6tilføjet af

Så gave eftersøgningen resultat - Halfevil333

Jeg har søgt på nettet, fordi det var nemmere end alle min mapper, men der kunne jeg desværre ikke finde det, så jeg kunne lægge et link.
Jeg har været nødt til at skrive det af, men her er det så.
Selvfølgeligheder om børn:
Af hvemsomhelst

Et barn, som kritiseres, lærer at fordømme.
Et barn der får klø, lærer at slås.
Et barn, som hånes, bliver genert.
Et barn, som udsættes for ironi, får dårlig samvittighed.
Men et barn, som opmuntres, lærer selvtillid.
Et barn, som mødes med tolerance, lærer tålmodighed.
Et barn, som får ros, lærer at påskønne.
Et barn, som oplever fair play, lærer retfærdighed.
Et barn, som oplever venskab, lærer venlighed.
Et barn, som oplever tryghed, bliver tillidsfuldt.
Et barn, som er elsket og får knus, lærer at fæle kærlighed i verden
tilføjet af

Godtså men hvordan

Ganske tankevækkende
Jeg har luret på hvordan vi kan lære børnene at være søde, kærlige og forstående UDEN at de bliver naive?
MVH
GL
tilføjet af

Trist erkendelse.....

Tak for et godt indlæg, og en velgørende erkendelse. Desværre må jeg konstatere at mange debattører åbenbart kun har måttet opleve den øverste trediedel.
Det ses tydeligt i de indlæg man bliver vidne til her på stedet. Forældrene må have misforstået en del med alt det had der udstilles herinde.
Men igen, mange tak for et vedkommende indlæg.
tilføjet af

Det lange træk

Det er jo netop et af de "lange og seje" træk.
Jeg tror på det er en indføring i at bruge sin vurderingsevne. Det er en langsommelig proces, men jeg kan se (mine egne tre) at den kan læres. Selvfølgelig har de betalt nogle lærepenge, men de er aldrig kommet til skade.
Det kræver indgriben mange gange og derfor nærvær fra de voksne der "opdrager" børn.
tilføjet af

Vise versa

Et barn som aldrig får klø ved ikke hvor ondt det gør når man slår en anden..
Et barn som aldrig får kritik lever hele sit liv på en misforståelse og er aldels utålelig at være sammen med.
Et barn som hele tiden får ros yder aldrig sit bedste.
Et barn som aldrig oplevel uvenskab vil ikke sætte pris på venskab.
Et barn som udsættes for ironi..opdager det aldrig.
Et barn som hele tiden oplever fair play tror at man skal tabe med vilje...
Et barn som aldrig oplever utryghed er som en blind høne og vil altid være det første offer
.
Et barn som får kram og kys af alt og alle vil aldrig vide hvem der virkelig holder af en og ender som sexoffer eller bisexuel.
Et barn som evig og altid møder tolerance kommer altid for sent.
tilføjet af

Lever du op til det hele

Magen til fuldemandssnak har jeg aldrig set / hørt før, aldrig.
DU ved ikke bedre, selvfølgelig gør du ikke det. For du er et skadet barn Soulmate, det er synd.
tilføjet af

I er patetiske

Alle i forstokkede pædagoger, i tror virkelig på at man kan opdrage børn efter en bog, i tror paradis findes lige om hjørnet....
Men vent bare se historien vil fortælle at opdragelses politiken i 1990...2000...2010 var så ufattelig mislykket at børnene fik uoprettelige skader(manglende opdragelse).
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.