63tilføjet af

Mattæus 24:14

🙂
Hej til alle.
Nu læses og forstås Bibelen på forskellig vis af mennesker.
Derfor vil jeg gerne høre hvilke kommentar, der kommer på følgende.
:

I Mattæus evangeliet 24:3 spørger Jesu disciple, "hvad er tegnet på dit komme og verdens ende?"

Jesus oplyser om flere tegn.
Det sidste tegn, sådan som jeg forstår det, er Mattæus 24:14.
Og dette evangelium om Riget skal prædikes i hele verden som vidnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme.

Hvordan kan/skal dette vers forstås?
tilføjet af

Mattæus 24:14

🙂
Hej til alle.
Nu læses og forstås Bibelen på forskellig vis af mennesker.
Derfor vil jeg gerne høre hvilke kommentar, der kommer på følgende.
:

I Mattæus evangeliet 24:3 spørger Jesu disciple, "hvad er tegnet på dit komme og verdens ende?"

Jesus oplyser om flere tegn.
Det sidste tegn, sådan som jeg forstår det, er Mattæus 24:14.
[quote]Og dette evangelium om Riget skal prædikes i hele verden som vidnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme.[/quote]
Hvordan kan/skal dette vers forstås?


Det skal forstås helt bogstaveligt.
Jehovas vidner forkynder det biblen handler om, nemlig Guds rige til jordens fjerneste egne.
Den ende der er tale om, er denne tingenes ordning, der ophører for alvor når Harmagedon indtræffer.
Hvornår ved vi ikke. Der er stadigvæk nogen profetier der ikke er opfyldt, og man må forvente det først skal ske.
En profeti jeg hæfter mig en del ved, er at sydens konge skal støde sammen mod nordens konge (krig). Ud fra biblen ses at det vil ske i Mellemøsten.
Prøv lige at lukke op for Tv2 news.
tilføjet af

Det er da meget enkelt.

Jehovas Vidner forkynder den gode nyhed om riget i hele verden, Afa.

I 239 lande går Jehovas Vidner fra dør til dør og forkynder den gode nyhed om riget.
http://www.jw.org/da/ (Se billedserien for oven)
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Mattæus 24:14

Jeg har altid forstået det som et løfte om, at ingen vil blive "fanget" af enden - alle vil få en reel mulighed for selv at tage stilling til evangeliet om Jesus og riget inden enden.
tilføjet af

Så pas på at du ikke går glip af det

i dine bestræbelser på at modsige dem som Gud har sendt.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Det er klart ...

Beklager, ftg. Jeg er nødt til at kæmpe imod din tro på dyret.
tilføjet af

Mattæus 24:14

Sand kristen skrev:
Det skal forstås helt bogstaveligt.
Jehovas vidner forkynder det biblen handler om, nemlig Guds rige til jordens fjerneste egne.
Den ende der er tale om, er denne tingenes ordning, der ophører for alvor når Harmagedon indtræffer.
Hvornår ved vi ikke. Der er stadigvæk nogen profetier der ikke er opfyldt, og man må forvente det først skal ske.
En profeti jeg hæfter mig en del ved, er at sydens konge skal støde sammen mod nordens konge (krig). Ud fra biblen ses at det vil ske i Mellemøsten.
Prøv lige at lukke op for Tv2 news.


Tak for svar.
Jeg har ikke TV 2News.
Du taler om profetier.
Hvilke forventer du der skal opfyldes før Harmagedon?
tilføjet af

Det bestemmer du selv.

Du har fået den gode nyhed om riget forkyndt, og så er det op til dig om du vil tage imod det.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Mattæus 24:14

ftg skrev:
Det er da meget enkelt.
Jehovas Vidner forkynder den gode nyhed om riget i hele verden, Afa.
I 239 lande går Jehovas Vidner fra dør til dør og forkynder den gode nyhed om riget.
http://www.jw.org/da/ (Se billedserien for oven)
Med venlig hilsen, ftg.


Tak for svar.
Ja jeg ved godt Jehovas Vidner forkynder om et kommende rige.
Ang.den billedserie du henviser til, den har jeg kigget på.
Der er 4 eksempler/oplysninger på forkynder tal i forhold til befolkningen.
Jeg bruger det fra Thailand til mit spørgsmål.
Der er forholdet 1-18.478.
Mine tanker og spørgsmål er dette.
Det er ikke mange forkyndere til alle de mennesker.
Hvis evangeliet skal forkyndes, til alle de mennesker før enden kommer, så tænker jeg det ikke kan være "lige rundt om hjørnet."
tilføjet af

Jesus sagde at den gode nyhed ville blive forkyndt

til et vidnesbyrd for alle nationerne og så ville enden komme.
Der er omkring otte millioner Jehovas Vidner der forkynder den gode nyhed og de bruger sammenlagt omkring 1,5 milliarder timer om året på dette arbejde.
Jesus sagde at det ville være et vidnesbyrd for nationerne, ikke at der ville blive forkyndt for hvert eneste menneske.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Det bestemmer du selv.

Tak i lige måde, du søn af molok
tilføjet af

Jesus sagde at den gode nyhed ville blive forkyndt

til et vidnesbyrd for alle nationerne og så ville enden komme.
Der er omkring otte millioner Jehovas Vidner der forkynder den gode nyhed og de bruger sammenlagt omkring 1,5 milliarder timer om året på dette arbejde.
Jesus sagde at det ville være et vidnesbyrd for nationerne, ikke at der ville blive forkyndt for hvert eneste menneske på jorden.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Det er bedre at tage imod den gode nyhed

end at afvise dem der overbringer den.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Det er bedre at tage imod den gode nyhed

end at afvise dem der overbringer den.
Med venlig hilsen, ftg.


Matt 23, v 13:
"Ve jer, skriftkloge og farisæere, I hyklere! I lukker Himmeriget for mennesker. Selv går I ikke ind i det, og dem, der vil ind i det, tillader I det ikke."

venlig hilsen
Evalu
tilføjet af

Mattæus 24:14

Sebl skrev:
Jeg har altid forstået det som et løfte om, at ingen vil blive "fanget" af enden - alle vil få en reel mulighed for selv at tage stilling til evangeliet om Jesus og riget inden enden.[/quote]

Tak for svar.
Jeg opfatter ikke skriftstedet som et løfte, men som info/et tegn som skal fortælle, at når man erfarer denne forkyndelse af evangeliet om Riget så er enden nær.
Jeg kom til at tænke på, da jeg læste dit svar, om hvad ordet ... Riget ... betyder for dig?
Er det eksempelvis et indre Rige?

Du skrev:
[quote]alle vil få en reel mulighed for selv at tage stilling

Jeg syntes ikke, jeg ser noget om at tage stilling i det vers.
Kan du forklare mig, hvor du ser det?
tilføjet af

Jesus sagde at den gode nyhed ville blive forkyndt


Jesus sagde at det ville være et vidnesbyrd for nationerne, ikke at der ville blive forkyndt for hvert eneste menneske på jorden.

Matt 28, 16-20:
"16 Men de elleve disciple gik til Galilæa til det bjerg, hvor Jesus havde sat dem stævne. v17 Og da de så ham, tilbad de ham, men nogle tvivlede. v18 Og Jesus kom hen og talte til dem og sagde: »Mig er givet al magt i himlen og på jorden. v19 Gå derfor hen og gør alle folkeslagene til mine disciple, idet I døber dem i Faderens og Sønnens og Helligåndens navn, v20 og idet I lærer dem at holde alt det, som jeg har befalet jer. Og se, jeg er med jer alle dage indtil verdens ende.«"

venlig hilsen
Evalu
tilføjet af

Det er da meget enkelt.

Jehovas Vidner forkynder den gode nyhed om riget i hele verden, Afa.

