24tilføjet af

Tjen 10.000 kr nemt.

Jeg er desværre kommet lidt i knibe.
I lørdags fik jeg 2 klip i mit kørekort, øv surt.
I dag søndag kørte jeg 70 km i timen et sted hvor jeg kun måtte køre 50, jeg blev blitzet og kan nu forvente et brev med et bødeforlæg og et klip mere.
Så nu er det så jeg tænkte at en her på sol, der ikke kører så meget, måske ville tjene 10.000 kr eller mere ved at overtage bøden og klippet, hehe.
Bare giv mig et praj, så sender jeg dig en check.
tilføjet af

Fake.

Historien er selvfølgelig det pure opspind.
Bare for at vise hvor nemt det at svindle med det nye klippesystem.
Politiet tjekker nemlig ikke hvem der har kørt bilen, men sender bare bøden ud til den person bilen er registreret i.
tilføjet af

Handling/Konsekvens

Er du ikke helt normal? Vil det sige at bare du kan køre som du har lyst til, så vil du betale dig fra dine ulovligheder?
Er det sådan det virker. De som har penge nok kan køre som en brækket arm, de køber bare en økonomisk trængendes klip?
Fy for helvede for en syg indstilling.
Lær at køre bil, så sparer du pengene OG klippene. Tror du ikke at vore færdselsregler gælder for dig?
"Q"
tilføjet af

Ja for sygt

Du har nemlig helt ret. Det er for sygt at de velstillede bare kan sælge sit klip.
tilføjet af

klip

det er da din egen fejl du kan da bare styre højre fod det gør vi andre sku det kan da ikke være så svært så jeg har ikke på nogen måde ondt af dig..........
tilføjet af

Hæhæ.. Læs for fanden..

Hvis i nu lige læste efter tøser =)
Det er bare et eksempel på hvordan man kunne snyde.. Tror nu ikke lige jeg ville give 10K for at en anden fik mit mit klip, men for 10K kunne det da sagtens være jeg kunne købes.. Siden jeg ikke selv får nogle klip kunne man jo godt lige tjene 20K.. Hvis man altså stod og manglede..
tilføjet af

Nemlig.

Politiet er nemlig nødt til at registrere os med navn og billede hvis man ikke skal kunne snyde, men det sagde de jo ikke noget om da klippekortet skulle indføres.
tilføjet af

jo jo

hvis jeg får 8000 kr mere end bøden lyder på
tilføjet af

firmabiler

mener der var en sag hvor "mesteren/direktøren" ikke ville oplyse hvem der havde ført bilen, og det slap de vist afsted med.
tilføjet af

Ja, man kan nægte at udtale sig om hvem som førte bilen

Man kan altid nægte at udtale sig til politiet, men politiet kan naturligvis have den frækhed at prøve at identificere føreren på anden vis - tror dog sjældent de vil gide bruge ressourcer på det...
Tror dog ikke at man skal satse på at sige man ikke ved, hvem som førte bilen, hvis ens kørekortbillede og fotoet fra færdselskontrollen ligner hinanden...
tilføjet af

jamen

det hjælper jo nok ikke så meget.
Hvis du kan få 3 klip på 4 dage - så har du alligevel mistet dit kørekort om mindre end 1 uge - selviom du forsøger at snyde dig fra et klip.
Jeg tror du skal til at køre ordentligt - om ikke andet - så for os andres skyld !
tilføjet af

Han har ikke kørt for hurtigt. Fat det dog.

Læs de første 2 indlæg inden i udtaler jer
(Bare træt af alle disse hellige indlæg)
8.
tilføjet af

Plz

Læs hvad jeg skriver.
tilføjet af

Du bad selv om det....

Hejsa Pug
Du ved sikkert at debattørerne springer indlæg over? Og så kunne du også gå ud fra at nogle ville springe dit "nr2" over? Og derfor har du kun én at takke for disse misforståelser, ikke?
Venlig hilsen Fandango
tilføjet af

Års Månedligebødeforlæg !

