20tilføjet af

Proletariatets diktatur i lærerkonflikten

Man kan være for eller imod den nye skoleordning der strides om for nærværende.
Skal en skolelærer undervise i det der svarer til 2 arbejdsdage om ugen?
og selv bestemme om han skal opretholde Danmarks bedst betalte halvdagsjob, eller skal folketinget?
Der er ingen tvivl om indlæringen er katastrofal elendig.
Siden jeg gik i skole for mange år siden er alt hvad man har udviklet skolen til, at være ringere og ringere. "Godt gået"
Personligt mener jeg en lærer skal arbejde 37 timer om ugen som alle andre.
Det skal være folketing og deres arbejdsgiver der bestemmer rammerne. Det turde være udenfor diskussion. Hvad indholdet skal være skal selvfølgelig drøftes med lærerne, hvorfor skulle man ikke det.
At børn skal gå i skole 37 timer om ugen er hul i hovedet, Hvis lille Mia vil gå til ridning skal hun have lov til det. Og Peter gå til fodbold.
Man kan godt lære om andet, uden at der er en skolelærer på hele tiden.
Børnene risikerer at blive handicappet i forhold til deres egne interesser, når de ikke må bestemme frit.
I konflikten med Vejlegården så vi hvordan proletariatets diktatur trivedes med ulovligheder fra 3F og brandattentater. Så Vejlegården gik fallit.
Kommunernes landsforening går næppe fallit, de er en offentlig instans, alligevel bliver de også udsat for den enøjede og fordummede primitive socialisme.
Tænk af vi stadigvæk skal gå i takt under de røde faner, hvor storebror tænker for os.
KL´s hjemmeside var udsat for hackerangreb fra de røde.
En skolelærer tvinges til at gå på barrikaderne, eller miste sit forsørgelsesgrundlag, tvunget af en rød jernbetonsocialistisk ensrettet fagforening.
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/04/09/0409065516.htm
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/04/05/134523.htm
Lærere risikerer at miste konfliktstøtte, hvis de dropper aktioner
Lockoutede skolelærere risikerer at få frataget deres konfliktstøtte fra fagforeningen, hvis de ikke møder op til planlagte aktioner under skolekonflikten.
Skal vi blive ved med at finde os i stupid marxistisk tankegang og kæft trit og retning mentalitet?
tilføjet af

Proletariatets diktatur i lærerkonflikten

Jeg mener ikke at lærere skal arbejde 37 timer/uge. Der skal være plads til en hurtig forberedelse.
For de nyuddannede lærer, virker det helt logisk, at de har brug for en masse forberedelse, før de kan undervise.
Men det gælder max 1-2 år. Derefter behøver de ikke længere at forberede sig i samme omfang som de yngre lærere.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Proletariatets diktatur i lærerkonflikten

Forberedelsen må være indenfor de 37 timer og skal ikke vare tre dage for hver to dages undervisning. Hvad står de ellers i lære for, som skolelærer.
Lærer uddannelsen varer 4 år. De må vel lære et eller andet i den tid.
Hvor meget forberedelse kræver det at lære hvor Grønland ligger til geografitimen.
tilføjet af

Proletariatets diktatur i lærerkonflikten

37 timer er jo ikke det lærerkonflikten handler om! men derimod kommunernes ret til at diktere hvad den enkelte skal, hvilket åbner mulighed for at bruge lavt lønnet personale til at udføre store dele af lærernes arbejdsopgaver, hvilket åbner op for fyringer af en stor del af lærerstanden, og udskiftning til billigere arbejdskraft!
Og til de tåber der tror at vi slipper billigere i skat ved denne omrokering er naive!........ der bliver bare mere til at sende ned i EU's nazi hovedkvarter.
tilføjet af

Hvad laver en lærer?

Jeg tror ikke, der er mange af jer, der ved, hvad en lærer har af opgaver.
Skriftlige ugeplaner og årsplaner for ca. 5 klasser i op til 5 fag pr klasse = 10-15 årsplaner og ugeplaner i alt, som selvfølgelig skal bygge på læreplanerne for de enkelte fag.
Så skal der mindst to gange om året laves skriftlige vidnesbyrd om hver enkelt elev og skriftlige individuelle handleplaner for hver elev – som regel for over 100 elever.
Så skal lærerne have jævnlige samtaler med alle de elever, om deres individuelle handleplaner. Desuden er der mange møder osv. Der skal selvfølgelig også rettes opgaver, laves trintest m.v.
Alt det, bliver der ikke skåret ned på, hvis skolelederen skal fordele arbejdet – kun på forberedelsen, og i forvejen gider jeg ikke være lærer på grund af de nævnte ting – men også fordi nogen få forældre ikke opdrager deres børn, så de er til at holde ud. Det er jo ikke en læreropgave at opdrage børnene, men forældrenes opgave. Selvom det ikke er mange elever, som er problembørn, fylder de meget i hverdagen.
Det er både elever, som har fået en meget hård opdragelse i hjemmene, og dem som ingen har fået, der kan være besværlige. De der har fået en meget hård opdragelse, skal man hele tiden bestemme over, for hvis man ikke gør det, så letter låget. De der slet ingen opdragelse har fået i hjemmet, er på ingen måder lettere at have med at gøre.
De fleste elever er heldigvis fornuftige, men man lægger meget mærke til de andre i hverdagen.
For det får man en halvdårlig løn, og er skydeskive for alle dem, som har haft dårlige erfaringer med deres egen skolegang.
Jeg gider altså ikke - og det er grunden til, at jeg har valgt at arbejde med EDB i skolen, for det er heldigvis populært at hjælpe folk med deres EDB problemer - som mange ofte har, og det gælder både elever og lærere.
tilføjet af

