124tilføjet af

LA sammenligner arbejdsløse med kriminelle

Liberal Alliances Ole Birk Olesen siger i et radiointerview, at man kan sammenlige arbejdsløse med indbrudstyve og voldsmænd. Det kan man ifølge manden, hvis den pågældende ikke er i nød eller har været meget uheldig.
Kender du ledige der er heldige og ikke har problemer med økonomien, som man kan sammenligne med kriminelle?
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article2079287.ece
tilføjet af

Fjern problemet

Det handler om muligheden for passiv forsørgelse.
Der skal indsats til, hvis man vil hæve understøttelse.
Selve det med at tilbyde job, så enhver kan forsørge sig og sine, er egentlig ikke nødvendigt, man kan sagtens skabe en realitet, hvor den enkelte arbejdsduelige har mødepligt.
Systemet, som det er nu, stigmatiserer alle, også de mange hundredtusinder som gerne vil have et job.
Samtidigt, så bliver alle dem som ikke kan påtage sig et job, sat i bås med "dovnerobert".
Hvilket iøvrigt også gælder for alle dem som er hjemmegåene, små selvstændige, osv..
Det skal helt enkelt koste en indsats, i det omfang man er arbejdsduelig og ønsker offentlig forsørgelse.
Så forsvinder problemet af sig selv.
Det er iøvrigt en klassisk Konservativ holdning, som LA her fremfører.
Jeg kan til gengæld ikke rigtigt få øje på det klassiske Liberale.
tilføjet af

Skab beskæftigelse

Så forsvinder problemet. Så enkelt er det.
tilføjet af

Skab beskæftigelse

Der vil alligevel altid være et par procent luddovne.
Dem omtaler han jo også, men det er ikke ret tydeligt i generaliseringen.

Så forsvinder problemet. Så enkelt er det.
tilføjet af

Skab beskæftigelse

Men de få dovne der måtte være, er jo ligegyldige i den store sammenhæng.
Der vil alligevel altid være et par procent luddovne.
Dem omtaler han jo også, men det er ikke ret tydeligt i generaliseringen.

[quote="anonyym" post=2742038]Så forsvinder problemet. Så enkelt er det.[/quote]
tilføjet af

Fuldstændigt korrekt

Men det vil vi ikke opleve med en rød regering.
De røde har behov for en stor del af befolkningen er afhængig af offentlig forsørgelse, for så opretholder de røde deres vælgergrundlag. ( tror de røde )
tilføjet af

Skab beskæftigelse

Det er ikke ligegyldigt når det drejer sig om at den klaphat generaliserer.
En politiker ville jo aldrig udtale at alle danske bilister skal stigmatiseres blot fordi at et mindretal skider på reglerne.

Men de få dovne der måtte være, er jo ligegyldige i den store sammenhæng.
[quote="fruppe" post=2742045]Der vil alligevel altid være et par procent luddovne.
Dem omtaler han jo også, men det er ikke ret tydeligt i generaliseringen.

[quote="anonyym" post=2742038]Så forsvinder problemet. Så enkelt er det.[/quote][/quote]
tilføjet af

Fuldstændigt korrekt

Forkert. Skulle du endelig have leveret en stråmand, er det VKLA der har behov for ledige, så lønnen kan presses.
Men det vil vi ikke opleve med en rød regering.
De røde har behov for en stor del af befolkningen er afhængig af offentlig forsørgelse, for så opretholder de røde deres vælgergrundlag. ( tror de røde )
tilføjet af

Skab beskæftigelse

Stadigvæk - de få der måtte være er ligegyldige. Problemet er Ole Birk Olesen.
Det er ikke ligegyldigt når det drejer sig om at den klaphat generaliserer.
En politiker ville jo aldrig udtale at alle danske bilister skal stigmatiseres blot fordi at et mindretal skider på reglerne.

[quote="anonyym" post=2742049]Men de få dovne der måtte være, er jo ligegyldige i den store sammenhæng.
[quote="fruppe" post=2742045]Der vil alligevel altid være et par procent luddovne.
Dem omtaler han jo også, men det er ikke ret tydeligt i generaliseringen.

[quote="anonyym" post=2742038]Så forsvinder problemet. Så enkelt er det.[/quote][/quote][/quote]
tilføjet af

Fuldstændigt korrekt

Blå har behov for kvalificeret arbejdskraft.
Blå har ikke behov for at presse løn. De varer som stiller krav om lav løn, de købes med fordel i udlandet.
Men der er behov for at alle ledige i Danmark bidrager til samfundet, hvilket er grundlaget for udtalelsen fra LA.
tilføjet af

Fuldstændigt korrekt

Jo, blå har behov for lønpres. Presses lønnen, øges overskuddet. Derfor vil de have lavere løn. Det er ydelser der ikke kan fås fra udlandet. Endvidere har de behov for at kunne afsætte deres produkter - ingen afsætning - intet overskud. sådan hænger det sammen.
Alle ledige i Danmark bidrager til samfundet, hvorfor LAs udtalelse ikke alene er perfid men forkert.
De røde som du kalder dem, arbejder modsætningvis for beskæftigelse for danskerne.
Blå har behov for kvalificeret arbejdskraft.
Blå har ikke behov for at presse løn. De varer som stiller krav om lav løn, de købes med fordel i udlandet.
Men der er behov for at alle ledige i Danmark bidrager til samfundet, hvilket er grundlaget for udtalelsen fra LA.
tilføjet af

