6tilføjet af

Opgradering af DDR2 SD RAM 533 MHz 64 bit duel channelhukommelse

Hej.
Hjælp søges til opgradereing af Ram blokke i min PC.
Jeg tror at PC2 4200 er lig 533 Mhz Rigtigt?
Spørgsmål 1 : Skal jeg opgradere med samme MHz?
Spørgsmål 2 : Hvad betyder 64 bit duel channelhukommelse❓
Spørgsmål 3 : Hvis jeg ikke skal opgradere med samme MHz (spørgsmål 1), hvad vil så være mest optimalt? ( Kan det betale sig og er det muligt at opgradere til DDR3 SD RAM❓)
På forhånd Tak for hjælpen.
Ps. Jeg har en slot ledig.
tilføjet af

kingston Ram

Jeg har overvejet at købe kingston. (nedenstående link)
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=141666
tilføjet af

Godt nok

Kingston laver ganske udmærket RAM.
Det kan du roligt købe
tilføjet af

Super.

Tak for hjælpen
tilføjet af

så 533 Mhz er hurtigt nok?

Min PC kører til tider meget langsomt, (altså når jeg kører mange programer) så jeg var lidt i tvivl om det skyldes Hastigheden (MHz) eller om det skyldes mængden af Ram.
tilføjet af

Mængden af RAM

Hvis du bruger meget RAM (fx. kører mange programmer på samme tid) vil du ofte løbe tør for ledig RAM, og så bruger maskinen en særlig fil (pagefile.sys) på din harddisk som ekstra RAM. Adgangstiden til RAM-moduler måles i ns (nanosekunder) mens den til harddiske måles i ms (millisekunder), så RAM-moduler er MEGET HURTIGERE at hente data fra i forhold til harddiske.
Derfor ønsker vi altid at have RAM nok, så vi ikke får brug for pagefile.sys.
Mere RAM vil derfor kunne forbedre din maskines ydeevne betragteligt, men måske ikke helt løse problemet. Det kommer jo an på hvor meget RAM du reelt har brug for kontra hvor meget RAM du monterer i maskinen.
Ofte er mere RAM den enkleste måde at opgradere en pc på - og samtidig en effektiv måde.
Det er klart at hurtigere RAM også vil hjælpe, men ikke nær så meget.
tilføjet af

Tak for hjælpen

Har netop købt 2 GB PC24200. Ligeledes tak for ovenstående link. Interessant læsning.
Mvh.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.