ven, men kan godt finde ud af at begå mig blandt mennesker, i modsætning til dig - så smut nu med dig - måske kan du tjen en ti'er hvis du er flittig i at samle dåser [l]
[quote="anonyym" post=2709194]Du er jo ikke særlig skarp - endnu en dag med mindreværd❓ 😉

Jeg vil stadig ikke samle dit lort op!
God bedring..................



[quote="Miniprofil888" post=2709184][quote="anonyym" post=2709163]Men måske skal du ud og samle hundelorte 😉

Skulle man rende og gøre rent efter DIG ❓


[quote="Miniprofil888" post=2709120][quote="anonyym" post=2708568]Venstre vil have færre der er på overførselsindkomster, så der er ligeså mange eller få som i Sverige der modtager penge fra det offentlige.
Så i alt 270.000 skal væk fra bodegaen og sofaen og ud at arbejde, så staten og skatteyderne kan spare 50 mia.
Mon Løkke har afstemt det med Thulesen Dahl og Pia K ?
Claus Hjort - Slut med dansk blødsødenhed
😃[/quote]

Skaljeg lige ødelægge din dag?
Du bliver også sendt i aktivering...................
Uhyggelig tanke, synes du ikke ❓[/quote][/quote][/quote][/quote]
tilføjet af

Avs for pokker......................

Smut nu ud med dig og samle dine dåser. Du har hverken evner, format eller nogen interesse for mig [l]

Ups, gjorde mine indlæg så ondt?
Bruger du ikke nogle ord, som du ikke aner, hvad betyder?
Heller DF, end arbejdsledig anonym EL 😃




[quote="Miniprofil888" post=2709198][quote="anonyym" post=2709195]Som du måske ikke kan forstå, så er jeg ikke DF'ere som dig. Smut du bare ud i solen og fortsæt med at samle dine dåser så du kan indløse en smule pant i Fakta [l]

Jeg har aldrig skrevet at du er DF, for det evner du heller ikke.
Får man pant for dåser?
Ja, du taler vel af erfaring?
Vær nu parat til chokket, når du bliver konfronteret med det der hedder arbejde.



[quote="Miniprofil888" post=2709183][quote="anonyym" post=2709165]Venstre vil have 270.000 færre på offentligt forsørgelse og en frisk en som dig Fruppe er en af de sidste der skal have penge fra det offentlige - så hvad mener dit parti DF om sagen - det er jo dem der peger på Løkke [l]

Hvad med dig selv?
Hvor længe kan du lege titte bøh?
Men kender du ordet arbejde, og hvad det indebærer?


[quote="fruppe" post=2709134]Den potte er ude for mit vedkommende da jeg med lidt besvær måske kan få førtidspension, i mangel af denne går jeg på folkepension om 4 år, kommunen kan jo ikke trække sagen udover den dato 🙂
Danske bodegaer og værtshuse har ikke tjent mange kroner på mig, bortset fra ungdommens ture på diskotekerne, jeg har så taget lidt revanche på ferier i udlandet.
Løkkes visioner kan nu godt blive delvist opfyldt i og med langt flere unge skal på flexjob istedetfor førtidspension, det kræver bare at jobbene er der og at virksomhederne påtager sig mere socialt ansvar.........lidt svært når der er tusinder af ledige arbejdsklare til fuldtidsjobs.

[quote="Miniprofil888" post=2709120][quote="anonyym" post=2708568]Venstre vil have færre der er på overførselsindkomster, så der er ligeså mange eller få som i Sverige der modtager penge fra det offentlige.
Så i alt 270.000 skal væk fra bodegaen og sofaen og ud at arbejde, så staten og skatteyderne kan spare 50 mia.
Mon Løkke har afstemt det med Thulesen Dahl og Pia K ?
Claus Hjort - Slut med dansk blødsødenhed
😃[/quote]

Skaljeg lige ødelægge din dag?
Du bliver også sendt i aktivering...................
Uhyggelig tanke, synes du ikke ❓[/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote]
tilføjet af

Har du et problem?

Sæt prisen på arbejde ned, så er der masser af nye jobs. Staten kan så supplere op til et eksistensminimum. Herved vil staten spare en masse penge og mange vil blive tvunget til at ændre indstilling. Hvis du fruppe skulle arbejde 37 timer om ugen til 30 kr. i timen fra din arbejdsgiver og resten fra staten til en lav minimumsløn, tror du så ikke et eller andet sted, at du ville kunne finde dig en løsning, så du kunne få dig et rigtigt job, til en rigtig overenskomstløn? Det handler kun om at gøre forskellen meget større, ved at være frivillig arbejdssøgende og tvungen arbejdssøgende.
Ligesom tøjbutikken nede i byen må konkurrere med alle netbutikkerne, således må en gartner også kunne konkurrere med en langtidsledig gartner på supplerende timeløn. Vi skal blot til at vænne os til nye tanker, hvilket vil være meget svært for en fagforenings idealist!!
Grundidéen er den, at den enkelte betales for sit værd. D.v.s. at den gode får en overenskomst løn, den helt elendige får måske 10 kr. i timen fra en arbejdsgiver, men alle deltager efter bedste evne. Nul frihjul i 37 timer om ugen.
Jamen hvornår skal jeg så søge arbejde?
Svar: I fritiden eller i arbejdstiden mod fratrækning, af den tid, der forbruges. Mon ikke mange vil kunne få fingeren ud, og klare en jobsamtale på max et par timer, og derefter være i fuld sving igen.
Det er det, det handler om!

Den potte er ude for mit vedkommende da jeg med lidt besvær måske kan få førtidspension, i mangel af denne går jeg på folkepension om 4 år, kommunen kan jo ikke trække sagen udover den dato 🙂
Danske bodegaer og værtshuse har ikke tjent mange kroner på mig, bortset fra ungdommens ture på diskotekerne, jeg har så taget lidt revanche på ferier i udlandet.
Løkkes visioner kan nu godt blive delvist opfyldt i og med langt flere unge skal på flexjob istedetfor førtidspension, det kræver bare at jobbene er der og at virksomhederne påtager sig mere socialt ansvar.........lidt svært når der er tusinder af ledige arbejdsklare til fuldtidsjobs.

tilføjet af

Venstre vil have dem til at samle klemmer

I Roskilde kommunes oplæg for nyttejobs står der faktisk trafiktælling både af biler og cyklister...........men det er sgu nok også en sparemanøvre så de undgår at lappe huller de steder hvor der ikke kører et vist antal.
Også hundelorte er nævnt, men det bliver kun anvendt på krævede offentlige steder, og ikke på de mange andre steder hvor dovne og ignorante hundeejere færdes, og slet ikke på villaveje.

Hvis man ikke kan finde andet end molboarbejde, så er det da bedre for samfundet end at de samme ligge hjemme på sofaen til evig forsørgelse, ik``??
I Spanien og Portugal, sætter man mange af disse mennesker til at feje gader, samle skrald op, uddanne dem til P. vagter o.s.v. Jeg oplevede engang 5 P. vagter på en strækning på under 600 meter. Prøv lige at parkere der? Hvad med at lade dem kontrollere busser og toge? Mon ikke man kan finde en hel del kommunale jobs?
Mon ikke det hele handler om fra I rødes side, at beskytte Jer mod fast arbejde?


[quote="anklageren" post=2708639]Venstre er modstander af, at kontanthjælpsmodtagere skal konkurrere med erhvervslivet, så derfor skal de lave molboarbejde.
Vi kender det fra 1930'erne. Et hold graver en grøft, og i den anden ende er der nogen, som dækker den til - men det kan vel ikke være værre end VK kurserne, hvor de arbejdsløse skulle finde deres indre fugl for at få udbetalt hjælp.
Ikke at det siger meget.[/quote]
tilføjet af

Venstre vil have dem til at samle klemmer

Er det ikke bedre for samfundet, at disse arbejdsløse kommer ud og tælle traffik, frem for at ligge hjemme og snorksove ugen igennem? Det ville naturligvis være bedre hvis de havde job, hvor de medvirkede med at forøge "samfunds kagen"!


I Roskilde kommunes oplæg for nyttejobs står der faktisk trafiktælling både af biler og cyklister...........men det er sgu nok også en sparemanøvre så de undgår at lappe huller de steder hvor der ikke kører et vist antal.
Også hundelorte er nævnt, men det bliver kun anvendt på krævede offentlige steder, og ikke på de mange andre steder hvor dovne og ignorante hundeejere færdes, og slet ikke på villaveje.

[quote="NihauX52" post=2709205]Hvis man ikke kan finde andet end molboarbejde, så er det da bedre for samfundet end at de samme ligge hjemme på sofaen til evig forsørgelse, ik``??
I Spanien og Portugal, sætter man mange af disse mennesker til at feje gader, samle skrald op, uddanne dem til P. vagter o.s.v. Jeg oplevede engang 5 P. vagter på en strækning på under 600 meter. Prøv lige at parkere der? Hvad med at lade dem kontrollere busser og toge? Mon ikke man kan finde en hel del kommunale jobs?
Mon ikke det hele handler om fra I rødes side, at beskytte Jer mod fast arbejde?


[quote="anklageren" post=2708639]Venstre er modstander af, at kontanthjælpsmodtagere skal konkurrere med erhvervslivet, så derfor skal de lave molboarbejde.
Vi kender det fra 1930'erne. Et hold graver en grøft, og i den anden ende er der nogen, som dækker den til - men det kan vel ikke være værre end VK kurserne, hvor de arbejdsløse skulle finde deres indre fugl for at få udbetalt hjælp.
Ikke at det siger meget.[/quote][/quote]
tilføjet af

Venstre vil have dem til at samle klemmer

Jeg har jo ikke kritiseret de tiltag, desuden har jeg mens jeg var rask selv været aktiveret og fik dejlig muld under neglene.
Den eneste gang jeg har nægtet var en dag hvor jeg rensede ud i en stensætning i en have, hvilket provokerede et større hvepsebo 😖
Min sjakbajs, kommunalt ansat, sagde at det bliver haveejerens problem.

Er det ikke bedre for samfundet, at disse arbejdsløse kommer ud og tælle traffik, frem for at ligge hjemme og snorksove ugen igennem? Det ville naturligvis være bedre hvis de havde job, hvor de medvirkede med at forøge "samfunds kagen"!


[quote="fruppe" post=2709216]I Roskilde kommunes oplæg for nyttejobs står der faktisk trafiktælling både af biler og cyklister...........men det er sgu nok også en sparemanøvre så de undgår at lappe huller de steder hvor der ikke kører et vist antal.
Også hundelorte er nævnt, men det bliver kun anvendt på krævede offentlige steder, og ikke på de mange andre steder hvor dovne og ignorante hundeejere færdes, og slet ikke på villaveje.

[quote="NihauX52" post=2709205]Hvis man ikke kan finde andet end molboarbejde, så er det da bedre for samfundet end at de samme ligge hjemme på sofaen til evig forsørgelse, ik``??
I Spanien og Portugal, sætter man mange af disse mennesker til at feje gader, samle skrald op, uddanne dem til P. vagter o.s.v. Jeg oplevede engang 5 P. vagter på en strækning på under 600 meter. Prøv lige at parkere der? Hvad med at lade dem kontrollere busser og toge? Mon ikke man kan finde en hel del kommunale jobs?
Mon ikke det hele handler om fra I rødes side, at beskytte Jer mod fast arbejde?