Det er rigtigt

Det er en klog betragtning. Alle de tosser, der vælger ej at have et arbejde, får jo bare pengene fra os andre. Hvorfor fanden skal jeg rende rundt og dele ud af mine mange, mange penge til sådan nogle [strike]aber[/strike]??
Kærlig hilsen Albert Johansen
[sol] Tal pænt!
tilføjet af

LA sammenligner arbejdsløse med kriminelle

http://www.youtube.com/watch?v=phghDBgXObo
Liberal Alliances Ole Birk Olesen siger i et radiointerview, at man kan sammenlige arbejdsløse med indbrudstyve og voldsmænd. Det kan man ifølge manden, hvis den pågældende ikke er i nød eller har været meget uheldig.
Kender du ledige der er heldige og ikke har problemer med økonomien, som man kan sammenligne med kriminelle?
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article2079287.ece

Det kaldte man oz SIGØJNERNE [!] [!] [!]
tilføjet af

Dolf sammenligner liberalister med kriminelle...

...nemlig halv- ell. helkriminelle rovdyrskapitalister, der elsker jungleloven, og har som motto: vil du frem i verden, så snyd! FY FOR EN BANKEBÆ! YES, SIR! FAKTUM!
Har Ole Birk Olesen et stærkt forstørret billede af Stein Bagger hængende på væggen? Eller er han en "anstændig" borgerlig, som bare går ind for "fri konkurrence" som princip? Har han det godt med globalisering og flugt / udflytning af produktion og arbejdspladser til fjernøsten? I kapitalismens "hellige" navn? ❓
Den "frie" handel i verden er en del af problemet, og de politikere, der har skabt den, skulle nok hellere skamme sig lidt på nationens vegne, end skælde ud på de mennesker, der - modsat Olesen - rent faktisk har produceret merværdi, indtil de blev udkonkurreret på verdensmarkedet! YES, SIR! FAKTUM! 😕 😖
LA er en samling inderligt overflødige, selvovervurderende politiske opportunister, der - bortset fra en vis, sympatisk kamp for frihedsrettigheder - intet har at byde på, overhovedet! Stød dem ud, de skøre kugler og kuglestødere, si'r Dolf! YEPPER!
😕 😖 [:X]
vh
PS
[l]
[sol]
PPS
Todd Rundgren - Compassion:
http://www.youtube.com/watch?v=w4ICBrhQ-c0
tilføjet af

Fjern problemet

Hej Hansen: Det er jo lige mine gamle ord. Lad alle dem på bissen arbejde, til den løn de er værd, og derefter kan bissen evt. supplere op til det minimum, der er nødvendigt, for at de kan overleve en kortere tid. Ingen timer ude i samfundet, er lig med ingen bissehjælp. 37 timer ude i samfundet er lig med max. bissehjælp.
Så enkelt er det!


Det handler om muligheden for passiv forsørgelse.
Der skal indsats til, hvis man vil hæve understøttelse.
Selve det med at tilbyde job, så enhver kan forsørge sig og sine, er egentlig ikke nødvendigt, man kan sagtens skabe en realitet, hvor den enkelte arbejdsduelige har mødepligt.
Systemet, som det er nu, stigmatiserer alle, også de mange hundredtusinder som gerne vil have et job.
Samtidigt, så bliver alle dem som ikke kan påtage sig et job, sat i bås med "dovnerobert".
Hvilket iøvrigt også gælder for alle dem som er hjemmegåene, små selvstændige, osv..
Det skal helt enkelt koste en indsats, i det omfang man er arbejdsduelig og ønsker offentlig forsørgelse.
Så forsvinder problemet af sig selv.
Det er iøvrigt en klassisk Konservativ holdning, som LA her fremfører.
Jeg kan til gengæld ikke rigtigt få øje på det klassiske Liberale.
tilføjet af

LA sammenligner arbejdsløse med kriminelle

Anonyym, nu er det jok nok svært at forklare noget for dig, for det evner du nok ikke at fatte [???]
Men, hvordan evner du, at holde dig vågen 18 timer i døgnet, og være på sol debat, med mega mange profiler?
Godt gået, men det går helt klart ud over kvaliteten af dine indlæg [sol]
God bedring.............
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Skriver du... Jamen, mener du de overhovedet bør overleve? Hvad er din tidsgrænse? Og bør de flittige økonomiske svindlere ... have bedre vilkår, blot fordi de " arbejder" længere..?
Det er ski lidt svævende det du forlanger, men så længe folk ikke søger hjælp, så kan de gøre som de vil ?? Gælder det så også kriminelle efter din mening?
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Jamen, mener du de overhovedet bør overleve? Ja
Hvad er din tidsgrænse? 1 år

Og bør de flittige økonomiske svindlere ... have bedre vilkår, blot fordi de " arbejder" længere..? Nej

Og bør de flittige økonomiske svindlere ... have bedre vilkår, blot fordi de " arbejder" længere..?
Nej

[quote="sjoveren" post=2742214]Skriver du... Jamen, mener du de overhovedet bør overleve? Hvad er din tidsgrænse? Og bør de flittige økonomiske svindlere ... have bedre vilkår, blot fordi de " arbejder" længere..?
Det er ski lidt svævende det du forlanger, men så længe folk ikke søger hjælp, så kan de gøre som de vil ?? Nå!
Gælder det så også kriminelle efter din mening? Ja
tilføjet af

Fjern problemet

Hej Hansen: Det er jo lige mine gamle ord. Lad alle dem på bissen arbejde, til den løn de er værd, ........................