Drømmen om et funktionelt demokrati!

Du kan osse få mådelige bøder i de næste fire år på en procentueldel af din indtægt/formue der overstiger fattigdomsgrænsen !

Vil du hellere det❓
Så gavner du dig selv, du beholder dit eventuelle arbejde ! du beholder den frihed som en bil vel symboliserer ! du støtter samfundet og ikke mindst statskassen !
tilføjet af

Ja.

Hej Fandango.
Ja selvfølgelig... Klart. Det var egentlig også det der var meningen.
Kunne selfølgelig tænke mig til at det gav lidt øretæver. hehe.
tilføjet af

Om igen.

Debatten her drejer sig om:
Er det ok at man bare kan sælge sit klip??????
tilføjet af

Tag da ansvar

for dine egne handlinge dig har jeg ikke ondt af
tilføjet af

Haha..

Der var lige en mere der ikke kunne læse mere end det første indlæg =)
tilføjet af

tag din straf!!

så kan du bare lære at køre ordenligt!! hvorfor skal du have sådan en fart på? jeg håber du mister kortet.og gud hvor er du fræk og spørge om der er en der vil redde dig!!hvad med at følge de regler der er som alle andre. du gjorde det, så må du også bøde for det!!!
tilføjet af

Chokerende;)

Kan man virkelig det?
Jeg var lige ved at hidse mig op indtil jeg læste dit "det er bare fup" indlæg:P
Personlig er jeg viiild med det nye system:P Så Kan folk lære at køre pænt, ka' de=)
Men det er da liiidt uprofessionelt hvis man bare kan snyde?
/Karina
tilføjet af

ja, der kan man bare se....

En ting er at der selvfølgelig kunne snydes lidt med klippene......bortset fra at der virkelig bliver taget et billede og man faktisk godt kan se hvem det er der sidder derinde bag forruden.
Noget helt andet.
At folk ikke læser hvad debatten egentlig går ud på.....ja, det forbavser mig ikke at så mange mennesker kan fuppes g narres.
Det er morsomt at se at folk farer i blækhuset med det samme og kommer med totalt "helt ved siden af" indlæg.
Hvordan skal man nogensinde kunne have en sund debat om nogle ting hvis folk er på den måde.
Kære venner og veninder, vågn da op.....tag jer sammen....I er faktisk med til at gøre verden til et dårligere sted at være.
Læs hvad der bliver skrevet, prøv at forstå, læs igen og prøv igen at forstå inden i kommer med nogle udtalelser der er helt hen i vejret.
Og den der skadefro indstilling.....hold dog op...tag jer sammen og prøv at blive nogle ordentlige mennesker...!!!!
tilføjet af

Tror faktisk man kan *S*

Har læst begge din indlæg - og ved det er Fake.
Men jeg tror faktisk du har fat i noget der, for som ejer af bilen, har du ikke pligt til at oplyse hvem der har ført bilen, hvis det - som politiet siger - Inkriminerer nogle af dine nærmeste.
Hvis min søn - som er 21 f.eks kører i min bil, så får jeg bøden og klippet - jeg har 3, han har 2 - og jeg har ikke pligt til at oplyse hvem han er..... tankevækkende *S*
tilføjet af

Jo tak

Jeg kunne da godt bruge 10.000 kr....
MEN jeg ville aldrig kunne leve med mig selv hvis du bagefter kørte en ned og jeg vidste at jeg var grunden til at du stadig havde dit kørekort. Du må virkelig køre ekstremt dårligt hvis du allerede har fået taget tre klip. Synes kun det er fair du får taget dit kort. Der er en grund til man kun må køre 50 km i timen i byer og det er at man ikke skal køre nogen ned!
tilføjet af

Pug er god......

Tusind tak, og han er ingen fartbølle.... Hehe
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.