11tilføjet af

Ryger kender ryger, der blev 100 år

Man hører det ikke så ofte mere, men for år tilbage havde alle rygere den undskyldning, at de kendte til en anden ryger, der blev 100 år gammel. Og så troede de sjovt nok på, at det også kom til at gælde for dem.
tilføjet af

Øhm og?

og hvad får du ud af at skrive det?
tilføjet af

Kender kun en over 100 år

Min mormor men hun er ikke ryger.
Kendte derimod en ryger der holdt op med at ryge som 70 årig, og han døde 2 dage efter han holdt op med at ryge.
Han blev nemlig kørt over af en bil fra Skandinavisk Tobakskompani.
tilføjet af

kender en der

blev 88 så det er fint nok for mig :-D
tilføjet af

Rigtigt gamle sunde asbestarbejdere

Dem kender min bedstefar. De arbejdede sammen på et skibsvæft, og selvom de i årevis arbejdede i tykke asbestskyer lever de i bedste velgående. Alle har dog ikke røget.
Nogen af de andre kollegaer der røg døde dog inden de overhovedet kom på pension.
Underligt nok er der flere rygere herinde der mener at asbest er farligt 😃😃😃😃.
Det handler blot om god udluftning, men altså. Asbest er et nyttetigt stof der hæmmer brandudvikling. Hvorfor skal vi ikke igen tillade dette stof der har været til gavn for menneskeheden i flere hundrede år❓😉
tilføjet af

I vores avis sidste år var der

1 dame der havde 100 års fødselsdag og hun røg 100 cerutter om ugen, jeg er eks ryger men har aldrig haft nogen tanker om alder mens jeg røg, og hun blev jo ikke 100 fordi hun røg men fordi hun har gode gener som en fam. jeg kender de 4 søskende er fra 80 - 92 år de 3 har stadig deres egne tænder og dyrker motion + de 2 er storrygere, der er kun en af dem der bruger stok ( ham på 92 år, - gode gener kan holde til meget.
tilføjet af

Nu er du direkte latterlig

Asbest og dermed asbestose er absolut ikke noget at spøge med og mere farlig end passiv rygning. Hvis du vil agitere for at genindføre asbest. så spørg du forældre om deres børn skal gå i skoler der er brandisoleret med asbest.
Mit bud er at du bliver klynget op i den nærmeste lygtepæl.
tilføjet af

ja da

Det er skam stadig meget almindeligt selvom mange af dem i dag bliver over 100, nogle endda 110 eller mere.
Men det er jo også sådan at røgede varer har længere holdbarhed end ferske, prøv selv at lægge en fersk sild og en røget sild ved siden af hinanden og du vil opdage ret hurtigt at den ferske forgår først.
tilføjet af

min farmor blev

halv fems og havde roeget siden sit tolvte aar! Jeg selv fik lungekraeft...og det viser blot,at man ikke ved hvem det rammer.....
tilføjet af

fordi bette ven,

asbestos stoev giver lungekraeft,derfor!
tilføjet af

Lungekræft og passiv rygning er ikke at spøge med

Specilet da det uden problemer kan undgås, hvis rygerne gik udenfor og stod hvor de ikke generede andre mens de røg, de tog et nikotintyggegummi eller bedre - de stoppede helt med at ryge ! 😃
tilføjet af

De går ski da udenfor allerede

har du ikke fattet det - at vi så ikke vil stoppe med at ryge kommer bestemt ikke dig ved, du er jo syg i hovedet, prøv dog at være lidt glad der er så mange der er stoppet med at ryge, loven er her men vi er nogle der hygger os med vores smøg uden at genere dem der ikke vil, men jeg kan sige dig helt sikkert i vores rigtige liv har vi det rigtig fint med ikke rygere/anti rygere som behandler os med respekt som før, så du gør intet indtryk på nogen andet end du giver mange ikke rygere lyst til en smøg, og jeg går ud på verandaen nu og nyder en.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.