I 239 lande går Jehovas Vidner fra dør til dør og forkynder den gode nyhed om riget.
http://www.jw.org/da/ (Se billedserien for oven)
Med venlig hilsen, ftg.[/quote]
Jehovas vidner er de falske profeter.
Og I har fået beviserne sort på hvidt, så dem vil jeg undlade at lægge, i denne tråd.
Men Bibelen siger :
v10 I må heller ikke lade nogen kalde jer lærer; for én er jeres lærer, Kristus.
(Vagttårnet er jeres lærer, og hver gang vagttårnet skifter mening, skifter jv mening )
v13 Ve jer, skriftkloge og farisæere, I hyklere! I lukker Himmeriget for mennesker.
( Jv lukker himmeriget for mennesker, I har bestemt, at Russell er lukket ind, men Abraham og Johannes døber er lukket ude - der er vist ikke flere, der må komme ind, hvis vagttårnet skulle bestemme ! )
Selv går I ikke ind i det, og dem, der vil ind i det, tillader I det ikke.
v15 Ve jer, skriftkloge og farisæere, I hyklere! I drager over sø og land for at hverve en enkelt proselyt. Og når det lykkes, gør I ham dobbelt så fortjent til Helvede som I selv Matt.23

Hvad nytter det, at jv drager ud i verden, og banker på folks døre, når I vildleder dem ?
___________________________
Men bortset fra det, så vil jeg svare på Afas spørgmål.
Min mor sagde altid, da jeg var barn, at Jesus ikke kommer før, jøderne er vendt hjem til deres land.
http://www.ordetogisrael.dk/artikler.php?action=laesartikel&id=226
PROFETIOPFYLDELSE: DE KOMMER FRA ØST OG VEST
[quote]Profeterne fik aldrig en færdig køreplan for, hvordan og hvornår Gud ville handle med Israel - vi kender simpelthen ikke alle mellemregningerne. Men jeg er tryg ved at læse profetierne om Israel og se tilbage på, hvordan Gud har handlet i og med det folk og land.[/quote]
[quote]En ny stat
Den 14. maj 1948 skete der noget meget, meget interessant.
Begivenheden var selvfølgelig oprettelsen af den moderne stat, Israel.

På intet tidspunkt før eller siden i verdenshistorien er det sket, at en nation, der var ophørt med at eksistere, pludselig dukkede op igen flere tusinde år senere.

Mange nationer er gået under i tidens løb, men de er aldrig opstået igen, som det skete i 1948 med staten Israel efter mere end 2000 år uden selvstændighed og mere end 1900 år uden eget land.

Man forstår glæden i det jødiske folk, da det umulige skete for snart 60 år siden
[/quote]
[quote]Guds løfte
»Jeg henter israelitterne hjem...« Sådan sagde Gud Herren til Ezekiel for 2600 år siden, mens israelitterne sad i Babylon og græd over tabet af deres hjemland og deres tempel.

En del af folket fik lov at vende hjem allerede 70 år senere, men det var kun en del af Juda stamme. De ti nordlige stammer vendte ikke hjem.
Allerede 600 år senere var den gal igen.
År 70 e.Kr. ødelagde romerne Det Andet Tempel. Det jødiske folk blev yderligere spredt ud i hele verden.
Disse to begivenheder var ikke bare tilfældige, politiske begivenheder i den nære Orient, men en opfyldelse af noget, som Gud havde forudsagt allerede i Moses’ dage, inden israelitterne indtog landet (5 Mos 28,58-69).
Israel skulle miste deres land på grund af deres ulydighed mod Gud. Men det var ikke det sidste ord, Gud havde at sige om den sag.
[/quote]
[quote]Aliya – immigration
»Aliya« er hebræisk og betyder ordret ’at gå op til’, underforstået ’at gå op til Jerusalem på pilgrimsrejse’. Ordet er i nyere tid meget rammende blevet brugt om jødisk tilbagevenden til Israel.
Denne tilbagevenden begyndte for alvor i 1880’erne, kort før den internationale zionistbevægelse blev dannet. På det tidspunkt regerede de tyrkiske ottomaner over det daværende Palæstina, og der boede ca. 24.000 jøder i landet, hovedsageligt i de fire hellige byer - Jerusalem, Hebron, Safed og Tiberias.[/quote]
[quote]Ret til at bo i landet
Staten Israel blev en realitet den 14. maj 1948. På det tidspunkt havde cirka 557.000 jøder sluttet sig til de 24.000, der boede der i forvejen.
Med statens oprettelse fulgte naturligt ’loven om tilbagevenden’, som definerede, hvem der skulle regnes som jøde og derfor have ret til fri tilbagevenden.

Det, som havde set ud som en historisk umulighed, det som havde været en del af en jødes bøn i århundreder - »næste år i Jerusalem« - var pludselig en realitet. Jøderne kunne vende hjem til deres land. [/quote]
[quote]
Jødiske flygtninge fra arabiske lande
Nu tog immigrationen for alvor fart. I løbet af de første fire år efter statens oprettelse ankom ikke mindre end 711.000 jøder, hvilket bevirkede mere end en fordobling af det jødiske indbyggertal i landet. [/quote]
[quote]Jøder fra Etiopien
Immigrationen fortsatte i de næste 40 år på trods af fire store krige. I slutningen af 1980’erne havde Israel en befolkning på cirka 4,5 millioner.

Perioden var præget af jævn stor indvandring, ind imellem afløst af flere spektakulære manøvrer som blandt andet »Operation Moses« og »Operation Josva«, der i 1984 begyndte af bringe de ethiopiske jøder hjem til Israel - bort fra hungersnød og muslimsk forfølgelse. [/quote]
[quote]Russiske jøder
I efteråret 1989 faldt Berlinmuren. Det indvarslede nye tider i Sovjet og Østeuropa, også for jøderne dér. Det gav dem pludselig frihed til at rejse væk, og det gjorde de. De fleste til Israel.

Det medførte endnu en eksplosion i befolkningstallet i Israel.
Fra 1990-1998 ankom 879.486 sovjetrussiske immigranter.
Det anslås, at der er kommet op imod 1,4 millioner jøder til Israel siden 1990.[/quote]
[quote]Begyndelsen på opfyldelsen af profetierne
Det, der altså startede for cirka 120 år siden med 24.000 jøder, er i dag blevet til en jødisk befolkning på mere end 5 millioner - vendt hjem til deres land fra bogstaveligt talt hele verden.

Nøjagtigt som Herren ved sine hellige profeter havde sagt, det skulle ske, blandt andet i Ezekiel 36 og 37.
Disse profetier er ikke tidligere gået i opfyldelse i en grad, som vi ser det i dag.
Ganske vist vendte en lille del af folket hjem efter at have været 70 år i Babylon, men det var kun en lille del og omfattede ikke de ti nordlige stammer.
Men det var netop en del af opfyldelsen, at hele Israel skulle samles. Se bare billedhandlingen om genforeningen af Juda (Sydriget) og Efraim (Nordriget) i Ezekiel 37,16-28.
Jeg tror, at vi i dag har set begyndelsen til opfyldelsen af de ord, men også kun begyndelsen.
Vi mangler stadigvæk at se hele det jødiske folk, rensede fra deres synd, med hjerter af kød i stedet for hjerter af sten, tage imod deres Messias, Jesus.
Gud vil hente sit folk hjem, koste hvad det vil.
Han bruger både håbet om en bedre tilværelse og flugten fra utålelige forhold i det fremmede.

Artiklen er skrevet i 2006

wikipedia
I dag er der seks millioner jøder i Israel.
tilføjet af

Tro på dyret ? ...

Sebl skrev:
Det er klart ...
Beklager, ftg. Jeg er nødt til at kæmpe imod din tro på dyret.

Det du skriver til ftg., er det noget du vil forklare mig hvad er?
Jeres tros forskel.
tilføjet af

Du skal være velkommen

Der er også plads til dig i Guds rige, hvis du vil vende dig bort fra Babylon, ftg.
tilføjet af

Tro på dyret ? ...

Det er en reference til Det Store Dyr i Åbenbaringen - det onde.
tilføjet af

Mattæus 24:14

🙂
Hej til alle.
Nu læses og forstås Bibelen på forskellig vis af mennesker.
Derfor vil jeg gerne høre hvilke kommentar, der kommer på følgende.
:

I Mattæus evangeliet 24:3 spørger Jesu disciple, "hvad er tegnet på dit komme og verdens ende?"

Jesus oplyser om flere tegn.
Det sidste tegn, sådan som jeg forstår det, er Mattæus 24:14.
[quote]Og dette evangelium om Riget skal prædikes i hele verden som vidnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme.[/quote]
Hvordan kan/skal dette vers forstås?


