27tilføjet af

Må vi få hurtigere tog Nakskov-København!?

At rejse med tog Nakskov-København tager 3 timer hver vej, når man gerne vil rejse så billigt, som muligt.
Jeg bruger nemlig Rejsekortet på Nakskov-Borup. Fra Borup og resten af vejen til København bruger jeg det kort, der gælder til alle zoner. Det sparer på den samlede pris på rejsen, men det kræver, at man rejser med de langsomme tog, der standser ved alle stationer, og selvom man rejser med den hurtige forbindelse fra Nykøbing F til København H, går det ikke ret meget hurtigere.
Jeg kunne også godt tænke mig at få flyttet zonegrænsen den lille-bitte smule mellem Borup og Ringsted, så man kan rejse mellem København og Ringsted på det kort, der gælder til alle zoner i Hovedstadsområdet, i stedet for kun til Borup. Hvorfor skal zonegrænsen absolut ligge i en lille by, hvor der er få tog, der standser og afgår fra? Hvis zonegrænsen bliver flyttet, som jeg siger her, kan man jo bruge mange flere forbindelser.
Man vil jo gerne udnytte det kort, man betaler for, mest muligt.
Jeg ser også gerne, at togene fra Nakskov afgår minuttal 04 og 34 i stedet for 18 og 48 for at udnytte den billige rejsetid mest muligt, men så skal forbindelsen i Nykøbing F selvfølgelig afgå tilsvarende tidligere.
Lad os se på, om forbindelsen Nakskov-København via Køge går hurtigere end via Ringsted.
Nej, jeg blev skuffet. Forbindelsen mellem de forskellige trafikenheder via Køge passer ad helvede til. Jeg synes, man satser forkert, fordi strækningen via Køge er jo meget kortere end via Ringsted.
Kunne man lade togene fra Nakskov køre hele strækningen til København uden togskifte? De forskellige trafikselskaber skulle ikke have lov at være adskilte, når det går ud over rejsetiden. Udkants Danmark lades i stikken.
Hvis vi fik hurtigere tog Nakskov-København (evt. nogle afgange som gennemgående, der kun standser ved få stationer), kunne mange usælgelige boliger på Lolland måske pludselig sælges.
Lad os få hurtigere tog på Nakskov-København, så det kan betale sig at bo i udkants Danmark.
tilføjet af

Må vi få hurtigere tog Nakskov-København!?

At rejse med tog Nakskov-København tager 3 timer hver vej, når man gerne vil rejse så billigt, som muligt.
Jeg bruger nemlig Rejsekortet på Nakskov-Borup. Fra Borup og resten af vejen til København bruger jeg det kort, der gælder til alle zoner. Det sparer på den samlede pris på rejsen, men det kræver, at man rejser med de langsomme tog, der standser ved alle stationer, og selvom man rejser med den hurtige forbindelse fra Nykøbing F til København H, går det ikke ret meget hurtigere.
Jeg kunne også godt tænke mig at få flyttet zonegrænsen den lille-bitte smule mellem Borup og Ringsted, så man kan rejse mellem København og Ringsted på det kort, der gælder til alle zoner i Hovedstadsområdet, i stedet for kun til Borup. Hvorfor skal zonegrænsen absolut ligge i en lille by, hvor der er få tog, der standser og afgår fra? Hvis zonegrænsen bliver flyttet, som jeg siger her, kan man jo bruge mange flere forbindelser.
Man vil jo gerne udnytte det kort, man betaler for, mest muligt.
Jeg ser også gerne, at togene fra Nakskov afgår minuttal 04 og 34 i stedet for 18 og 48 for at udnytte den billige rejsetid mest muligt, men så skal forbindelsen i Nykøbing F selvfølgelig afgå tilsvarende tidligere.
Lad os se på, om forbindelsen Nakskov-København via Køge går hurtigere end via Ringsted.
Nej, jeg blev skuffet. Forbindelsen mellem de forskellige trafikenheder via Køge passer ad helvede til. Jeg synes, man satser forkert, fordi strækningen via Køge er jo meget kortere end via Ringsted.
Kunne man lade togene fra Nakskov køre hele strækningen til København uden togskifte? De forskellige trafikselskaber skulle ikke have lov at være adskilte, når det går ud over rejsetiden. Udkants Danmark lades i stikken.
Hvis vi fik hurtigere tog Nakskov-København (evt. nogle afgange som gennemgående, der kun standser ved få stationer), kunne mange usælgelige boliger på Lolland måske pludselig sælges.
Lad os få hurtigere tog på Nakskov-København, så det kan betale sig at bo i udkants Danmark.

Vo må håbe på at den nye DSB direktør læser med på solen 🙂
Mera
tilføjet af

Næppe, komiske Magnus bor jo i Næstved

Så toge til Nakskov interessere ham næppe.
Det er ikke meningen i skal bo der, øen skal tømmes, da det er ren underskud.
tilføjet af

Må vi få hurtigere tog Nakskov-København!?