[quote="anklageren" post=2708639]Venstre er modstander af, at kontanthjælpsmodtagere skal konkurrere med erhvervslivet, så derfor skal de lave molboarbejde.
Vi kender det fra 1930'erne. Et hold graver en grøft, og i den anden ende er der nogen, som dækker den til - men det kan vel ikke være værre end VK kurserne, hvor de arbejdsløse skulle finde deres indre fugl for at få udbetalt hjælp.
Ikke at det siger meget.[/quote][/quote][/quote]
tilføjet af

Skidt og hundelorte

Det er muligt, det er værre i andre egne af landet, men heromkring går der flere måneder mellem at jeg passerer forbi en efterladt hundelort. Det er der vist ikke meget arbejde i.
Derimod flyder det med meget andet affald rundt omkring i grøfter og krat. Det kunne det absolut være formålstjentligt at sende nogle arbejdsløse ud og få bugt med. Men selv i en gennemsnitskommune på cirka 56.000 indbygger på 440 km², ville formentlig 20 personer sagtens kunne følge trop med de svinskes tilgrisning, når først de en gang har fået ryddet op.
Det er vist også begrænset hvor længe det giver mening at lave trafiktælling.
Alle disse ellers udmærket tiltag rækker ikke langt med hensyn til at aktivere 270.000 ledige.
tilføjet af

Hvad er den rette sandhed?

Det er jo kun det sædvanlige gylleopkast fra dem der mener at ingen af de ledige gider at røre en finger 😖
Altså er der ikke meget forskel på omtalte der gemmer sig bag tastaturet og de faste klienter på bodegaerne, det er brok begge steder uden at kende til tingenes rette tilstand [!]

[quote="olechr" post=2709191]Hvad galt er der i, hvis man kan få 270.000 i arbejde? I nogle af indlæggene her får man det indtryk, at der er tale straffeforanstaltning af værste art. Tænk at nogle kan finde på, at folk skal i arbejde i stedet for at de kan gå ledig. Det er virkelig en grufuld tanke, Klaus Hjort har tænkt. Lad os håbe at det aldrig bliver til noget, så de ledige kan forsætte med at blive ved at være ledige i al evighed.[/quote]

Jeg skrev ikke et ord om, at de ledige ikke gider røre en finger. Jeg undrede mig bare over, at nogen synes det er så forfærdeligt, at Claus Hjort gerne ser, at 270.000 bliver beskæftiget. At det skulle være brok, og at jeg ikke kende til tingenes rette tilstand, forstår jeg ganske enkelt ikke. Du kunne måske forklare mig, hvad der er den rette sandhed bag at østeuropæerne kan finde overenskomstmæssig arbejde i Danmark, samtidig med at det er umuligt for danske langtidsledige?
tilføjet af

Skidt og hundelorte

Det kan du have ret med, men man skal jo begynde et sted. 20 her og 20 der og alle de andre steder kan hurtigt blive til de første tusinde bare på skrald i grøfter og krat. Så kommer alle de andre idéer man kan finde på. Tror du ikke det vil hjælpe lidt! Når du så sender resten på SU støtte niveau, hvis de ikke finder et betalt arbejde, som de er værd, suppleret op til noget, der ligner det, vi har på bissehjælpen idag. Hvad tror du så, der vil ske med landets økonomi? Mon ikke der er nogle gamle, der nu kan beholde deres hjemmehjælp?
Med andre ord bytter vi lidt om på velfærden i retfærdighedens navn!
Hvad med de mere en 60.000 østarbejderes arbejdspladser? Kan du ikke fornemme, at vi i løbet af relativt kort tid har jobs til de første 100.000 langtidsledige! Hvad betyder det i sparede kroner i statskassen?


Det er muligt, det er værre i andre egne af landet, men heromkring går der flere måneder mellem at jeg passerer forbi en efterladt hundelort. Det er der vist ikke meget arbejde i.
Derimod flyder det med meget andet affald rundt omkring i grøfter og krat. Det kunne det absolut være formålstjentligt at sende nogle arbejdsløse ud og få bugt med. Men selv i en gennemsnitskommune på cirka 56.000 indbygger på 440 km², ville formentlig 20 personer sagtens kunne følge trop med de svinskes tilgrisning, når først de en gang har fået ryddet op.
Det er vist også begrænset hvor længe det giver mening at lave trafiktælling.
Alle disse ellers udmærket tiltag rækker ikke langt med hensyn til at aktivere 270.000 ledige.
tilføjet af

Hvad er den rette sandhed?

Det var nu ikke Dig jeg kritiserede, men de sædvanlige spammere.
270.000 er meget stort slået op, det indbefatter jo også førtidspensionister, og Klaus Hjort er jo kendt som en af Danmarks nyere menneskehadere og er en af idemagerne bag det faktum at folk skal være nærmest invalide før de de kan slippe for arbejdsprøvninger, kommunerne afviser jo hele tiden ekspertudtalser om folks arbejdsevne.
Desuden er 270.000 et helt forrykt tal, men det undrer ikke nogen da ingen i regeringerne under krisen har kunnet fortælle hvor arbejdspladserne skal findes, de siger blot at alle skal i fuld beskæftigelse så hurtigt som muligt.
Smider vi polakkerne ud og erstatter dem med danskere eller herboende mellemøstlige indvandrere er vi stadig på 100.000 arbejdsklare ledige.
Og polakkerne, jeg har índtrykket af at nogle af de arbejdsgivere der kun ansætter polakker er skideligeglade med danskere, selv om de tilbyder sig til samme løn og ikke er medlem af en besværlig fagforening.
En anden gruppe polakker er de der arbejder for udenlandske firmaer som har fået udliciteringen af byggeprojekter, det er der ingen der kan gøre en skid ved da det hører ind under EU-lovgivningen, og når de eftersporer polske fuskere forsvinder de i den blå luft, de har de danske myndigheder og fagforeninger måttet sande.

[quote="fruppe" post=2709201]Det er jo kun det sædvanlige gylleopkast fra dem der mener at ingen af de ledige gider at røre en finger 😖
Altså er der ikke meget forskel på omtalte der gemmer sig bag tastaturet og de faste klienter på bodegaerne, det er brok begge steder uden at kende til tingenes rette tilstand [!]

[quote="olechr" post=2709191]Hvad galt er der i, hvis man kan få 270.000 i arbejde? I nogle af indlæggene her får man det indtryk, at der er tale straffeforanstaltning af værste art. Tænk at nogle kan finde på, at folk skal i arbejde i stedet for at de kan gå ledig. Det er virkelig en grufuld tanke, Klaus Hjort har tænkt. Lad os håbe at det aldrig bliver til noget, så de ledige kan forsætte med at blive ved at være ledige i al evighed.[/quote][/quote]
Jeg skrev ikke et ord om, at de ledige ikke gider røre en finger. Jeg undrede mig bare over, at nogen synes det er så forfærdeligt, at Claus Hjort gerne ser, at 270.000 bliver beskæftiget. At det skulle være brok, og at jeg ikke kende til tingenes rette tilstand, forstår jeg ganske enkelt ikke. Du kunne måske forklare mig, hvad der er den rette sandhed bag at østeuropæerne kan finde overenskomstmæssig arbejde i Danmark, samtidig med at det er umuligt for danske langtidsledige?
tilføjet af

Kan arbejdsløshedproblemet løses?

Det var nu ikke Dig jeg kritiserede, men de sædvanlige spammere.
270.000 er meget stort slået op, det indbefatter jo også førtidspensionister, og Klaus Hjort er jo kendt som en af Danmarks nyere menneskehadere og er en af idemagerne bag det faktum at folk skal være nærmest invalide før de de kan slippe for arbejdsprøvninger, kommunerne afviser jo hele tiden ekspertudtalser om folks arbejdsevne.
Desuden er 270.000 et helt forrykt tal, men det undrer ikke nogen da ingen i regeringerne under krisen har kunnet fortælle hvor arbejdspladserne skal findes, de siger blot at alle skal i fuld beskæftigelse så hurtigt som muligt.
Smider vi polakkerne ud og erstatter dem med danskere eller herboende mellemøstlige indvandrere er vi stadig på 100.000 arbejdsklare ledige.
Og polakkerne, jeg har índtrykket af at nogle af de arbejdsgivere der kun ansætter polakker er skideligeglade med danskere, selv om de tilbyder sig til samme løn og ikke er medlem af en besværlig fagforening.
En anden gruppe polakker er de der arbejder for udenlandske firmaer som har fået udliciteringen af byggeprojekter, det er der ingen der kan gøre en skid ved da det hører ind under EU-lovgivningen, og når de eftersporer polske fuskere forsvinder de i den blå luft, de har de danske myndigheder og fagforeninger måttet sande.

[quote="olechr" post=2709255][quote="fruppe" post=2709201]Det er jo kun det sædvanlige gylleopkast fra dem der mener at ingen af de ledige gider at røre en finger 😖
Altså er der ikke meget forskel på omtalte der gemmer sig bag tastaturet og de faste klienter på bodegaerne, det er brok begge steder uden at kende til tingenes rette tilstand [!]

[quote="olechr" post=2709191]Hvad galt er der i, hvis man kan få 270.000 i arbejde? I nogle af indlæggene her får man det indtryk, at der er tale straffeforanstaltning af værste art. Tænk at nogle kan finde på, at folk skal i arbejde i stedet for at de kan gå ledig. Det er virkelig en grufuld tanke, Klaus Hjort har tænkt. Lad os håbe at det aldrig bliver til noget, så de ledige kan forsætte med at blive ved at være ledige i al evighed.[/quote][/quote]
Jeg skrev ikke et ord om, at de ledige ikke gider røre en finger. Jeg undrede mig bare over, at nogen synes det er så forfærdeligt, at Claus Hjort gerne ser, at 270.000 bliver beskæftiget. At det skulle være brok, og at jeg ikke kende til tingenes rette tilstand, forstår jeg ganske enkelt ikke. Du kunne måske forklare mig, hvad der er den rette sandhed bag at østeuropæerne kan finde overenskomstmæssig arbejde i Danmark, samtidig med at det er umuligt for danske langtidsledige?[/quote]

Arbejdsgivere ansætter ikke arbejdstagere, fordi de har behov for et arbejde, eller fordi de er danskere. De ansætter folk, hvis to betingelser er opfyldt:
1 Arbejdsgiveren skal have brug for de færdigheder som arbejdstageren tilbyder.
2 Arbejdstageren være sin løn værd. Arbejdsgiveren skal kunne sælge det udførte
arbejde til en konkurrencedygtig pris. Ellers går hans firma ned.
Dertil kommer, at den bedst egnede af ansøgerne får jobbet, hvis ovenstående to betingelser er opfyldt. For arbejdsgiveren er det ligegyldigt, om arbejdstageren ikke kan klare sine udgifter, eller får sociale problemer. hvis han ikke får jobbet. Det kan ikke tillade sig at tage hensyn til, hvis hans virksomhed skal overleve. Sådan er det også for fodboldspillere. Det bedste bliver hyret først til en fed løn. De dårligste må acceptere en beskeden hyre eller slet ingen hyre. Det er konkurrences hårde lov. På arbejdsmarked har man sat den lov ud af spillet ved at kræve, at alle skal have en overenskomstmæssig løn. Men det hjælper ikke de svageste. De ender som kronisk arbejdsløse. En måde at løse det problem på er, at gøre det så attraktivt at drive en virksomhed at alle arbejdstagere vil blive ansat - selv de svageste. Det ville kræve, at det ville blive meget lønsomt at drive en virksomhed, og det ville kræve en meget stærk samfundsøkonomi. Det har vi ikke for tiden, og der kan gå meget lang tid før det sker – måske aldrig. Stærke kræfter vil modarbejde at det bliver så attraktivt at drive en virksomhed – det er imod lighedstanken. Tilbage er så kun, at de svageste må dygtiggøre sig, så de kan indfri betingelse nr. 2. Her er problemet, at vi må erkende, at ikke alle kan eller vil levere varen. Der vil altid stå nogle tilbage som tabere. Beklagelig vis.
tilføjet af

