16tilføjet af

Sonofon!!!!! sikke noget lort!

Jeg har et sonofon abonoment, og sikke noget lort. Da jeg tegnede et super shaker abonoment til 300 kr om måneden med 5 timers taletid, og 500 smser så det ud til, at det var en vild god deal! Men da jeg så fik min første regning blev jeg noget chokeret over, at skulle betale et start gebyr på et par 100 kr. Det havde den lille salgsmand fra sonofon butikken lige glemt, at nævne! Pyt med det tænkte jeg, det er bare nogle 100 kr. og det er jo kun den ene gang.......Den næste måned blev jeg chokeret igen. Regningen var på 400 kr fordi man åbenbart også betaler et opkalds afgift på 29 øre pr. opkald! Det havde de nu også glemt, at fortælle...... hmmm da jeg ikke er teenager mere bruger jeg mest min mobil til korte beskeder. Jeg gider slet ikke sidde i røret med den sammen veninde i flere timer. Sikke noget lort tænkte jeg, men sådan er det bare. Shit happens.... Måneden efter havde sonofon fundet ud, at de ikke ville opkræve penge på regninger under 600 kr. så jeg fik noget af et smæk kys på 900 kr måneden efter !! og havde åbenbart "ringede" til udlandet! påstod sonofon. Jeg betalte regningen alligevel, men et par uger senere lukkede de min telefon! jeg ringede så til sonofon med kvitteringen i hånden og fik så, at vide at telefon regningen ikke var blevet betalt... Jeg skulle nu sende dem en kopi af min regning. Det gjorde jeg så. De ville stadigvæk ikke åbne min telefon og jeg blev sendt rundt i systemet. Alle lagde ansvaret fra sig. Et par uger senere sender et inkassofirma så en regning til mig. Jeg forklarer dem at jeg har betalt regningen, og de selv må snakke med sonofon om det. Der går ydligere nogle uger og inkasso firmaet sender nu en regning på 2000 kr. De tager et rykkergebyr på 300 kr. et inkassogebyr på 100 kr og tager ydermere 500 kr for inkassoomkostninger. Jeg ringer til sonofon og er nu blevet godt knotten i hovedet. Jeg har jo betalt regningen og oven i købet sendt en kopi af min kvittering! Jeg bliver videre stillet til alle mulige og alle ligger ansvaret fra sig og beder mig om, at ringe dagen efter. Jeg ringer dagen efter, og igen bliver jeg stillet videre. Jeg kommer så i snak med en afdeligschef. Han beklager mange gange og lover at sætte sig ind i sagen for, at finde ud af hvad der dog er gået galt. Han beder mig derfor ringe igen i morgen. Der er nu gået en dag og jeg ringer til sonofon igen. Jeg skal jo snakke med chefen men kan nu ikke komme i kontakt med ham...!!!!
SONOFON SIKKE NOGET LORT!
Er i glade for jere telefon abonomenter???
hilsen Miss Jay
tilføjet af

Jeps - superglad!

- jeg gik ind i en tele-butik som reklamerede med min telefon til 1598,-
- nul simlås eller andet diller-daller....
- jeg er nemli kunde hos Telmore på 5. år -
https://www.telmore.dk/
- Den telefon jeg har, kunne jeg nok ha' fået hos Sonofon for 1 krone, men DU kan nok regne ud, hvad jeg er blevet sparet for af penge og ærgelser.....
- pøj-pøj med de røvhuller - skynd dig at få en ordentlig udbyder! ;O/
tilføjet af

har prøvet dem alle...

i løbet af de sidste 10 år har jeg storset prøvet alle de abonomenter der er på markedet, skal lige siges jeg altid køber en ny mobil hvert halve år med tilskud, og vælger så et med fri sms og tale osv, typisk mellem 300-500kr hvert måned. det tele selskab jeg har været mest glad for er telia, dem har jeg også nu, de tager blandt andet ikke noget for opkaldsforsøg.. i bunden ligger helt klar 3mobil, efterfulgt af tdc. men det er jo lidt en jungle at finde rundt i, holder mig dog til telia næste gang der skal skiftes..
tilføjet af

Samme problem!