Hvad laver en lærer?

De laver mindre og mindre systemet er så elendigt at de ikke engang kan luge ud i egne rækker.De skulle fyres alle som en for derefter at blive genansat ud fra kvalifikationer
Arbejdstid løn samt ferier skal dikteres af arbejdsgiver . 😃
tilføjet af

En lærer har svært ved at nå at spise aftensmad

da der er så meget forberedelse der skal nås.
Derfor har vi forslået at der ansættes et kok på hver skole som kan lave varm mad i lærernes frokostpause fra kl. 11 til kl 13.
For at lærerne kan få madro, mener vi at eleverne skal spise deres medbragte madpakker udendørs.
tilføjet af

En lærer har svært ved at nå at spise aftensmad

da der er så meget forberedelse der skal nås.
Derfor har vi forslået at der ansættes et kok på hver skole som kan lave varm mad i lærernes frokostpause fra kl. 11 til kl 13.
For at lærerne kan få madro, mener vi at eleverne skal spise deres medbragte madpakker udendørs.

Ja, så bliver der atter noget ved at gå i skole igen, men kun i spisefrikvarteret, for at hugge de andre børns madpakker, ligesom da jeg gik i skole. 😉
tilføjet af

En lærer har svært ved at nå at spise aftensmad

Du har garanteret KUN spist frikadellemadderne ... 😃
tilføjet af

Hvad laver en lærer?

Jeg tror ikke, der er mange af jer, der ved, hvad en lærer har af opgaver.
Skriftlige ugeplaner og årsplaner for ca. 5 klasser i op til 5 fag pr klasse = 10-15 årsplaner og ugeplaner i alt, som selvfølgelig skal bygge på læreplanerne for de enkelte fag.
Så skal der mindst to gange om året laves skriftlige vidnesbyrd om hver enkelt elev og skriftlige individuelle handleplaner for hver elev – som regel for over 100 elever.
Så skal lærerne have jævnlige samtaler med alle de elever, om deres individuelle handleplaner. Desuden er der mange møder osv. Der skal selvfølgelig også rettes opgaver, laves trintest m.v.
Alt det, bliver der ikke skåret ned på, hvis skolelederen skal fordele arbejdet – kun på forberedelsen, og i forvejen gider jeg ikke være lærer på grund af de nævnte ting – men også fordi nogen få forældre ikke opdrager deres børn, så de er til at holde ud. Det er jo ikke en læreropgave at opdrage børnene, men forældrenes opgave. Selvom det ikke er mange elever, som er problembørn, fylder de meget i hverdagen.
Det er både elever, som har fået en meget hård opdragelse i hjemmene, og dem som ingen har fået, der kan være besværlige. De der har fået en meget hård opdragelse, skal man hele tiden bestemme over, for hvis man ikke gør det, så letter låget. De der slet ingen opdragelse har fået i hjemmet, er på ingen måder lettere at have med at gøre.
De fleste elever er heldigvis fornuftige, men man lægger meget mærke til de andre i hverdagen.
For det får man en halvdårlig løn, og er skydeskive for alle dem, som har haft dårlige erfaringer med deres egen skolegang.
Jeg gider altså ikke - og det er grunden til, at jeg har valgt at arbejde med EDB i skolen, for det er heldigvis populært at hjælpe folk med deres EDB problemer - som mange ofte har, og det gælder både elever og lærere.