Matt.24
v15 Når I derfor ser Ødelæggelsens Vederstyggelighed, som der er talt om ved profeten Daniel, stå på hellig grund – den, der læser dette, skal mærke sig det! – v16 da skal de, der er i Judæa, flygte ud i bjergene;
v17 den, der er på taget, skal ikke gå ned og hente noget i huset; v18 og den, der er ude på marken, skal ikke gå hjem og hente sin kappe.
v19 Ve dem, der skal føde, og dem, der giver bryst i de dage.
v20 Bed til, at jeres flugt ikke skal ske om vinteren eller på en sabbat. v21 For da skal der være en stor trængselstid, som der ikke har været magen til fra verdens begyndelse indtil nu og heller aldrig vil komme.
v22 Og hvis de dage ikke afkortedes, blev intet menneske frelst; men for de udvalgtes skyld vil de dage blive afkortet.

v27 For som lynet kommer fra øst og lyser helt om i vest, sådan skal også Menneskesønnens komme være.
v28 Hvor ådslet er, dér vil gribbene flokkes.
v29 Men straks efter trængslen i de dage skal solen formørkes og månen ikke skinne og stjernerne falde ned fra himlen og himlens kræfter rystes.
v30 Og da skal Menneskesønnens tegn komme til syne på himlen, og da skal alle jordens folkestammer jamre, og de skal se Menneskesønnen komme på himlens skyer med magt og megen herlighed.
v31 Og han skal sende sine engle ud med høj basunklang, og de skal samle hans udvalgte fra de fire verdenshjørner, fra den ene ende af himlen til den anden.
1.Kor.B.15
v52 i ét nu, på et øjeblik, ved den sidste basun; for basunen skal lyde, og de døde skal opstå som uforgængelige, og vi skal forvandles.

Der vil komme en trængsel - om den kommer før eller efter bortrykkelsen ved vi ikke, men én ting er sikkert, Jesus kom IKKE i 1914 !
tilføjet af

Mattæus 24:14

Det ligger i forkyndelsen for hele verden, at alle får mulighed for at tage stilling.
tilføjet af

Jeg har taget imod invitationen.

det er mange år siden.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Jeg kan fortælle dig hvad vilddyret er.

Nøglen til at forstå Åbenbaringen finder du i Daniels bog.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Jeg må indrømme...

Jeg må indrømme, at dyrets tegn, og mærket i din pande, godt kan ligne Herrens tegn for en åndeligt umoden, som er blevet narret af Jezabel. Men du er stadig velkommen i Guds Rige, hvis du bryder med dyret og lader Jesus være din Herre.
tilføjet af

Ja tak ... du må gerne forklare ...

ftg skrev:
Jeg kan fortælle dig hvad vilddyret er.
Nøglen til at forstå Åbenbaringen finder du i Daniels bog.
Med venlig hilsen, ftg. [/quote]

Jeg vil gerne tage imod din forklaring vedrørende Sebls kommentar om jeres tros forskel.
Sebl skrev:
[quote]Beklager, ftg. Jeg er nødt til at kæmpe imod din tro på dyret.


Og jeg vil også gerne vide, hvad det har med Mattæus 24:14 at gøre?
tilføjet af

Hvis du vidste hvad vilddyret er

så ville du også vide at Jehovas Vidner intet har med vilddyret at gøre.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Du har ret i, at jeg hvad dyret er

Og det er ikke FN, som du tror!
tilføjet af

Vilddyret i Åbenbaringen er et politisk vilddyr.

Dette kan du se i Daniels bog.
I Daniels bog kapitel 7 kan du læse:
I kong Bel′sazzar af Babylons første år havde Daniel en drøm og så nogle syner i sit hoved mens han lå på sin seng. Derpå skrev han drømmen ned. Han gav en fuldstændig beretning om det alt sammen. Daniel tog til orde og sagde:
„I mit syn om natten så jeg, og se: Himmelens fire vinde bragte det vidtstrakte hav i oprør, og fire store dyr kom op af havet, det ene forskelligt+ fra det andet.
Det første var som en løve, og det havde ørnevinger. Jeg så videre indtil dets vinger blev revet af, og det blev løftet op fra jorden og stod oprejst på to fødder som et menneske, og der blev givet det et menneskehjerte.
Og se: Endnu et dyr, det andet, lignede en bjørn. Og det rejstes op på den ene side, og det havde tre ribben i munden, mellem tænderne, og man sagde følgende til det: ’Rejs dig, æd meget kød!’
Efter dette så jeg videre, og se: Endnu et [dyr], som en leopard, og det havde fire fuglevinger på ryggen; og dyret havde fire hoveder, og der blev givet det herredømme.
Efter dette så jeg videre i nattesynerne, og se: Et fjerde dyr, frygtindgydende og skrækkeligt og overmåde stærkt. Og det havde store tænder af jern. Det åd og knuste, og resten trådte det ned med fødderne; og det var anderledes end alle de dyr som havde været før det, og det havde ti horn." (Daniel 7:1-7)
Daniel så altså 4 store dyr, det første var som en løve, det andet som en bjørn, det tredie som en leopard og det fjerde havde store jerntænder hvormed det åd og knuste alt.
Disse fire dyr repræsenterer verdensriger. Dette kan du se i Danels bog kapitel 7 vers 17:
"Disse store dyr, hvoraf der er fire, er fire konger der skal fremstå af jorden."
Vender vi os nu til Åbenbangen vil du se at der her er beskrevet et andet vilddyr. Vi læser:
"Og jeg så et vilddyr stige op af havet med ti horn og syv hoveder og på sine horn ti diademer, og på sine hoveder gudsbespottelige navne. Og vilddyret som jeg så, var ligesom en leopard, men dets fødder var som en bjørns, og dets mund var som en løves mund. Og dragen gav [dyret] dets magt og dets trone og stor myndighed." (Åbenbaringen 13:1-2)
Her ser du altså et vilddyr som er sammensat af resterne af de dyr som Daniel så i sit syn, en leopard, en bjørn og en løve. Vilddyret som apostelen Johannes så i sit syn havde syv hoveder. De syv hoveder repræsenterer de syv verdensmagter: Egypten, Assyrien, Babylon, Medo-Persien, Grækenland, Romerriget og den Anglo-Amerikanske dobbeltverdensmagt. Dette kan du også få bekræftet i Bibelen. Johannes skriver:
"Her gælder det den forstand som har visdom: De syv hoveder betyder syv bjerge, som kvinden sidder på. Og der er syv konger: de fem er faldet, den ene er der, den anden er endnu ikke kommet, men når han kommer, skal han forblive en kort tid." (Åbenbaringen 17:9-10)
Da Johannes fik Åbenbaringen sad han som fange på øen Patmos. Det var Romerne der havde verdensherredømmet og Johannes var blevet fængslet fordi han havde talt om Gud.
Romerriget var den sjette verdensmagt, og den der var der på Johannes' tid. De fem der var faldet var Egypten, Assyrien, Babylon, Medo-persien og Grækenland. Romerne var "den der er der", og den der endnu ikke var kommet er den Anglo-Amerikanske dobbeltverdensmagt.
Vilddyret i Åbenbaringen har også 10 horn, og disse 10 horn repræsenterer alle verdens regeringer tilsammen.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Vilddyret er ikke FN,

og det har jeg heller ikke sagt.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Mattæus 24:14

Afa skrev:
Jeg har ikke TV 2News.

Det har du her :
http://www.sedirekte.dk/tv/live/tv2-news-seneste-nyhedsoverblik.htm
http://tv2.dk/
Ellers PROFETIOPFYLDELSE: DE KOMMER FRA ØST OG VEST
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2756767-mattaeus-2414/2756883
tilføjet af

Jesus sagde at den gode nyhed ville blive forkyndt

til et vidnesbyrd for alle nationerne og så ville enden komme.
Der er omkring otte millioner Jehovas Vidner der forkynder den gode nyhed og de bruger sammenlagt omkring 1,5 milliarder timer om året på dette arbejde.
Jesus sagde at det ville være et vidnesbyrd for nationerne, ikke at der ville blive forkyndt for hvert eneste menneske på jorden.
Med venlig hilsen, ftg.


Hvad skulle det bevise?
BurgerKing sælger 1.642.500.000 Whoppere om året; men det gør ikke en burger til et sundt måltid.
Junkfood er og bliver junkfood - uanset hvor meget der bliver solgt af det.

venlig hilsen
Evalu
tilføjet af

Det viser at Jesu forudsigelse

er gået i opfyldelse.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Det viser at Jesu forudsigelse

er gået i opfyldelse.
Med venlig hilsen, ftg.


