21tilføjet af

Varmeregning på 3000

Ja det er mig der har skrevet før, om en varmeregning jeg har fået, på 3000 kr. Jeg sparer og sparer på varmen, og alligevel mener de altså jeg skylder dem 3000 kr. Min lejlighed er 68 km/2, og jeg betaler 9300 kr. årligt, for vand og varme. Heraf udgør vandet knap 2000 kr. Der hvor jeg boede før, fik jeg meget tit penge tilbage, fordi jeg sparer så meget.
Jeg skrev så og klagede til dem, som de sagde jeg skulle. De ringede så til mig i går, og hende jeg snakkede med sagde, at lige netop den lejlighed jeg bor i, er meget dyr. Dem der havde boet der før mig, havde betalt 14500 kr! Så hun kunne godt se jeg havde sparet. Og regningen skyldtes også at energipriserne var steget. Ja tak, det er jeg klar over, men sguda ikke så meget! Jeg synes jeg betaler nok i forvejen, og desuden kan det jo ikke være rigtigt, at lige netop MIN lejlighed, af de 205 lejligheder der findes her, er dyrere. Om ikke andet så skulle de måske til at tjekke ud om der er noget galt, for det må der sguda være! Hun sagde jo min lejlighed var dyrere, men samtidig sagde hun også, at hun altså ikke havde mulighed for at sammenligne min varmeregning, med de andre lejligheders. Hun foreslog så at jeg fik sat min aconto op, så jeg ikke fik så stor en regning næste gang. Det vil altså sige at jeg hver måned kommer til at betale næsten 1030 kr. for vand og varme, i en kasse på 68 km/2! Men alt i alt ville de altså skide mig et stykke, og havde ikke tænkt sig at gøre noget som helst ved det.
Da jeg sagde til hende, at jeg kender nogen, der bor i en større lejlighed, og betaler mindre, og at jeg meget tit før i tiden fik penge tilbage, sagde hun bare at det kan jeg jo ikke sammenligne med, for der er jo ingen lejlighed der er fuldstændig identisk med den jeg bor i. Det kan man sguda ikke sige! Når jeg fik over 1000 kr. tilbage før, er det nok lidt urealistisk jeg pludselig skal give 4000 mere!
Jeg er bare så sur over det, og har tænkt mig at klage over det. Men jeg ville egentlig også bare spørge folk herinde, hvad I giver, og om I ikke giver mig ret i, at det da umuligt kan blive så meget dyrere fordi energipriserne er steget? Og hvad så til næste år? Vælter der så en gigantisk regning ind af døren igen? Og hvad hvis jeg et år, ikke kan spare så meget, som jeg har gjort indtil nu, fordi der måske er koldere? Skal jeg så pludselig betale 5000? Det ender sguda med jeg ikke har råd til at bo det her hul!
tilføjet af

Med en lej...

på den størrelse bør du max betale 7000 år for fjernvarme, særligt hvis du kun har
19-20 * i nogle rum.
tilføjet af

Lad mig spørge

Bor du i Odense og får din afregning fra Energi-Odense?
For så kan jeg fortælle dig, at du ikke er den eneste med dét problem.
Lejligheden her er på 40km2 og der betales ca. 900,- i varme i kvartalet. Jeg kender folk der bor på over 100km2 der giver det halve! Og der er faktisk aldrig åben for varmen her, vi tør simpelthen ikke, for det er jo fuldstændig sindssyge beløb der opkræves.
Her er hamrende koldt, men priserne er vanvittigt høje, taget i betragtning at vi er studerende så vi tør simpelthen ikke at åbne.
Da kommunen solgte vores el/varmeselskab til en privat operatør skulle det blive billigere osv; men sandheden er at regningerne og a conto-beløbene bare stiger og stiger og stiger - uden merforbrug. De tager sindssygt mange penge for "transportgebyr", "faktureringsafgifter" og hvad ved jeg, og ingen kan gennemskue om der overhovedet er rimelighed i de gebyrer.
Jeg har klaget, faktisk decideret svinet dem til for det er simpelthen så dårlige forretningsmetoder. De sender oven i købet regninger med kun 10-12 dages frist og det er jo sindsygt når regningen for el og varme er lagt sammen og render op i omkring 1800,- for et kvartal... for en lejlighed på fucking 40km2!
tilføjet af

