8tilføjet af

Mere end 600 millioner årligt på et teater??

http://www.information.dk/222321
Efter min mening må 250 millioner være mere end rigeligt til Det Kongelige Teater.
Resten af pengene bør placeres i en stor statspulje, der kan søges af de økonomisk trængte kommuner som ønsker at forbedre skoler eller idrætsanlæg til gavn for borgerne.
Jeg vil gerne se hvilke partier der fortsat kan forsvare disse absurde bevillinger til Det Kongelige Teater i en tid hvor borgernes daglige trivsel trues af kommunernes punkterede budgetter. 😮
tilføjet af

Er der 2 teatre?

Du har da lige beskrevet økonomien på det kongelige lidt længere nede.
tilføjet af

Desværre kun et enkelt teater

Der modtager over ½ milliard(!) OM ÅRET! 😮
I denne debat under kommunesammelægning håber jeg dog på nogle bud på hvordan disse penge kan benyttes bedre i det kommunale end til underholdning for en lille beskeden kultur elite i Danmark.
tilføjet af

det er 2 millioner om dagen

til hvad ???
tilføjet af

De skulle ikke havde 5-

Flade øre, dem der vil se det de viser må også betale hvad det koster.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Flere gratis podcast . .

De kunne også godt lave nogle optagelser oppe fra de billige rækker og podcaste opførelser fra Den danske Skueplads i Komediehuset . . Man kan jo gå og få Hobergabstinenser uden; hvis man ikke har tid til at tage i teatret, eller hvis man er for fattig . . Bortset fra det så er det nok så dyrt fordi skuespillere ikke som førhen i gamle dage for det meste skulle nøjes med den ære det var at få lov til at være skuespiller; dengang var der langt mindre financiel påskønnelse og overenskomsterne nu om stunder er vel hensynsfulde og økonomisk betryggende for skuespillere og de andre som har deres gang og arbejde der.
Men nå ud til fattige danskere, det mangler det teater og mange andre teatre . .
og det er lidt en skam i disse elektroniske tider; måske havde dférne været lidt mindre harske hvis de havde fået deres Holbergstykker ind i barndommen . .
tilføjet af

Kulturel udsultning /fornæææring

Det er en skandale ! Kan DR der har så mange gamle sort hvid optagelser af forestillinger ikke bare lave noget man kan downloade, nogle Holberstykker ?
Du godeste !
tilføjet af

Mere end 600 millioner årligt på et teater??

Efter min mening bør man fjerne alle støtter til kulturelle ting som teater, museer, stadions osv.
Hvis ikke tingene kan køre rundt selv, er det fordi der ikke er interesse for dem.
Man kunne få så mange penge fra det, til at forbedre forhold til de ældre, lave bedre veje og styrke de offentlige transportmidler.
tilføjet af

Mere end 600 millioner årligt på et teater??

Sidst var det kun 400 mill, kan I bestemme jer?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.