Hvad tror du hensigten med missionsbefalingen er?
1. Ønsker Jesus at den gode nyhed skal spredes, for at så mange som muligt kan blive Jesu disciple?
eller
2. Ønsker Jesus at den gode nyhed skal spredes for at fremskynde Harmageddon og sikre at færrest mulige overlever?

venlig hilsen
Evalu
tilføjet af

Harmagedon kommer til Guds fastsatte tid.

Forkyndelsen af riget giver mennesker mulighed for at tage standpunkt for riget og komme ind i Guds nye verden.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Vilddyret er ikke FN,

Nej, men det plejer I jo at sige. Men nu er I jo en sekt, så det vil da ikke undre mig, hvis I har skiftet standpunkt. Jeres synspunkter skifter jo ligeså meget som vejret...
tilføjet af

Harmagedon kommer til Guds fastsatte tid.

Forkyndelsen af riget giver mennesker mulighed for at tage standpunkt for riget og komme ind i Guds nye verden.
Med venlig hilsen, ftg.


I følge Jehovas Vidner, så skal de, der IKKE er blevet forkyndt for (retfærdige og uretfærdige), opstå til nyt liv i tusindårsriget, hvor deres tidligere gerninger er glemt, så deres mulighed for evigt liv efter tusindårsriget udelukkende afhænger af deres liv under tusindårsriget.
Dem, som I ikke har forkyndt for, vil altså opstå til nyt liv efter Harmageddon.
Forkynder I for at fratage mennesker håbet om et liv efter døden?

venlig hilsen
Evalu
tilføjet af

Vi forkynder fordi det er forudsagt i Bibelen.

Jehovas Vidner følger Jesu befalinger.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Det gør vi ikke, nej.

Det er blot dig der ikke hører efter hvad Jehovas Vidner siger.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Vi forkynder fordi det er forudsagt i Bibelen.

Jehovas Vidner følger Jesu befalinger.
Med venlig hilsen, ftg.

Det er da noget nyt, det har vi da aldrig hørt om før 😮
v2 Han sagde til dem: »Høsten er stor, men arbejderne få.
Bed derfor høstens herre om at sende arbejdere ud til sin høst.
v3 Gå! Se, jeg sender jer ud som lam blandt ulve. v4 Tag ikke pung med, ikke taske, ikke sko, og hils ikke på nogen undervejs.
v5 Når I kommer ind i et hus, skal I først sige: Fred være med dette hus!
v6 Og bor der et fredens barn dér, skal jeres fred hvile over det, men hvis ikke, skal den vende tilbage til jer.
v7 Bliv boende i det hus, spis og drik, hvad de byder jer, for en arbejder er sin løn værd. Flyt ikke fra hus til hus.

v8 Og når I kommer til en by, og man tager imod jer, spis så, hvad der sættes frem for jer.
v9 Helbred de syge i byen og sig til dem: Guds rige er kommet nær til jer.
De tooghalvfjerds vender tilbage
v17 De tooghalvfjerds vendte glade tilbage og fortalte:
»Herre, selv dæmonerne adlyder os i dit navn.«
v18 Da sagde han til dem: »Jeg så Satan falde ned fra himlen som et lyn.
v19 Se, jeg har givet jer magt til at træde på slanger og skorpioner og magt over hele fjendens styrke, og intet vil kunne skade jer.
v20 Dog, glæd jer ikke over, at ånderne adlyder jer; men glæd jer over, at jeres navne er indskrevet i himlene.« Lukas.10
Udsendelsestalen
v8 Helbred syge, opvæk døde, gør spedalske rene, driv dæmoner ud. I har fået det for intet, giv det for intet. Matt.10

v15 Så sagde han til dem: »Gå ud i alverden og prædik evangeliet for hele skabningen.
v16 Den, der tror og bliver døbt, skal frelses; men den, der ikke tror, skal dømmes.
v17 Og disse tegn skal følge dem, der tror: I mit navn skal de uddrive dæmoner, de skal tale med nye tunger, v18 og de skal tage på slanger med deres hænder, og drikker de dødbringende gift, skal det ikke skade dem; de skal lægge hænderne på syge, så de bliver raske.«
v19 Da Herren Jesus havde talt til dem, blev han taget op til himlen, og han satte sig ved Guds højre hånd. v20 Men de drog ud og prædikede alle vegne, og Herren virkede med og stadfæstede ordet ved de tegn, som fulgte med. Markus.16
__________
Men lad endelige være med det, så længe den ånd I har, ikke er fra Gud.
I skal først lære Jesus at kende, så længe I tror han er en engel af afgrunden, så vil han nemlig ikke kendes ved jer :
v22 Mange vil den dag sige til mig: Herre, Herre! Har vi ikke profeteret i dit navn, og har vi ikke uddrevet dæmoner i dit navn, og har vi ikke gjort mange mægtige gerninger i dit navn? v23 Og da vil jeg sige dem, som det er: Jeg har aldrig kendt jer. Bort fra mig, I som begår lovbrud! Matt.7
tilføjet af

Det gør vi ikke, nej.

Det er blot dig der ikke hører efter hvad Jehovas Vidner siger.
Med venlig hilsen, ftg.[/quote]
Eller også er det dig der lyver?
[quote]„Visdommen ovenfra“ gør det muligt for os at forstå „hemmeligheden om kvinden og om vilddyret som bærer hende“. (Jak. 3:17) Dette symbolske skarlagenrøde vilddyr fremstod først som Folkeforbundet og blev senere genoplivet i skikkelse af De Forenede Nationer.
tilføjet af

Men det gør jeg ikke.

Du forveksler ganske enkelt vilddyret med vilddyrets billede.
Vilddyrets billede bliver omtalt i Åbenbaringen 13:11-12.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Kald det hvad du vil,

men vi taler om to forskellige ting.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Mattæus 24:14

Sand kristen skrev:
[quote]Det skal forstås helt bogstaveligt.
Jehovas vidner forkynder det biblen handler om, nemlig Guds rige til jordens fjerneste egne.
Den ende der er tale om, er denne tingenes ordning, der ophører for alvor når Harmagedon indtræffer.
Hvornår ved vi ikke. Der er stadigvæk nogen profetier der ikke er opfyldt, og man må forvente det først skal ske.
En profeti jeg hæfter mig en del ved, er at sydens konge skal støde sammen mod nordens konge (krig). Ud fra biblen ses at det vil ske i Mellemøsten.
Prøv lige at lukke op for Tv2 news. [/quote]

Tak for svar.
Jeg har ikke TV 2News.
Du taler om profetier.
Hvilke forventer du der skal opfyldes før Harmagedon?


Ganske kort forventer jeg profetien om sydens konge og nordens konge.
Daniel kap 11.
Og profetien om Babylon den store (al falsk religion) skal bryde sammen m.v.
Som omtalt i åbenbaringens bog.
tilføjet af

Mattæus 24:14

Tak til alle der har deltaget i denne tråd.
Der er lagt en del, jeg skal ha' læst og studeret nærmere.
:
Årsagen til jeg oprettede tråden er denne, at jeg er blevet fortalt, Mattæus 24:14 og versene før og efter ikke omhandler en fremtidig profeti, men er en profeti om romernes ødelæggelse af Jerusalem.
Og Riget Jesus omtaler er et indre åndeligt rige, hvorimod dem der hørte på ham, forventede Jesus bogstaveligt ville komme igen og blive en jordisk konge/leder.
tilføjet af

Mattæus 24:14

Tak til alle der har deltaget i denne tråd.
Der er lagt en del, jeg skal ha' læst og studeret nærmere.
:
Årsagen til jeg oprettede tråden er denne, at jeg er blevet fortalt, Mattæus 24:14 og versene før og efter ikke omhandler en fremtidig profeti, men er en profeti om romernes ødelæggelse af Jerusalem.
Og Riget Jesus omtaler er et indre åndeligt rige, hvorimod dem der hørte på ham, forventede Jesus bogstaveligt ville komme igen og blive en jordisk konge/leder.

Jeg får lyst til at spørge om du tror der er tale om et indre rige og en modstand mod den romerske besættelse, når Jesus siger (da bibel)
Og dette evangelium om Riget skal prædikes i hele verden som vidnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme.
Så meget land dækkede Romerriget ikke.
Så for mig er det du er blevet fortalt, rene spekulationer og konspirationsteori.
tilføjet af

Det er vigtigt at vælge den rigtige konge

Hej Lyjse

Du citerer blandt andet Lukas 10,v 19:
"Se, jeg har givet jer magt til at træde på slanger og skorpioner og magt over hele fjendens styrke, og intet vil kunne skade jer."

