23tilføjet af

OFIR chatten , hun var 13 år. TV2 d. 13.3. - BT." afsløring".

Jeg er sommetider på OFIR chatten. BT. har lavet en " afsløring" af en mand , der tilbød penge til en pige på 13 år for sex - han var ikke overbevist om at hun var 13 år - hun kan nemt være ældre .

En pige på 13 år må slet ikke være på chatten , der står 15. år og 18 år.
Når man chatter , er der nogen der chatter på den måde , at det er fantasi det hele.
Det er umuligt at vide hvor gammel eller hvem chatterne er.
Unge damer på 13 år burde nok finde en chat for børn , og ikke chatte frivilligt med voksne mennesker - som nogen gerne vil fordi det er spændende.
Der skal være chatter for børn , og chatter for voksne , så er det problem løst.
En pige på 13 år , kan nemt være en voksen mand på 40 år.
Hold børn ude fra de voksnes chatter - så er det problem løst.
tilføjet af

Ja, men..

vi ved jo godt at de regler ikke bliver overholdt.
Desuden drejer det sig om 8 mænd, der alle mødte op den den angivende adresse.
tilføjet af

Egentlig

Så er de jo ude på mere...
Når hun siger hun er 13, og han så dukker op, så siger det mere om ham.. uanset om han mener hun er ældre eller ej.. Det er sagen uvedkommende!
Så altså synes egentlig at de regler er ret ligegyldige i denne forbindelse.. Og hvis siden kun er for unge mellem 15 og 18, hvad laver en "gammel" mand på 40 så derinde??
tilføjet af

Hvad er det du siger?

At en 13 årig selv er ude om det eller hvad???
Det vil jeg meget gerne have et svar på, for ellers vil jeg bare sige: FØJ!
tilføjet af

det er

simpelthen rystende at se og hører på,,jeg indrømmer jeg er glad for mine børn er voksne,især når jeg ser dette.
tilføjet af

Jeg er bestemt

......tvivlsomt om denne regel bliver overholdt…..umm jeg synes ikke at det er en god ide starte chat for børn.. pædofilerne render bare ind uanset hvad. ….personligt synes jeg Internettet er et MEGET farligt sted for børn og opholde sig… håber virkeligt at mange forældre har lært noget af den udsendelse...bliver squ helt gal når man hører sådan noget...
tilføjet af

Nemmere sagt end gjort !

Mange unge vil gå ind på de voknes chat alligevel.. Ligesom hende pigen sagde i indslaget, mange er nysgerrige.. Jeg er selv en pige på 14, og syntes det er pisse klamt.. BAre tanken om det giver mig kryp, jeg kunne da ALDRIG drømme om at gå ind på den skide chat, hun er jo på en måde også selv ude om det, men mange tænker ikke over konsikvenserne. Men det der skræmmer mig mest, er en mand med kone og børn kunne finde på at have sex med en 13-årig !.. Hans tisseleif skulle skæres af med en sløv knis hvis det stod til mig !!
tilføjet af

det handler

bare om at forældrene ved hvad deres børn laver på computeren. Bedste råd: Køb en bærbar, så foregår det i stuen, hvor mor eller far kan kigge med over skulderen
tilføjet af

Jeg har ikke ord

det er storslemt!Mange gamle grise kød
Er meget chokeret,kendte ikke til disse
forbandede folkefærd....er stum!Ingen ord kan
kommer over min mund??????Grufuldt!!!!!!!
tilføjet af

Foældre ansvar

Jeg så også udsendelsen på Station 2.. Først vil jeg gerne sige, at jeg ikke støtter op om pædofile, synes det er frygtlig at der nogen som har denne trang til børn...
Men en pige på 13 som går ind i et chatrum hvor der står SEX og SCOR, så kan det ikke komme bag på hende at der kommer tilbud.
Men spiller forældrene ikke en rolle i det her?? der må være nogle forældre som ikke holder øje med deres børn. Og alle piger er altså ikke guds børn når de er 13, de tænker altså også på drenge!!
tilføjet af

HVAD ER VÆRST?