I disse dage begynder de at forbedre strækningen fra Ringsted til Nykøbing Falster, målet er en times rejsetid til København og naturligvis også med henblik på Femernforbindelsen.
Bumletoget mellem Næstved og Køge står også først til at blive elektrificeret.
Du skal dog nok vente 5 år, først nu er man begyndt at kigge på hvilke togsæt der skal indkøbes
Timetal og zoner er en evig diskussion, tætheden af tog indretter man efter pendlerne og tilslutninger, og zonerne burde man droppe så rejsekortet trak på kontoen via antal kørte km.
Direkte tog fra Nakskov kommer der kun hvis DSB vinder næste licitation.
tilføjet af

Må vi få hurtigere tog Nakskov-København!?

Jeg kan godt forstå at du vil have bedre og billigere transport, men det hænger dårligt sammen med, at du ikke vil betale skat.
tilføjet af

Må vi få hurtigere tog Nakskov-København!?

Tog er SINDSSYGT langsomme i Danmark.
Her er den rejsetid, som det BURDE tage mellem danske byer:
*København-Odense 1.00 time...ok det er fint nok som det er.. men kan godt gøres lidt hurtigere.
*København-Aarhus 1.30 time...det går altså ALT for langsomt nu. Hit med Kattegat-broen NUUUUUUUUUUUUUUUUU
*København-Aalborg 2.30 timer....alt for langsomt som det er nu.
Det undrer mig at man kan have højhastighedstog i Sverige, Frankrig, Italien, Tyskland, Spanien o.s.v., når togene i Danmark stadig tøffer afsted som på Bedstemor Ands tid. 😃
De gamle var i Italien for et par år siden og de fortalte mig, at de kørte fra Rom til Milano på kun tre timer. Det var med lyntoget Frecciarossa og i Italien lever lyntog - modsat i Danmark - faktisk op til deres navn (i Danmark burde de hedde mediumhastighedstog 🙂). Der er ca. 500 km´s afstand mellem Milano og Rom. I Danmark ville sådan en tur tage syv timer. [:X]
I 2050 skullle togene gerne køre 800 km. i timen. Men i dag burde de køre 250 allerede. 🙂
tilføjet af

Din klovn, Anklager

Vi har i forvejen verdens højeste skattetryk. Så kan du selv se, at man ikke får hurtige tog ved at betale høj skat.

Jeg kan godt forstå at du vil have bedre og billigere transport, men det hænger dårligt sammen med, at du ikke vil betale skat.
tilføjet af

Må vi få hurtigere tog Nakskov-København!?

Køb dig et privatfly.....
Danmark er for lille og kringlet til højhastighedstog i forhold til de lande du nævner, de eneste forbindelser der kunne blive tale om er en ny Kattegatforbindelse, København-Femern og Ålborg-ned i Europa.

Tog er SINDSSYGT langsomme i Danmark.
Her er den rejsetid, som det BURDE tage mellem danske byer:
*København-Odense 1.00 time...ok det er fint nok som det er.. men kan godt gøres lidt hurtigere.
*København-Aarhus 1.30 time...det går altså ALT for langsomt nu. Hit med Kattegat-broen NUUUUUUUUUUUUUUUUU
*København-Aalborg 2.30 timer....alt for langsomt som det er nu.
Det undrer mig at man kan have højhastighedstog i Sverige, Frankrig, Italien, Tyskland, Spanien o.s.v., når togene i Danmark stadig tøffer afsted som på Bedstemor Ands tid. 😃
De gamle var i Italien for et par år siden og de fortalte mig, at de kørte fra Rom til Milano på kun tre timer. Det var med lyntoget Frecciarossa og i Italien lever lyntog - modsat i Danmark - faktisk op til deres navn (i Danmark burde de hedde mediumhastighedstog 🙂). Der er ca. 500 km´s afstand mellem Milano og Rom. I Danmark ville sådan en tur tage syv timer. [:X]
I 2050 skullle togene gerne køre 800 km. i timen. Men i dag burde de køre 250 allerede. 🙂
tilføjet af

Må vi få hurtigere tog Nakskov-København!?

Ja det er jo ikke "for sjov" at de fleste søger andre transport-former, som egen bil, scooter alt efter hvor langt man nu skal.
Sidst jeg kørte med tog/bus, skulle jeg til Ballerup - en tur på lige over en time i bil, men den endte med at tage mig lige omkring 4 timer, så var der spor arbejde, skifte til bus og jeg ved ikke hvad - og prisen - en hel del mere end det ville koste at fylde benzin på en bil til samme tur!
tilføjet af

Må vi få hurtigere tog Nakskov-København!?

Hmm, de er vel færdig med at udvide den linje, og nu kører der endda IC4 tog på strækningen.
Du står jo blot af i Høje Tåstrup og tager S-toget til Valby med skift til Ballerup, men du kan også stå af i Roskilde og tage S-bussen til Ballerup.

