11tilføjet af

Pas på med køb hos DELL.

Den 13/9.2009 købte min kone fødselsdagsgave til min søn på DELLs hjemmeside. Han har fødselsdag den 25/9. Gaven blev betalt ved afsendelsen, men vi har i dag den 15. oktober endnu ikke modtaget andet end forhalende mails fra DELL (og kun som svar på vores klager).
Pakken er strandet hos transportfirmaet GLS, og da de alle har fået deres penge, så er de sådan set ligeglad med os kunder.
Er der andre, der har lignende dårlige oplevelser med DELL computers.
Hvad gør man egentlig. Politianmelder man noget sådan; det tangerer efterhånden ran?
tilføjet af

Jeg tror det er de forkerte, du er efter

- skurken er GLS, ingen tvivl om det, man kan så selvfølgelig sige om Dell, at de er dårlige til at vælge samarbejdspartnere, men henvend du dig hos GLS.
tilføjet af

Bolden må ligge hos GLS

I har sikkert fået en mail fra Dell om at varen er afsendt, der må stå et track & trace nummer, tjek dette nummer hos GLS på deres hjemmeside.
http://www.gls-group.eu/276-I-PORTAL-WEB/content/GLS/DK01/DA/1.htm
Det kan indtastes lige under bannerreklamen, så kan I se hvornår GLS har modtaget pakken.
ER den afleveret vil det også fremgå, men så tager I den derfra med GLS.
Når GLS afleverer en pakke skal der kvitteres på en håndterminal, ellers tager de den med igen, der registreres også tidspunktet, så hvis pakken er stjålet (sker desværre) kan GLS hurtigt finde ud af hvor i systemet det er sket.
tilføjet af

Hæ, Dulkis

I firmaet hvor jeg var kvitterede jeg på terminalen for en pakke, det så meget godt ud, men pakken var ikke til os.
Vi ventede faktisk på en død-vigtig pakke via GLS, så jeg ringede omgående til dem, 10 minutter efter fik jeg den rigtige af en rød-øret chauffør.
Nå, de er kun mennesker, bare noget shit når nogle af dem bliver tyveknægte.
tilføjet af

Vælg aldrig GLS til transport af skrøblige varer

Kundeanmeldelser siger alt:
http://www.trustpilot.dk/review/www.gls.dk
tilføjet af

Det bestemmer man sjældent selv

Det er leverandøren der bestemmer, medmindre der et valg på bestilingssiden.
tilføjet af

Dell

Han er da på ingen måde efter den forkerte. Det er dell der har ansvaret for, at den købte vare når frem, så det er dem, der skal have fat i ørerne på GLS.
Jeg villa tale med pænt store bogstaver til dell og bede dem om at sende en ny, så må de jo tage sig at bøvlet med GLS efterfølgende, det kan på ingen måde være kundens ansvar.
tilføjet af

Den der har sendt pakken

Hæfter for den til modtageren har modtaget den, det vil sige, hvis "dell" har sendt pakken med GLS så er det i første omgang "dell" der har ansvaret, i har intet at gøre med GLS, at "dell" så senere kan gøre GLS ansvarlige, det er noget andet.
Har i købt og betalt for en vare til levering et eller andet sted, hos en eller anden, så er det sælgers ansvar at varen bliver leveret, så i kan ikke gøre ret meget andet end at kontakte sælger igen.
Men læs lige dette.
http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/13/koebeloven/
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Det er Dell

der må tage sig sammen, da du har intet modtaget, og at GLS har rod i deres fragt er ikke dit problem, men Dells.
I den næste mail du sender til Dell sætter du en tidsfrist, en uges tid er vel rimeligt
når du har ventet så længe.
Du skriver i denne mail, at når du intet har modtaget vil du heller ikke betale
så du vil kontakte din bank og få dem tilbageføre beløbet til din konto.
Det plejer at virke. Jeg formoder at der er betalt med dankort.
Og nej, du er nok ikke den eneste der er utilfreds
http://www.trustpilot.dk/review/www.dell.dk
tilføjet af

Men de kan jo også godt

Havde leveret den et forkert sted, jeg fik engang tilsendt en "højtelyfter" en dunkraft, da den ikke var kommet efter 10 dage, kontaktede jeg fragtmanden, de var meget flinke, og lovede straks at sætte en undersøgelse igang, dagen efter kom fragtmanden så, men han havde 2 dunkrafter med, min også en andens?, jeg sagde hvilken der var min og den fik jeg så, men han spurgde om jeg ikke også ville havde den anden, den havde de haft ståendene i 1år, og der var ingen der havde henvendt sig for at få den.
Måske er jeg et fjols, men jeg blev sgu sur, han kunne da ikke bare forære en andens dunkraft væk, bare fordi at de har rod i deres papirer.
Men jeg havde en kvitering på at den var sendt, og det har du vel også?,, så det bare at finde den PCèr, den må jo være et eller andet sted, mellem afsendelsen og modtagelsen?.
Held og Lykke, Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Tak for de mange svar.

Tak for de mange svar og det gode link til trustpilot.dk
Vi har fulgt pakken til et lager i Kolding, hvor den har ligget meget længe. Senest har min kone i dag snakket med DELL (i England), og de opfører sig stadig som er det vores eget problem.
Vores tålmodighed er vist opbrugt, og hvis den nye lovning på levering ikke holder stik, må vi se om banken vil tilbageføre beløbet. En klage til forbrugerklagenævnet hører vist også på sin plads.
Med venlig hilsen
Raketten
tilføjet af

Dell er nogen forpulede svin!

De skal ned med nakken.🙁
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.