3tilføjet af

Stiften: Ej go historie om varmeregning!

Jeg har tidligere skrevet om, at jeg har fået "dummebøde" fra mit vareværk, fordi min afkøling var forkert. Altså, ud over betaling for større forbrug, straffes man yderligere, grundet noget for mig teknisk, jeg intet forstand har på. Sidste år fik jeg også ekstra-regning fra varmeværket, grundet forkert afkøling. Varmemesteren fortalte mig efterfølgende, at jeg nok luftede forkert ud.
Når man har gjort alt for, at der bliver luftet fornuftigt ud, og lukker radiatorer når viduer er åbne, er det svært at gøre mere. Hvad kan man kræve af enhver lejer?
Min "dummebøde" fra Tranbjerg Varmeværk var på kr. 7.700,-!
Nu har jeg talt med Århus Stiftstidende, fordi varmeværket ikke endnu har reageret på min klage. Men det gad Århus Stiftstidende ikke skrive om, uanset det er fakta, at en af de sidste måneder, er antallet af tvangsudsatte fra lejeboliger i Århus Kommune steget til næsten det tre/3-dobbelte, grundet mange ikke kan betale de mange ekstra penge til diverse forbrugsregninger ala vand, el og varme. På landsplan er der lignende stigninger i antal af tvangsudsatte, grundet flere og flere ikke kan betale de ekstra forbrugs-regninger.
Jeg kan sgu godt forstå, at færre og færre gider købe aviser. Århus Stiftstidene er bare et eksempel på, hvordan de danske nyheds-medier er mest ligeglade med den enkelte borger!
Kh
Johnny
f/ Partiet for Borgerstyre
Hjemmeside: http://www.partietforborgerstyre.dk
tilføjet af

Det er din egen skyld

Når du er blevet informeret af dit varmeværk, så
skal du overholde reglerne!
Jeg har sparet i tusindvis af kroner, fordi jeg kun
sætter radiatoren på lavt blus i starten.
En radiator må kun være varm i den øverste 1/3, og
skal være helt kold i bunden. På den måde undgår
du "dummebøden" i fremtiden. Bøder er nogle
gange nødvendige, hvis folk skal ændre adfærd.
Tænk positivt og smil til verden. 😉
Held og lykke! [f][s][l]
tilføjet af

Årsagen

til at de ikke ville skrive det var jo nok at du ikke har ret i din klage, har du ikke difference nok på til og afgang koster det og det er ganske normalt.
tilføjet af

Pinligt

Igen, de som svarer her, er denne gang 100% sygeligt ude af stand til at indleve sig i en fremmeds uretfærdighed. Det er efter min erfaring en ringe del af alle danske, som endnu har rimelig indlevelses-evne i andres problemer. Føj for den!
Nu har jeg fået bevis for, at der var en mekanisk defekt på varmeanlægget, men den oplysning har varmeværket heller ikke reageret på endnu. Det fortalte jeg Stifen, men det betød intet.
Mon ikke jeg må forvente, at varmeværkets folk vil forsøge ignorer mine klager, hvis de ansvarlige ligner et uhyggeligt stort flertal af danske borgere?
Det er sgu mere og mere pinligt at være dansk!
Johnny
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.