Ja det er jo ikke "for sjov" at de fleste søger andre transport-former, som egen bil, scooter alt efter hvor langt man nu skal.
Sidst jeg kørte med tog/bus, skulle jeg til Ballerup - en tur på lige over en time i bil, men den endte med at tage mig lige omkring 4 timer, så var der spor arbejde, skifte til bus og jeg ved ikke hvad - og prisen - en hel del mere end det ville koste at fylde benzin på en bil til samme tur!
tilføjet af

Det er en dårlig undskyldning

Sporarbejde varer kun få dage, så det er jo slet ikke det, debatten handler om, og togbussen skal du kun bruge i disse få tilfælde. Din 4 timers rejse er igen på grund af disse få dages sporarbejde. Du argumenterer for, at privat bil er at foretrække fremfor togene. Det er jo slet ikke det, jeg snakker om.

Sidst jeg kørte med tog/bus, skulle jeg til Ballerup - en tur på lige over en time i bil, men den endte med at tage mig lige omkring 4 timer, så var der spor arbejde, skifte til bus og jeg ved ikke hvad - og prisen - en hel del mere end det ville koste at fylde benzin på en bil til samme tur!
tilføjet af

Det er en dårlig undskyldning

Det er da muligt at det som regel kun er få dage det handler om, synes bare jeg render ind i dem ofte!
Og det dur jo SLET ikke hvis man skal noget bestemt på en bestemt tid, at man skal hjemmefra 4 timer før forventet rejsetid - for at være nogenlunde sikker på at komme frem i tide.
Dur jo ikke hvis man fx skal på job kl 8, eller en date kl 8 - at man så dukker op kl 12 vel?
DERFOR vælger folk privat-biler, scooter alt efter om de kun skal kort eller langt.
Fx er motorvejene ind mon kbh også helt håbløse - hver evig eneste dag siger de i radioen hvor lang køen er - så lav dog et ekstra spor for hulen!
tilføjet af

Det er en dårlig undskyldning

Altså lige bortset fra at nævnte strækning er blevet udvidet fra 1 til 2 spor, det tager ikke kun et par dage.

Sporarbejde varer kun få dage, så det er jo slet ikke det, debatten handler om, og togbussen skal du kun bruge i disse få tilfælde. Din 4 timers rejse er igen på grund af disse få dages sporarbejde. Du argumenterer for, at privat bil er at foretrække fremfor togene. Det er jo slet ikke det, jeg snakker om.

[quote="fuerzzz" post=2843423]Sidst jeg kørte med tog/bus, skulle jeg til Ballerup - en tur på lige over en time i bil, men den endte med at tage mig lige omkring 4 timer, så var der spor arbejde, skifte til bus og jeg ved ikke hvad - og prisen - en hel del mere end det ville koste at fylde benzin på en bil til samme tur![/quote]
tilføjet af

Må vi få hurtigere tog Nakskov-København!?

Tja, hvis nogen havde sagt til mig i 1985, da i 2014 ville danske tog stadig tøffe afsted med sølle 120 km. i timen, så havde jeg ikke troet på det.
Jeg synes, at det er utroligt at vi i 2014 ikke har tog, der kører 300 km. i timen og kan køre f.eks. fra Kbh. til Aalborg på et par timer. Det burde vi da have.
Teknologien findes jo allerede, det er bare med at lave et par dyk i lommen, så vi kan få den indført. Hvis nu typer som Henning Dyremose ikke skulle have 10 mio i fratrædelsesordning, så ville vi for længst have haft råd til sådanne tog.

Køb dig et privatfly.....
Danmark er for lille og kringlet til højhastighedstog i forhold til de lande du nævner, de eneste forbindelser der kunne blive tale om er en ny Kattegatforbindelse, København-Femern og Ålborg-ned i Europa.

[quote="micheluccio" post=2843382]Tog er SINDSSYGT langsomme i Danmark.
Her er den rejsetid, som det BURDE tage mellem danske byer:
*København-Odense 1.00 time...ok det er fint nok som det er.. men kan godt gøres lidt hurtigere.
*København-Aarhus 1.30 time...det går altså ALT for langsomt nu. Hit med Kattegat-broen NUUUUUUUUUUUUUUUUU
*København-Aalborg 2.30 timer....alt for langsomt som det er nu.
Det undrer mig at man kan have højhastighedstog i Sverige, Frankrig, Italien, Tyskland, Spanien o.s.v., når togene i Danmark stadig tøffer afsted som på Bedstemor Ands tid. 😃
De gamle var i Italien for et par år siden og de fortalte mig, at de kørte fra Rom til Milano på kun tre timer. Det var med lyntoget Frecciarossa og i Italien lever lyntog - modsat i Danmark - faktisk op til deres navn (i Danmark burde de hedde mediumhastighedstog 🙂). Der er ca. 500 km´s afstand mellem Milano og Rom. I Danmark ville sådan en tur tage syv timer. [:X]
I 2050 skullle togene gerne køre 800 km. i timen. Men i dag burde de køre 250 allerede. 🙂[/quote]
tilføjet af

Må vi få hurtigere tog Nakskov-København!?

