4tilføjet af

Lærerstuderende - motiveret ansøgning?

Hej.
Jeg ville høre om der er nogen der har før lavet en motiveret ansøgning/levnedsbekrivelse via kvote 2 før for hvorfor man vil optages på læreruddannelsen. Jeg er meget intresseret i at se sådan en beskrivelse, så hvis der er nogen der har sådan en liggende så tænkte jeg på om de kun sende den til min mail. Det er self. ikke min intention at benytte den.
Desuden så vil jeg høre fra nogen som er færdiguddannet lærer eller studerende, hvorfor valgte i/du studiet. Hvorfor lige præcis denne uddannelse?
tilføjet af

ja...

jeg vil ikke sende dig den da den indeholder personfølsomme oplysninger.
Men jeg kan sige jeg skrev hvorfor jeg gerne vil arbejde med børn og at drivkraften var at være med til at udvikle andre mennesker... så nævnte jeg de ting jeg havde lavet gennem årene, bl.a. mit forenings arbejde hvor jeg arbejdede med mennesker og læring. Og at jeg herigennem fandt ud af at jeg brænder for at blive lærer.
Hvorfor laver du ikke en mind map??? Det er da BASIS for hvorfor DU vil være lærer, ikke hvad vi andre har skrevet.
Du må da vide hvad det er der gør du har valgt uddannelsen.
tilføjet af

Anonym igen...

Jeg sprang i øvrigt fra uddannelsen efter et godt stykke tid. Den svarede slet ikke til hvad jeg forventede. Alt for meget om udlændinge og ting som ikke hang ordentlig sammen. Intet skel mellem fagene, hvilket gjorde vi heller ikke anede hvilket pensum der tilhørte de forskellige fag. Jeg gik i Århus, og har siden hørt, at det slet ikke er sådan på de andre lærer semi. Skulle jeg vælge i dag, vil jeg søge ind alle andre steder end i Århus. Studiet var for forvirrende, og jeg føler ikke, at de selv vidste hvad de lavede. Det smittede af på mit syn af selve uddannelsen.
tilføjet af

Problemet ligger ved manglen på undervisning

Jeg var selv lærerstuderende en overgang og det store antal af aflysninger af undervisning pga. mangel på penge til undervisning gjorde at det i store træk allerede var selvstudie uden at man behøvede at "pjække". Mange af dem som "pjækkede" brugte tiden fornuftigt til at hent undervisningserfaring ved at arbejde som lærervikarer på folkeskolerne. Når seminarierne går ud og jamrer over fraværet skyldes det i høj grad deres egne aflysninger af undervisning og dermed manglende respekt overfor de lærerstuderende som derfor resignerer og tænker at når det halve af undervisningen bliver aflyst så kan vi ligeså godt sidde der hjemme og studere. Men grunden til de manglende penge til undervisning skyldes den nuværende regerings måde at financere højere læreanstalter på og i sidste ende er det VKO's skyld hvis der ikke er ordentlige forhold på seminarierne og som dermed får de studerende til at "pjække"
tilføjet af

for mit vedkomne

på studiet var det ikke manglede lærer og timer... men at de timer der var var RODET uden styr på noget og årets pensum måtte gud vide hvem der vidste hvad det var.
Jeg brugte ofte længere tid på at lede efter det vi skulle læse end på at læse det.
Et stort kaos derude!
Og så var jeg ved at bræk mig over at høre om udlændinge og deres integration i den danske folkeskole.
Da jeg efter spurgte noget om børn og læring, fx inden for børnepsykologi, kunne de ikke svare på om vi fik det... i stedet sad vi med udlændinge på 17 år der fortalte om deres syn på det danske skole system, som i følge dem gik under al kritik. BRÆK
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.