Det skriftsted hænger jo godt sammen med Åb 9, 1-11:
"v1 Den femte engel blæste i sin basun, og jeg så en stjerne, der var kastet ned på jorden fra himlen; den fik givet nøglen til afgrundens brønd, v2 og den åbnede afgrundens brønd, og der steg røg op fra brønden som røgen fra en stor ovn. Og solen og luften formørkedes af røgen fra brønden. v3 Ud af røgen kom der græshopper ud over jorden, og de fik givet samme magt, som jordens skorpioner har. v4 Men der blev sagt til dem, at de ikke måtte skade jordens græs eller noget andet grønt eller noget træ, men kun de mennesker, som ikke har Guds segl på deres pande. v5 De fik givet, ikke at dræbe dem, men at pine dem i fem måneder. Og pinen, de volder, er som pinen efter en skorpion, når den har stukket et menneske. v6 I de dage vil mennesker søge døden og ikke finde den, de vil længes efter at dø, men døden flygter fra dem. v7 Af udseende lignede græshopperne heste, der var udrustet til krig; på hovedet havde de ligesom kroner af guld, og deres ansigter var som menneskeansigter, v8 de havde hår som kvindehår, og deres tænder var som løvers, v9 de havde brynjer som jernbrynjer, og lyden af deres vinger var som lyden af mange vogne med heste, der rykker ud til kamp. v10 De har haler med brod som skorpioner, og i deres haler sidder magten til at skade mennesker i fem måneder. v11 Som konge over sig har de afgrundens engel; hans navn er på hebraisk Abaddon, og på græsk er navnet Apollyon."

Hvem er det nu lige der identificerer sig med græshopperne med skorpionbrodder i Johannes Åbenbaring? 😉

Vagttårnet 15/1 2009, Hovedpunkter fra Åbenbaringens Bog - 1. del
http://wol.jw.org/da/wol/d/r9/lp-d/2009046#h=27:0-27:452 :
citat:
"9:10, 19. De publikationer som „den trofaste og kloge træl“ udgiver, indeholder myndige udtalelser der er baseret på Guds ord, og rummer et stikkende budskab. (Matt. 24:45) Dette budskab svarer til græshoppernes haler der har „brodde ligesom skorpioner“, og hestene i et rytteri, hvis „haler er ligesom slanger“. Hvorfor? Fordi disse publikationer advarer om „en hævnens dag“ fra Jehova. (Es. 61:2) Lad os modigt og nidkært blive ved med at uddele dem."
citat slut

Skal vi ikke lige tage Lukas 10, v 19 igen:
"Se, jeg har givet jer magt til at træde på slanger og skorpioner og magt over hele fjendens styrke, og intet vil kunne skade jer."

🙂 🙂 🙂

venlig hilsen
Evalu

[quote="ftg" post=2757026]Jehovas Vidner følger Jesu befalinger.
Med venlig hilsen, ftg.[/quote]
Det er da noget nyt, det har vi da aldrig hørt om før 😮
v2 Han sagde til dem: »Høsten er stor, men arbejderne få.
Bed derfor høstens herre om at sende arbejdere ud til sin høst.
v3 Gå! Se, jeg sender jer ud som lam blandt ulve. v4 Tag ikke pung med, ikke taske, ikke sko, og hils ikke på nogen undervejs.
v5 Når I kommer ind i et hus, skal I først sige: Fred være med dette hus!
v6 Og bor der et fredens barn dér, skal jeres fred hvile over det, men hvis ikke, skal den vende tilbage til jer.
v7 Bliv boende i det hus, spis og drik, hvad de byder jer, for en arbejder er sin løn værd. Flyt ikke fra hus til hus.

v8 Og når I kommer til en by, og man tager imod jer, spis så, hvad der sættes frem for jer.
v9 Helbred de syge i byen og sig til dem: Guds rige er kommet nær til jer.
De tooghalvfjerds vender tilbage
v17 De tooghalvfjerds vendte glade tilbage og fortalte:
»Herre, selv dæmonerne adlyder os i dit navn.«
v18 Da sagde han til dem: »Jeg så Satan falde ned fra himlen som et lyn.
v19 Se, jeg har givet jer magt til at træde på slanger og skorpioner og magt over hele fjendens styrke, og intet vil kunne skade jer.
v20 Dog, glæd jer ikke over, at ånderne adlyder jer; men glæd jer over, at jeres navne er indskrevet i himlene.« Lukas.10
Udsendelsestalen
v8 Helbred syge, opvæk døde, gør spedalske rene, driv dæmoner ud. I har fået det for intet, giv det for intet. Matt.10

v15 Så sagde han til dem: »Gå ud i alverden og prædik evangeliet for hele skabningen.
v16 Den, der tror og bliver døbt, skal frelses; men den, der ikke tror, skal dømmes.
v17 Og disse tegn skal følge dem, der tror: I mit navn skal de uddrive dæmoner, de skal tale med nye tunger, v18 og de skal tage på slanger med deres hænder, og drikker de dødbringende gift, skal det ikke skade dem; de skal lægge hænderne på syge, så de bliver raske.«
v19 Da Herren Jesus havde talt til dem, blev han taget op til himlen, og han satte sig ved Guds højre hånd. v20 Men de drog ud og prædikede alle vegne, og Herren virkede med og stadfæstede ordet ved de tegn, som fulgte med. Markus.16
__________
Men lad endelige være med det, så længe den ånd I har, ikke er fra Gud.
I skal først lære Jesus at kende, så længe I tror han er en engel af afgrunden, så vil han nemlig ikke kendes ved jer :
v22 Mange vil den dag sige til mig: Herre, Herre! Har vi ikke profeteret i dit navn, og har vi ikke uddrevet dæmoner i dit navn, og har vi ikke gjort mange mægtige gerninger i dit navn? v23 Og da vil jeg sige dem, som det er: Jeg har aldrig kendt jer. Bort fra mig, I som begår lovbrud! Matt.7
tilføjet af

..................PS.............Skrev jeg SKUM ?

[???]
Jeg mente selvfølgelig næste ftg indlæg ▬
jalmar
tilføjet af

Det er vigtigt at vælge den rigtige konge

Hej Lyjse

Du citerer blandt andet Lukas 10,v 19:
"Se, jeg har givet jer magt til at træde på slanger og skorpioner og magt over hele fjendens styrke, og intet vil kunne skade jer."

Det skriftsted hænger jo godt sammen med Åb 9, 1-11:
"v1 Den femte engel blæste i sin basun, og jeg så en stjerne, der var kastet ned på jorden fra himlen; den fik givet nøglen til afgrundens brønd, v2 og den åbnede afgrundens brønd, og der steg røg op fra brønden som røgen fra en stor ovn. Og solen og luften formørkedes af røgen fra brønden. v3 Ud af røgen kom der græshopper ud over jorden, og de fik givet samme magt, som jordens skorpioner har. v4 Men der blev sagt til dem, at de ikke måtte skade jordens græs eller noget andet grønt eller noget træ, men kun de mennesker, som ikke har Guds segl på deres pande. v5 De fik givet, ikke at dræbe dem, men at pine dem i fem måneder. Og pinen, de volder, er som pinen efter en skorpion, når den har stukket et menneske. v6 I de dage vil mennesker søge døden og ikke finde den, de vil længes efter at dø, men døden flygter fra dem. v7 Af udseende lignede græshopperne heste, der var udrustet til krig; på hovedet havde de ligesom kroner af guld, og deres ansigter var som menneskeansigter, v8 de havde hår som kvindehår, og deres tænder var som løvers, v9 de havde brynjer som jernbrynjer, og lyden af deres vinger var som lyden af mange vogne med heste, der rykker ud til kamp. v10 De har haler med brod som skorpioner, og i deres haler sidder magten til at skade mennesker i fem måneder. v11 Som konge over sig har de afgrundens engel; hans navn er på hebraisk Abaddon, og på græsk er navnet Apollyon."