De mænd som prøver at score BØRN. Eller de børn som siger ja Tænk over den, Han kan jo ikke noget uden de siger ja saa.
tilføjet af

læs mellem linierne

Du kan godt stille det op sådan men der er en masse i mellem de 2 linier.
hvis manden starter ud med bare en samtale og de taler godt sammne efter et stykke tid er det nemmere for ham at overtale hende til at mødes. han får jo skabt et overfladerisk tillidsforhold. og spørger han hende måske om hun har prøvet noget, og når føler hun stoler på ham kan de jo sannke lidt om det. lidt udvikler sig til mere og mere til kun at snakke om det.
hvis pigen ikke vil snakke om det skal stoppe/logge af. Det er bare nemt at sige. hun er jo klart nysgerrig og hvis han fortæller at alle gøre det kan det være hun føler sig lidt presset og så udvikler det så.
jeg synes det er uhyggeligt at nogen mænd tænker sådan - hvordan kan de få dem selv til det? Nogle af de 8 mænd havde selv børn! hvad hvis deres 13årige mødtes med en mand på hans egen alder, hvordan ville han så havde det?!
tilføjet af

Den ældre har altid ansvaret..

Det er sådan set ligegyldigt hvad den 13årige pige siger, eller ikke siger. Det er ALTID den voksne som bærer ansvaret.
Når den samme mand, som far, afgør om hans datter må komme sent hjem fra en fest eller ej, siger det så ikke lidt om ansvars-fordelingen?
Det er forbudt for en voksen mand at have sex med én under den kriminelle lavalder!! Hvor svært kan det være? Går hans drifter over lovgivningen?
Venligst Harry
tilføjet af

uhyggeligt

Uhyggeligt. Børn bør slet ikke være i nærheden af chatrum. Voksne der er ude på noget (...) bør holde sig fra chat og i stedet opsøge en klinik og få løst deres problemer der.
tilføjet af

børn og unge på datingsider

Der findes jo rigtigt mange sider med dating og chat. Det kan være svært at beskytte sine børn mod de forkerte, men det er vigtigt ikke at lukke øjnene for det og forbyde dem at være på siderne, tro mig de gør det alligevel, men så bliver det uden kontrol. På bl.a. bibliotekerne kan de sidde på nettet uden opsyn. Derfor en god ide at lære sine børn at færdes på nettet hjemme hvor der er lidt kontrol.
Det er vigtigt at få snakket med sine børn om nettet og alle de fælder der er. Lær dem ALDRIG at udlevere rigtigt navn, adresse og tlf. nr. Få dem til at forstå at det overhovedet behøver at være lille Peter fra 5.A de skriver med, men en voksen mand. Opstår der et netvenskab som bliver til at dit barn og en chatven vil mødes, så få lavet en hel klar aftale med dit barn om at du følger med til første møde. Få banket ind i hovedet på dit barn at det ALDRIG må mødes alene med en fremmed fra nettet uanset hvilken alder vedkommende oplyser at have. Netkontakt kan ikke stoppes, men lær` dit barn nogle fornuftige spilleregler. Lad aldrig dit barn sidde alene på nettet uden lidt diskret opsyn. Man behøver jo ikke sidde klinet op af dem, men diskret skæve lidt til hvad der sker.

Faren for at det kan gå galt tror jeg sker netop hos de børn som ikke er under lidt opsyn, men sidder og surfer rundt alene.
Det er ikke kun pædofile der er på spil inde på de unges sider, også jævnaldrende kan være en trussel. Det er ved at blive ret udbredt med trusler om tæsk o.s.v på de unges sider.
Det er ikke kun på ofir at der sker slemme ting.
Jeg har kendskab til at der også sker ubehagelige ting på http://www.arto.dk som er målrettet de helt unge.
m.v.h.
Bulderfnis
tilføjet af

At opnå kontakt

burde være en umulighed hvis pigen/drengen er bare nogenlunde oveni hovedet...!!!men det er de voksnes ansvar
Det kan ikke lade sig gøre at holde børn ude fra en chat som ofir da den er fri for al general snak, og man ikke behøver give oplysninger om sig selv, betale for dem, og den er den lettest tilgængelige chat
Men tag en snak med jeres børn*SS*
Det er bedre at fange de pædofile derinde, end når de er igang
tilføjet af

nå....