Det kan sagtens passe at den er dyrere

Lejligheder der ligger i enden, nederst eller øverst, er ofte dyrere at varme op, end de lejligheder der ligger inde i bygninger (indrammet af lejligheder hele vejen rundt). men det skulle der gerne tages hensyn til, og du skal have nedslag som følge af udsat beliggenhed.
Derudover: Hvis der generelt er erfaring med, at den lejlighed er meget dyr at varme op, så tyder noget på, at den er helt gal med isoleringen, eller også er deres måleapparater defekte. Det skal du naturligvis forlange undersøgt. Det er faktisk en urimeligt høj varmeregning for så lille en bolig.
tilføjet af

Bor ikke i odense

Jeg bor i Næstved og har brunata. Det lyder også helt sygt med de priser du nævner! Det der især også er for meget her, er at min lejlighed tilsyneladende er den eneste der er så dyr. Lejlighederne ligger ikke i en blok, men lidt ligesom rækkehuse, med kun to etager. Jeg bor øverst, med en nabo til den ene side, og ingen til den anden. Selvfølgelig skal der tages hensyn til, at nogen af lejlighederne er koldere pga beliggenheden, det ved jeg ikke om det skal forestille der bliver, men uanset hvad, så har jeg aldrig særlig meget varme på, så det kan aldrig blive så dyrt, uanset hvad! Og man har jo ikke en jordisk chance for at finde ud af, hvad tallene på målerne betyder. Jeg har brugt over 2700 enheder, og hvad svarer så det til? Regnskabet kommer fra de gamle målere vi havde på, hvor der var vand i, og det blev målt på den måde. Nu har vi så fået sådan nogen elektroniske nogen på, hvor de kan aflæse dem fra et endet sted, uden at skulle ind i lejligheden. De påstår tallene passer, men et eller andet må der da være galt.
tilføjet af

Jeg har boet

i en 38 km/2 ungdomsbolig, og der betalte vi 420 kr om måneden for varmen. Ellen var heller ikke det billigste i verden. Pludselig en dag ud af den blå luft, havde de trukket 4000 kr. fra alle 87 lejligheder i blokken, det var selvfølgelig en fejl, og der gik flere måneder før vi fik pengene tilbage. Det var selvfølgelig også brunata, min søster har også haft problemer med dem. Næste gang jeg flytter, og det gør jeg så snart jeg har råd, så tror jeg jeg kikker efter en lejlighed der ikke har brunata, ved ikke om de andre er meget bedre.
tilføjet af

varmeregning

http://www.brunata.dk/index.php?id=483
Prøv at læse dette igennem og se om der er hjælp at hente. Der må da være et menneske, der kan finde ud af, hvor varmen bliver af.
Vi ligger i midten af en bebyggelse. Her er 24 gr. varmt, for jeg fryser. Vi har brugt knapt 7000 kr om året til varme.
tilføjet af

Det har intet med Brunata at gøre

De læser bare af.
tilføjet af

nu MÅ je altså sige noget...

En lejlighed på 40 km2 eller 68 km2 er altså temmelig store lejligheder, at I ved det!!! Jeg kender INGEN med så store lejligheder... INGEN!! Det er jo flere fodboldbaner... Er I sikre på, I ikke mener m2?😃😉😃
Ikke skrevet for at provokere, blot for at sætte et smil på læben😉🙂
tilføjet af

9300 for ca 80 m2

Bor i en treværelses på ca 80 m2 i Odense SV. 1 sals lejlighed i en villa.
Ingen hulmurs isolering eller noget... Vi betaler ca 9300 om året... Det plejer som regel at gå lige op næsten. Bruger måske for 150 kr mere over hele året... Så jeg synes det lyder helt urealistisk, set i forhold til min. Vinteren igennem,- når frosten rigtig slår ind, plejer vi at havde radiatorene bankende på 4-5 stykker.
tilføjet af

Er der overhovedet isolering i din ydervæg?

- du skriver du ingen nabo har til den ene side. Det lyder (i mine ører) som om NOGET er galt og at du skal undersøge det selv.
- Jeg betaler ca 6000 om året for 100m2
tilføjet af

Haha!

Nå ja, nu har jeg jo så glemt at oplyse, at jeg bor i en park! Haha! Hvordan kan man glemme sådan noget? Så tror da fan jeg fik en efterregning... Nå ja, det er jo nok det boligselskabet tror, siden varmen er så skide dyr!
tilføjet af

Ja.