Hvilket arbejde tænkes de at skulle udføre?
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Så med andre ord, skriver X52, at en kontanthjælpsmodtager, kan få kontanthjælp i 1 år, hvorefter de ikke skal have noget. Så kan de leve af de madrester de finder på lossepladsen, og deres børn kan dø af sult. Måske vil X52 være så "venlig" at oprette et suppekøkken til dem.
Men kort og kontant, mener X52 de har ret til at overleve 1 år.
Koldt, hårdt og kynisk.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Fjern problemet

Hej "wizcarlo": Jeg kan se, at du er ny i denne tanke. Jeg har før beskrevet hvilke muligheder, der ligge lige for næsen af os. Du får lidt af dem igen.
Varme hænder
hjælp til hjemmeboende gamle mennesker
Rep. at huse for disse gamle,
havearbejde, græs slåning, hække klipning,
snerydning,
små butikker har brug for meget billig hjælp til affaldehåndtering mv.
virksomheder har småjobs
o.s.v
M.v.h.
X52


[quote="NihauX52" post=2742183]Hej Hansen: Det er jo lige mine gamle ord. Lad alle dem på bissen arbejde, til den løn de er værd, ........................[/quote]
Hvilket arbejde tænkes de at skulle udføre?
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Som du da kan sige det [strike]Megapromilos[/strike]. 😃
Kontanthjælp i et år er faktisk 365 dage. Mon ikke det skulle være rigelig tid til at finde sig et job, når al øllebrødmentaliteten er fjernet!
Igen konkluderer du, med de nedre regioner, i stedet for hovedet! Den med lossepladsen, suppekøkkenet og børn der dør af sult, står for din egen regning. Tror du virkelig, at det går så galt, i et af verdens rigeste samfund. Hvordan kan du sige sådan, når du er hamrende ligeglad med mennesker, i de aller fattigste lande? Nåh ja jeg glemte lige, at du er solidarisk, ikke med de fattigste, men med dig selv.
Husk nu på at efter 1 år på fagforeningerne, så venter bissehjælpen og mine mange jobs til den løn, du er værd, og bissen supplerer dig op, til den minimumindkomst, vi er blevet enige om, må være nok til en minimal overlevelse.
Som lønnen sættes ned og finder sit naturlige leje, vil der komme flere og flere i almindeligt arbejde.
Husk det nu, og lad så lige være med dine falske drømme på mine vegne.
M.v.h.
X52


Så med andre ord, skriver X52, at en kontanthjælpsmodtager, kan få kontanthjælp i 1 år, hvorefter de ikke skal have noget. Så kan de leve af de madrester de finder på lossepladsen, og deres børn kan dø af sult. Måske vil X52 være så "venlig" at oprette et suppekøkken til dem.
Men kort og kontant, mener X52 de har ret til at overleve 1 år.
Koldt, hårdt og kynisk.
MVH
Megaprofilos

[sol] Personfnidder er ikke ok!
tilføjet af

Fjern problemet

Hvilket arbejde tænkes de at skulle udføre?

X52 har en drøm om, at man aktiverer kontanthjælpsmodtagere, i arbejde med statsstøtte som i DDR. Således må en masse private firmaer dreje nøglen om.
Der findes allerede firmaer, der tilbyder havehjælp til ældre mm. De firmaer, vil så naturligvis fyre nogle medarbejdere, og genansætte dem, med støtte fra X52´s DDR-stat.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Sådan debatterer men med Mega.

Hej Mega:
Du ser lige denne som svar på nedenstående!
http://www.sol.dk/debat/242-samfundsproblemer/2735349-gavner-samhandlen-danmark-i-fremtiden/2742284?limitstart=0&limit=450
M.v.h.
X52


[quote]Hvilket arbejde tænkes de at skulle udføre?[/quote]
X52 har en drøm om, at man aktiverer kontanthjælpsmodtagere, i arbejde med statsstøtte som i DDR. Således må en masse private firmaer dreje nøglen om.
Der findes allerede firmaer, der tilbyder havehjælp til ældre mm. De firmaer, vil så naturligvis fyre nogle medarbejdere, og genansætte dem, med støtte fra X52´s DDR-stat.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Hej X52
Du kommer ikke uden om, at du har skrevet, at du mener at kontanthjælpen kun skal gives i 1 år. Derefter vil du skide de mennesker et langt stykke. Kort, kontant, og meget kynisk.
Bare det at tænke på alle de uskyldige børn, som skal lede efter mad på lossepladsen er jo hjerteskærende.
Men på den anden side, har du jo direkte skrevet at DU GÅR IND FOR BØRNEARNEJDE.
Jeg er netop ikke ligeglad, med mennesker i de fattige lande. Jeg mener vi skal stoppe med at udbytte dem, til slavelønninger. Der er jo ingen forskel på den gang vesten havde slavekolonier, og så de slavevilkår, som vestens firmaer giver de fattige. Forskellen er bare et $-tegn.
De fattige lande skal i stedet, have hjælp fra os, med know-how, så de SELV kan udvikle Deres egne produktioner. Der er ingen fremtid i, at de udbyttes som slaver af vestens firmaer, hvoraf en del uden skrupler, ansætter børn. De skal SELV udvikle, i stedet for at udføre monotomt arbejde, der ikke udvikler noget for DEM på lang sigt.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Heldigt for dig at dine forældre ikke havde samme tankegang. 😉
tilføjet af