Helt sikkert

Kunne vi få så mange af de ledige i job som muligt, så ville det være strålende. Jeg tror trods alt, at langt de fleste vil blive lykkelig for det, ligesom jeg.
Det er helt klart bedre at komme ud og foretage sig noget fornuftigt, frem for at gå på det ene fjumrekursus efter det andet. Når man for 27'ende gang skal have forklaret, hvorledes et CV skal bygges op, er det lidt svært at være nærværende. Bagefter, når man viser det, man for længst har sat op, siger de så: "Det er flot. Det kan ikke gøres bedre."
Nå, heldigvis er jeg nu fritaget for det. Måtte det vare ved.
tilføjet af

Helt sikkert

Samme her.
Når så man for 3. gang bliver sendt på kursus står der på egen side på jobnet at "CV ikke er godkendt", selv om det er når man før har været igennem deres pipkursus.
Min sagsbehandler sagde med et grin til mig en dag at man jo ikke kan forfalske et CV for at forøge jobchancerne, men det bliver mere og mere udbredt at folk gør det 😖
De jobansøgninger jeg skrev for 40 år siden gav pote, men selvklart gav de også afslag af mange grunde......mange ansøgere, for lidt erfaring m.m.
Jeg fik et kort svar fra en uddannet HR-medarbejder: "Din ansøgning kan vi ikke bruge til noget som helst".
Og det var et firma jag havde arbejdet lidt for hvor kemien passede perfekt og hvor jeg havde knoklet uden nogen som helst problemer, der faldt dog en enkelt bemærkning om at jeg var gammel.
Et CV skal man jo bruge i dag da det skal på nettet, helst på flere databaser end Jobnet, ansøgninger skal målrettes det job man skriver, i gamle dage flettede vi blot CV sammen med ansøgningen.
I det hele og store virker det som om at arbejdsgiverne ikke har fælles fodslag med jobcentrene, ligesom jobcentrene heller ikke har med læger og sygehuse, hvilket giver konflikter hver eneste dag.
Og regeringen trækker jo bare nye ting ned over jobcentrene.

Kunne vi få så mange af de ledige i job som muligt, så ville det være strålende. Jeg tror trods alt, at langt de fleste vil blive lykkelig for det, ligesom jeg.
Det er helt klart bedre at komme ud og foretage sig noget fornuftigt, frem for at gå på det ene fjumrekursus efter det andet. Når man for 27'ende gang skal have forklaret, hvorledes et CV skal bygges op, er det lidt svært at være nærværende. Bagefter, når man viser det, man for længst har sat op, siger de så: "Det er flot. Det kan ikke gøres bedre."
Nå, heldigvis er jeg nu fritaget for det. Måtte det vare ved.
tilføjet af

Personligt netværk er vejen til arbejde

Kunne vi få så mange af de ledige i job som muligt, så ville det være strålende. Jeg tror trods alt, at langt de fleste vil blive lykkelig for det, ligesom jeg.
Det er helt klart bedre at komme ud og foretage sig noget fornuftigt, frem for at gå på det ene fjumrekursus efter det andet. Når man for 27'ende gang skal have forklaret, hvorledes et CV skal bygges op, er det lidt svært at være nærværende. Bagefter, når man viser det, man for længst har sat op, siger de så: "Det er flot. Det kan ikke gøres bedre."
Nå, heldigvis er jeg nu fritaget for det. Måtte det vare ved.

Det er ikke det vigtigste at lære folk at skrive et CV. Det vigtigste er at lære at dyrke sit netværk. Alle arbejdsgiver ønsker, at ansøgeren er så god som mulig, til det arbejde som han skal have udført. Men selvfølgelig skal han opdage, at man har noget at byde på. Personlige anbefalinger, fra mennesker, som arbejdsgiveren kender og stoler på er den bedste indgangsvinkel til at få et arbejde. Selv de kønneste ord i en ansøgning og CV kan ikke hamle op mod det. Derfor dyrk dit netværk og få dem til at sige god for dig, hvis du vil have et arbejde.
tilføjet af

Personligt netværk er vejen til arbejde

Jeg brugte da mit netværk fuldt ud, startende med et par måneder før jeg blev fyret (virksomheden skulle lukke) og i min 6 måneders opsigelsesperiode samt efterfølgende, men branchen var hådt ramt af krisen og er det endnu, også i de forgreninger hvor jeg havde chancer grundet bred erfaring.

[quote="Spjellerup" post=2709380]Kunne vi få så mange af de ledige i job som muligt, så ville det være strålende. Jeg tror trods alt, at langt de fleste vil blive lykkelig for det, ligesom jeg.
Det er helt klart bedre at komme ud og foretage sig noget fornuftigt, frem for at gå på det ene fjumrekursus efter det andet. Når man for 27'ende gang skal have forklaret, hvorledes et CV skal bygges op, er det lidt svært at være nærværende. Bagefter, når man viser det, man for længst har sat op, siger de så: "Det er flot. Det kan ikke gøres bedre."
Nå, heldigvis er jeg nu fritaget for det. Måtte det vare ved.[/quote]
Det er ikke det vigtigste at lære folk at skrive et CV. Det vigtigste er at lære at dyrke sit netværk. Alle arbejdsgiver ønsker, at ansøgeren er så god som mulig, til det arbejde som han skal have udført. Men selvfølgelig skal han opdage, at man har noget at byde på. Personlige anbefalinger, fra mennesker, som arbejdsgiveren kender og stoler på er den bedste indgangsvinkel til at få et arbejde. Selv de kønneste ord i en ansøgning og CV kan ikke hamle op mod det. Derfor dyrk dit netværk og få dem til at sige god for dig, hvis du vil have et arbejde.
tilføjet af

Personligt netværk er vejen til arbejde

Jeg brugte da mit netværk fuldt ud, startende med et par måneder før jeg blev fyret (virksomheden skulle lukke) og i min 6 måneders opsigelsesperiode samt efterfølgende, men branchen var hådt ramt af krisen og er det endnu, også i de forgreninger hvor jeg havde chancer grundet bred erfaring.

[quote="olechr" post=2709401][quote="Spjellerup" post=2709380]Kunne vi få så mange af de ledige i job som muligt, så ville det være strålende. Jeg tror trods alt, at langt de fleste vil blive lykkelig for det, ligesom jeg.
Det er helt klart bedre at komme ud og foretage sig noget fornuftigt, frem for at gå på det ene fjumrekursus efter det andet. Når man for 27'ende gang skal have forklaret, hvorledes et CV skal bygges op, er det lidt svært at være nærværende. Bagefter, når man viser det, man for længst har sat op, siger de så: "Det er flot. Det kan ikke gøres bedre."
Nå, heldigvis er jeg nu fritaget for det. Måtte det vare ved.[/quote]
Det er ikke det vigtigste at lære folk at skrive et CV. Det vigtigste er at lære at dyrke sit netværk. Alle arbejdsgiver ønsker, at ansøgeren er så god som mulig, til det arbejde som han skal have udført. Men selvfølgelig skal han opdage, at man har noget at byde på. Personlige anbefalinger, fra mennesker, som arbejdsgiveren kender og stoler på er den bedste indgangsvinkel til at få et arbejde. Selv de kønneste ord i en ansøgning og CV kan ikke hamle op mod det. Derfor dyrk dit netværk og få dem til at sige god for dig, hvis du vil have et arbejde.[/quote]

Selvfølgelig kan man ikke få et arbejde, der ikke er der. Så må man undersøge, hvor der dukker nye job op. Og så gøre alt hvad man kan gøres for at gøre sig attraktiv der. Og det kan gøres, jeg har selv gjort det. For 20 år side arbejde jeg i et firma der gik konkurs. Det var ikke lige til at finde et nyt arbejde. Jeg blev hurtig tilbudt et 8 ugers AutoCad kursus. Noget måtte gøres, så jeg sagde ja, og lagde et stort arbejde i at dygtiggøre mig. Færdigheder åbner døre. Og – ja lyder som var det løgn – kursuscenteret skulle bruge en timelærer i at undervise i PC-kørekort, og jeg blev tilbudt jobbet. Læreren i AutoCad havde anbefalet mig til jobbet. Timelærejobbet der reelt var på fuld tid blev hurtig konverteret til et normalt lærerjob. Andre kursister udviste slet skjult misundelige til mig, og syntes det var uretfærdigt, at de ikke var blevet bedt om at søge på det ledige lærerjob. De forstod ikke, at de ikke blev spurgt, fordi de selv havde sjoflet undervisningen. Personlig anbefaling er guld værd, men man skal selvfølgelig have gjort sig fortjent til den.
tilføjet af

Personligt netværk er vejen til arbejde

Alt det det der er jeg ganske udmærket klar over men det kan ikke påvirke det faktum at ældre er ude af arbejdsmarkedet, arbejdsgiverne ansætter hellere yngre med et dårligere CV.
Det har jeg nævnt mange gange, uden at Du har kommenteret på nogen måde.

[quote="fruppe" post=2709404]Jeg brugte da mit netværk fuldt ud, startende med et par måneder før jeg blev fyret (virksomheden skulle lukke) og i min 6 måneders opsigelsesperiode samt efterfølgende, men branchen var hådt ramt af krisen og er det endnu, også i de forgreninger hvor jeg havde chancer grundet bred erfaring.

[quote="olechr" post=2709401][quote="Spjellerup" post=2709380]Kunne vi få så mange af de ledige i job som muligt, så ville det være strålende. Jeg tror trods alt, at langt de fleste vil blive lykkelig for det, ligesom jeg.
Det er helt klart bedre at komme ud og foretage sig noget fornuftigt, frem for at gå på det ene fjumrekursus efter det andet. Når man for 27'ende gang skal have forklaret, hvorledes et CV skal bygges op, er det lidt svært at være nærværende. Bagefter, når man viser det, man for længst har sat op, siger de så: "Det er flot. Det kan ikke gøres bedre."
Nå, heldigvis er jeg nu fritaget for det. Måtte det vare ved.[/quote]
Det er ikke det vigtigste at lære folk at skrive et CV. Det vigtigste er at lære at dyrke sit netværk. Alle arbejdsgiver ønsker, at ansøgeren er så god som mulig, til det arbejde som han skal have udført. Men selvfølgelig skal han opdage, at man har noget at byde på. Personlige anbefalinger, fra mennesker, som arbejdsgiveren kender og stoler på er den bedste indgangsvinkel til at få et arbejde. Selv de kønneste ord i en ansøgning og CV kan ikke hamle op mod det. Derfor dyrk dit netværk og få dem til at sige god for dig, hvis du vil have et arbejde.[/quote][/quote]
Selvfølgelig kan man ikke få et arbejde, der ikke er der. Så må man undersøge, hvor der dukker nye job op. Og så gøre alt hvad man kan gøres for at gøre sig attraktiv der. Og det kan gøres, jeg har selv gjort det. For 20 år side arbejde jeg i et firma der gik konkurs. Det var ikke lige til at finde et nyt arbejde. Jeg blev hurtig tilbudt et 8 ugers AutoCad kursus. Noget måtte gøres, så jeg sagde ja, og lagde et stort arbejde i at dygtiggøre mig. Færdigheder åbner døre. Og – ja lyder som var det løgn – kursuscenteret skulle bruge en timelærer i at undervise i PC-kørekort, og jeg blev tilbudt jobbet. Læreren i AutoCad havde anbefalet mig til jobbet. Timelærejobbet der reelt var på fuld tid blev hurtig konverteret til et normalt lærerjob. Andre kursister udviste slet skjult misundelige til mig, og syntes det var uretfærdigt, at de ikke var blevet bedt om at søge på det ledige lærerjob. De forstod ikke, at de ikke blev spurgt, fordi de selv havde sjoflet undervisningen. Personlig anbefaling er guld værd, men man skal selvfølgelig have gjort sig fortjent til den.
tilføjet af

Alder betyder kun lidt hvis man har de rette færdi

Alt det det der er jeg ganske udmærket klar over men det kan ikke påvirke det faktum at ældre er ude af arbejdsmarkedet, arbejdsgiverne ansætter hellere yngre med et dårligere CV.
Det har jeg nævnt mange gange, uden at Du har kommenteret på nogen måde.

