11tilføjet af

Poul Borum i DR1 søndag 21.50

Okay...jeg ville bare sige HUSK AT SE FJERNSYN Søndag aften kl 21.50 på DR1
Dette er bare en oplysning til andre, som også mener Poul Borum var en af DK's mest enestående personligheder, digtere, forfattere, avisskribenter, DJ, mediemennesker - En KULTpersonlighed simpelthen. Stod ALDRIG tilbage for at sige sin mening begavet, provokerende...engageret! Og så vidste han bare alt om heavy metal :o).... Jeg så ham faktisk til flere af heavy-koncerterne i Saga i tidernes morgen.... men idag er der jo ingen der ved hvor FEDT et musiksted Saga på Vesterbrogade var......(lidt nostalgi kom der op her)
http://www.dr.dk/dril/kulturliv/tema/dk_digtere_a-h/borum_poul/borum_poul_biografi.asp
Nogle af hans citater:
- 90% af alt, hvad der udgives, er det rene miljøsvineri
- Brug hellere tiden på at læse gode digte i stedet for at spilde den på at skrive dårlige.    - Fremtiden, det bliver uden mig
- Kunst er for alle; det er bare ikke alle, der ved det.
Poul Borum levede fra 1934 til 1996
- Husk at se ham i et fjernsyn nær dig! ;o)
tilføjet af

Har du fjernsyn?

- Sjov fætter, var ham Borum!
Fortsat god weekend *FB*
tilføjet af

nej nej ;o)

Men i byen, hvor jeg bor har vi et Kino, hvor vi mødes og ser ugerevyen. Det er vældig morsomt at frekventerer hinanden i underholdning til tonerne fra pianisten og efterfølgende på byens torv drøfte ugen, der gik. ;oP
Hehe
Jow jow...TV...men det er knægten, der bruger det...sjældent mig....;o)
tilføjet af

Tak for tippet Maria :o)

Glæder mig til at ser udsendelsen. En gagn til tak for tippet :-)
Ønsker dig og dine børn en skøn weekend
Kristina
tilføjet af

Hvem vurderer kunsten så

"Brug hellere tiden på at læse gode digte i stedet for at spilde den på at skrive dårlige."
: Arrogance i højeste potens,hvad der er dårlige digte for nogen, kan sagtens have betydning for andre, hvem skal stille sig til dommer her, hvis ikke den enkelte læser❓
Dette citat af samme person, modsiger jo netop det første citat :
"Kunst er for alle; det er bare ikke alle, der ved det."
guller
tilføjet af

Hendes datter skal snart føde

for anden gang.
- Så der ventes i spænding på hvert et gadehjørne, ved hver transistorradio, og Henrik Qvortrup rydder forsiden.
- Den ny Lilleprins eller prinsesse, skulle ifølge mine velunderrettede kildne kilder, efter planerne snart se det nordiske lys inden længe.
*FB*
tilføjet af

Du har da helt ret Gyldne Guller

God weekend
*FB*
tilføjet af

Sådan læser jeg det slet ikke!

Jeg opfatter nærmere citatet i forhold til at kende sine begrænsninger....jeg kan ikke se arrogancen! Nogle digte ER altså dårlige uanset hvem der læser/dømmer! Skulle man så spilde et helt liv på at skrive dårlige digte. Nej da, så hellere finde ud af, hvad man er god til og satse på det :-)
Min mening - der er jo heldigvis plads til os alle!
tilføjet af

Nej det modsiger ikke

Jeg synes heller ikke det er arrogant...jeg synes det er en selverkendelse det første han siger. Man er nødt til at åbne op, læse andres tanker, andres digte...lære noget om at skrive digte, for at kunne forme, udtrykke anvende denne kunstart....det er en god idé at bruge tid på andre, før man bruger al tiden på sig selv. Det giver jeg ham helt ret i...men han siger det møgprovokerende...og den fangede du så.
Der var MANGE der sagde han var arrogant, men det var han ærlig talt ligeglad med...og det var fordi han faktisk ikke var det...Til gengæld var han ENORMT vidende...
Ja...kunsten er til for alle...det er også det ahn mener med det første udsagn...det er muligt for ALLE at kommunikere via digtekusnt, men man bliver ikke god til det, ved at dyrke sig selv, man er pine død nødt til, at læse andre og modtage input fra andre...respektere at der findes mange, der gør det bedre end en selv...hvordan skulle man ellers kunne sætte sig et mål om at blive bedre?...Det er ikke det samme som at det er umuligt...og det siger han...det er muligt for alle...det er der ikke ret mange der ved....
Jeg GLÆDER mig til at se udsendelsen
tilføjet af

Jeg spørger så :

Hvem skal stille sig til dommer over, hvad der er dårlige digte eller gode digte ?
Hvad er dårlig kunst, hvad er god kunst ?
Er det ikke den enkeltes oplevelse, der afgøre, hvilken betydning et digt eller et maleri har for en ?
Det arrogante i den hans udsagn, og det jeg reagerer på, er netop DER, for han foretager en vurdering indenfor kunsten -
guller
tilføjet af

HAN vurderer ikke

han lægger op til at man selv sætter rammerne om kvalitet og kunst. HVIS det var ham der vurderede, så ville han angive nogle termer man skulle forholde sig til, men han lægger op til ene selvkritik...det kan jeg godt lide.
tilføjet af

Vil være åben for

det du skriver, det du citeret er jo taget ud af en sammenhæng, som jeg ikke kender -
Så ok -
Men enkeltstående og for personer, som ikke kender ret meget til ham, ser det sådan ud -
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.