Jeg kan godt forstå at du vil have bedre og billigere transport, men det hænger dårligt sammen med, at du ikke vil betale skat.

Nu kommer du jo også hurtig rundt på de 13 km. asfalteret vej der er i Nuuk.
Der betales ikke moms i Grønland, og benzinen er billig. 😮 😮
tilføjet af

Det er ikke hastigheden, som er problemet

Det er spildt tid ved togskifte, som er problemet, og dette problem skyldes jo åbenbart, at der er forskellige trafikselskaber, som ejer rettighederne til togdrift i de forskellige landsdele. De forskellige trafikselskaber skulle ikke have lov at være adskilte, når det går ud over rejsetiden.
Et andet problem, der forlænger rejsetiden for mit vedkommende, er, at jeg er nødt til at rejse med de langsomme tod, der standser ved alle stationer, fordi jeg skal logge Rejsekortet ind eller ud i Borup eller Tureby (afhængig af hvilken tur jeg vælger)
120 km/t? Så hurtigt kører de heller ikke altid. Jeg ville være godt tilfreds, hvis de bare altid kørte med den hastighed.
Micheluccio skrev:
"Tja, hvis nogen havde sagt til mig i 1985, da i 2014 ville danske tog stadig tøffe afsted med sølle 120 km. i timen, så havde jeg ikke troet på det.
Jeg synes, at det er utroligt at vi i 2014 ikke har tog, der kører 300 km. i timen og kan køre f.eks. fra Kbh. til Aalborg på et par timer. Det burde vi da have.
Teknologien findes jo allerede, det er bare med at lave et par dyk i lommen, så vi kan få den indført. Hvis nu typer som Henning Dyremose ikke skulle have 10 mio i fratrædelsesordning, så ville vi for længst have haft råd til sådanne tog."
tilføjet af

Straf-gebyr til DSB er grunden til Langsomt Tog

Hej,
DSB laver ikke køreplanerne efter top-hastigheden. På grund af frygt for Straf-gebyer ved problemer.
For at kunne garrantere at togene kommer frem til tiden, sætter DSB køreplanen sådan at togene IKKE skal køre noget nær deres maksimale hastighed, for at nå tidsplanen.
Togene kunne altså sagtens køre hurtigere.
Det er bevidst at togene kører langsommere end hvad de kunne. Det sikrer at toget ankommer til tiden - og forsinkelser kan indhentes ved at toget bare kører hurtigere end normalt.
Derved undgår DSB et straf-gebyr for forsinkelser.
Det er altså dette straf-gebyr som er årsagen til at de danske tog kører langsomt.
Med venlig hilsen
Ieet


At rejse med tog Nakskov-København tager 3 timer hver vej, når man gerne vil rejse så billigt, som muligt.
Jeg bruger nemlig Rejsekortet på Nakskov-Borup. Fra Borup og resten af vejen til København bruger jeg det kort, der gælder til alle zoner. Det sparer på den samlede pris på rejsen, men det kræver, at man rejser med de langsomme tog, der standser ved alle stationer, og selvom man rejser med den hurtige forbindelse fra Nykøbing F til København H, går det ikke ret meget hurtigere.
Jeg kunne også godt tænke mig at få flyttet zonegrænsen den lille-bitte smule mellem Borup og Ringsted, så man kan rejse mellem København og Ringsted på det kort, der gælder til alle zoner i Hovedstadsområdet, i stedet for kun til Borup. Hvorfor skal zonegrænsen absolut ligge i en lille by, hvor der er få tog, der standser og afgår fra? Hvis zonegrænsen bliver flyttet, som jeg siger her, kan man jo bruge mange flere forbindelser.
Man vil jo gerne udnytte det kort, man betaler for, mest muligt.
Jeg ser også gerne, at togene fra Nakskov afgår minuttal 04 og 34 i stedet for 18 og 48 for at udnytte den billige rejsetid mest muligt, men så skal forbindelsen i Nykøbing F selvfølgelig afgå tilsvarende tidligere.
Lad os se på, om forbindelsen Nakskov-København via Køge går hurtigere end via Ringsted.
Nej, jeg blev skuffet. Forbindelsen mellem de forskellige trafikenheder via Køge passer ad helvede til. Jeg synes, man satser forkert, fordi strækningen via Køge er jo meget kortere end via Ringsted.
Kunne man lade togene fra Nakskov køre hele strækningen til København uden togskifte? De forskellige trafikselskaber skulle ikke have lov at være adskilte, når det går ud over rejsetiden. Udkants Danmark lades i stikken.
Hvis vi fik hurtigere tog Nakskov-København (evt. nogle afgange som gennemgående, der kun standser ved få stationer), kunne mange usælgelige boliger på Lolland måske pludselig sælges.
Lad os få hurtigere tog på Nakskov-København, så det kan betale sig at bo i udkants Danmark.
tilføjet af