[quote="olechr" post=2709418][quote="fruppe" post=2709404]Jeg brugte da mit netværk fuldt ud, startende med et par måneder før jeg blev fyret (virksomheden skulle lukke) og i min 6 måneders opsigelsesperiode samt efterfølgende, men branchen var hådt ramt af krisen og er det endnu, også i de forgreninger hvor jeg havde chancer grundet bred erfaring.

[quote="olechr" post=2709401][quote="Spjellerup" post=2709380]Kunne vi få så mange af de ledige i job som muligt, så ville det være strålende. Jeg tror trods alt, at langt de fleste vil blive lykkelig for det, ligesom jeg.
Det er helt klart bedre at komme ud og foretage sig noget fornuftigt, frem for at gå på det ene fjumrekursus efter det andet. Når man for 27'ende gang skal have forklaret, hvorledes et CV skal bygges op, er det lidt svært at være nærværende. Bagefter, når man viser det, man for længst har sat op, siger de så: "Det er flot. Det kan ikke gøres bedre."
Nå, heldigvis er jeg nu fritaget for det. Måtte det vare ved.[/quote]
Det er ikke det vigtigste at lære folk at skrive et CV. Det vigtigste er at lære at dyrke sit netværk. Alle arbejdsgiver ønsker, at ansøgeren er så god som mulig, til det arbejde som han skal have udført. Men selvfølgelig skal han opdage, at man har noget at byde på. Personlige anbefalinger, fra mennesker, som arbejdsgiveren kender og stoler på er den bedste indgangsvinkel til at få et arbejde. Selv de kønneste ord i en ansøgning og CV kan ikke hamle op mod det. Derfor dyrk dit netværk og få dem til at sige god for dig, hvis du vil have et arbejde.[/quote][/quote]
Selvfølgelig kan man ikke få et arbejde, der ikke er der. Så må man undersøge, hvor der dukker nye job op. Og så gøre alt hvad man kan gøres for at gøre sig attraktiv der. Og det kan gøres, jeg har selv gjort det. For 20 år side arbejde jeg i et firma der gik konkurs. Det var ikke lige til at finde et nyt arbejde. Jeg blev hurtig tilbudt et 8 ugers AutoCad kursus. Noget måtte gøres, så jeg sagde ja, og lagde et stort arbejde i at dygtiggøre mig. Færdigheder åbner døre. Og – ja lyder som var det løgn – kursuscenteret skulle bruge en timelærer i at undervise i PC-kørekort, og jeg blev tilbudt jobbet. Læreren i AutoCad havde anbefalet mig til jobbet. Timelærejobbet der reelt var på fuld tid blev hurtig konverteret til et normalt lærerjob. Andre kursister udviste slet skjult misundelige til mig, og syntes det var uretfærdigt, at de ikke var blevet bedt om at søge på det ledige lærerjob. De forstod ikke, at de ikke blev spurgt, fordi de selv havde sjoflet undervisningen. Personlig anbefaling er guld værd, men man skal selvfølgelig have gjort sig fortjent til den.[/quote]

Jeg er ikke enig med dig. Jeg fik tilbudt mit sidste job da jeg 59. På det tidspunkt underviste jeg på HTX i matematik, fysik og IT m.m. men kom i klemme på en kombination af to forhold. Gymnasiereformen skærpede kravene til lærernes uddannelse, - nu kræves der en universitetsgrad - hvilket jeg ikke kan leve op til. Ganske vist var der en mulighed for, at jeg kunne fortsætte på dispensation, men kom som sagt i klemme på grund af svindende elevtal. Det betød at nogle lærer skulle fyres. Da jeg min uddannelse ikke længere var god nok, blev det mig, blandt flere andre, der måtte stoppe. Men hvad skete der. Mit netværk virkede uden at jeg selv aktiverede det. Jeg blev hurtigt ringet op fra en anden videregående uddannelse, som tilbød mig arbejde som lærer. Som sagt var jeg på det tidspunkt 59. Jeg sagde nej tak til jobbet. Parkeringsforholdene var komplet umulige, og så ville jeg blive flået i skat, hvis jeg tog jobbet. Da jeg har en pæn formue, så valgte jeg efterløn og fritid til min båd og have. Hvorfor ikke bare gå og hygge sig? Det korte af det lange, hvis jeg ville kunne jeg have fået jobbet uden problemer, og hvis jeg søger i dag, vil jeg stadig kunne komme i betragtning. Hvis arbejdsgiveren ved, at man har de rette færdigheder, betyder ens alder ikke så meget, når man søger arbejde.
tilføjet af

Alder betyder kun lidt hvis man har de rette færdi

Så er Du en af de heldige 🙂
Jeg skriver bare hvad de fleste ved fra omgangskredsen, i tilfælde ydermere har prøvet på egen krop og kan nikke genkendende til og så det der står i dagspressen nu og da om problemet.

[quote="fruppe" post=2709422]Alt det det der er jeg ganske udmærket klar over men det kan ikke påvirke det faktum at ældre er ude af arbejdsmarkedet, arbejdsgiverne ansætter hellere yngre med et dårligere CV.
Det har jeg nævnt mange gange, uden at Du har kommenteret på nogen måde.

[quote="olechr" post=2709418][quote="fruppe" post=2709404]Jeg brugte da mit netværk fuldt ud, startende med et par måneder før jeg blev fyret (virksomheden skulle lukke) og i min 6 måneders opsigelsesperiode samt efterfølgende, men branchen var hådt ramt af krisen og er det endnu, også i de forgreninger hvor jeg havde chancer grundet bred erfaring.

[quote="olechr" post=2709401][quote="Spjellerup" post=2709380]Kunne vi få så mange af de ledige i job som muligt, så ville det være strålende. Jeg tror trods alt, at langt de fleste vil blive lykkelig for det, ligesom jeg.
Det er helt klart bedre at komme ud og foretage sig noget fornuftigt, frem for at gå på det ene fjumrekursus efter det andet. Når man for 27'ende gang skal have forklaret, hvorledes et CV skal bygges op, er det lidt svært at være nærværende. Bagefter, når man viser det, man for længst har sat op, siger de så: "Det er flot. Det kan ikke gøres bedre."
Nå, heldigvis er jeg nu fritaget for det. Måtte det vare ved.[/quote]
Det er ikke det vigtigste at lære folk at skrive et CV. Det vigtigste er at lære at dyrke sit netværk. Alle arbejdsgiver ønsker, at ansøgeren er så god som mulig, til det arbejde som han skal have udført. Men selvfølgelig skal han opdage, at man har noget at byde på. Personlige anbefalinger, fra mennesker, som arbejdsgiveren kender og stoler på er den bedste indgangsvinkel til at få et arbejde. Selv de kønneste ord i en ansøgning og CV kan ikke hamle op mod det. Derfor dyrk dit netværk og få dem til at sige god for dig, hvis du vil have et arbejde.[/quote][/quote]
Selvfølgelig kan man ikke få et arbejde, der ikke er der. Så må man undersøge, hvor der dukker nye job op. Og så gøre alt hvad man kan gøres for at gøre sig attraktiv der. Og det kan gøres, jeg har selv gjort det. For 20 år side arbejde jeg i et firma der gik konkurs. Det var ikke lige til at finde et nyt arbejde. Jeg blev hurtig tilbudt et 8 ugers AutoCad kursus. Noget måtte gøres, så jeg sagde ja, og lagde et stort arbejde i at dygtiggøre mig. Færdigheder åbner døre. Og – ja lyder som var det løgn – kursuscenteret skulle bruge en timelærer i at undervise i PC-kørekort, og jeg blev tilbudt jobbet. Læreren i AutoCad havde anbefalet mig til jobbet. Timelærejobbet der reelt var på fuld tid blev hurtig konverteret til et normalt lærerjob. Andre kursister udviste slet skjult misundelige til mig, og syntes det var uretfærdigt, at de ikke var blevet bedt om at søge på det ledige lærerjob. De forstod ikke, at de ikke blev spurgt, fordi de selv havde sjoflet undervisningen. Personlig anbefaling er guld værd, men man skal selvfølgelig have gjort sig fortjent til den.[/quote][/quote]
Jeg er ikke enig med dig. Jeg fik tilbudt mit sidste job da jeg 59. På det tidspunkt underviste jeg på HTX i matematik, fysik og IT m.m. men kom i klemme på en kombination af to forhold. Gymnasiereformen skærpede kravene til lærernes uddannelse, - nu kræves der en universitetsgrad - hvilket jeg ikke kan leve op til. Ganske vist var der en mulighed for, at jeg kunne fortsætte på dispensation, men kom som sagt i klemme på grund af svindende elevtal. Det betød at nogle lærer skulle fyres. Da jeg min uddannelse ikke længere var god nok, blev det mig, blandt flere andre, der måtte stoppe. Men hvad skete der. Mit netværk virkede uden at jeg selv aktiverede det. Jeg blev hurtigt ringet op fra en anden videregående uddannelse, som tilbød mig arbejde som lærer. Som sagt var jeg på det tidspunkt 59. Jeg sagde nej tak til jobbet. Parkeringsforholdene var komplet umulige, og så ville jeg blive flået i skat, hvis jeg tog jobbet. Da jeg har en pæn formue, så valgte jeg efterløn og fritid til min båd og have. Hvorfor ikke bare gå og hygge sig? Det korte af det lange, hvis jeg ville kunne jeg have fået jobbet uden problemer, og hvis jeg søger i dag, vil jeg stadig kunne komme i betragtning. Hvis arbejdsgiveren ved, at man har de rette færdigheder, betyder ens alder ikke så meget, når man søger arbejde.
tilføjet af

Held og uheld er det konsekvensen af ens handling?