Hvem er det nu lige der identificerer sig med græshopperne med skorpionbrodder i Johannes Åbenbaring? 😉

Vagttårnet 15/1 2009, Hovedpunkter fra Åbenbaringens Bog - 1. del
http://wol.jw.org/da/wol/d/r9/lp-d/2009046#h=27:0-27:452 :
citat:
"9:10, 19. De publikationer som „den trofaste og kloge træl“ udgiver, indeholder myndige udtalelser der er baseret på Guds ord, og rummer et stikkende budskab. (Matt. 24:45) Dette budskab svarer til græshoppernes haler der har „brodde ligesom skorpioner“, og hestene i et rytteri, hvis „haler er ligesom slanger“. Hvorfor? Fordi disse publikationer advarer om „en hævnens dag“ fra Jehova. (Es. 61:2) Lad os modigt og nidkært blive ved med at uddele dem."
citat slut

Skal vi ikke lige tage Lukas 10, v 19 igen:
"Se, jeg har givet jer magt til at træde på slanger og skorpioner og magt over hele fjendens styrke, og intet vil kunne skade jer."

🙂 🙂 🙂

venlig hilsen
Evalu

[quote="lyjse" post=2757036][quote="ftg" post=2757026]Jehovas Vidner følger Jesu befalinger.
Med venlig hilsen, ftg.[/quote]
Det er da noget nyt, det har vi da aldrig hørt om før 😮
v2 Han sagde til dem: »Høsten er stor, men arbejderne få.
Bed derfor høstens herre om at sende arbejdere ud til sin høst.
v3 Gå! Se, jeg sender jer ud som lam blandt ulve. v4 Tag ikke pung med, ikke taske, ikke sko, og hils ikke på nogen undervejs.
v5 Når I kommer ind i et hus, skal I først sige: Fred være med dette hus!
v6 Og bor der et fredens barn dér, skal jeres fred hvile over det, men hvis ikke, skal den vende tilbage til jer.
v7 Bliv boende i det hus, spis og drik, hvad de byder jer, for en arbejder er sin løn værd. Flyt ikke fra hus til hus.

v8 Og når I kommer til en by, og man tager imod jer, spis så, hvad der sættes frem for jer.
v9 Helbred de syge i byen og sig til dem: Guds rige er kommet nær til jer.
De tooghalvfjerds vender tilbage
v17 De tooghalvfjerds vendte glade tilbage og fortalte:
»Herre, selv dæmonerne adlyder os i dit navn.«
v18 Da sagde han til dem: »Jeg så Satan falde ned fra himlen som et lyn.
v19 Se, jeg har givet jer magt til at træde på slanger og skorpioner og magt over hele fjendens styrke, og intet vil kunne skade jer.
v20 Dog, glæd jer ikke over, at ånderne adlyder jer; men glæd jer over, at jeres navne er indskrevet i himlene.« Lukas.10
Udsendelsestalen
v8 Helbred syge, opvæk døde, gør spedalske rene, driv dæmoner ud. I har fået det for intet, giv det for intet. Matt.10

v15 Så sagde han til dem: »Gå ud i alverden og prædik evangeliet for hele skabningen.
v16 Den, der tror og bliver døbt, skal frelses; men den, der ikke tror, skal dømmes.
v17 Og disse tegn skal følge dem, der tror: I mit navn skal de uddrive dæmoner, de skal tale med nye tunger, v18 og de skal tage på slanger med deres hænder, og drikker de dødbringende gift, skal det ikke skade dem; de skal lægge hænderne på syge, så de bliver raske.«
v19 Da Herren Jesus havde talt til dem, blev han taget op til himlen, og han satte sig ved Guds højre hånd. v20 Men de drog ud og prædikede alle vegne, og Herren virkede med og stadfæstede ordet ved de tegn, som fulgte med. Markus.16
__________
Men lad endelige være med det, så længe den ånd I har, ikke er fra Gud.
I skal først lære Jesus at kende, så længe I tror han er en engel af afgrunden, så vil han nemlig ikke kendes ved jer :
v22 Mange vil den dag sige til mig: Herre, Herre! Har vi ikke profeteret i dit navn, og har vi ikke uddrevet dæmoner i dit navn, og har vi ikke gjort mange mægtige gerninger i dit navn? v23 Og da vil jeg sige dem, som det er: Jeg har aldrig kendt jer. Bort fra mig, I som begår lovbrud! Matt.7[/quote]

Hej Evalu 🙂
Ja det er betryggende at vide, at jehovas vidner ikke kan skade dem, der tilhører [sun] [l] Jesus Kristus [l] [sun]
tilføjet af

Mattæus 24:14 - Bevis du er Kristen SK

[quote="afa" post=2757062]Tak til alle der har deltaget i denne tråd.
Der er lagt en del, jeg skal ha' læst og studeret nærmere.
:
Årsagen til jeg oprettede tråden er denne, at jeg er blevet fortalt, Mattæus 24:14 og versene før og efter ikke omhandler en fremtidig profeti, men er en profeti om romernes ødelæggelse af Jerusalem.
Og Riget Jesus omtaler er et indre åndeligt rige, hvorimod dem der hørte på ham, forventede Jesus bogstaveligt ville komme igen og blive en jordisk konge/leder.[/quote]
Jeg får lyst til at spørge om du tror der er tale om et indre rige og en modstand mod den romerske besættelse, når Jesus siger (da bibel)
Og dette evangelium om Riget skal prædikes i hele verden som vidnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme.
Så meget land dækkede Romerriget ikke.
Så for mig er det du er blevet fortalt, rene spekulationer og konspirationsteori.[/quote]
😖
Jeg får lyst til at spørge om:
Hvordan man kan påstå man følger Guds Ord - Men ikke kan bevise hvilke Guds Ord det er man følger.
▬▬ FAKTA:
Man bedyrer højt og helligt man følger Guds Hellige Skrifter - HVILKE skrifter SK ?
Det er 100% sikkert ikke "Guds Hellige Kristne Skrifter" for dem skoser du gang på gang!

[quote]SK indigneret
Og dette evangelium om Riget skal prædikes i hele verden som vidnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme.
Så meget land dækkede Romerriget ikke.
Så for mig er det du er blevet fortalt, rene spekulationer og konspirationsteori.[/quote]
For mig er det du fortæller rene spekulationer og konspirationsteori - Især det med at Tro på at Gud ikke selv kan holde orden på Jord når han overtager Herredømmet - Det er da rent til Grin mand!
Det med at Tro at Gud ikke behandle alle ens under Hans Herredømme - Det er da rent til Grin mand!
▬▬ OG ......
JO SK Romerriget var det man dengang forstod som "Hele verden" for man var ikke klogere på verden ▬ VERDEN bestod af KOSMOS & muligvis KAOS/CHAOS.
Nogle anede jo ikke engang der fandtes andet end Jerusalem = Jordens midte og land uden om der strakte sig til hvor øjet rakte -
KOSMOS/ses 186 x i Bibelen = det kendte = Det ordnede samfund
http://en.wikipedia.org/wiki/Cosmos
Det link jeg havde findes ikke mere
KAOS/CHAOS = det Ukendte. =
http://www.thefreedictionary.com/chaos
http://en.wikipedia.org/wiki/Abyss_(religion)
Paulus skriver det halvt om halvt:
2.Tim. 4:17
Men Herren stod mig bi og gav mig kraft til at fuldføre min forkyndelse af budskabet,
så at alle folkeslagene kan få den at høre, og jeg blev udfriet af løvens gab
*******
ALLE FOLKESLAG findes hvor Paulus har rejst = http://scriptures.lds.org/da/biblemaps/13
[quote]κόσμος = Kosmos - Strong: 2886
1) pr. rækkefølge, regelmæssig disposition, ornament, dekoration, udsmykning, 1 Pet. 03:03, (2) i verden, det materielle univers, Mt. 13:35, verden, summen af ​​følsomme eksistens, 1 Kor. 04:09, den nedre verden, jorden, Mk. 16:15, verden, summen af ​​menneskeheden, Mt. 05:14, verden, offentligheden, Joh. 07:04, og i NT den nuværende orden, den verdslige verden, Joh. 18:36, den menneskelige race uden for den jødiske nation, den hedenske verden, Rom. 11:12, 15, verden uden for den kristne krop, 1 Joh. 3:1, 13, verden eller materielle system mosaiske pagt, Gal. 04:03, Kol 2:08, 20

Måske står der noget her, jeg har desværre ikke tid til at undersøge det:
http://www.oneworldtrust.org/publications/doc_download/78-from-chaos-to-cosmos-keeping-the-peace
http://journals.sfu.ca/pgi/index.php/pacificamyth/article/download/62/86
http://www.ralph-abraham.org/articles/MS%2346a.Roots/ms46a.pdf
jalmar
tilføjet af

Mattæus 24:14

http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2756767-mattaeus-2414#2757072
Link til indlæg jeg besvarer.

