17tilføjet af

Små 130-Kr !.

Det vil regeringen havde el-afgiften skal stige med, det er ikke meget, om måneden!, men ?.
Tag F. eks en ganskelig almindelig folkepensionist, men en ganske almindelig folkepension, så er 129-Kr pludseligt ret meget om måneden, det svarer til Ca. hvad de har til kost på 3-4- dage om måneden.
Jeg ved der ikke er mange folkepensionister, der ikke har udnyttet Div. fradragsregler og har lavet en ekstra pensionsordning, men der er nogle, nogle som i forvejen har haft en meget stram økonomi, som har været underbetalt hele deres liv på arb-markedet i Div. halvdagsjob Osv.,.
De kommer til at lide under det, de kommer til at mangle penge til kost 3-4- dage om måneden.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Man ligger som man har redt.......

Det var det befolkningen valgte da der var folketingsvalg, advarsler var der nok af, men de blev fejet ind under de røde faner.... [:X]
Nu ikke noget klynk, betal 😉
tilføjet af

Små 130-Kr !.

En af grundene er at brugerne skal betale for regningen for nedgravningen af højspændingskablerne, husejerne hyler jo på når der et par master i nabolaget der får deres friværdi til at forsvinde.
tilføjet af

Små 130-Kr !.

Er der nogen der kan fortælle mig hvor meget en folkepensiont får om mdr. ?? så kan jeg tage stilling.
tilføjet af

Små 130-Kr !.

Nnæh det ved jeg desværre intet om, - men nu har du da fået lidt respons. Deeejligt hva´?!
tilføjet af

Pensionisterne sidder på flæsket

Nu er de fleste pensionister jo temmelig velhavende, så det er nok ikke så mange, du taler om.
En dansk pensionist har i gennemsnit en formue på over én million kroner, mens 25-64-årige kun har 380.000 kroner stående i banken eller huset.
http://www.kl.dk/Momentum/Artikler/74330/2010/08/Pensionisterne-sidder-pa-flasket/
tilføjet af

Pensionisterne sidder på flæsket

anklageren skriver:
Nu er de fleste pensionister jo temmelig velhavende, så det er nok ikke så mange, du taler om.
En dansk pensionist har i gennemsnit en formue på over én million kroner, mens 25-64-årige kun har 380.000 kroner stående i banken eller huset.

Nu skal Du så lige tage i betragtning at der ikke bliver nogen "boligfest" i flere år frem grundet den dybt gnavende krise, hvilket vil sige at friværdien i mange pensionisters bolig er væk, de taber så når de fraflytter boligen, eller hvis de dør og efterlader boligen til arvinger er der ikke noget at hente.
I bedste fald kan man håbe at boligpriserne retter sig op i takt med at arbejdsløsheden falder, så er det kun dem der har lånt til op over skorstenen der bliver ramt når der skal sælges.
tilføjet af

Du har jo ret, for selvfølgeligt havde!.

VKO sat afgifterene ned som kun ramte de svage i samfundet, og de "skide45-miliarder-Kr"mærsk fik, det er selvfølgeligt penge VKO selv hiver op af deres egne lommer.
Så langt kan jeg godt følge dig, men var det mon ikke også derfor VKO tabte valget?, VKO opdagede at der ikke var andre til at betale end dem som har penge, og det har VKO`s vælgere, men da de skulle "spytte" i kassen, så smuttede de, såville de helre være "røde" 😃 .
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

ALLOHE mand ?.

Hvem har betalt det ledningsnet der var der, det havde forbrugerene, hvis du køber en byggegrund, og du bare tror at strøm er noget der kommer gratis ind i huset, så lever du vist i en anden verden, for du/man skal betale en helvedets høj tilslutningsafgift.
Og igennem den afgift, der betaler du for den ledning der går ind i og til huset, og til nærmeste tranformation, selvfølgeligt sammen med de andre forbruger på samme ledning.
Men, som det er i dag, så betaler forbrugerene en "transportafgift" af strømmen til EL-selskabet gennem nogle ledninger de selv har betalt, om du/man er til grin ?, også i den grad, men ingen siger noget, de/man tør ikke.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Min far får.