Straf-gebyr ved forsinkelser giver langsomme tog

Hej,
Det er på grund af et straf-gebyr. Togene kan køre 180 km/t.
http://sol.dk/debat/280-trafik-a-transport/2843248/2843534
Med venlig hilsen
Ieet

Tja, hvis nogen havde sagt til mig i 1985, da i 2014 ville danske tog stadig tøffe afsted med sølle 120 km. i timen, så havde jeg ikke troet på det.
Jeg synes, at det er utroligt at vi i 2014 ikke har tog, der kører 300 km. i timen og kan køre f.eks. fra Kbh. til Aalborg på et par timer. Det burde vi da have.
Teknologien findes jo allerede, det er bare med at lave et par dyk i lommen, så vi kan få den indført. Hvis nu typer som Henning Dyremose ikke skulle have 10 mio i fratrædelsesordning, så ville vi for længst have haft råd til sådanne tog.

[quote="fruppe" post=2843414]Køb dig et privatfly.....
Danmark er for lille og kringlet til højhastighedstog i forhold til de lande du nævner, de eneste forbindelser der kunne blive tale om er en ny Kattegatforbindelse, København-Femern og Ålborg-ned i Europa.

[quote="micheluccio" post=2843382]Tog er SINDSSYGT langsomme i Danmark.
Her er den rejsetid, som det BURDE tage mellem danske byer:
*København-Odense 1.00 time...ok det er fint nok som det er.. men kan godt gøres lidt hurtigere.
*København-Aarhus 1.30 time...det går altså ALT for langsomt nu. Hit med Kattegat-broen NUUUUUUUUUUUUUUUUU
*København-Aalborg 2.30 timer....alt for langsomt som det er nu.
Det undrer mig at man kan have højhastighedstog i Sverige, Frankrig, Italien, Tyskland, Spanien o.s.v., når togene i Danmark stadig tøffer afsted som på Bedstemor Ands tid. 😃
De gamle var i Italien for et par år siden og de fortalte mig, at de kørte fra Rom til Milano på kun tre timer. Det var med lyntoget Frecciarossa og i Italien lever lyntog - modsat i Danmark - faktisk op til deres navn (i Danmark burde de hedde mediumhastighedstog 🙂). Der er ca. 500 km´s afstand mellem Milano og Rom. I Danmark ville sådan en tur tage syv timer. [:X]
I 2050 skullle togene gerne køre 800 km. i timen. Men i dag burde de køre 250 allerede. 🙂[/quote][/quote]
tilføjet af

Har intet med strafgebyrer eller hastighed at gøre

Du har åbenbart slet ikke læst mit indlæg igennem. Prøv at læse det og se, om det giver dig en anden idé.

Hej,
DSB laver ikke køreplanerne efter top-hastigheden. På grund af frygt for Straf-gebyer ved problemer.
For at kunne garrantere at togene kommer frem til tiden, sætter DSB køreplanen sådan at togene IKKE skal køre noget nær deres maksimale hastighed, for at nå tidsplanen.
Togene kunne altså sagtens køre hurtigere.
Det er bevidst at togene kører langsommere end hvad de kunne. Det sikrer at toget ankommer til tiden - og forsinkelser kan indhentes ved at toget bare kører hurtigere end normalt.
Derved undgår DSB et straf-gebyr for forsinkelser.
Det er altså dette straf-gebyr som er årsagen til at de danske tog kører langsomt.
Med venlig hilsen
Ieet


[quote="shhansen" post=2843248]At rejse med tog Nakskov-København tager 3 timer hver vej, når man gerne vil rejse så billigt, som muligt.
Jeg bruger nemlig Rejsekortet på Nakskov-Borup. Fra Borup og resten af vejen til København bruger jeg det kort, der gælder til alle zoner. Det sparer på den samlede pris på rejsen, men det kræver, at man rejser med de langsomme tog, der standser ved alle stationer, og selvom man rejser med den hurtige forbindelse fra Nykøbing F til København H, går det ikke ret meget hurtigere.
Jeg kunne også godt tænke mig at få flyttet zonegrænsen den lille-bitte smule mellem Borup og Ringsted, så man kan rejse mellem København og Ringsted på det kort, der gælder til alle zoner i Hovedstadsområdet, i stedet for kun til Borup. Hvorfor skal zonegrænsen absolut ligge i en lille by, hvor der er få tog, der standser og afgår fra? Hvis zonegrænsen bliver flyttet, som jeg siger her, kan man jo bruge mange flere forbindelser.
Man vil jo gerne udnytte det kort, man betaler for, mest muligt.
Jeg ser også gerne, at togene fra Nakskov afgår minuttal 04 og 34 i stedet for 18 og 48 for at udnytte den billige rejsetid mest muligt, men så skal forbindelsen i Nykøbing F selvfølgelig afgå tilsvarende tidligere.
Lad os se på, om forbindelsen Nakskov-København via Køge går hurtigere end via Ringsted.
Nej, jeg blev skuffet. Forbindelsen mellem de forskellige trafikenheder via Køge passer ad helvede til. Jeg synes, man satser forkert, fordi strækningen via Køge er jo meget kortere end via Ringsted.
Kunne man lade togene fra Nakskov køre hele strækningen til København uden togskifte? De forskellige trafikselskaber skulle ikke have lov at være adskilte, når det går ud over rejsetiden. Udkants Danmark lades i stikken.
Hvis vi fik hurtigere tog Nakskov-København (evt. nogle afgange som gennemgående, der kun standser ved få stationer), kunne mange usælgelige boliger på Lolland måske pludselig sælges.
Lad os få hurtigere tog på Nakskov-København, så det kan betale sig at bo i udkants Danmark.[/quote]
tilføjet af

Har du forstået det med skattetrykket?