Sand kristen skrev:
Jeg får lyst til at spørge om du tror der er tale om et indre rige og en modstand mod den romerske besættelse, når Jesus siger (da bibel)
[quote]Og dette evangelium om Riget skal prædikes i hele verden som vidnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme.[/quote]
Så meget land dækkede Romerriget ikke.
Så for mig er det du er blevet fortalt, rene spekulationer og konspirationsteori.[/quote]

Hvad jeg tror pt. er usikkert i denne sammenhæng.
:
Spekulation og konspiration teori.
Personen som jeg talte med, troede ikke på opstandelsen.
Altså Jesus er død.
Hvorfor jeg lyttede, var fordi jeg selv har svært ved alt det der med opstandelsen og det himmelske.
:
Forståelsen for skriftstedet har betydning for mig, af flere grunde.
:
Angående dit spørgsmål vedrørende:
[quote]i hele verden som vidnesbyrd for alle folkeslag

Det kunne forstås, som den verden og de folkeslag som de kendte på daværende tidspunkt.
:
Ville gerne ha' skrevet og forklaret mere fyldestgørende, men det magter jeg ikke i dag.
Så håber det giver mening for dig, det jeg skriver.
tilføjet af

Det vilddyr som jeg har fortalt om

Drøm bare videre. Minsandten om du ikke tror Folkeforbundet og FN står omtalt i Bibelen. Du er et sektmedlem!
tilføjet af

Mattæus 24:14 ▬ Læs

🙂
Kære afa
Hvorfor skulle Jesus ændrer sine ord, det hele vil starte i Jerusalem:
Matthæus 23:37-39
Jerusalem, Jerusalem! du, som slår profeterne ihjel og stener dem, der er sendt til dig. Hvor ofte ville jeg ikke samle dine børn, som en høne samler sine kyllinger under vingerne, men I ville ikke. v38 Se, jeres hus bliver overladt til jer selv, øde og tomt. v39 For jeg siger jer: Fra nu af skal I ikke se mig, før I siger: Velsignet være han, som kommer, i Herrens navn!«
*******
jalmar

[/quote]
[quote="afa" post=2756767]🙂
Hej til alle.
Nu læses og forstås Bibelen på forskellig vis af mennesker.
Derfor vil jeg gerne høre hvilke kommentar, der kommer på følgende.
:

I Mattæus evangeliet 24:3 spørger Jesu disciple, "hvad er tegnet på dit komme og verdens ende?"

Jesus oplyser om flere tegn.
Det sidste tegn, sådan som jeg forstår det, er Mattæus 24:14.
[quote]Og dette evangelium om Riget skal prædikes i hele verden som vidnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme.[/quote]
Hvordan kan/skal dette vers forstås?
tilføjet af

Mattæus 24:14 - Det er 100% korrekt

🙂
afa
Det kunne forstås, som den verden og de folkeslag som de kendte på daværende tidspunkt.[/quote]



[quote="afa" post=2757355]http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2756767-mattaeus-2414#2757072
Link til indlæg jeg besvarer.

Sand kristen skrev:
[quote]Jeg får lyst til at spørge om du tror der er tale om et indre rige og en modstand mod den romerske besættelse, når Jesus siger (da bibel)
[quote]Og dette evangelium om Riget skal prædikes i hele verden som vidnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme.[/quote]
Så meget land dækkede Romerriget ikke.
Så for mig er det du er blevet fortalt, rene spekulationer og konspirationsteori.[/quote]

Hvad jeg tror pt. er usikkert i denne sammenhæng.
:
Spekulation og konspiration teori.
Personen som jeg talte med, troede ikke på opstandelsen.
Altså Jesus er død.
Hvorfor jeg lyttede, var fordi jeg selv har svært ved alt det der med opstandelsen og det himmelske.
:
Forståelsen for skriftstedet har betydning for mig, af flere grunde.
:
Angående dit spørgsmål vedrørende:
[quote]i hele verden som vidnesbyrd for alle folkeslag[/quote]
Det kunne forstås, som den verden og de folkeslag som de kendte på daværende tidspunkt.
:
Ville gerne ha' skrevet og forklaret mere fyldestgørende, men det magter jeg ikke i dag.
Så håber det giver mening for dig, det jeg skriver.
tilføjet af

Mattæus 24:14 + 24:3

http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2756767-mattaeus-2414#2757490
Link til indlæg som jeg besvarer.

Jalmar skrev:
▬ Læs
🙂
Kære afa
Hvorfor skulle Jesus ændrer sine ord, det hele vil starte i Jerusalem:
Matthæus 23:37-39
Jerusalem, Jerusalem! du, som slår profeterne ihjel og stener dem, der er sendt til dig. Hvor ofte ville jeg ikke samle dine børn, som en høne samler sine kyllinger under vingerne, men I ville ikke. v38 Se, jeres hus bliver overladt til jer selv, øde og tomt. v39 For jeg siger jer: Fra nu af skal I ikke se mig, før I siger: Velsignet være han, som kommer, i Herrens navn!«
*******
jalmar[/quote]

🙂
Hej Jalmar.
Mener du dermed, det er en profeti om Jerusalems ødelæggelse, og ikke andet?
Eller hvad mener du?
OG ...
Hvad så med Jesu komme?
[quote]I Mattæus evangeliet 24:3 spørger Jesu disciple, "hvad er tegnet på dit komme og verdens ende?"
tilføjet af

Håber du kan bruge denne hjemmeside afa

🙂
der er en hulens masse svar på mange Bibelske spørgsmål:
http://denpaulinskegruppe.blogspot.dk/

Jeg skrev følgende i "søg":
»Tegnet på Jesu komme"
http://denpaulinskegruppe.blogspot.dk/search?q=Tegnet+p%C3%A5+Jesu+komme

jalmar


🙂
Hej til alle.
Nu læses og forstås Bibelen på forskellig vis af mennesker.
Derfor vil jeg gerne høre hvilke kommentar, der kommer på følgende.
:

I Mattæus evangeliet 24:3 spørger Jesu disciple, "hvad er tegnet på dit komme og verdens ende?"

Jesus oplyser om flere tegn.
Det sidste tegn, sådan som jeg forstår det, er Mattæus 24:14.
[quote]Og dette evangelium om Riget skal prædikes i hele verden som vidnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme.[/quote]
Hvordan kan/skal dette vers forstås?
tilføjet af

Mattæus 24:14 + 24:3 -

🙁
. . . fungerer desværre ikke efter hensigten - så smid den ud igen.
🙁
jalmar

==========================================================================================

http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2756767-mattaeus-2414#2757490
Link til indlæg som jeg besvarer.

Jalmar skrev:
[quote] ▬ Læs
🙂
Kære afa
Hvorfor skulle Jesus ændrer sine ord, det hele vil starte i Jerusalem:
Matthæus 23:37-39
Jerusalem, Jerusalem! du, som slår profeterne ihjel og stener dem, der er sendt til dig. Hvor ofte ville jeg ikke samle dine børn, som en høne samler sine kyllinger under vingerne, men I ville ikke. v38 Se, jeres hus bliver overladt til jer selv, øde og tomt. v39 For jeg siger jer: Fra nu af skal I ikke se mig, før I siger: Velsignet være han, som kommer, i Herrens navn!«
*******
jalmar[/quote]

🙂
Hej Jalmar.
Mener du dermed, det er en profeti om Jerusalems ødelæggelse, og ikke andet?
Eller hvad mener du?
OG ...
Hvad så med Jesu komme?
[quote]I Mattæus evangeliet 24:3 spørger Jesu disciple, "hvad er tegnet på dit komme og verdens ende?"[/quote]

🙂
Jeg ved ikke hvad der vil/skal ske, men Jesus siger jo temmelig bastant:
Fra nu af skal I ikke se mig før,
I [Jerusalem] siger: Velsignet være han, som kommer, i Herrens navn!«
Fakta er, at Jerusalem pr. d.d. siger: »Jesus er ikke Messias - Messias er i vente.
Så det vil sige at Jerusalem skal blive Kristnet før Kristus Jesus har tænkt sig at melde sin ankomst. Sagt på en anden måde, Så længe Jerusalem ikke Tror på Jesus som Messias før har Kristus Jesus ikke tænkt sig at dukke op.
Jeg kan ikke få andet ud af Matthæus 23:37-39
Og når det så er sket så følger vel rækkefølgen vi ser i Matt.24:3-31 -
Men jeg Tror lignelsen Matt.24:32-41 er langt vigtigere end de foregående vers. Da en sådan rækkefølge altid animerer skruppelløse mennesker til at råbe vagt i gevær og rage mønt til sig på den bekostning. Og uhyggelig mange mennesker er blevet snydt, bliver snydt og vil blive snydt på den bekostning.
Hvorfor den allervigtigste linie i kapitel 24 er:
Men den dag eller time er der ingen, der kender, hverken englene i himlene eller Sønnen, men alene Faderen.