Der står om lejlighederne at de er højisolerede, mener jeg der står. Men her er ikke særlig varmt, heller ikke om sommeren. Det er fint om sommeren, men ikke om vinteren. Men uanset hvad, har jeg ikke særlig meget varme på, for det første for at spare (hvilket jeg så åbenbart ikke får noget ud af), og for det andet fordi jeg let kommer til at svede. Men den første lejlighed jeg boede i, var der pisse koldt vinter, og bankende varmt sommer - kom let op på 33 grader. Alligevel fik jeg penge tilbage. Lyder også ret billigt for din lejlighed eller hus.
tilføjet af

Jeg siger ikke det er sådan

- men jeg oplevede engang at en nabos hus blev isoleret på den måde, at hver gang man var færdig med en indervæg, så trak man (håndværkerne) isoleringen op og placerede den på den næste væg og så fremdeles. Det hus var også isoleret, ifølge byggebeskrivelsen, men ikke i følge Byretten.
- Vi fortalte dem selvfølgelig, hvad vi havde set, så der kom syn og skøn og nærmere undersøgelser på det færdige byggeri. 😉
tilføjet af

Nå ja

Jeg har ikke så meget forstand på den slags, men det lyder da som noget de sagtens kunne finde på her også. I det hele taget virker det hele lidt ligegyldigt og lalleagtigt. Da jeg flyttede ind lignede lejligheden også noget i stil med et cirkus, der var kørt tværs over et minefelt, for fulde drøn, med en blind klovn siddende ved rettet, som jonglerede med 27 flødeboller samtidig, og det er hver at påpege, de må have ramt samtlige miner! Haha! Det er ikke engang løgn!
tilføjet af

Billigt....

Jeg synes altså at det er utroligt billigt at slippe med kun 900 kroner i kvartalet for en lejlighed på, siger og skriver, 40 kvadratkilometer (km2)😉
Hvis din lejlighed var på 40 kvadratmeter (m2) ville det straks være lidt mere realistisk....
Måske du skulle udstykke....
tilføjet af

Snotforkælede unge mennesker....

De sidder i kæmpelejligheder og piver over at skulle betale det samme for en lejlighed som er mindre med en faktor 1000 😉
tilføjet af

Der er ingen

Der bor i en lejlighed på over 100 m2 der kun betaler 450 i kvartalet i varme, så er det ihvertfald fordi de fusker med et eller andet
tilføjet af

80 m2

rækkehus i en etage, koster a konto årligt 10.450, og så fik jeh en ekstra regning på godt 2000 kr.
tilføjet af

Samme her

Det er vildt irriterende, jeg bor i et hul på kun 32 kvm og har lige modtaget en regning på ca. 10000,- for 7 måneders varme!!! Jeg klager ihvertfald og går ind med fuld forstærkning, det er jo simpelthen for vanvittigt, og jeg tror folk prøver at snyde os. held og lykke med din situation, håber du slår igen.
-Tarzan den gæve pølv
tilføjet af

hvad gør man?

Vi har lige fået en efterregning på 1200 kr. for tre måneder, da vi flyttede ind i marts. Det vil så sige ca. 5000 kr. om året ekstra hvis det forsætter sådan. vi betaler i forvejen 9600 kr. om året, så synes det virker helt utroligt når vi kun har 70 kvm. lejlighed. Vi bor godt nok på 2. sal (øverst) Men hvad kan der være galt?
Hvis man nu ringer til udlejeren og klager, og de siger at de er ligeglade, hvad gør man så?
tilføjet af

hmmm utroligt

ja har noget linde samme problem måske bare ikk så stort.. bor i ølgod i en ungdomsbolig, på 40m2 og skal lige siges kan best lide at der køligt nå jeg skal sove og sådan, så har kun tændt min radiatore 20% af året og aldrig på mere en 2.. og betaler 321kr i månden for varme og alligevel få jeg en regning ekstre om året på ca 3000-5000kr ekstre,
jeg har 1 gang klaget og fået afvide at der er fældes varme regning, men hvorfor i helvet kommer de så ind og måler vejr enkel bebores radiatore og sådan....
kan det være rigtigt de bare kan gøre det så alle andre skal betale for de svin der bor i de andre ligliheders svinderi med varme.
evnt, er det så mig der skal ind og banke folk for jeg ikk ender med skal betale for deres natur svinerig?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.