Prøv at forholde dig til emnet og ikke personen

Hej X52
Det eneste jeg kan konstatere, er at du ikke kan svare på det jeg skrev. Du har en klassisk tendens til, at forsøge at lede debatten væk fra det den omhandler. Særligt når du ikke kan svare.
Ang. det link. Du har aldrig skrevet, at du KUN gik ind for børnearbejde i de aller fattigste lande. Du har bare skrevet, at DU GÅR IND FOR BØRNEARBEJDE, med undtagelse af vores kultur. Du forsøger at sminke din kyniske holdning. Du er glat som en ål.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

LA er jo en udbrydergruppe af Rad. V.

så det kan vel ikke undre at partiet tiltrækker alternative begavelser.
tilføjet af

LA sammenligner arbejdsløse med kriminelle


Du ved slet ikke, hvor meget du har tabt i min agtelse, efterhånden som du blamerer dig.
M.v.h.
X52

Jeg håber at jeg har tabt rigtig meget af din "agtelse". Det gør mig tilsvarende, til et bedre menneske. 🙂
LA er og forbliver bankdirektørenes parti. Det er deres målgruppe, men de håber jo, at de kan tiltrække naive tumper.
Bare se på hvem der har været/eller er, medLEM af partiet. Nasser, Simon Emil Numsebølle, Joachim Kuglestøderen osv. Nej, det kan man ikke tage seriøst. 😃
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Du er og bliver et sindsygt arrogant fjols og efter 1 år
hvor folk løber tør for penge, håber jeg de opsøger dig,
banker dig i gulvet og stjæler dine penge.
Tro mig det ville ske!
Ps. Find dig noget at lave
tilføjet af

Den løn, du er værd ???

Nej, på den måde venter der den løn, som arbejdsgiveren kan/vil betale. Og hvis den alligevel kan spædes op med bistandshjælp, vil den nok i mange tilfælde blive sat ganske lav; hvis det for lønmodtageren alligevel munder ud i det samme beløb.
Det vil vist blive udnyttet i lige så stort omfang som det hidtil gældende trangspraktik for ledige. Det kan man/du vist ikke styre på fornuftig vis.

Som du da kan sige det [strike]Megapromilos[/strike]. 😃
Kontanthjælp i et år er faktisk 365 dage. Mon ikke det skulle være rigelig tid til at finde sig et job, når al øllebrødmentaliteten er fjernet!
Igen konkluderer du, med de nedre regioner, i stedet for hovedet! Den med lossepladsen, suppekøkkenet og børn der dør af sult, står for din egen regning. Tror du virkelig, at det går så galt, i et af verdens rigeste samfund. Hvordan kan du sige sådan, når du er hamrende ligeglad med mennesker, i de aller fattigste lande? Nåh ja jeg glemte lige, at du er solidarisk, ikke med de fattigste, men med dig selv.
Husk nu på at efter 1 år på fagforeningerne, så venter bissehjælpen og mine mange jobs til den løn, du er værd, og bissen supplerer dig op, til den minimumindkomst, vi er blevet enige om, må være nok til en minimal overlevelse.
Som lønnen sættes ned og finder sit naturlige leje, vil der komme flere og flere i almindeligt arbejde.
Husk det nu, og lad så lige være med dine falske drømme på mine vegne.
M.v.h.
X52


[quote="Megaprofilos" post=2742259]Så med andre ord, skriver X52, at en kontanthjælpsmodtager, kan få kontanthjælp i 1 år, hvorefter de ikke skal have noget. Så kan de leve af de madrester de finder på lossepladsen, og deres børn kan dø af sult. Måske vil X52 være så "venlig" at oprette et suppekøkken til dem.
Men kort og kontant, mener X52 de har ret til at overleve 1 år.
Koldt, hårdt og kynisk.
MVH
Megaprofilos[/quote]
tilføjet af

Den løn, du er værd ???

Netop derfor skal flexjobbere have den gældende overenstkomstmæssige timeløn indenfor det område de kommer til at arbejde i, er den 160 kr/t skal de have det, og ikke 90 kr.
Formålet er selvklart at jo mere de får i rigtig løn desto mere sparer det offentlige.
NihauX52 har ret på sin vis, men jeg vil se det fra en anden synsvinkel, nemlig at de luddovne typer som vi alle kender et par stykker af i princippet ikke kan gå ned i løn, men de har så på helt normal vis en fyring hængende over hovedet, og de bliver det sgu også på en arbejdsplads hvis de ikke får fingeren ud.........der hvor jeg sidst var i 30 år har jeg set mange blive fyret grundet nedsat præstation.
Og så må de vandre ud og ind af jobcentret, som iøvrigt spørger indgående om årsagen til fyringen når man henvender sig.
Nej, på den måde venter der den løn, som arbejdsgiveren kan/vil betale. Og hvis den alligevel kan spædes op med bistandshjælp, vil den nok i mange tilfælde blive sat ganske lav; hvis det for lønmodtageren alligevel munder ud i det samme beløb.
Det vil vist blive udnyttet i lige så stort omfang som det hidtil gældende trangspraktik for ledige. Det kan man/du vist ikke styre på fornuftig vis.