Til fruppe
Det kommer an på, hvad du mener med ordet held. Held er noget, man ikke kan regne med. Det er noget godt, der sker ved en tilfældighed. Jeg mener, at jeg systematisk har arbejdet for, at noget godt skulle hænde for mig, og det er lykkedes – det er ikke held. Tilsvarende gælder for ordet uheld. Det er når noget dårligt rammer en, uden man selv er skyld i det. Hvis man ikke er forudseende, ikke gør det man skal, eller tager for store risici, så vil det før eller siden ramme en. Det er ikke uheld, det er en konsekvens af ens dispositioner. Et eksempel: Hvis en bilist kører alt for stærk uden at se sig for, eller udvise agtpågivenhed, så er det ikke uheld hvis det ender med en ulykke. Eller sagt på en anden måde: De fleste er temmelig meget herre over, hvad de kalder held og uheld. De er ikke uden skyld i deres egen situation, og de kan vende meget til det bedre, hvis de udviser rettidig omtanke og gør en helhjertet indsats.
tilføjet af

Held og uheld er det konsekvensen af ens handling?

Sande ord! 😉


Til fruppe
Det kommer an på, hvad du mener med ordet held. Held er noget, man ikke kan regne med. Det er noget godt, der sker ved en tilfældighed. Jeg mener, at jeg systematisk har arbejdet for, at noget godt skulle hænde for mig, og det er lykkedes – det er ikke held. Tilsvarende gælder for ordet uheld. Det er når noget dårligt rammer en, uden man selv er skyld i det. Hvis man ikke er forudseende, ikke gør det man skal, eller tager for store risici, så vil det før eller siden ramme en. Det er ikke uheld, det er en konsekvens af ens dispositioner. Et eksempel: Hvis en bilist kører alt for stærk uden at se sig for, eller udvise agtpågivenhed, så er det ikke uheld hvis det ender med en ulykke. Eller sagt på en anden måde: De fleste er temmelig meget herre over, hvad de kalder held og uheld. De er ikke uden skyld i deres egen situation, og de kan vende meget til det bedre, hvis de udviser rettidig omtanke og gør en helhjertet indsats.
tilføjet af

Held og uheld er det konsekvensen af ens handling?

Du nægter altså konsekvent at kommentere viden om arbejdsgiveres holdning til at ansætte dygtige ældre ❓

Til fruppe
Det kommer an på, hvad du mener med ordet held. Held er noget, man ikke kan regne med. Det er noget godt, der sker ved en tilfældighed. Jeg mener, at jeg systematisk har arbejdet for, at noget godt skulle hænde for mig, og det er lykkedes – det er ikke held. Tilsvarende gælder for ordet uheld. Det er når noget dårligt rammer en, uden man selv er skyld i det. Hvis man ikke er forudseende, ikke gør det man skal, eller tager for store risici, så vil det før eller siden ramme en. Det er ikke uheld, det er en konsekvens af ens dispositioner. Et eksempel: Hvis en bilist kører alt for stærk uden at se sig for, eller udvise agtpågivenhed, så er det ikke uheld hvis det ender med en ulykke. Eller sagt på en anden måde: De fleste er temmelig meget herre over, hvad de kalder held og uheld. De er ikke uden skyld i deres egen situation, og de kan vende meget til det bedre, hvis de udviser rettidig omtanke og gør en helhjertet indsats.
tilføjet af

Jeg nægter ikke at kommentere

Du nægter altså konsekvent at kommentere viden om arbejdsgiveres holdning til at ansætte dygtige ældre ❓

[quote="olechr" post=2709496]Til fruppe
Det kommer an på, hvad du mener med ordet held. Held er noget, man ikke kan regne med. Det er noget godt, der sker ved en tilfældighed. Jeg mener, at jeg systematisk har arbejdet for, at noget godt skulle hænde for mig, og det er lykkedes – det er ikke held. Tilsvarende gælder for ordet uheld. Det er når noget dårligt rammer en, uden man selv er skyld i det. Hvis man ikke er forudseende, ikke gør det man skal, eller tager for store risici, så vil det før eller siden ramme en. Det er ikke uheld, det er en konsekvens af ens dispositioner. Et eksempel: Hvis en bilist kører alt for stærk uden at se sig for, eller udvise agtpågivenhed, så er det ikke uheld hvis det ender med en ulykke. Eller sagt på en anden måde: De fleste er temmelig meget herre over, hvad de kalder held og uheld. De er ikke uden skyld i deres egen situation, og de kan vende meget til det bedre, hvis de udviser rettidig omtanke og gør en helhjertet indsats.[/quote]

Du må undskylde jeg forstår faktisk ikke, hvad du mener. Der er mange dygtige ældre, som kan finde arbejde, for ikke at sige at de er efterspurgte. Men en del ældre har en overdreven opfattelse af egen værdi. Nogle tror, de er dygtige, fordi de har arbejdet med noget i mange år. Men de har ikke fuldt med, og udviklingen er løbet fra dem. Dem er der ikke længere bud efter. Det hjælper ikke, at være verdensmester i forældede tandhjul. Det får man ikke arbejde af. Det dur heller ikke, at have en kontoruddannelse og derefter har gået hjemme i 20 år og passet mand, børn og hus, og nu vil på kontor for at skrive på maskine. Andre kan ikke affinde sig med en mere ydmyg rolle på en ny arbejdsplads. De havde vænnet sig til, at de – efter deres egen opfattelse - var noget særligt på den arbejdsplads, der ikke længere eksistere. Et tredje problem kan være, at hvis ens arbejde kræver en fysik, man ikke længere er i besiddelse af. F.eks. kan det være en stilladsarbejder med ondt i ryggen o. lign. Men har man fuldt med udviklingen, og er imødekommende og omstillingsparat, kan erfaring være et særdeles værdifuldt aktiv. Har man indset denne sammenhæng i tide, kan man forberede sig på at være værdifuld på arbejdsmarked selv på ens ældre dage.
tilføjet af

Jeg nægter ikke at kommentere

Du kan skrive 500 terabyte forklaringer, mange arbejdsgiver nægter stadigvæk at ansætte ældre.
Førhen åbnede arbejdsgiverne skriftlige ansøgninger og arkiverede de gamle lodret lige så snar de så alderen, nu er man gået et skridt videre og bruger computerprogrammer til at frasortere aldersgruppen på de CV`r der ligger på nettet, selv det offentlige bruger disse programmer når de skal ansætte, hvorefter de med åbenlyst stor fryd sætter gamle til at søge jobs.

[quote="fruppe" post=2709525]Du nægter altså konsekvent at kommentere viden om arbejdsgiveres holdning til at ansætte dygtige ældre ❓

[quote="olechr" post=2709496]Til fruppe
Det kommer an på, hvad du mener med ordet held. Held er noget, man ikke kan regne med. Det er noget godt, der sker ved en tilfældighed. Jeg mener, at jeg systematisk har arbejdet for, at noget godt skulle hænde for mig, og det er lykkedes – det er ikke held. Tilsvarende gælder for ordet uheld. Det er når noget dårligt rammer en, uden man selv er skyld i det. Hvis man ikke er forudseende, ikke gør det man skal, eller tager for store risici, så vil det før eller siden ramme en. Det er ikke uheld, det er en konsekvens af ens dispositioner. Et eksempel: Hvis en bilist kører alt for stærk uden at se sig for, eller udvise agtpågivenhed, så er det ikke uheld hvis det ender med en ulykke. Eller sagt på en anden måde: De fleste er temmelig meget herre over, hvad de kalder held og uheld. De er ikke uden skyld i deres egen situation, og de kan vende meget til det bedre, hvis de udviser rettidig omtanke og gør en helhjertet indsats.[/quote][/quote]
Du må undskylde jeg forstår faktisk ikke, hvad du mener. Der er mange dygtige ældre, som kan finde arbejde, for ikke at sige at de er efterspurgte. Men en del ældre har en overdreven opfattelse af egen værdi. Nogle tror, de er dygtige, fordi de har arbejdet med noget i mange år. Men de har ikke fuldt med, og udviklingen er løbet fra dem. Dem er der ikke længere bud efter. Det hjælper ikke, at være verdensmester i forældede tandhjul. Det får man ikke arbejde af. Det dur heller ikke, at have en kontoruddannelse og derefter har gået hjemme i 20 år og passet mand, børn og hus, og nu vil på kontor for at skrive på maskine. Andre kan ikke affinde sig med en mere ydmyg rolle på en ny arbejdsplads. De havde vænnet sig til, at de – efter deres egen opfattelse - var noget særligt på den arbejdsplads, der ikke længere eksistere. Et tredje problem kan være, at hvis ens arbejde kræver en fysik, man ikke længere er i besiddelse af. F.eks. kan det være en stilladsarbejder med ondt i ryggen o. lign. Men har man fuldt med udviklingen, og er imødekommende og omstillingsparat, kan erfaring være et særdeles værdifuldt aktiv. Har man indset denne sammenhæng i tide, kan man forberede sig på at være værdifuld på arbejdsmarked selv på ens ældre dage.
tilføjet af

Kan du forklare mig det?

Du kan skrive 500 terabyte forklaringer, mange arbejdsgiver nægter stadigvæk at ansætte ældre.
Førhen åbnede arbejdsgiverne skriftlige ansøgninger og arkiverede de gamle lodret lige så snar de så alderen, nu er man gået et skridt videre og bruger computerprogrammer til at frasortere aldersgruppen på de CV`r der ligger på nettet, selv det offentlige bruger disse programmer når de skal ansætte, hvorefter de med åbenlyst stor fryd sætter gamle til at søge jobs.

[quote="olechr" post=2709550][quote="fruppe" post=2709525]Du nægter altså konsekvent at kommentere viden om arbejdsgiveres holdning til at ansætte dygtige ældre ❓

[quote="olechr" post=2709496]Til fruppe
Det kommer an på, hvad du mener med ordet held. Held er noget, man ikke kan regne med. Det er noget godt, der sker ved en tilfældighed. Jeg mener, at jeg systematisk har arbejdet for, at noget godt skulle hænde for mig, og det er lykkedes – det er ikke held. Tilsvarende gælder for ordet uheld. Det er når noget dårligt rammer en, uden man selv er skyld i det. Hvis man ikke er forudseende, ikke gør det man skal, eller tager for store risici, så vil det før eller siden ramme en. Det er ikke uheld, det er en konsekvens af ens dispositioner. Et eksempel: Hvis en bilist kører alt for stærk uden at se sig for, eller udvise agtpågivenhed, så er det ikke uheld hvis det ender med en ulykke. Eller sagt på en anden måde: De fleste er temmelig meget herre over, hvad de kalder held og uheld. De er ikke uden skyld i deres egen situation, og de kan vende meget til det bedre, hvis de udviser rettidig omtanke og gør en helhjertet indsats.[/quote][/quote]
Du må undskylde jeg forstår faktisk ikke, hvad du mener. Der er mange dygtige ældre, som kan finde arbejde, for ikke at sige at de er efterspurgte. Men en del ældre har en overdreven opfattelse af egen værdi. Nogle tror, de er dygtige, fordi de har arbejdet med noget i mange år. Men de har ikke fuldt med, og udviklingen er løbet fra dem. Dem er der ikke længere bud efter. Det hjælper ikke, at være verdensmester i forældede tandhjul. Det får man ikke arbejde af. Det dur heller ikke, at have en kontoruddannelse og derefter har gået hjemme i 20 år og passet mand, børn og hus, og nu vil på kontor for at skrive på maskine. Andre kan ikke affinde sig med en mere ydmyg rolle på en ny arbejdsplads. De havde vænnet sig til, at de – efter deres egen opfattelse - var noget særligt på den arbejdsplads, der ikke længere eksistere. Et tredje problem kan være, at hvis ens arbejde kræver en fysik, man ikke længere er i besiddelse af. F.eks. kan det være en stilladsarbejder med ondt i ryggen o. lign. Men har man fuldt med udviklingen, og er imødekommende og omstillingsparat, kan erfaring være et særdeles værdifuldt aktiv. Har man indset denne sammenhæng i tide, kan man forberede sig på at være værdifuld på arbejdsmarked selv på ens ældre dage.[/quote]

Jeg er rimelig forvirret over det du skriver. Jeg tror bestemt ikke du lyver, men det svare ikke, til det jeg har oplevet. Det ville være rart at få opklaret, hvorfor vi tilsyneladende ikke har gjort de samme erfaringer. Er det arbejdsgiver til ufaglært fysisk arbejde, du taler om. Jeg var 54, da jeg søgte mit næstsidste job. Ingen talte om alder – jeg fik i øvrigt jobbet. Min alder havde ingen interesse, bortset fra om spørgsmål om jeg havde sygdomme, som kunne havde en betydning for, om jeg kunne passe mit arbejde fuldt ud. Og hvorfor skulle arbejdsgiveren spørge om alder? Den kender han jo ansøgerens CV. Mig bekendt er der heller ikke nogle af mine venner, der har talt om at deres alder ved deres jobsamtaler. Jeg kan forstå, at en høj alder kan være problematisk, hvis jobbet kræver en længere oplæringsperiode (årevis), eller at firmaet håber på at ansøgeren stræber efter en karriere. Men hvis det ikke er tilfældet, hvorfor skulle alderen så betyde noget? Kan du forklare mig det?
tilføjet af

Kan du forklare mig det?

