9tilføjet af

Og D:31/3 så jeg

24 traner på vej op over Lolland mod sverige
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Tillykke med det

Jeg så igår en flyver med et reklamebanner, hvor der stod tryg forsikring.
Skal jeg være utryg overfor den trygreklame?
tilføjet af

Jeg ville hvis jeg var dig

Løbe som om fanden var efter mig, noget tryg hænger op i luften kommer altid ned i hovedet på nogen, og en flyver slår sgu hårdt😃.
Venlig Hilsen Poul jørgensen
tilføjet af

24.....?

Lige til en julekalender 😮 Er du sikker på det var ægte traner, der kunne jo gemme sig falske imellem, nå det er jo ikke til at vide nu. Mere spændende at vide kunne være hvad i alverden de dog vil til Sverige efter? Nå, ja ved da godt der er kedeligt på Lolland men ...Sverige??? Kan forstå du også hellere vil være på Lolland, det ville jeg nu også 😉
Kunne det have noget at gøre med at Sverige har lempeligere regler for indvandring end Lolland? For sproget er da næsten det samme volapyk 🙂 Eller den dårlige kurs på svensker dollar?? Det jo rent gætteri, men alligevel, vi må holde øje med de pipfugle og ikke mindst hvor de flyver hen og spiser.....giver du lige en lyd hvis du ser flere??
Mvh. sjoveren, i dag med udsigt over Øresund [s]
tilføjet af

Tranerene yngler

I sverige!, så jeg vil mene de skal der over?, men traner var det, den lyd glemmer man aldrig, noget "ala" et gammelt ford A horn.
Om sproget på Lolland?, ja hvis du først engang har hørt en fuld "Lollik", så ved du der er forskæld på menesker i Danmark, jeg har aldrig vidst at et "A" kan betyde så mange ting, alt afhænig af hvor fuld Lolliken er?😃.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

At tage til Sverige...

For at få sex......nej altså, den hopper jeg ikke på 😃
Joooo, det har jeg vist,,talt med en fuld lollik...smiler, hvad vi snakkede om er stadig uklart, men skavboer er meget værre kan jeg betro dig. For nogle år siden faldt jeg i samtale med at par ....gutter....😉 fiskere og meget lokale skavboere, det gik nogenlunde, til der pludselig opstod uenighed imellem et par af dem...udover næve sproget fattede jeg intet og den dag idag ved jeg stadig ikke hvad der skete og hvorfor...mon en lollik og skvboer kan tale sammen?
😃
tilføjet af

Den med sverige er god nok

Jeg ved ikke om det er "dalarene" de tager op til, men sverige er det😮, det er over 100år siden de ynglede i Danmark[:*(], for det er en flot fugl.
Venlig Hilsen Poul jørgensen
tilføjet af

Flot og stor...

Jeg havde en på besøg i efteråret,, den gik og hyggede sig i min lille å...den var nu imponerende, jeg kunne komme ret tæt på den faktisk.
tilføjet af

Nyt om tranen ;-))

Tænkte det nok, de gider ikke tage til Sverige 😉 De er lige i din baghave...
http://www.dof.dk/index.php?id=nyheder&s=nyheder&m=visning&nyhed_id=132
tilføjet af

De kunne jo også.......

have været på vej til Dyrehaven 😉
Meget nær Sverige og vi har mange dejlige vandpletter der........og traner 😃
Løvemor
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.