Vi har i forvejen verdens højeste skattetryk. Så kan du selv se, at man ikke får hurtige tog ved at betale høj skat.

[quote="anklageren" post=2843370]Jeg kan godt forstå at du vil have bedre og billigere transport, men det hænger dårligt sammen med, at du ikke vil betale skat.[/quote]

Vores skatteprocent er kun så høj, fordi vi har nogen skatteudgifter - som ikke kaldes skat i andre lande - selvom de ellers også betaler til det.
Det gælder først og fremmest statens største udgift: Folkepensionen samt arbejdsløshedsdagpengene.
tilføjet af

Nej - det gør jeg ikke

[quote="anklageren" post=2843370]Jeg kan godt forstå at du vil have bedre og billigere transport, men det hænger dårligt sammen med, at du ikke vil betale skat.[/quote]
Nu kommer du jo også hurtig rundt på de 13 km. asfalteret vej der er i Nuuk.
Der betales ikke moms i Grønland, og benzinen er billig. 😮 😮

Jeg har kun været i Nuuk på korte ophold, og selvom vi ikke betaler moms, så er varerne dyrere, fordi der er store udgifter til transport, men benzinen er billig.
Jeg kan da godt blive misundelig på transportforholdene på Lolland, fordi det er dyrt at flyve.
Til gengæld betaler jeg ikke topskat, som jeg ville gøre i Danmark.
tilføjet af

Alligevel er højere skat ikke løsningen


Vores skatteprocent er kun så høj, fordi vi har nogen skatteudgifter - som ikke kaldes skat i andre lande - selvom de ellers også betaler til det.
Det gælder først og fremmest statens største udgift: Folkepensionen samt arbejdsløshedsdagpengene.

Det er kun et spørgsmål om, hvad det er, politikerne vil.
tilføjet af

Straf-gebyr til DSB er grunden til Langsomt Tog

Allerede inden strafgebyrerne blev indført var togene mere eller mindre lige så langsomme som nu.
http://ing.dk/artikel/togene-korte-hurtigere-40-ar-siden-79956
Strafgebyrerne mener jeg er indført efter 2007 (eller måske lige der omkring).
Problemet med DSB er at der er truffet en LANG række dårlige beslutninger, både i DSB og blandt politikerne, gennem de sidste mange årtier.
Det har været den primære grund til at vi i Danmark i dag sidder med et af de dårligste togsystemer og elendig service (som efter egne oplevelser stadig er for nedadgående) til nogle af verdens absolut dyreste priser.

Hej,
DSB laver ikke køreplanerne efter top-hastigheden. På grund af frygt for Straf-gebyer ved problemer.
For at kunne garrantere at togene kommer frem til tiden, sætter DSB køreplanen sådan at togene IKKE skal køre noget nær deres maksimale hastighed, for at nå tidsplanen.
Togene kunne altså sagtens køre hurtigere.
Det er bevidst at togene kører langsommere end hvad de kunne. Det sikrer at toget ankommer til tiden - og forsinkelser kan indhentes ved at toget bare kører hurtigere end normalt.
Derved undgår DSB et straf-gebyr for forsinkelser.
Det er altså dette straf-gebyr som er årsagen til at de danske tog kører langsomt.
Med venlig hilsen
Ieet