Det er ikke mig der skal forklare noget, det er alle de der ikke ansætter ældre trods alle kvaliteter som Du har opsummeret.
Det er som bekendt drønulovligt at skrive i en fyringsseddel eller en ansøgningsafvisning at alderen spiller ind, men der er jo en million + 46 og en halv måder at omgå det på.
Nogle arbejdsgivere afviser også kvinder i den fødedygtige alder, det er jo en katastrofe at skulle undvære dem selv om de vælger kun at være på barsel i 3 måneder.

[quote="fruppe" post=2709571]Du kan skrive 500 terabyte forklaringer, mange arbejdsgiver nægter stadigvæk at ansætte ældre.
Førhen åbnede arbejdsgiverne skriftlige ansøgninger og arkiverede de gamle lodret lige så snar de så alderen, nu er man gået et skridt videre og bruger computerprogrammer til at frasortere aldersgruppen på de CV`r der ligger på nettet, selv det offentlige bruger disse programmer når de skal ansætte, hvorefter de med åbenlyst stor fryd sætter gamle til at søge jobs.

[quote="olechr" post=2709550][quote="fruppe" post=2709525]Du nægter altså konsekvent at kommentere viden om arbejdsgiveres holdning til at ansætte dygtige ældre ❓

[quote="olechr" post=2709496]Til fruppe
Det kommer an på, hvad du mener med ordet held. Held er noget, man ikke kan regne med. Det er noget godt, der sker ved en tilfældighed. Jeg mener, at jeg systematisk har arbejdet for, at noget godt skulle hænde for mig, og det er lykkedes – det er ikke held. Tilsvarende gælder for ordet uheld. Det er når noget dårligt rammer en, uden man selv er skyld i det. Hvis man ikke er forudseende, ikke gør det man skal, eller tager for store risici, så vil det før eller siden ramme en. Det er ikke uheld, det er en konsekvens af ens dispositioner. Et eksempel: Hvis en bilist kører alt for stærk uden at se sig for, eller udvise agtpågivenhed, så er det ikke uheld hvis det ender med en ulykke. Eller sagt på en anden måde: De fleste er temmelig meget herre over, hvad de kalder held og uheld. De er ikke uden skyld i deres egen situation, og de kan vende meget til det bedre, hvis de udviser rettidig omtanke og gør en helhjertet indsats.[/quote][/quote]
Du må undskylde jeg forstår faktisk ikke, hvad du mener. Der er mange dygtige ældre, som kan finde arbejde, for ikke at sige at de er efterspurgte. Men en del ældre har en overdreven opfattelse af egen værdi. Nogle tror, de er dygtige, fordi de har arbejdet med noget i mange år. Men de har ikke fuldt med, og udviklingen er løbet fra dem. Dem er der ikke længere bud efter. Det hjælper ikke, at være verdensmester i forældede tandhjul. Det får man ikke arbejde af. Det dur heller ikke, at have en kontoruddannelse og derefter har gået hjemme i 20 år og passet mand, børn og hus, og nu vil på kontor for at skrive på maskine. Andre kan ikke affinde sig med en mere ydmyg rolle på en ny arbejdsplads. De havde vænnet sig til, at de – efter deres egen opfattelse - var noget særligt på den arbejdsplads, der ikke længere eksistere. Et tredje problem kan være, at hvis ens arbejde kræver en fysik, man ikke længere er i besiddelse af. F.eks. kan det være en stilladsarbejder med ondt i ryggen o. lign. Men har man fuldt med udviklingen, og er imødekommende og omstillingsparat, kan erfaring være et særdeles værdifuldt aktiv. Har man indset denne sammenhæng i tide, kan man forberede sig på at være værdifuld på arbejdsmarked selv på ens ældre dage.[/quote][/quote]
Jeg er rimelig forvirret over det du skriver. Jeg tror bestemt ikke du lyver, men det svare ikke, til det jeg har oplevet. Det ville være rart at få opklaret, hvorfor vi tilsyneladende ikke har gjort de samme erfaringer. Er det arbejdsgiver til ufaglært fysisk arbejde, du taler om. Jeg var 54, da jeg søgte mit næstsidste job. Ingen talte om alder – jeg fik i øvrigt jobbet. Min alder havde ingen interesse, bortset fra om spørgsmål om jeg havde sygdomme, som kunne havde en betydning for, om jeg kunne passe mit arbejde fuldt ud. Og hvorfor skulle arbejdsgiveren spørge om alder? Den kender han jo ansøgerens CV. Mig bekendt er der heller ikke nogle af mine venner, der har talt om at deres alder ved deres jobsamtaler. Jeg kan forstå, at en høj alder kan være problematisk, hvis jobbet kræver en længere oplæringsperiode (årevis), eller at firmaet håber på at ansøgeren stræber efter en karriere. Men hvis det ikke er tilfældet, hvorfor skulle alderen så betyde noget? Kan du forklare mig det?
tilføjet af

Jeg bab bare om de hjælp

Det er ikke mig der skal forklare noget, det er alle de der ikke ansætter ældre trods alle kvaliteter som Du har opsummeret.
Det er som bekendt drønulovligt at skrive i en fyringsseddel eller en ansøgningsafvisning at alderen spiller ind, men der er jo en million + 46 og en halv måder at omgå det på.
Nogle arbejdsgivere afviser også kvinder i den fødedygtige alder, det er jo en katastrofe at skulle undvære dem selv om de vælger kun at være på barsel i 3 måneder.

[quote="olechr" post=2709599][quote="fruppe" post=2709571]Du kan skrive 500 terabyte forklaringer, mange arbejdsgiver nægter stadigvæk at ansætte ældre.
Førhen åbnede arbejdsgiverne skriftlige ansøgninger og arkiverede de gamle lodret lige så snar de så alderen, nu er man gået et skridt videre og bruger computerprogrammer til at frasortere aldersgruppen på de CV`r der ligger på nettet, selv det offentlige bruger disse programmer når de skal ansætte, hvorefter de med åbenlyst stor fryd sætter gamle til at søge jobs.

[quote="olechr" post=2709550][quote="fruppe" post=2709525]Du nægter altså konsekvent at kommentere viden om arbejdsgiveres holdning til at ansætte dygtige ældre ❓

[quote="olechr" post=2709496]Til fruppe
Det kommer an på, hvad du mener med ordet held. Held er noget, man ikke kan regne med. Det er noget godt, der sker ved en tilfældighed. Jeg mener, at jeg systematisk har arbejdet for, at noget godt skulle hænde for mig, og det er lykkedes – det er ikke held. Tilsvarende gælder for ordet uheld. Det er når noget dårligt rammer en, uden man selv er skyld i det. Hvis man ikke er forudseende, ikke gør det man skal, eller tager for store risici, så vil det før eller siden ramme en. Det er ikke uheld, det er en konsekvens af ens dispositioner. Et eksempel: Hvis en bilist kører alt for stærk uden at se sig for, eller udvise agtpågivenhed, så er det ikke uheld hvis det ender med en ulykke. Eller sagt på en anden måde: De fleste er temmelig meget herre over, hvad de kalder held og uheld. De er ikke uden skyld i deres egen situation, og de kan vende meget til det bedre, hvis de udviser rettidig omtanke og gør en helhjertet indsats.[/quote][/quote]
Du må undskylde jeg forstår faktisk ikke, hvad du mener. Der er mange dygtige ældre, som kan finde arbejde, for ikke at sige at de er efterspurgte. Men en del ældre har en overdreven opfattelse af egen værdi. Nogle tror, de er dygtige, fordi de har arbejdet med noget i mange år. Men de har ikke fuldt med, og udviklingen er løbet fra dem. Dem er der ikke længere bud efter. Det hjælper ikke, at være verdensmester i forældede tandhjul. Det får man ikke arbejde af. Det dur heller ikke, at have en kontoruddannelse og derefter har gået hjemme i 20 år og passet mand, børn og hus, og nu vil på kontor for at skrive på maskine. Andre kan ikke affinde sig med en mere ydmyg rolle på en ny arbejdsplads. De havde vænnet sig til, at de – efter deres egen opfattelse - var noget særligt på den arbejdsplads, der ikke længere eksistere. Et tredje problem kan være, at hvis ens arbejde kræver en fysik, man ikke længere er i besiddelse af. F.eks. kan det være en stilladsarbejder med ondt i ryggen o. lign. Men har man fuldt med udviklingen, og er imødekommende og omstillingsparat, kan erfaring være et særdeles værdifuldt aktiv. Har man indset denne sammenhæng i tide, kan man forberede sig på at være værdifuld på arbejdsmarked selv på ens ældre dage.[/quote][/quote]
Jeg er rimelig forvirret over det du skriver. Jeg tror bestemt ikke du lyver, men det svare ikke, til det jeg har oplevet. Det ville være rart at få opklaret, hvorfor vi tilsyneladende ikke har gjort de samme erfaringer. Er det arbejdsgiver til ufaglært fysisk arbejde, du taler om. Jeg var 54, da jeg søgte mit næstsidste job. Ingen talte om alder – jeg fik i øvrigt jobbet. Min alder havde ingen interesse, bortset fra om spørgsmål om jeg havde sygdomme, som kunne havde en betydning for, om jeg kunne passe mit arbejde fuldt ud. Og hvorfor skulle arbejdsgiveren spørge om alder? Den kender han jo ansøgerens CV. Mig bekendt er der heller ikke nogle af mine venner, der har talt om at deres alder ved deres jobsamtaler. Jeg kan forstå, at en høj alder kan være problematisk, hvis jobbet kræver en længere oplæringsperiode (årevis), eller at firmaet håber på at ansøgeren stræber efter en karriere. Men hvis det ikke er tilfældet, hvorfor skulle alderen så betyde noget? Kan du forklare mig det?[/quote]

Du reagerer, som om jeg anklager dig for noget. Det gør jeg ikke, jeg prøver bare at forstå, og jeg håbede på at du kunne hjælpe mig. For øvrigt kan jeg bedre forstå, at nogle ældre bliver fyret. Hvis en ældre er gået i stå, eller er blevet for langsom – kort sagt ikke længere er sin løn værd - så vil han blive fyret, uanset om det er forbudt. En virksomhed er ikke et socialkontor, de skal være konkurrencedygtige, og derfor er det en håbløst at forbyde firmaer at fyre folk. Det bliver de før eller siden – gerne før - ellers går firmaet ned.
tilføjet af

Jeg bab bare om de hjælp

Jeg kan jo ikke hjælpe Dig da jeg ikke er arbejdsgiver.
Og selvfølgelig kan man fyre hvemsomhelst, blot det ikke står direkte i fyringssedlen at det er grundet race, fagforeningsmedlemsskab, graviditet, seksuel eller religiøs orientering, graviditet.......glemte jeg nogen ❓ 😉

[quote="fruppe" post=2709604]Det er ikke mig der skal forklare noget, det er alle de der ikke ansætter ældre trods alle kvaliteter som Du har opsummeret.
Det er som bekendt drønulovligt at skrive i en fyringsseddel eller en ansøgningsafvisning at alderen spiller ind, men der er jo en million + 46 og en halv måder at omgå det på.
Nogle arbejdsgivere afviser også kvinder i den fødedygtige alder, det er jo en katastrofe at skulle undvære dem selv om de vælger kun at være på barsel i 3 måneder.