[quote="NihauX52" post=2742276]Som du da kan sige det [strike]Megapromilos.[/strike] 😃
Kontanthjælp i et år er faktisk 365 dage. Mon ikke det skulle være rigelig tid til at finde sig et job, når al øllebrødmentaliteten er fjernet!
Igen konkluderer du, med de nedre regioner, i stedet for hovedet! Den med lossepladsen, suppekøkkenet og børn der dør af sult, står for din egen regning. Tror du virkelig, at det går så galt, i et af verdens rigeste samfund. Hvordan kan du sige sådan, når du er hamrende ligeglad med mennesker, i de aller fattigste lande? Nåh ja jeg glemte lige, at du er solidarisk, ikke med de fattigste, men med dig selv.
Husk nu på at efter 1 år på fagforeningerne, så venter bissehjælpen og mine mange jobs til den løn, du er værd, og bissen supplerer dig op, til den minimumindkomst, vi er blevet enige om, må være nok til en minimal overlevelse.
Som lønnen sættes ned og finder sit naturlige leje, vil der komme flere og flere i almindeligt arbejde.
Husk det nu, og lad så lige være med dine falske drømme på mine vegne.
M.v.h.
X52


[quote="Megaprofilos" post=2742259]Så med andre ord, skriver X52, at en kontanthjælpsmodtager, kan få kontanthjælp i 1 år, hvorefter de ikke skal have noget. Så kan de leve af de madrester de finder på lossepladsen, og deres børn kan dø af sult. Måske vil X52 være så "venlig" at oprette et suppekøkken til dem.
Men kort og kontant, mener X52 de har ret til at overleve 1 år.
Koldt, hårdt og kynisk.
MVH
Megaprofilos[/quote][/quote]
tilføjet af

Det er jo rigtig nok

Altså der er en pointe i det han siger, men det er ikke super elegant leveret, og han mangler også at nuancere. Det kan godt være at der er folk der har en masse evner, men hvis alle de andre arbejdsløse har de samme evner, så er man stadig i konkurrence med dem og hvis der er mangel på jobs, så ER der jo nogen der skal tabe.
Men jo, jeg er sikker på at mange individer kan gøre meget mere for at forbedre deres situation. Og jo, der er en krævementalitet i Danmark hvor mange har glemt hvordan de tager vare på sig selv.
Men den er ikke super elegant leveret, og han har med disse udsagn skadet LAs omdømme, det sagt, så er jeg enig i LAs finanspolitik.
tilføjet af

hmm

Så det du foreslår er at man fjerner mindstelønnen og lader arbejdsgivere give løn efter udbud & efterspørgelse, og så har man fra stattens side defineret et minimums beløb som der kan leves på, og hvis man får udbetalt mindre end dette fra arbejdsgiveren, så får man suppleret fra statten så man opnår dette minimums beløb om måneden?
Tja, det kunne nok godt fungere, men tror det ville lave rod med skatten, der skulle nogle omstruktureringer til. Man skulle så have en flad skatteprocent, på 30-40% eller noget i den stil, man fjerner skattefradraget, man fjerner topskat osv. Man fjerner kravet til mindstelønnen.
MEN..
Der kommer til at være et problem, hvis arbejdstageren ved at han/hun er berettiget til en bestemt løn, når lønen fra arbejdsgiveren er under mindsteløns-definitionen, så er arbejdstager jo reelt ligeglad med hvor meget han/hun får i løn, da staten bare supplere resten, og så går der nok ikke længe før arbejdsgiverne begynder at give 1 kr/time i løn, da arbejdstager jo er ligeglad, de får bare deres penge fra staten istedet. Og så er vi jo nærmest tilbage til kontanthjælp med aktivering eller noget i den stil.
Så jeg mener det er en dårlig idé.
tilføjet af

Jo, der er da noget rigtigt i det.

Tag nu for eksempel Nicklas Bendtner, der forlanger så meget i løn, at ingen fodboldklub kan overkomme kravet. Han risikerer blot at stå uden mulighed for at spille i den kommende sæson. Måske han skulle komme ned fra piedestalen og slække lidt på sine egne forventninger.
Alle lønninger skal afspejle evner og indsats. Hvis arbejdstagere med en kort uddannelse får gennemsnitlig 150 kroner i timen, så er ingen ufaglærte så ringe, at de kun fortjener 50 kroner i timen, så skal de ligefrem være særdeles negativ indstillet til alt = uegnet og fyreseddel. Sådanne betalinger afspejler ikke retfærdighed men derimod virksomhedens likvide tilstand. Argumentationen er forkert. Men derfor kan det godt være den nødvendige løsning for en tid. Det vil jeg ikke udelukke. Det er dog ikke noget at stræbe efter, som NihauX52 tilsyneladende gør.