Det hele gik meget bedre dengang lærere brugte spanskrøret flittigt ... 😃
Forstår godt du ikke gider det lærerhalløj længere ... 😉
Nutidens forkælede unger er direkte øretæveindbydende ... 😕
Det er sikkert også sjovere at skyde sæler og fuske lidt med IT... 😃
tilføjet af

En lærer har svært ved at nå at spise aftensmad

Du har garanteret KUN spist frikadellemadderne ... 😃

Joh, det var jo dem man gik efter, men medisterpølse og leverpostej var nu heller ikke at foragte, hvis der ikke var nogen der havde frikadeller med. 😉
tilføjet af

Status over skolen

Status er undervisningen er blevet markant ringere over tid.
Det vil medføre Danmark sakker bagud i forhold til andre lande, med hensyn til at opretholde det vi alle gerne vil have, nemlig en velfærdsstat som det kaldes.
De af os der er ude over den grønne ungdom kan huske en skole hvor vi lærte noget.
Lærerene var iført slips og jakke. Senere blev det til langt hår, fløjsbukser og striktrøje med læderlapper på ærmerne. Efter 68, hvor alting blev styret af gammelsocialistisk indflydelse, især i 70erne overtog det skolen.
Nogle lærere lignede hashvrag og var det sikkert også.
Jeg gad godt se en skoleelev der uden brug af computer eller en Texas- matematikregner
kan beregne en annuitetsberegning. Og det korrekte resultat tak.
Og uden en gruppe, hvor man diskuterer hvad man synes resultatet skal være.
Der var en del sort skole over det dengang, men heldigvis ikke lektor Blomme skole.
Vi LÆRTE noget. Vi skal ikke tilbage, men fremad. Er der nogen der mener noget andet?
Hvor står vi så. Som beskrevet er det som altid et spørgsmål om princippet for undervisning, der desværre styres af gammeltænknings-ismer.
En - forbandet ulidelig rød fagforening - der vil diktere, med et elendig resultat til følge.
Jeg mener ikke det er holdbart. En foreslog at fyre hele bundtet og ansætte dem ene efter en. Barskt men ikke helt visionsløst. naturligvis skal vi ikke ind i anklagerens proletariatets diktatur, bare med modsat fortegn.
Ungerne skal heller ikke tæskes med spanskrør.
Vi skal have en skole af tiden, og det kræver mere end der præsteres nu.
Der er flere parter i det her. FØRST OG FREMMEST gælder det elevernes mulighed for at kunne opretholde en vis levestandard efter skolen, men også andre har interesser.
De der betaler gildet. Nemlig alle os andre, og samfundet som sådan.
Der er altid en mekanisme der træder i kraft når skuden er ved at synke. Kaptajnen udsteder ordrer, og sådan vil det også blive nu. Regeringen vil gribe ind og udstede ordrer, fordi mandskabet på skibet - lærerne er ved at få skuden til at synke.
Er det dumt. Ja det tør siges. Dumhed fra flere sider.
Eleverne skal lære mere end de gør, og dygtiggøre sig til højere krav, og det skal lærerne levere. Det kommer før deres løn og arbejdsforhold. Kan de ikke lide lugten i bageriet må de finde et andet arbejde. Der skal gribes ind, og den slags er ubehageligt.
Margaret Thatcher greb ind i England og fortalte hvor skabet skal stå. Det var nødvendigt.
Det ser ud til Bjarne Corydon er den der må lave en lex SAS i konflikten.
Lærerne skal naturligvis være tilfredse med at gå på arbejde, og bruge deres mulighed for at undervise, men de må forstå, det ikke er dem, der sætter rammerne op.
Det gør behovet for viden, og dermed lærerne der skal gennemføre det. Kommunerne som skal levere alt det fysiske, lønninger m.v Kommunerne står til ansvar for resultatet.
Læreren står til ansvar for at opfylde resultatet.
Det kræver selvfølgelig en anden tænkning og principper end det jernbeton Bondo står for.
Det er så skrigende indlysende. Det dur ikke som det er.
Så spar alt det diktatur hvor skolelærere udkommanderes til at gøre sig til komplet idiot ved at iføre sig gasmasker og råbe på gaden. Ikke ti vilde heste kunne få mig til det.
Og regeringen kan godt glemme alt om det ævl om "den danske model"
Det er gammel og støvet tankegang, der lige som alt andet kræver fornyelse.
tilføjet af

Proletariatets diktatur i lærerkonflikten

Forberedelsen må være indenfor de 37 timer og skal ikke vare tre dage for hver to dages undervisning. Hvad står de ellers i lære for, som skolelærer.
Lærer uddannelsen varer 4 år. De må vel lære et eller andet i den tid.
Hvor meget forberedelse kræver det at lære hvor Grønland ligger til geografitimen.