[quote="olechr" post=2709599][quote="fruppe" post=2709571]Du kan skrive 500 terabyte forklaringer, mange arbejdsgiver nægter stadigvæk at ansætte ældre.
Førhen åbnede arbejdsgiverne skriftlige ansøgninger og arkiverede de gamle lodret lige så snar de så alderen, nu er man gået et skridt videre og bruger computerprogrammer til at frasortere aldersgruppen på de CV`r der ligger på nettet, selv det offentlige bruger disse programmer når de skal ansætte, hvorefter de med åbenlyst stor fryd sætter gamle til at søge jobs.

[quote="olechr" post=2709550][quote="fruppe" post=2709525]Du nægter altså konsekvent at kommentere viden om arbejdsgiveres holdning til at ansætte dygtige ældre ❓

[quote="olechr" post=2709496]Til fruppe
Det kommer an på, hvad du mener med ordet held. Held er noget, man ikke kan regne med. Det er noget godt, der sker ved en tilfældighed. Jeg mener, at jeg systematisk har arbejdet for, at noget godt skulle hænde for mig, og det er lykkedes – det er ikke held. Tilsvarende gælder for ordet uheld. Det er når noget dårligt rammer en, uden man selv er skyld i det. Hvis man ikke er forudseende, ikke gør det man skal, eller tager for store risici, så vil det før eller siden ramme en. Det er ikke uheld, det er en konsekvens af ens dispositioner. Et eksempel: Hvis en bilist kører alt for stærk uden at se sig for, eller udvise agtpågivenhed, så er det ikke uheld hvis det ender med en ulykke. Eller sagt på en anden måde: De fleste er temmelig meget herre over, hvad de kalder held og uheld. De er ikke uden skyld i deres egen situation, og de kan vende meget til det bedre, hvis de udviser rettidig omtanke og gør en helhjertet indsats.[/quote][/quote]
Du må undskylde jeg forstår faktisk ikke, hvad du mener. Der er mange dygtige ældre, som kan finde arbejde, for ikke at sige at de er efterspurgte. Men en del ældre har en overdreven opfattelse af egen værdi. Nogle tror, de er dygtige, fordi de har arbejdet med noget i mange år. Men de har ikke fuldt med, og udviklingen er løbet fra dem. Dem er der ikke længere bud efter. Det hjælper ikke, at være verdensmester i forældede tandhjul. Det får man ikke arbejde af. Det dur heller ikke, at have en kontoruddannelse og derefter har gået hjemme i 20 år og passet mand, børn og hus, og nu vil på kontor for at skrive på maskine. Andre kan ikke affinde sig med en mere ydmyg rolle på en ny arbejdsplads. De havde vænnet sig til, at de – efter deres egen opfattelse - var noget særligt på den arbejdsplads, der ikke længere eksistere. Et tredje problem kan være, at hvis ens arbejde kræver en fysik, man ikke længere er i besiddelse af. F.eks. kan det være en stilladsarbejder med ondt i ryggen o. lign. Men har man fuldt med udviklingen, og er imødekommende og omstillingsparat, kan erfaring være et særdeles værdifuldt aktiv. Har man indset denne sammenhæng i tide, kan man forberede sig på at være værdifuld på arbejdsmarked selv på ens ældre dage.[/quote][/quote]
Jeg er rimelig forvirret over det du skriver. Jeg tror bestemt ikke du lyver, men det svare ikke, til det jeg har oplevet. Det ville være rart at få opklaret, hvorfor vi tilsyneladende ikke har gjort de samme erfaringer. Er det arbejdsgiver til ufaglært fysisk arbejde, du taler om. Jeg var 54, da jeg søgte mit næstsidste job. Ingen talte om alder – jeg fik i øvrigt jobbet. Min alder havde ingen interesse, bortset fra om spørgsmål om jeg havde sygdomme, som kunne havde en betydning for, om jeg kunne passe mit arbejde fuldt ud. Og hvorfor skulle arbejdsgiveren spørge om alder? Den kender han jo ansøgerens CV. Mig bekendt er der heller ikke nogle af mine venner, der har talt om at deres alder ved deres jobsamtaler. Jeg kan forstå, at en høj alder kan være problematisk, hvis jobbet kræver en længere oplæringsperiode (årevis), eller at firmaet håber på at ansøgeren stræber efter en karriere. Men hvis det ikke er tilfældet, hvorfor skulle alderen så betyde noget? Kan du forklare mig det?[/quote][/quote]
Du reagerer, som om jeg anklager dig for noget. Det gør jeg ikke, jeg prøver bare at forstå, og jeg håbede på at du kunne hjælpe mig. For øvrigt kan jeg bedre forstå, at nogle ældre bliver fyret. Hvis en ældre er gået i stå, eller er blevet for langsom – kort sagt ikke længere er sin løn værd - så vil han blive fyret, uanset om det er forbudt. En virksomhed er ikke et socialkontor, de skal være konkurrencedygtige, og derfor er det en håbløst at forbyde firmaer at fyre folk. Det bliver de før eller siden – gerne før - ellers går firmaet ned.
tilføjet af

Ingen dokumentation

Til fruppe
Så må jeg opfatte din påstand, at arbejdsgivere ikke ansætter ældre som udokumenteret.
tilføjet af

Ingen dokumentation

Hvorfor dokumentere når alle andre end Dig kender til det ?

Til fruppe
Så må jeg opfatte din påstand, at arbejdsgivere ikke ansætter ældre som udokumenteret.
tilføjet af

Ingen dokumentation

Hvorfor dokumentere når alle andre end Dig kender til det ?

[quote="olechr" post=2709635]Til fruppe
Så må jeg opfatte din påstand, at arbejdsgivere ikke ansætter ældre som udokumenteret.[/quote]

Det kan godt være, at andre har din opfattelse. Men det betyder jo ikke nødvendigvis, at den er rigtig. Folk render rundt med mange misopfattelser. De har aldrig gjort en ordentlig indsat, for at undersøge om deres opfattelser er rigtige. De følger blidt de påstande de godt kan lide – det er det man kalder skrøner. Men bevares, der er jo en mulighed for at du har ret. Men indtil videre er det blot en udokumenteret påstand, som jeg ikke rigtig er blevet klogere af, eller kan bruge til noget.
tilføjet af

Ingen dokumentation

Det har været almen viden i mange år, f.eks kontordamer havde ikke mange chancer når de var over 50, de havde erfaring men var "uattraktive", især i receptioner.
Selv jobcentrene siger at det er svært at få job som ældre, men de kan kun følge lovgivningen, som rent faktisk ikke fritager ældre fra at blive sendt på kursus og skal søge jobs selv om de kun har et par måneder til folkepensionen.

[quote="fruppe" post=2709638]Hvorfor dokumentere når alle andre end Dig kender til det ?

[quote="olechr" post=2709635]Til fruppe
Så må jeg opfatte din påstand, at arbejdsgivere ikke ansætter ældre som udokumenteret.[/quote][/quote]
Det kan godt være, at andre har din opfattelse. Men det betyder jo ikke nødvendigvis, at den er rigtig. Folk render rundt med mange misopfattelser. De har aldrig gjort en ordentlig indsat, for at undersøge om deres opfattelser er rigtige. De følger blidt de påstande de godt kan lide – det er det man kalder skrøner. Men bevares, der er jo en mulighed for at du har ret. Men indtil videre er det blot en udokumenteret påstand, som jeg ikke rigtig er blevet klogere af, eller kan bruge til noget.
tilføjet af

Ældre medarbejdere bør have særlige rettigheder

Det har været almen viden i mange år, f.eks kontordamer havde ikke mange chancer når de var over 50, de havde erfaring men var "uattraktive", især i receptioner.
Selv jobcentrene siger at det er svært at få job som ældre, men de kan kun følge lovgivningen, som rent faktisk ikke fritager ældre fra at blive sendt på kursus og skal søge jobs selv om de kun har et par måneder til folkepensionen.

[quote="olechr" post=2709730][quote="fruppe" post=2709638]Hvorfor dokumentere når alle andre end Dig kender til det ?

[quote="olechr" post=2709635]Til fruppe
Så må jeg opfatte din påstand, at arbejdsgivere ikke ansætter ældre som udokumenteret.[/quote][/quote]
Det kan godt være, at andre har din opfattelse. Men det betyder jo ikke nødvendigvis, at den er rigtig. Folk render rundt med mange misopfattelser. De har aldrig gjort en ordentlig indsat, for at undersøge om deres opfattelser er rigtige. De følger blidt de påstande de godt kan lide – det er det man kalder skrøner. Men bevares, der er jo en mulighed for at du har ret. Men indtil videre er det blot en udokumenteret påstand, som jeg ikke rigtig er blevet klogere af, eller kan bruge til noget.[/quote]

Hvis man ikke kan få arbejde, når man 50 år gammel, må der være noget og mere end bare alderen, der er galt. Måske har vedkommende ikke fuldt med i IT udviklingen – hvad ved jeg. Jeg vil gerne komme dig i møde om, at hvis man er over 60, og et firma må indskrænke, så kan firmaet måske føle det hensigtsmæssigt, at skåne de yngre medarbejdere som de har brugt penge på at optræne, og i stedet fyre ældre medarbejdere, der alligevel snart vil gå på pension eller efterløn. Hvis der er mindre end 2 år til man kan og agter at forlade arbejdsmarked, og at man underskriver en erklæring på det, burde man kunne fritaget fra at deltage i jobsøgningskursus og at søge arbejde. Der kan ikke være ret mange firmaer, der vil ansætte en, der har planer om snart at forlade arbejdsmarked.
tilføjet af

Ældre medarbejdere bør have særlige rettigheder

Kære fruppe, det er meget mod min vilje, at gå imod dig her i debatten. Du er nemlige en god og rar mand med en god sund samfunds opfattelse i langt de fleste debatter, men her må jeg sige dig lidt imod. Naturligvis kan du hive en masse eksempler frem med dit udfald, idet det er dem du omgås. Dem der aldrig sætter deres ben, de steder, ser du af gode grunde ikke. Så hvad kender du i virkeligheden til den gruppe? Jeg kan give dig et eksempel i min nærhed. En maskinarbejder bliver fyret i en alder af 58 år fra en pedellignende stilling hos IBM. Hans søn er elektriker og arbejder for Mærsk. Igennem ham søger faderen et job på samme virksomhed. Han får det og arbejder nu under sin søn i det sjak. Der krævedes et overlevelses kursus til en pris af ca. 20.000,00 kr. Det betalte han selv, og et AMU kursus til noget med kr. 500,00 for en uge, men så var det også Inkl. frokost. Med andre ord med lidt netværks hjælp og lidt supplerende uddannelse for egen regning, har han idag et super godt betalt job og er 59 år!


