6tilføjet af

Road-pricing - coin in the jukebox!

WOW ...!, endnu et påfund fra Søren Pind.
Som trold ud af æske, vil denne sprældemand nu forvandle København, til en CO2-fri zone.
Han siger det ikke direkte. Men fra pålidelige kilder:
"lorten ind i hunden, hunden ind i bilen - og endelig - bilen ud af byen!.
OK! - jeg er streng. Men hvem er ikke det, i denne sag.
Har København ikke malket nok på parkomater?
Skal vi finde os i, at f.eks. Danmarks Radio skal flytte til Ørestaden? - Sådan ca. 3.000 medarbejdere?
Hvad var der galt med den nuværende adresse?
Kunne man forestille sig - kære SOL´ister, at tilkommere til København, modtager et parkeringsanlæg?
Hvis nej! - hvorfor ikke. (Vi køber tre biler, og får en ...).
Historien og et vildt link følger ....Continiue.
Profeten
tilføjet af

Snart skat på at prutte.

Det har vi da betalt i mange år. Foruden registrerings- og vægtafgiften (som vist skulle bruges til at vedligeholde vejene!) betaler jeg ca. 75 øre pr. kilometer i benzinafgift.
Jeg forurener nøjagtig lige så meget, som jeg hele tiden har gjort. Min kørsel vil stadig ligge på 35000 km. om året, så det skal nok hjælpe på forureningen.
Gad vide hvornår vi skal til at betale efter hvor mange personer, der er i bilen.
tilføjet af

Rodapricing er rimeligt nok!

Hvis nu projektet er at os fra staden også skal kunne trække vejret for bilos så er det vel rimeligt nok at det kommer til at koste kroner at benytte vores veje. Bare det kun kommer til at gælde jer fra forstæderne for vi vil ikke have penge op af lommen for at benytte vores egne veje.
tilføjet af

Roadpricing, afsnit 2....,

Altså.., min pointe er lidt - som også Fxx kommer ind på - dobbeltmoralen.
For Miljø- og teknikborgmester Søren Pind, Københavns Kommune, vil jo gerne have yderligere penge, udover parkometerafgifter, ind i sin kommunekasse. Selv mener han dog, at han, og københavnerne så kan køre gratis rundt i resten af landets kommuner og byer. Til gengæld påskønner han, at kvalificeret arbejdskraft kommer udefra, blot de husker tegnebogen.
Jeg mener dog, at indtægterne for roadpricing i givet fald skal gå til en øremærket Statsfond, hvor pengene alene skal gå til opførelse af parkeringsanlæg. Samtidig skal København have byggestop øjeblikkeligt!
Jeg nævnte som trådstifter kort Danmarks Radio, hvor 3000 medarbejdere eller flere, dagligt skal til Ørestaden, for at arbejde. Altså 3.000 biler over kun 3 broer til Amager - ud og hjem igen.
Det giver os (benzin-os, red.) stof til eftertanke.
Sandheden om roadpricing er nemlig - hidtil overset, men opdaget af undertegnede - at der er en sammenhæng mellem trafikpropper i København, og ejendomspriserne for samme. Hvorfor tror Profeten dog det pjat?, spørger mange i SOL.
Fordi boligpriserne for 100m2 er kommet op i 3,5 til 4 millioner. Så mange må købe bolig langt fra København og Frederiksberg, og derpå køre i bil dagligt til - København t/r.
Stof til eftertanke.
Profeten.
tilføjet af

Indlægget ikke præget af særlig megen eftertanke

1. Hvorfor i alverden skulle der indføres byggestop i København? For det er jo her folk vil bo. Det kan man aflæse direkte af boligpriserne.
2. Hvorfor er kørselsafgifter så forfærdelige? De har løst en masse problemer i London. Veje og parkeringspladser er en meget begrænset ressource , så det er rimeligt at tage noget for brugen af dem.
3. For os københavnere kan det jo i øvrigt gøre lige meget, hvor meget det koster at køre i bil, for vi behøver jo ikke have bil. Den ville jo nærmest bare være i vejen.
tilføjet af

Kunstige sammenhænge mellem trafikpropper og boligpriser

Du skriver, at vores boliger stiger pga. trafikpropperne. Det er selvfølgelig noget gas! Se til Venedig, hvor der ikke er en eneste bil, men hvor boligpriserne er endnu mere sindssyge.
Boligerne er selvfølgelig så dyre, fordi der er langt større efterspørgsel end udbud. Derfor er dit forslag om byggestop da også lige det modsatte af, hvad vi har brug for.
Personligt kunne jeg da være fint tilfreds med et byggestop, så vores lejlighed blev ved at stige helt vildt (Salgsprisen er på fem år steget fra 1,6 til 4,3 mio.), men jeg kunne bedre tænke mig at få bedre has på boligmangelen.
Jeg vil derfor foreslå, at vi få ombygget nogle parkeringshuse til boliger i stedet!
tilføjet af

Den går ikke, Petersen!

Trængselsproblemerne i København skyldes altså ikke kun pendlerne fra forstæderne. Men at der er kommet så mange tilflyttere, som ved en fejl er kommet til at tage deres bil med herind.
Her på Vesterbro er bilejerskabet steget fra 25% til 30% af familierne på få år. Og alle de biler er der overhovedet ikke plads til.
Så en kørselsafgifts-ordning må også gælde for os københavnere. Ellers vil det overhovedet ikke batte noget.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.