Ca. 6.000-/6.500-Kr om måneden, men han er også enlig, min mor døde for Ca.3-år siden, ellers/dengang hun levede, der fik de hver KUN Ca. 4.500-Kr om måneden.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
PS: når han(min far) har betalt alle sine faste udgifter, så bruger han resten af sine penge på at tage i teateret for, nu ved jeg ikke om jeg skal tro på ham, men han siger at han aldrig har været i teatret siden han blev pensionist, han er sikkert fuld af fup, for med ALLE de penge, der burdte har da mindst havde penge til den offentligetransport til det kongelige teater en gang hvert 20ène år, at han så måske måtte se på at de andre havde råd til en billet, det er så noget helt andet, men så havde han da været inde ved det teater.
tilføjet af

Flæsket?, mener du fedtkanten af kødet.

Nu talte jeg om ALLE dem som er kommet i klemme i systemet, dem som ikke har haft en skattefordel af at flytte penge fra den høje skat, overtil en tid hvor de regner med en mindre skat.
Nu skal du huske en ting, det er Ca.30-år siden de pensionsordninger blev indført, ikke kun i Danmark, men i hele "eu", jeg ved ikke om man har en måde at skrive det tal på som der er gemt penge på skattefrit i pensionsordninger i "eu", selvfølgeligt er det "fedt" for dem som har "gemt" penge på den måde, men der er nu kun en vej ud af det.
De "gemte" penge er værdiløse, de undergraver systemet mere end de gavner systemet, så pludseligt er der kun en vej ud af det, simpelthed at gøre alle pensionsopsparinger værdiløse, det er den eneste vej ud af krisen, OG TRO MIG!, pludseligt sker det.
Og hvem er så taberen?, det er arbejderen, ham/hende der i god tro rroede på det de lovede dengang for Ca.30-år siden, som også som sådanne også var godt-nok, altsålige indtil at nogle kapitalister begyndte at lege med, fordi.
Deres penge, de skal fordobles på KUN 4-5-år, og det BLIVER de penge, ergod, så falder værdien af de penge DU/man har indbetalt, for kapitalismen er jo smuttet med fortjenesten/renteindtægten.
Og hvem tror du så, at der igen står med "håret" i postkassen ?, det gør den lille DUMME arbejder, ham som brugte sine penge på en sikker alderdom, for når han så skal havde sin ekstra pension udbetalt!, så kan han ikke engang købe en SILD for alt det han gennem hele sit liv indbetalte, for pengene er jo VÆK, de er der kun på et stykke papir, og papir ?.
Papir er intet værd, uanset om du har ret eller ej, jeg har et "stykke papir", hvorpå der står klart og tydeligt "da skadevolder har tegnet forsikring hos os, skal vi betale erstatning", man skal være lidt mere end dum for ikke at fatte budskabet i det brev, senere i samme brev, der henviser de ti erstatningsansvarsloven, og at det er i henhold til den at de skal betale erstatningen, men, pludseligt ville de skide på både LOVE og hvad de havde skrevet.
Og når et privat firma kan gøre sådanne noget, hvad tror i så ikke STATEN kan 😃 .
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Flæsket?, mener du fedtkanten af kødet.

De "gemte" penge er værdiløse, de undergraver systemet mere end de gavner systemet, så pludseligt er der kun en vej ud af det, simpelthed at gøre alle pensionsopsparinger værdiløse, det er den eneste vej ud af krisen, OG TRO MIG!, pludseligt sker det.

Det gør man jo allerede, fradragsretten for indbetalinger til pensionskonti er max 100.000 om året, og man har også talt om at beskatte forrentningen hårdere.
"Spar op til Din alderdom"..........godaw do 😖
Jeg vil dog ikke sigen at pengene undergraver systemet da de bliver investeret i erhvervslivet til gavn for os alle.
tilføjet af

Hvad går pengene så til på miljøområderne ???

Det vil regeringen havde el-afgiften skal stige med, det er ikke meget, om måneden!, men ?.
Tag F. eks en ganskelig almindelig folkepensionist, men en ganske almindelig folkepension, så er 129-Kr pludseligt ret meget om måneden, det svarer til Ca. hvad de har til kost på 3-4- dage om måneden.
Jeg ved der ikke er mange folkepensionister, der ikke har udnyttet Div. fradragsregler og har lavet en ekstra pensionsordning, men der er nogle, nogle som i forvejen har haft en meget stram økonomi, som har været underbetalt hele deres liv på arb-markedet i Div. halvdagsjob Osv.,.
De kommer til at lide under det, de kommer til at mangle penge til kost 3-4- dage om måneden.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen



For de fattigste folkepensionister er udgiften til lavenergi apperatur også en procentuelt større økonomisk belastning.