Netop derfor skal flexjobbere have den gældende overenstkomstmæssige timeløn indenfor det område de kommer til at arbejde i, er den 160 kr/t skal de have det, og ikke 90 kr.
Formålet er selvklart at jo mere de får i rigtig løn desto mere sparer det offentlige.
NihauX52 har ret på sin vis, men jeg vil se det fra en anden synsvinkel, nemlig at de luddovne typer som vi alle kender et par stykker af i princippet ikke kan gå ned i løn, men de har så på helt normal vis en fyring hængende over hovedet, og de bliver det sgu også på en arbejdsplads hvis de ikke får fingeren ud.........der hvor jeg sidst var i 30 år har jeg set mange blive fyret grundet nedsat præstation.
Og så må de vandre ud og ind af jobcentret, som iøvrigt spørger indgående om årsagen til fyringen når man henvender sig.
[quote="Krokosvan" post=2742305]Nej, på den måde venter der den løn, som arbejdsgiveren kan/vil betale. Og hvis den alligevel kan spædes op med bistandshjælp, vil den nok i mange tilfælde blive sat ganske lav; hvis det for lønmodtageren alligevel munder ud i det samme beløb.
Det vil vist blive udnyttet i lige så stort omfang som det hidtil gældende trangspraktik for ledige. Det kan man/du vist ikke styre på fornuftig vis.

[quote="NihauX52" post=2742276]Som du da kan sige det [strike]Megapromilos.[/strike] 😃
Kontanthjælp i et år er faktisk 365 dage. Mon ikke det skulle være rigelig tid til at finde sig et job, når al øllebrødmentaliteten er fjernet!
Igen konkluderer du, med de nedre regioner, i stedet for hovedet! Den med lossepladsen, suppekøkkenet og børn der dør af sult, står for din egen regning. Tror du virkelig, at det går så galt, i et af verdens rigeste samfund. Hvordan kan du sige sådan, når du er hamrende ligeglad med mennesker, i de aller fattigste lande? Nåh ja jeg glemte lige, at du er solidarisk, ikke med de fattigste, men med dig selv.
Husk nu på at efter 1 år på fagforeningerne, så venter bissehjælpen og mine mange jobs til den løn, du er værd, og bissen supplerer dig op, til den minimumindkomst, vi er blevet enige om, må være nok til en minimal overlevelse.
Som lønnen sættes ned og finder sit naturlige leje, vil der komme flere og flere i almindeligt arbejde.
Husk det nu, og lad så lige være med dine falske drømme på mine vegne.
M.v.h.
X52


[quote="Megaprofilos" post=2742259]Så med andre ord, skriver X52, at en kontanthjælpsmodtager, kan få kontanthjælp i 1 år, hvorefter de ikke skal have noget. Så kan de leve af de madrester de finder på lossepladsen, og deres børn kan dø af sult. Måske vil X52 være så "venlig" at oprette et suppekøkken til dem.
Men kort og kontant, mener X52 de har ret til at overleve 1 år.
Koldt, hårdt og kynisk.
MVH
Megaprofilos[/quote][/quote][/quote]
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Bistandshjælp er sidste stop på den sociale nedtur. Det er ikke et sted man skal være i længere tid, hvilket alt for mange efter min opfattelse faktisk ser som en livsstilling. Dovne Robert har direkte udtalt sig, på denne gruppes vegne. Fattig Carina viste os, hvilken givtig forretning det er for hende, hvis man forstår at "malke" systemet. Det er dette, jeg give en opskrift på at ændre.
Mit udgangspunkt er bestemt, at alle mennesker i nød skal hjælpes. Men denne hjælp skal ikke udvikle sig til en livsstilling. Hvis der er noget, der peger den vej, er der andre årsager end arbejdsløshed, der er problemet. Det kan være sygdom ol. Det skal der tages vare om, men ikke via en arbejdsløshedsunderstøttelse, som vi kalder bissehjælpen. De arbejdsløse skal ud og arbejde, og kan de ikke selv finde ud af det, må de hjælpes. Det er her, jeg kommer ind med mine teorier om, at de skal arbejde til den løn, de er værd. Er det ikke nok til at opretholde en simpelt liv, må bissen komme ind og supplere op til det vedtagne niveau.
D.v.s. at du først har din fagforenings/skatte betalte dagpenge periode på 2 år, derefter 1 år på bissen og så ud og tvangsarbejde for kommunen. Tvangen består i, at du selv skal bidrage, med din egen forsørgelse. Hvor længe du vil befinde dig på samfundets absolutte bund, er op til dig selv. Husk på at du er sund, rask og arbejdsdygtig. Alle andre skal i de behandlinger, der er nødvendige for, at de kan blive raske, eller få en førtidspension.
Dette er et opgør med sødsuppementaliteten.
M.v.h.
X52



Skriver du... Jamen, mener du de overhovedet bør overleve? Hvad er din tidsgrænse? Og bør de flittige økonomiske svindlere ... have bedre vilkår, blot fordi de " arbejder" længere..?
Det er ski lidt svævende det du forlanger, men så længe folk ikke søger hjælp, så kan de gøre som de vil ?? Gælder det så også kriminelle efter din mening?
tilføjet af

Jo, der er da noget rigtigt i det.