[quote="shhansen" post=2843248]At rejse med tog Nakskov-København tager 3 timer hver vej, når man gerne vil rejse så billigt, som muligt.
Jeg bruger nemlig Rejsekortet på Nakskov-Borup. Fra Borup og resten af vejen til København bruger jeg det kort, der gælder til alle zoner. Det sparer på den samlede pris på rejsen, men det kræver, at man rejser med de langsomme tog, der standser ved alle stationer, og selvom man rejser med den hurtige forbindelse fra Nykøbing F til København H, går det ikke ret meget hurtigere.
Jeg kunne også godt tænke mig at få flyttet zonegrænsen den lille-bitte smule mellem Borup og Ringsted, så man kan rejse mellem København og Ringsted på det kort, der gælder til alle zoner i Hovedstadsområdet, i stedet for kun til Borup. Hvorfor skal zonegrænsen absolut ligge i en lille by, hvor der er få tog, der standser og afgår fra? Hvis zonegrænsen bliver flyttet, som jeg siger her, kan man jo bruge mange flere forbindelser.
Man vil jo gerne udnytte det kort, man betaler for, mest muligt.
Jeg ser også gerne, at togene fra Nakskov afgår minuttal 04 og 34 i stedet for 18 og 48 for at udnytte den billige rejsetid mest muligt, men så skal forbindelsen i Nykøbing F selvfølgelig afgå tilsvarende tidligere.
Lad os se på, om forbindelsen Nakskov-København via Køge går hurtigere end via Ringsted.
Nej, jeg blev skuffet. Forbindelsen mellem de forskellige trafikenheder via Køge passer ad helvede til. Jeg synes, man satser forkert, fordi strækningen via Køge er jo meget kortere end via Ringsted.
Kunne man lade togene fra Nakskov køre hele strækningen til København uden togskifte? De forskellige trafikselskaber skulle ikke have lov at være adskilte, når det går ud over rejsetiden. Udkants Danmark lades i stikken.
Hvis vi fik hurtigere tog Nakskov-København (evt. nogle afgange som gennemgående, der kun standser ved få stationer), kunne mange usælgelige boliger på Lolland måske pludselig sælges.
Lad os få hurtigere tog på Nakskov-København, så det kan betale sig at bo i udkants Danmark.[/quote]
tilføjet af

Bedre og billigere transport koster skattekroner

[quote="anklageren" post=2843602]
Vores skatteprocent er kun så høj, fordi vi har nogen skatteudgifter - som ikke kaldes skat i andre lande - selvom de ellers også betaler til det.
Det gælder først og fremmest statens største udgift: Folkepensionen samt arbejdsløshedsdagpengene.[/quote]
Det er kun et spørgsmål om, hvad det er, politikerne vil.

Hvis politikerne vil følge dit forslag og laver bedre offentlig transport vil skatten stige.
Man kan selvfølgelig godt kræve, at staten skal øge udgifterne til transport og sænke skatten, men det er ikke logisk.
tilføjet af

Har du forstået det med skattetrykket?

[quote="shhansen" post=2843411]Vi har i forvejen verdens højeste skattetryk. Så kan du selv se, at man ikke får hurtige tog ved at betale høj skat.

[quote="anklageren" post=2843370]Jeg kan godt forstå at du vil have bedre og billigere transport, men det hænger dårligt sammen med, at du ikke vil betale skat.[/quote][/quote]
Vores skatteprocent er kun så høj, fordi vi har nogen skatteudgifter - som ikke kaldes skat i andre lande - selvom de ellers også betaler til det.
Det gælder først og fremmest statens største udgift: Folkepensionen samt arbejdsløshedsdagpengene.

Her glemmer du så en udgift til alle de fremmede personer der lever i Danmark som flygtninge, indvandre og familiesammenføring. 😕 🙁
Danskerne har dog betalt skat gennem et langt liv, hvor de andre som oftest kun er en udgift for samfundet fra dag et og resten af livet. 😃 😃
Selv betaler jeg mere i skat og ejendomsskat, end jeg får i folkepension. 😮 😮
tilføjet af

Er det ikke omvendt?

Udgiften til en dansk arbejder er ret stor til vuggestue, børnehave, skole, Børne- og ungeydelse osv. - inden de er parate til arbejdsmarkedet
Derimod kommer en indvandrer fra et land, som har haft den udgift, så der er ikke alle de udgifter, inden de kommer ud på arbejdsmarkedet.

Som arbejdsgiverorganisationen Dansk Industri udtalte:
"Uden indvandring ville den danske arbejds- styrke i dag være 65.000 personer mindre, hvilket ville have sat en markant grænse for økonomisk vækst og velstand."
De der i øvrigt oftest udtaler sig, har ikke meget forstand på at drive virksomhed i Danmark.


[quote="anklageren" post=2843602][quote="shhansen" post=2843411]Vi har i forvejen verdens højeste skattetryk. Så kan du selv se, at man ikke får hurtige tog ved at betale høj skat.

[quote="anklageren" post=2843370]Jeg kan godt forstå at du vil have bedre og billigere transport, men det hænger dårligt sammen med, at du ikke vil betale skat.[/quote][/quote]
Vores skatteprocent er kun så høj, fordi vi har nogen skatteudgifter - som ikke kaldes skat i andre lande - selvom de ellers også betaler til det.
Det gælder først og fremmest statens største udgift: Folkepensionen samt arbejdsløshedsdagpengene.[/quote]
Her glemmer du så en udgift til alle de fremmede personer der lever i Danmark som flygtninge, indvandre og familiesammenføring. 😕 🙁
Danskerne har dog betalt skat gennem et langt liv, hvor de andre som oftest kun er en udgift for samfundet fra dag et og resten af livet. 😃 😃
Selv betaler jeg mere i skat og ejendomsskat, end jeg får i folkepension. 😮 😮
tilføjet af

Er det ikke omvendt?