Ja, det er lidt groteskt at tænke på, at de sammenlagt arbejder 2 dage om ugen, men får løn for 37 timer.
Nu nævner du geografi, men hvad med matematik og andre fag. Det er jo i store træk det samme pensum, de skal undervise elverne i år efter år.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

De forkælede lærere

Hvorfor fanden skulle lige den personalegruppe gå og fise den af med to ugentlige arbejdsdage? Og så tillader de sig sgu endda at være fornærmere, når samfundet kommer og spørger dem, om ikke godt de vil hjælpe til på samme niveau som alle andre her i landet. Det kan ikke passe vi skal have en gruppe mennesker, der er så forkælede som det nu i mange år er set med de dovne lærere - det skal der så sandelig laves om på.
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

De forkælede lærere

burde forlange retten til at slå andre folks børn tilbage, så kan det godt ske de ville arbejde gratis i 12 ekstra minutter hver evig eneste dag, og måske endda foreslå skolegang om lørdagen, ligesom da jeg gik i skole. 😃
tilføjet af

Engang var en lærer en mand

I forvejen er respekten for lærerne blevet dårlig på grund af politikere som Erhard Jacobsen, og så forlod de fleste mænd Folkeskolen, fordi arbejdet er utaknemmelig.
Sådan er det jo, kvinderne har ikke de bedste jobs.
Nu har kvinderne erobret skolen, og skolen blev samtidig et af de steder, hvor danske kvinders kamp for ligestilling foregik.
Andelen af kvinder stiger fortsat, fordi det er et møgarbejde, og i dag er kun 3 ud af 10 lærere mænd. At der er mænd tilbage skyldes blot, at der stadig er en del mænd blandt de ældste lærere.
Nu vil du så også have uuddannede kvinder til at undervise, og jeg håber, at dine børn får dem som lærere.
tilføjet af

Mere uddannelse til lærerne, eleverne

Overenskomsten skal jo også sikre mere efteruddannelse og gode forhold før, under og efter efteruddannelse til eleverne & lærerne i folkeskolen og så burde de også kræve bedre vikarer, hvis ikke eleverne får mere indflydelse på ansættelse af vikarer/nye lærere så de kan være med til at vælge ved nye ansættelser af skoleledere, lærere, pædagoger og vikarer.
Men kan en politisk udpeget skoleleder med uspecificerede kvalifikationer der er ansat af kommunen og måske ansat via en politisk studehandel, varetage de opgaver en moderne folkeskole har, hvis ikke ledelsesretten er et samlingsprodukt af elevernes krav, lærenes krav og den kommunalt ansatte skoleleders krav i forhold til lovgivningens rammer ?
http://ekstrabladet.dk/nyheder/videnskab_og_teknik/article1760784.ece
tilføjet af

Lockout og fiduser

Så du tror på at de folkevalgte kommunalpolitikere får ret til at bruge skattekronerne til at ansætte undervisere med og uden uddannelse til at varetage undervisningsopgaverne i folkeskolen ?
Reformen af folkeskolen lægger op til 7,5 milliner flere timer i folkeskolen en komma fem million flere undervisningstimer og 6 millioner aktivitetstimer, og det øger jo de kommunale løn og aktiveringsudgifter, alene i feriepenge bliver det ret meget.
Men hvis folkeskolereformen ender med at være bedre for folkeskoleeleverne og lærerne og de andre ansatte er der jo ikke så meget at beklage, uanset hvad er det vel skatteborgerne der betaler, medmindre der bliver financieret folkeskoledrift med fradragsberettigede reklamer og andre fiffige fidusløsninger.

37 timer er jo ikke det lærerkonflikten handler om! men derimod kommunernes ret til at diktere hvad den enkelte skal, hvilket åbner mulighed for at bruge lavt lønnet personale til at udføre store dele af lærernes arbejdsopgaver, hvilket åbner op for fyringer af en stor del af lærerstanden, og udskiftning til billigere arbejdskraft!
Og til de tåber der tror at vi slipper billigere i skat ved denne omrokering er naive!........ der bliver bare mere til at sende ned i EU's nazi hovedkvarter.
tilføjet af

Nu er lærerne også børnelokkere

Tv2 News bringer en reportage om skolelærerene lokker børn med is, for at deltage i deres marxistiske aktiviteter.
Det må kræve en alvorlig overvejelse om lærerne i det hele taget er egnet til at undervise.
Det kan ikke være rigtigt skolebørn skal udsættes for marxistisk indoktrinering og lære det er det rigtige, at undergrave samfundet gennem gammel jernbeton socialistisk fagforenings-tyrani.
Skal børn lære, at man gennem krav og demonstrationer og ikke dygtiggørelse kan skaffe velstand.
Bestikkelse er en del af den lære, skolelærerne nu har lært børn er et legitimt middel.
Hvor er det dog sørgerligt.
Det er lige før man brækker sig.
tilføjet af

DLF er altså ikke rød

Det er ikke en af de røde fagforeninger, som dem i LO, du taler om her, men du er nok ligeglad med, at den ikke er rød, når bare du kan få fyret nogen paroler af.
tilføjet af

Hvor meget rødvin har du drukket?

Danmarks Lærerforening er en partipolitisk uafhængig organisation, så du må være fuld, når du kan få så meget politik blandet ind i den konflikt.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.