Hej "Krokosvan":
Jeg synes du udtrykker dig noget forkert. Citat fra dig: Det vil jeg ikke udelukke. Det er dog ikke noget at stræbe efter, som NihauX52 tilsyneladende gør. Citat slut.
Jeg stræber efter at alle kommer i arbejde ved at udvise en egen vilje. Du er selv inde på eksemplet Nicklas Bendtner. Det samme gælde hele vejen ned igennem samfundet. Du har set det så tit i forretningslivet. Mangler man omsætning, kommer der udsalgstilbud. På samme måde med en arbejdsløs´s løn. Men nope, så kommer fagforeningerne og larmer op. Den går bare ikke mere!
http://www.sol.dk/debat/233-fri-debat-politik-a-samfund/2742018-la-sammenligner-arbejdslose-med-kriminelle/2742387?limitstart=0&limit=450
M.v.h.
X52

Tag nu for eksempel Nicklas Bendtner, der forlanger så meget i løn, at ingen fodboldklub kan overkomme kravet. Han risikerer blot at stå uden mulighed for at spille i den kommende sæson. Måske han skulle komme ned fra piedestalen og slække lidt på sine egne forventninger.
Alle lønninger skal afspejle evner og indsats. Hvis arbejdstagere med en kort uddannelse får gennemsnitlig 150 kroner i timen, så er ingen ufaglærte så ringe, at de kun fortjener 50 kroner i timen, så skal de ligefrem være særdeles negativ indstillet til alt = uegnet og fyreseddel. Sådanne betalinger afspejler ikke retfærdighed men derimod virksomhedens likvide tilstand. Argumentationen er forkert. Men derfor kan det godt være den nødvendige løsning for en tid. Det vil jeg ikke udelukke. Det er dog ikke noget at stræbe efter, som NihauX52 tilsyneladende gør.

[quote="fruppe" post=2742317]Netop derfor skal flexjobbere have den gældende overenstkomstmæssige timeløn indenfor det område de kommer til at arbejde i, er den 160 kr/t skal de have det, og ikke 90 kr.
Formålet er selvklart at jo mere de får i rigtig løn desto mere sparer det offentlige.
NihauX52 har ret på sin vis, men jeg vil se det fra en anden synsvinkel, nemlig at de luddovne typer som vi alle kender et par stykker af i princippet ikke kan gå ned i løn, men de har så på helt normal vis en fyring hængende over hovedet, og de bliver det sgu også på en arbejdsplads hvis de ikke får fingeren ud.........der hvor jeg sidst var i 30 år har jeg set mange blive fyret grundet nedsat præstation.
Og så må de vandre ud og ind af jobcentret, som iøvrigt spørger indgående om årsagen til fyringen når man henvender sig.
[quote="Krokosvan" post=2742305]Nej, på den måde venter der den løn, som arbejdsgiveren kan/vil betale. Og hvis den alligevel kan spædes op med bistandshjælp, vil den nok i mange tilfælde blive sat ganske lav; hvis det for lønmodtageren alligevel munder ud i det samme beløb.
Det vil vist blive udnyttet i lige så stort omfang som det hidtil gældende trangspraktik for ledige. Det kan man/du vist ikke styre på fornuftig vis.

[quote="NihauX52" post=2742276]Som du da kan sige det [strike]Megapromilos.[/strike] 😃
Kontanthjælp i et år er faktisk 365 dage. Mon ikke det skulle være rigelig tid til at finde sig et job, når al øllebrødmentaliteten er fjernet!
Igen konkluderer du, med de nedre regioner, i stedet for hovedet! Den med lossepladsen, suppekøkkenet og børn der dør af sult, står for din egen regning. Tror du virkelig, at det går så galt, i et af verdens rigeste samfund. Hvordan kan du sige sådan, når du er hamrende ligeglad med mennesker, i de aller fattigste lande? Nåh ja jeg glemte lige, at du er solidarisk, ikke med de fattigste, men med dig selv.
Husk nu på at efter 1 år på fagforeningerne, så venter bissehjælpen og mine mange jobs til den løn, du er værd, og bissen supplerer dig op, til den minimumindkomst, vi er blevet enige om, må være nok til en minimal overlevelse.
Som lønnen sættes ned og finder sit naturlige leje, vil der komme flere og flere i almindeligt arbejde.
Husk det nu, og lad så lige være med dine falske drømme på mine vegne.
M.v.h.
X52


[quote="Megaprofilos" post=2742259]Så med andre ord, skriver X52, at en kontanthjælpsmodtager, kan få kontanthjælp i 1 år, hvorefter de ikke skal have noget. Så kan de leve af de madrester de finder på lossepladsen, og deres børn kan dø af sult. Måske vil X52 være så "venlig" at oprette et suppekøkken til dem.
Men kort og kontant, mener X52 de har ret til at overleve 1 år.
Koldt, hårdt og kynisk.
MVH
Megaprofilos[/quote][/quote][/quote][/quote]
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Igen får du denne:
http://www.sol.dk/debat/233-fri-debat-politik-a-samfund/2742018-la-sammenligner-arbejdslose-med-kriminelle/2742387?limitstart=0&limit=450
Vdr. børne arbejde kan du læse denne:
http://www.sol.dk/debat/242-samfundsproblemer/2735349-gavner-samhandlen-danmark-i-fremtiden/2742379
Som du kan se, nytter dine barnlige provokationer ikke.
M.v.h.
X52