Sonofon er noget lort.! Jeg er overhoved ikke tilfreds med mit abonnement.!
Jeg blev sonofon kunde i oktober måned. også til supershaker abonnomentet til 300 kr måneden..
Jeg fik også et fint lile startgebyr dog på 199kr jeg skulle betale for, havde intet fået afvide af sælgeren. På min regning stod der også "sms-kviteringer" på 62 kr. hvilket viser sig at være leveringsrapporter til 10 øre stykket. Er ikke noget jeg betalte for da jeg var kunde hos Telia.
Da jeg købte telefonen, tilmeldte jeg mig PBS-ordningen i butikken. men da jeg får min første regning inkl. et indbetalingskort, ringer jeg ind og spørger hvad de har gang i?
De fortæller at der er sket en fejl og de ville tilmelde mig PBS med det samme.
Næste måned modtager jeg så igen en regning med indbetalingskort, ringer igen derind og der fortæller de mig at det tar op til 6 uger at ordningen går igennem. Jeg har haft det lorte abonnement siden oktober 07?! det er gået flere måneder, og jeg vil vædde med at jeg får en skide regning i postkassen igen.. Sonofon er simpelthen ikke til at regne med.
Jeg fortryder så inderligt at jeg blev sonofonkunde, og opsiger mit abonnoment ligeså snart jeg kan.
tilføjet af

tilfreds

Jeg har haft abn hos Telmore i 5 år nu, og er stadig godt tilfreds.
tilføjet af

Det lyder da helt vildt

- jeg har en ekstra telefon som har et taletidskort. Det har jeg haft i 10 år eller deromkring. De sender med jævne mellemrum besked om at nu forærer de mig et eller andet antal sms´er i næste måned, inden jul eller andet i den retning. Der kommer da aldrig en hujende fis!!!
- Ved henvendelser, hvor man skal trykke sig igennem. (jeg ringede for at høre, hvilket formål der var med de "reklamemeddelelser", som aldrig blev til noget) så får jeg at vide jeg slet ikke eksisterer!! Fint nok - MEN så lånte jeg min telefon ud til en stakkel, der havde fået sin spærret og han kom til at "klappe" den så PUK-koden skulle bruges. Nu eksisterer jeg jo ikke, så jeg ringede til Sonofon for at vide om det var muligt at beholde nummeret - for som sagt er det 10 år gammelt, men nu viste det sig så at jeg eksisterer alligevel og pukkoden blev udleveret pr. telefon.
- Mystisk selskab!!!
tilføjet af

Sonofon er det bedste jeg har haft

men nogle gange går der total kludder i det for nogen og jeg ville blie hidsig hvis det du beskriver var sket for mig. Jeg synes du har været utrolig tålmodig. Det lyder næsten som Debitel tilstande. Jeg håber virkelig for dig at der snart kommer en løsning, som ikke går ud over dig.
Har prøvet engang at få tilsendt en rykker fra AlmBrand - min gamle forsikring. Jeg nægtede at betale den rykker, da jeg ikke havde fået den almindelige regning tilsendt overhovedet. Det gik frem og tilbage noget tid, inden de indså at der var gået kludder i systemet. Dog tror jeg ikke at AlmBrand er et dårligt selskab, jeg tror bare at jeg var uheldig at ramle ind i turbulens. Men det er VANVITTIG irriterende når man er offer i deres umulige systemer. Føler med dig
tilføjet af

Er nok ikke inkarneret Sonofonkunde kan jeg høre

Det kører ikke så godt for det selskab, som jeg ellers har hørt meget godt om. Har næsten kun hørt ros om dem, men indenfor de sidste par år, er det som om det er gået tilbage for dem.
Jeg har dog bare selvhenter hos Sonofon og det er det jeg har været allermest tilfreds med. Ingen gebyrer eller noget som helst. Jeg sturer det helt selv. Tilgengæld er jeg én af de få der ikke kan fordrage Telmore. Hold kæft nogle spammere og de lavede hele tiden kludder i det med min udenlandstelefoni, så banken var nødt til at lukke min konto, da Telmore blev ved med at trække. 400 kr om dagen, værs`artig

Kunne være man næste gang skulle prøve Telia.
tilføjet af

AHA -derfor!!!