Og går afgifterne til noget der er til varig fordel for samfundet og sikringer af naturens og biodiversitetens kredsløb❓
Med den elafgift burde der være nok penge til at opføre et par havvindmøller eller noget i den stiil hver måned, og hvis der kommer havstigninger risikerer man jo måske at dele af hanvindmøllerne bliver dækket af vand og så er pengene delvist spildte.
. . afgifternes formåls og hensigtsparagraffer samt specificerede regnskaber for anvenldelse af indkomne afgifters anvendelse til fordel for almenvellet . .
tilføjet af

49,2% har under 100.000-Kr om året, inden skat

, det vil med andre ord sige sig, at dem med de højeste indtægter kan ubeskattet og med et skattefradrag indbetale mere end 49,2% af Danmarks befolkning tjener FØR skat.
De stakkels 49,2% har jo ikke en eneste chance for at klare det/den, de 49,2% har ingen skattefordel, for når de til den tid skal havde udbetalt det de har sparret op, så modregner de/staten det i folkepensionen, og hvem er SÅ til grin, igen, igen, igen, og atter igen.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Min far får.

jeg går ud fra at der er betalt skat af de. 6.500 kr.
som pensionist har man haft hele livet til at betale sin bolig, altså burde der kun være udgifter til lys, vand og varme.
Men der er ikke meget til overs.
Altså.... vi bliver nok nød til at spare lidt under hovedpuden, hvis vi skal have en sjov alderdom.
Det at blive gammel er i sig selv ikke en sjov ting. Og vi bliver jo alle gamle en dag. Går også ind for at de gamle skal have det som blommen i et æg, ellers er der jo slet ikke noget at glæde sig til.
tilføjet af

Tror du selv på den ?.

Hvor er alle pengene fra "vandafledningsafgifterene" blevet af?, ja den med at de er smuttet direkte i kloarken, den er jeg med på, for de er langtfra kommet hverken milijøet eller kloarkerene tilgode.
Men!, og det er vist sandt nok, ministerene har vist nok fået lidt mere i ministerpension, og deres børn er så sikret sig deres Ca. 16.000-Kr om året, selvfølgeligt er de Ca. 16.000-Kr skattefrie, lige fra de bliver født, og til de DØR.
Min mormor fik Ca. 15.000-Kr hver eneste månedet udbetalt, efter skat, oven i hendes Alm, pension, lige fra 1963 og frem til 1998 hvor hun døde, 15.000-Kr gange 12, gange 35-år?.
Bumelum mand, Ca. lidt over 6-milioner-Kr fik hun lige i røven bare Pga. hun var gift med en "politikker"/en embedsmand/en dommer/en mælingsformand/ en fagforeningsformand/ en fagforeningsstifter.
Men i dag, der får børn af politikker så Ca. 16.000-Kr om året, skattefrit, det får de fra fødslen af, og til de DØR, hvis vi leger med de tal, en almindelig pensionist skal havde været på arbejdet i , Min., 40-år, altså fra de blev Ca. 20-år og til de blev Ca. 60-år, men inden Alm. menesker nogensinde kom ud på arb-markedet, så havde "politikkerbørn" jo så allerede modtaget "pension" i 20-år, også forsætter de med at få den pension, uanset hvor meget de tjener, lige til de DØR.
Det vil med andre ord sige sig, en alm. arbejder, lad os sige at han lever Ca. 20-år efter han har fået folkepension, altså til han bliver Ca. 90-År ?.
Altså skal den alm-arb- havde folkepension i Ca 20-år, men, de skide Ca. 16.000-Kr i Ca 67-År, indtil at "børnene" ud over de 16.000-Kr så også skal havde folkepension, det vil sige sig, at hver eneste avlsdygtig politikker, koster OS, 10-milioner 720,000-Kr, PR BARN de AVLER, også skal de derefter selvfølgeligt både havde folkepension og de 16.000-Kr om året, lige til de skvatter om, og giver OS andre fred.
Men, også nu kommer regeringen med nye afgifter?, og hvad mon de skal bruges til?, mon tanter og onklers børn nu også skal havde pension/16.000-Kr om året.
Hvorfor er der ingen der siger STOP ??????.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Det er FØR skat.

Min far er en af de 49,2% som har mindre end 100.000-Kr før skat om året, men bare vent?, hvis du lever længe nok, såbliver du ogsågammel, også skal DU også nyde livet.
Min far startede på arbejdet som 14-årig, dagen efter han blev konfimeret.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Har du et godt fif til at slippe

for ejendomskat og ejendomsværdiskat?
Så vinder du sgu nok gehør her.
Ja, det beløb er efter skat, lær kildekritik..
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.