Udgiften til en dansk arbejder er ret stor til vuggestue, børnehave, skole, Børne- og ungeydelse osv. - inden de er parate til arbejdsmarkedet
Derimod kommer en indvandrer fra et land, som har haft den udgift, så der er ikke alle de udgifter, inden de kommer ud på arbejdsmarkedet.

Som arbejdsgiverorganisationen Dansk Industri udtalte:
"Uden indvandring ville den danske arbejds- styrke i dag være 65.000 personer mindre, hvilket ville have sat en markant grænse for økonomisk vækst og velstand."
De der i øvrigt oftest udtaler sig, har ikke meget forstand på at drive virksomhed i Danmark.


[quote="ak31" post=2843684][quote="anklageren" post=2843602][quote="shhansen" post=2843411]Vi har i forvejen verdens højeste skattetryk. Så kan du selv se, at man ikke får hurtige tog ved at betale høj skat.

[quote="anklageren" post=2843370]Jeg kan godt forstå at du vil have bedre og billigere transport, men det hænger dårligt sammen med, at du ikke vil betale skat.[/quote][/quote]
Vores skatteprocent er kun så høj, fordi vi har nogen skatteudgifter - som ikke kaldes skat i andre lande - selvom de ellers også betaler til det.
Det gælder først og fremmest statens største udgift: Folkepensionen samt arbejdsløshedsdagpengene.[/quote]
Her glemmer du så en udgift til alle de fremmede personer der lever i Danmark som flygtninge, indvandre og familiesammenføring. 😕 🙁
Danskerne har dog betalt skat gennem et langt liv, hvor de andre som oftest kun er en udgift for samfundet fra dag et og resten af livet. 😃 😃
Selv betaler jeg mere i skat og ejendomsskat, end jeg får i folkepension.
😮 😮[/quote]

Nu var det lige udgifterne ti folkepension og dagpenge du udtalte dig om. 😃
Danskerne har betalt skat efter at de er færdig med uddannelse og retesten af livet.
Det jeg mener er, alle dem, der komme har til landet, og er en udgift resten af livet.
Den udgift glemmer du at tage i betragtning. 😃
Alle de muslimske kvinder der går hjemme på bistand, og får børnepenge til 6-8 børn. De er da vel en større belastning for det danske samfund, en hvad en dansker koster. Og mange af dem får også friplads i børnehaven for at blive integreret idet danske samfund.
Det er nok så som så medderes skattebidrag. ❓
tilføjet af

Er det ikke omvendt?

Forvent aldrig et brugbart svar fra en socialdemokrat 😉

[quote="anklageren" post=2843698]Udgiften til en dansk arbejder er ret stor til vuggestue, børnehave, skole, Børne- og ungeydelse osv. - inden de er parate til arbejdsmarkedet
Derimod kommer en indvandrer fra et land, som har haft den udgift, så der er ikke alle de udgifter, inden de kommer ud på arbejdsmarkedet.

Som arbejdsgiverorganisationen Dansk Industri udtalte:
"Uden indvandring ville den danske arbejds- styrke i dag være 65.000 personer mindre, hvilket ville have sat en markant grænse for økonomisk vækst og velstand."
De der i øvrigt oftest udtaler sig, har ikke meget forstand på at drive virksomhed i Danmark.


[quote="ak31" post=2843684][quote="anklageren" post=2843602][quote="shhansen" post=2843411]Vi har i forvejen verdens højeste skattetryk. Så kan du selv se, at man ikke får hurtige tog ved at betale høj skat.

[quote="anklageren" post=2843370]Jeg kan godt forstå at du vil have bedre og billigere transport, men det hænger dårligt sammen med, at du ikke vil betale skat.[/quote][/quote]
Vores skatteprocent er kun så høj, fordi vi har nogen skatteudgifter - som ikke kaldes skat i andre lande - selvom de ellers også betaler til det.
Det gælder først og fremmest statens største udgift: Folkepensionen samt arbejdsløshedsdagpengene.[/quote]
Her glemmer du så en udgift til alle de fremmede personer der lever i Danmark som flygtninge, indvandre og familiesammenføring. 😕 🙁
Danskerne har dog betalt skat gennem et langt liv, hvor de andre som oftest kun er en udgift for samfundet fra dag et og resten af livet. 😃 😃
Selv betaler jeg mere i skat og ejendomsskat, end jeg får i folkepension.
😮 😮[/quote][/quote]
Nu var det lige udgifterne ti folkepension og dagpenge du udtalte dig om. 😃
Danskerne har betalt skat efter at de er færdig med uddannelse og retesten af livet.
Det jeg mener er, alle dem, der komme har til landet, og er en udgift resten af livet.
Den udgift glemmer du at tage i betragtning. 😃
Alle de muslimske kvinder der går hjemme på bistand, og får børnepenge til 6-8 børn. De er da vel en større belastning for det danske samfund, en hvad en dansker koster. Og mange af dem får også friplads i børnehaven for at blive integreret idet danske samfund.
Det er nok så som så medderes skattebidrag. ❓
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.