Re. vers 42-51

Og så skal du lige huske, at "den Tro og kloge tjener" er alle de Kristne der hver
dag giver Guds ord videre og er klar til at tage mod Kristus Jesus den dag han kommer.
jalmar
tilføjet af

Det vilddyr som jeg har fortalt om

Drøm bare videre. Minsandten om du ikke tror Folkeforbundet og FN står omtalt i Bibelen. Du er et sektmedlem!


Hvorfor får man ind i mellem associationer i retning af Soap-operaen "SKUM" fra først i 80'erne?
http://tvserieguiden.dk/tvserie.asp?nr=104
jalmar
tilføjet af

Det vilddyr som jeg har fortalt om

[quote="sebl" post=2757469]Drøm bare videre. Minsandten om du ikke tror Folkeforbundet og FN står omtalt i Bibelen. Du er et sektmedlem![/quote]

Hvorfor får man ind i mellem associationer i retning af Soap-operaen "SKUM" fra først i 80'erne?
http://tvserieguiden.dk/tvserie.asp?nr=104
jalmar


Det gør man når man læser jeres indlæg.
Vil Jalmar svare i næste afsnit, nej nej nej det vil han ikke. Og det vil Lyjse og andre heller ikke. De har det ikke så godt med at blive afsløret som det de er.
SK er flink til at svare - ikke.
Jeg vil gerne bytte svar med dig.
Du starter med at svare: Findes der efter din mening et arkæologisk bevis for Jesus blev korsfæstet.
Ja eller nej.
Så svarer jeg på et spørgsmål 😃
I modsætning til sæbeoperaen får vi ikke svar i næste afsnit.
tilføjet af

Mattæus 24:14 + 24:3 -

http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2756767-mattaeus-2414#2757724
Link til indlæg som jeg besvarer.

Jalmar skrev:
🙁
. . . fungerer desværre ikke efter hensigten - så smid den ud igen.
🙁
jalmar

==========================================================================================


[???]
Hvad fungerer ikke efter hensigten?
OG ...
Hvad skal jeg smide ud igen? [???]
tilføjet af

Mattæus 24:14 + 24:3 -

http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2756767-mattaeus-2414#2757724
Link til indlæg som jeg besvarer.

Jalmar skrev:
[quote]🙁
. . . fungerer desværre ikke efter hensigten - så smid den ud igen.
🙁
jalmar

-------------------------
Hej afa
Jeg prøver at vende mig til at lægge min indlæg på samme måde som andre .......
Jeg skrev i et indlæg direkte fra trådstarter »Håber du kan bruge denne hjemmeside afa«
Jeg søgte og fik et virkelig godt svar -
Jeg søgte engang til og den havnede på samme side - det gjorde jeg så med tre spørgsmål yderligere og den kom tilbage til samme side hver gang 🙁 -

Mit svar på Matthæus 23:37-39 og kap. 24 - er samme sted som de andre skriver i bunden af det indlæg du spurgte til Sorry hvis det forvirrede dig.
hilsen
jalmar

==========================================================================================[/quote]

[???]
Hvad fungerer ikke efter hensigten?
OG ...
Hvad skal jeg smide ud igen? [???]
tilføjet af

Det vilddyr som jeg har fortalt om

[quote="jalmar" post=2758001][quote="sebl" post=2757469]Drøm bare videre. Minsandten om du ikke tror Folkeforbundet og FN står omtalt i Bibelen. Du er et sektmedlem![/quote]

Hvorfor får man ind i mellem associationer i retning af Soap-operaen "SKUM" fra først i 80'erne?
http://tvserieguiden.dk/tvserie.asp?nr=104
jalmar[/quote]

Det gør man når man læser jeres indlæg.
Vil Jalmar svare i næste afsnit, nej nej nej det vil han ikke. Og det vil Lyjse og andre heller ikke. De har det ikke så godt med at blive afsløret som det de er.
SK er flink til at svare - ikke.
Jeg vil gerne bytte svar med dig.
Du starter med at svare: Findes der efter din mening et arkæologisk bevis for Jesus blev korsfæstet.
Ja eller nej.
Så svarer jeg på et spørgsmål 😃
I modsætning til sæbeoperaen får vi ikke svar i næste afsnit.[/quote]

--------------------------
[???]
Ovenstående er et typisk led i sUk's pinlige forsøg på at undgå prekære spørgsmål, spørgsmål (nedenstående) som sUk godt ved ikke kan verificeres, modsat det spørgsmål sUk stiller det er nemlig CITATFUSKERI da det er taget ud af nedenstående FAKTA: og dermed taget ud af KONTEKST:
[quote]FAKTA:
Jehovah's Witnesses are adamant Jesus died on a stake and that the cross is a pagan, idolatrous symbol. This article proves the Watchtower reasoning wrong, highlighting the abundant evidence that Jesus died on a crossincluding Scriptural, linguistic, historical, medical and archaeological

Ovenstående blev lagt ind første gang ↓↓↓
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2722652-jehovas-vidners-hjemmeside-findes-her-jworg/2723503

BEVIS SK at din Tro i Tro og Tanke er i overenstemmelse med "Guds Hellige Kristne Skrifter" sUk
HVOR er sUk's BEVISER på at Kristus Jesus er alias Mikael? Det står ikke i "Guds Hellige Kristne Skrifter" sUk
HVOR er sUk's BEVISER på at Kristus Jesus døde indenfor 1 Time, Det står ikke i "Guds Hellige Kristne Skrifter"
BEVIS sUk at det GB du adlyder er Bibelens "Tro og Kloge Træl" Det står ikke i "Guds Hellige Kristne Skrifter" sUk
HVOR er sUk's BEVISER for at GB er "Guds Foranstaltning" Det står ikke i "Guds Hellige Kristne Skrifter" sUk
HVILKE BEVISER kan du levere på at du er Kristen sUk og som lyjse følger "Guds Hellige Kristne Skrifter" sUk
HVOR er sUk's BEVISER på at sUk følger de "De Første Kristne" og dermed "Guds Hellige Kristne Skrifter" sUk
HVOR er sUk's BEVISER på at NWT's indhold er omhyggelig sammenholdt med "Guds Hellige Kristne Skrifter"
HVOR er sUk's BEVISER på at NWT's indhold stemmer overens med "Guds Hellige Kristne Skrifter" sUk
HVOR er sUk's BEVISER på GB modtager Guddommelig advis, uden at følge "Guds Hellige Kristne Skrifter" sUk
HVOR er sUk's BEVISER på at GB Guds Profet - uden at GB følger "Guds Hellige Kristne Skrifter" sUk
HVOR er sUk's BEVISER på at FRELSE kun via GB - uden at GB følger "Guds Hellige Kristne Skrifter" sUk
HVOR er sUk's BEVISER på at GB er mellemmand, uden at GB følger "Guds Hellige Kristne Skrifter" sUk
HVOR er sUk's BEVISER på GB er "Garant for fred og sikkerhed" 😮det står ikke i "Guds Hellige Kristne Skrifter"
HVOR er sUk's BEVISER på at GB er indsat som leder af de 144.000 det står ikke i "Guds Hellige Kristne Skrifter"
HVOR er sUk's BEVISER på at GB er leder af Guds Organisation, det står ikke i "Guds Hellige Kristne Skrifter"
tilføjet af

Mattæus 24:14 + 24:3 -

http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2756767-mattaeus-2414#2758138
Link på indlæg som jeg besvarer.

[???]
Jalmar NU er jeg totalt forvirret.
Du har ikke nøde at forklare. 🙂
Kan vi ikke gøre det sådan, du sender det du mener, jeg skal svare på?
Så glemmer jeg de andre indlæg, du har sendt ind til videre.
Jeg undskylder hvis jeg er lidt ... måske meget tungnem.
tilføjet af

Det vilddyr som jeg har fortalt om

Så fortæl, hvor FN og Folkeforbundet står omtalt i Bibelen. Jeg er da lutter øren?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.