... er det nu pigernes skyld??????
...og gamle grise går ikke ind på en børnechat????
....er du naiv eller hvad???
Ligesåsnart der står 13 år, skal du sgu bakke ud af samtalen, hvis der er noget erotisk over den. Det er dig der er den voksne og ikke den 13-årige pige.
Du er sommetider på Ofir???? Håber sandelig ikke du var en af de omtalte grise.
tilføjet af

LOOOL ;-D

Jeg havde lige overset at aaabenraamanden kommer på ofirchatten, jamen så ingen fare der, han bliver afsløret på 2 min.
Kan se det for mig MAN bliver liderlig, DE vil jo selv, DEM der chatter kan MAN score og HUN kan jo lide at snakke om DET *GGGG*
m.v.h.
Bulderfnis
tilføjet af

helt enig, i alle

forhold mellem personer yngre end 18 år bærer den voksne hovedansvaret og i forhold hvor den ene er under 15, bærer den voksne hele ansvaret
tilføjet af

V ikk' hva der foregår!!

hey ''bulderfnis'', du skriver at det er de børn, og unge UDEN opsyn, der chatter ''forkert''og alt det der...
jeg har haft min EGEN computer siden jeg var 4, internet siden jeg var 7, altid brugt internettet, til alt muligt, UDEN opsyn, men jeg vidste/ved da godt at jeg ikk skal oplyse alt det der!!!
om det er dig der tager fejl, eller om det bare er mig der er meget intelligent, (er blevet håndlæst.) :P ...
det ved jeg ikke... :)
knuz fra den 13 årige pige!!!
tilføjet af

OK!

så vælger jeg at tro at du er mere kvik end de fleste børn/unge på 12-13 år.
Selv voksne falder i med psykopater så hvorfor skulle børn/unge være klogere?
Hvis man fortæller en evt. netven/veninde at mor eller far kommer med på første møde, ja så er jeg ret sikker på at personer uden rent mel i posen melder fra, men er de virkelig interesseret i venskab vil de synes at det er ok. Der er jo intet galt i at have en voksen med, far eller mor kan jo trække sig når de har set hvem det er man møder, DET HEDDER OMSORG FOR SINE BØRN.
Jeg arbejder selv med børn og unge til dagligt som bl.a. er på nettet, med mine øjne i nakken. Jeg læser ikke alt, men jeg holder øje med HVAD DER SKER, har også hjulpet et par piger ud af nogle klemmer bl.a. på ARTO som du sikkert kender ;-)
Jeps voksne kan være dumme og blande sig, men det SKAL de hvis de vil børn og unge det godt, de gør det af omsorg og ikke for at snage i deres børns privatliv.
m.v.h.
Bulderfnis
tilføjet af

jammen hvad hvis u deres forældrer deltog i chatten?

!hvad hvis nu deres forældrer deltog i chatten på webben?
"så er der ingen uvi(s)heder om hvor gamle de oprindeligt er/var!?
måske skulle du ikke gå op i så meget end hvad du selv laver tildagligt.
hilsen
techno:)
tilføjet af

nu virkeligheden jo sådan at...

børn ALTID skal prøve de ting de har fået afvide de skal holde sig fra.
Sådan er børn jo.
Men jeg holder nu med dem der siger det IKKE er børnene der skal tage ansvaret til at sige nej, det er de som regel ikke modne nok til.
Godt man ikke har børn i den alder*S*
tilføjet af

Så vidt enig

At børnene selv skal lære at sige nej, men som du også selv skriver så SKAL de prøve alt det de får at vide de ikke må.
De synes jo nok det er spændende, men kan ikke overskue konsekvenserne af det, og det er der, at den voksne ALTID har ansvaret.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.