[quote="fruppe" post=2709732]Det har været almen viden i mange år, f.eks kontordamer havde ikke mange chancer når de var over 50, de havde erfaring men var "uattraktive", især i receptioner.
Selv jobcentrene siger at det er svært at få job som ældre, men de kan kun følge lovgivningen, som rent faktisk ikke fritager ældre fra at blive sendt på kursus og skal søge jobs selv om de kun har et par måneder til folkepensionen.

[quote="olechr" post=2709730][quote="fruppe" post=2709638]Hvorfor dokumentere når alle andre end Dig kender til det ?

[quote="olechr" post=2709635]Til fruppe
Så må jeg opfatte din påstand, at arbejdsgivere ikke ansætter ældre som udokumenteret.[/quote][/quote]
Det kan godt være, at andre har din opfattelse. Men det betyder jo ikke nødvendigvis, at den er rigtig. Folk render rundt med mange misopfattelser. De har aldrig gjort en ordentlig indsat, for at undersøge om deres opfattelser er rigtige. De følger blidt de påstande de godt kan lide – det er det man kalder skrøner. Men bevares, der er jo en mulighed for at du har ret. Men indtil videre er det blot en udokumenteret påstand, som jeg ikke rigtig er blevet klogere af, eller kan bruge til noget.[/quote][/quote]
Hvis man ikke kan få arbejde, når man 50 år gammel, må der være noget og mere end bare alderen, der er galt. Måske har vedkommende ikke fuldt med i IT udviklingen – hvad ved jeg. Jeg vil gerne komme dig i møde om, at hvis man er over 60, og et firma må indskrænke, så kan firmaet måske føle det hensigtsmæssigt, at skåne de yngre medarbejdere som de har brugt penge på at optræne, og i stedet fyre ældre medarbejdere, der alligevel snart vil gå på pension eller efterløn. Hvis der er mindre end 2 år til man kan og agter at forlade arbejdsmarked, og at man underskriver en erklæring på det, burde man kunne fritaget fra at deltage i jobsøgningskursus og at søge arbejde. Der kan ikke være ret mange firmaer, der vil ansætte en, der har planer om snart at forlade arbejdsmarked.
tilføjet af

Ældre medarbejdere bør have særlige rettigheder

I lige måde 😉
Jeg har af gode grunde ikke kunnet omgås alle de ældre der er blevet afvist de sidste 50 år.
Selvfølgelig er der ældre der bliver ansat, nogen søger endda efterlønnere som jo må tjene op til 70.000 om året uden modtræk i efterlønnen......de skal dog betale skat.
Det eksempel Du kommer med er så netværket der virker meget bedre end alt andet 🙂
På jobcentret gik jeg faktisk sammen med en frisk ældre anlægsgartner der blot ventede på at sæsonen skulle starte, så havde han en sikker kontakt, men reglerne fortæller jo at han skal aktiveres, hvad han som jeg selv heller ikke havde noget imod 🙂
Og så en sidebemærkning: Samme sted havde vi en hal hvor vi lavede idiotarbejde, en dag stod jeg ved siden af en yngre der hele tiden pralede af hvordan han drejede systemet.......jeg fjernede mig og fandt noget andet at lave i den anden ende 😖

Kære fruppe, det er meget mod min vilje, at gå imod dig her i debatten. Du er nemlige en god og rar mand med en god sund samfunds opfattelse i langt de fleste debatter, men her må jeg sige dig lidt imod. Naturligvis kan du hive en masse eksempler frem med dit udfald, idet det er dem du omgås. Dem der aldrig sætter deres ben, de steder, ser du af gode grunde ikke. Så hvad kender du i virkeligheden til den gruppe? Jeg kan give dig et eksempel i min nærhed. En maskinarbejder bliver fyret i en alder af 58 år fra en pedellignende stilling hos IBM. Hans søn er elektriker og arbejder for Mærsk. Igennem ham søger faderen et job på samme virksomhed. Han får det og arbejder nu under sin søn i det sjak. Der krævedes et overlevelses kursus til en pris af ca. 20.000,00 kr. Det betalte han selv, og et AMU kursus til noget med kr. 500,00 for en uge, men så var det også Inkl. frokost. Med andre ord med lidt netværks hjælp og lidt supplerende uddannelse for egen regning, har han idag et super godt betalt job og er 59 år!


[quote="olechr" post=2709762][quote="fruppe" post=2709732]Det har været almen viden i mange år, f.eks kontordamer havde ikke mange chancer når de var over 50, de havde erfaring men var "uattraktive", især i receptioner.
Selv jobcentrene siger at det er svært at få job som ældre, men de kan kun følge lovgivningen, som rent faktisk ikke fritager ældre fra at blive sendt på kursus og skal søge jobs selv om de kun har et par måneder til folkepensionen.

[quote="olechr" post=2709730][quote="fruppe" post=2709638]Hvorfor dokumentere når alle andre end Dig kender til det ?

[quote="olechr" post=2709635]Til fruppe
Så må jeg opfatte din påstand, at arbejdsgivere ikke ansætter ældre som udokumenteret.[/quote][/quote]
Det kan godt være, at andre har din opfattelse. Men det betyder jo ikke nødvendigvis, at den er rigtig. Folk render rundt med mange misopfattelser. De har aldrig gjort en ordentlig indsat, for at undersøge om deres opfattelser er rigtige. De følger blidt de påstande de godt kan lide – det er det man kalder skrøner. Men bevares, der er jo en mulighed for at du har ret. Men indtil videre er det blot en udokumenteret påstand, som jeg ikke rigtig er blevet klogere af, eller kan bruge til noget.[/quote][/quote]
Hvis man ikke kan få arbejde, når man 50 år gammel, må der være noget og mere end bare alderen, der er galt. Måske har vedkommende ikke fuldt med i IT udviklingen – hvad ved jeg. Jeg vil gerne komme dig i møde om, at hvis man er over 60, og et firma må indskrænke, så kan firmaet måske føle det hensigtsmæssigt, at skåne de yngre medarbejdere som de har brugt penge på at optræne, og i stedet fyre ældre medarbejdere, der alligevel snart vil gå på pension eller efterløn. Hvis der er mindre end 2 år til man kan og agter at forlade arbejdsmarked, og at man underskriver en erklæring på det, burde man kunne fritaget fra at deltage i jobsøgningskursus og at søge arbejde. Der kan ikke være ret mange firmaer, der vil ansætte en, der har planer om snart at forlade arbejdsmarked.[/quote]
tilføjet af

Ældre medarbejdere bør have særlige rettigheder

Det er til ære for ham, du omtaler, at systemet er, som det er idag. Det er ikke for din skyld.


I lige måde 😉
Jeg har af gode grunde ikke kunnet omgås alle de ældre der er blevet afvist de sidste 50 år.
Selvfølgelig er der ældre der bliver ansat, nogen søger endda efterlønnere som jo må tjene op til 70.000 om året uden modtræk i efterlønnen......de skal dog betale skat.
Det eksempel Du kommer med er så netværket der virker meget bedre end alt andet 🙂
På jobcentret gik jeg faktisk sammen med en frisk ældre anlægsgartner der blot ventede på at sæsonen skulle starte, så havde han en sikker kontakt, men reglerne fortæller jo at han skal aktiveres, hvad han som jeg selv heller ikke havde noget imod 🙂
Og så en sidebemærkning: Samme sted havde vi en hal hvor vi lavede idiotarbejde, en dag stod jeg ved siden af en yngre der hele tiden pralede af hvordan han drejede systemet.......jeg fjernede mig og fandt noget andet at lave i den anden ende 😖

[quote="NihauX52" post=2709780]Kære fruppe, det er meget mod min vilje, at gå imod dig her i debatten. Du er nemlige en god og rar mand med en god sund samfunds opfattelse i langt de fleste debatter, men her må jeg sige dig lidt imod. Naturligvis kan du hive en masse eksempler frem med dit udfald, idet det er dem du omgås. Dem der aldrig sætter deres ben, de steder, ser du af gode grunde ikke. Så hvad kender du i virkeligheden til den gruppe? Jeg kan give dig et eksempel i min nærhed. En maskinarbejder bliver fyret i en alder af 58 år fra en pedellignende stilling hos IBM. Hans søn er elektriker og arbejder for Mærsk. Igennem ham søger faderen et job på samme virksomhed. Han får det og arbejder nu under sin søn i det sjak. Der krævedes et overlevelses kursus til en pris af ca. 20.000,00 kr. Det betalte han selv, og et AMU kursus til noget med kr. 500,00 for en uge, men så var det også Inkl. frokost. Med andre ord med lidt netværks hjælp og lidt supplerende uddannelse for egen regning, har han idag et super godt betalt job og er 59 år!


[quote="olechr" post=2709762][quote="fruppe" post=2709732]Det har været almen viden i mange år, f.eks kontordamer havde ikke mange chancer når de var over 50, de havde erfaring men var "uattraktive", især i receptioner.
Selv jobcentrene siger at det er svært at få job som ældre, men de kan kun følge lovgivningen, som rent faktisk ikke fritager ældre fra at blive sendt på kursus og skal søge jobs selv om de kun har et par måneder til folkepensionen.

[quote="olechr" post=2709730][quote="fruppe" post=2709638]Hvorfor dokumentere når alle andre end Dig kender til det ?

[quote="olechr" post=2709635]Til fruppe
Så må jeg opfatte din påstand, at arbejdsgivere ikke ansætter ældre som udokumenteret.[/quote][/quote]
Det kan godt være, at andre har din opfattelse. Men det betyder jo ikke nødvendigvis, at den er rigtig. Folk render rundt med mange misopfattelser. De har aldrig gjort en ordentlig indsat, for at undersøge om deres opfattelser er rigtige. De følger blidt de påstande de godt kan lide – det er det man kalder skrøner. Men bevares, der er jo en mulighed for at du har ret. Men indtil videre er det blot en udokumenteret påstand, som jeg ikke rigtig er blevet klogere af, eller kan bruge til noget.[/quote][/quote]
Hvis man ikke kan få arbejde, når man 50 år gammel, må der være noget og mere end bare alderen, der er galt. Måske har vedkommende ikke fuldt med i IT udviklingen – hvad ved jeg. Jeg vil gerne komme dig i møde om, at hvis man er over 60, og et firma må indskrænke, så kan firmaet måske føle det hensigtsmæssigt, at skåne de yngre medarbejdere som de har brugt penge på at optræne, og i stedet fyre ældre medarbejdere, der alligevel snart vil gå på pension eller efterløn. Hvis der er mindre end 2 år til man kan og agter at forlade arbejdsmarked, og at man underskriver en erklæring på det, burde man kunne fritaget fra at deltage i jobsøgningskursus og at søge arbejde. Der kan ikke være ret mange firmaer, der vil ansætte en, der har planer om snart at forlade arbejdsmarked.[/quote][/quote]
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.