Det er derfor jeg bare har fået lov at passe mig selv, fredeligt og roligt med mit selvhenterabonnement - måske er det fordi jeg i virkeligheden ikke eksisterer :-D Lyder da godt nok som om det er gået skrækkeligt tilbage for Sonofon. Men så længe jeg er glad for dem, beholder jeg dem
tilføjet af

hopper lige med

på bedste/dårligste vurdering, og jeg er enig i at tdc er i bunden sammen med den allerværste debitel.. Telia er min favorit. Har haft sonofon for mange år siden og skal lige sige at jeg aldrig har haft problemer med dem..
Debitel sendte regninger længe efter min telefon var lukket og de var næsten umulige at slippe af med... Tdc er bare DYR og jeg er sikker på jeg har betalt for noget mere end jeg har snakket..
tilføjet af

Me too

- nu fik jeg jo puk-koden, så den kører igen og det bliver den da nok ved med <griner> Mine andre Sonofonabonnementer er firmatelefoner, så dem har jeg ikke "fornøjelser" med. Aner faktisk ikke hvordan det kører, men jeg kan ringe ud og blive ringet op, så det er vel som det skal være.
tilføjet af

forbrugerstyrrelsen

Jeg har jo nok ikke andet valg end, at gå til forbrugerstyrrelsen... ihhh altså hvorfor skal alting også være så besværligt. Jeg fortryder virkelig at jeg købte det abonoment!
tilføjet af

Ja, men du kunne jo ikke vide det :-)

Nogen gange bliver man bare fanget i en fælde. Det lyder som om Telia er et godt selskab, så det kan være du skal skynde dig derover :-)
Ønsker dig rigtig meget held og lykke :-)
tilføjet af

Ja det kan jeg godt forstå

sålænge det virker så er jeg også tilfreds :-) Når det går galt har man nemlig ikke helt overblik over, hvordan, hvem og hvad man skal henvende sig til.
tilføjet af

Alle siger det samme

om Debitel. De bliver ved med at sende regninger efter at man er skredet. Jeg har selv haft dem og de sendte mig vanvittigt dyre regninger for et forbrug jeg aldrig havde haft. Og når jeg havde betalt den der vanvittige regning, så fik jeg en rykker på den. Sygt firma
tilføjet af

Lyder usandsynligt

Hej Miss Jay
Umiddelbart syns jeg at det lyder underligt de ting du nævner. At en sælger ikke har nævnt opkaldsafgift og oprettelsesgebyr er ganske forståeligt en ting som de burde gøre dig opmærksom på, og det ville jeg uden tvivl også selv blive hidsig over pludselig at se. Omvendt vil jeg sige at med mindre dette er første gang du opretter et abb må du vide at der altid kommer sådan et gebyr, det gælder ikke kun sonofon men alle selskaber. Den grænse sonofon har med ikke at sende regninger ud, med mindre der er over 400! (ikke 600) ligger der sådan set kun for din egen skyld, da du skal betale et faktura gebyr for at få udsendt en regning. Du kunne jo bare bede om at få den månedligt istedet. Forstår ikke helt hvordan du kan sige de "påstår" at du har ringet fra udlandet/ til udlandet. Det er ikke ligefrem ting som de kan snyde med, og udmiddelbart tvivler jeg også på at et firma på størrelse med sonofon vælger at smide sådan noget på uden grund. Du siger at du faxer en kvittering på regningen til dem, men at "de ville stadigvæk ikke åbne min telefon og jeg blev sendt rundt i systemet". Har svært ved at tro at de ikke "ville" gøre det, fremfor at de måske ikke modtog din fax, eller at du ikke påførte et mobil nr på faxen, eller at du generelt ikke henvendte dig i tide til at få en ordning. For at komme i inkasso skal du mindst modtage 1 regning, 2 rykkere + et brev om at din tlf er blevet spærret. først 10 dage efter alt det her kan du få et inkasso brev. Så tror ofte fejlen ligger i at det er nemt at give dem skylden for det hele, hvis du ikke selv følger op på tingene i tide.
tilføjet af

www.123hjemmeside.dk/lortesonofon

dette er et site til folk der gerne vil have at de store firmaer skal til at tage sig sammen og komme ind i kampen...er servicen helt væk eller er det bare os der finder sig i for meget?..
der er på siden mulighed for at komme med meninger og erfaringer med telenor / sonofon.
de vil blive sendt en gang om ugen til sonofon så de kan se hvor ringe de egentlig er
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.