Hej X52
Du kommer ikke uden om, at du har skrevet, at du mener at kontanthjælpen kun skal gives i 1 år. Derefter vil du skide de mennesker et langt stykke. Kort, kontant, og meget kynisk.
Bare det at tænke på alle de uskyldige børn, som skal lede efter mad på lossepladsen er jo hjerteskærende.
Men på den anden side, har du jo direkte skrevet at DU GÅR IND FOR BØRNEARNEJDE.
Jeg er netop ikke ligeglad, med mennesker i de fattige lande. Jeg mener vi skal stoppe med at udbytte dem, til slavelønninger. Der er jo ingen forskel på den gang vesten havde slavekolonier, og så de slavevilkår, som vestens firmaer giver de fattige. Forskellen er bare et $-tegn.
De fattige lande skal i stedet, have hjælp fra os, med know-how, så de SELV kan udvikle Deres egne produktioner. Der er ingen fremtid i, at de udbyttes som slaver af vestens firmaer, hvoraf en del uden skrupler, ansætter børn. De skal SELV udvikle, i stedet for at udføre monotomt arbejde, der ikke udvikler noget for DEM på lang sigt.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Som det fremgår længere nede i tråden, og også af det seneste indlæg fra X52, så mener han, at folk kun skal kunne modtage kontanthjælp i 1 år. Derefter er det sur røv, hvis staklerne ikke finder et arbejde, i denne tid, hvor der er stor mangel på arbejdspladser.
Så må de sulte. X52 har omtalt, at man kan oprette suppekøkner, til dem der intet får. Resten må de, og deres børn, finde på lossepladsen. Børnene skal også bidrage, for X52 går ind for børnearbejde.
Nu forsøger han at sminke hans sindsyge holdninger, men hans sande natur er afsløret.
Kort, kontant, og kynisk/X52.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Igen en lodret omskrivning af sandheden Mega. Læs nu :
http://www.sol.dk/debat/233-fri-debat-politik-a-samfund/2742018-la-sammenligner-arbejdslose-med-kriminelle/2742387?limitstart=0&limit=450
M.v.h.
X52 [l]


Som det fremgår længere nede i tråden, og også af det seneste indlæg fra X52, så mener han, at folk kun skal kunne modtage kontanthjælp i 1 år. Derefter er det sur røv, hvis staklerne ikke finder et arbejde, i denne tid, hvor der er stor mangel på arbejdspladser.
Så må de sulte. X52 har omtalt, at man kan oprette suppekøkner, til dem der intet får. Resten må de, og deres børn, finde på lossepladsen. Børnene skal også bidrage, for X52 går ind for børnearbejde.
Nu forsøger han at sminke hans sindsyge holdninger, men hans sande natur er afsløret.
Kort, kontant, og kynisk/X52.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Ja, links er det eneste du kan finde ud af, når du ikke ved hvad du skal svare.
Du har direkte skrevet, at du går ind for børnearbejde, bare ikke lige i vores kultur. Det er noget nyt, du er begyndt på, for at sminke dine holdninger, når du skriver "i de aller fattigste egne".
Dine vilde LA fantasier, om at ledige, kun skal have kontanthjælp i 1 år, hvorefter de og børnene, skal lede efter mad på lossepladsen, bliver aldrig til noget. Størsteparten af befolkningen har et hjerte.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Kære Mega.
Det er virkeligt ikke mit problem, at du ikke kan læse og forstå et indlæg.
Jeg giver dig linkene, så du selv kan se, hvad det handler om.
Jeg gider ikke dit evindelige barnlige vrøvl. Kan du forstå det! [l]
Du må virkelig kede dig. Det må også være ret træls, at tabe så godt og grundigt i en debat, du selv har startet, men det gør du, fordi det er noget elendigt sludder, du kommer med. Dine teorier har ingen gang på denne jord. Kast nu håndklædet i ringen og erkend, at du har tabt! Du finder ingen seriøse sympatisører, for dine tanker, der er samfundsnedbrydende og landsskadelige.
M.v.h.
X52 [f]


Ja, links er det eneste du kan finde ud af, når du ikke ved hvad du skal svare.
Du har direkte skrevet, at du går ind for børnearbejde, bare ikke lige i vores kultur. Det er noget nyt, du er begyndt på, for at sminke dine holdninger, når du skriver "i de aller fattigste egne".
Dine vilde LA fantasier, om at ledige, kun skal have kontanthjælp i 1 år, hvorefter de og børnene, skal lede efter mad på lossepladsen, bliver aldrig til noget. Størsteparten af befolkningen har et hjerte.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Når du ikke kan svare, så linker du altid.
Du kalder det altid, for en omskrivning mm, når man direkte udleder hvad du mener. Du har bare opdaget, at ingen støtter dine syge tanker, så derfor er du begyndt at tilføje, at "ingen skal lide nød". Sandheden er, at du med stor glæde så, at kontanthjælpsmodtagere, blev sparket væk, så de intet får.
Du har lige skrevet, at du kun mener, at man skal kunne få kontanthjælp i 1 år. Da kontanthjælpen er den laveste fattigdomsydelse, som man anslår folk kan leve af, så giver jeg ikke meget, for din version af, at "ingen skal lide nød", for du mener tydeligvis, at de skal have mindre end kontanthjælpen. Du tør bare ikke indrømme det.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Bistandshjælp er sidste stop på den sociale nedtur. Det er ikke et sted man skal være i længere tid, hvilket alt for mange efter min opfattelse faktisk ser som en livsstilling. Dovne Robert har direkte udtalt sig, på denne gruppes vegne. Fattig Carina viste os, hvilken givtig forretning det er for hende, hvis man forstår at "malke" systemet. Det er dette, jeg give en opskrift på at ændre.
Mit udgangspunkt er bestemt, at alle mennesker i nød skal hjælpes. Men denne hjælp skal ikke udvikle sig til en livsstilling. Hvis der er noget, der peger den vej, er der andre årsager end arbejdsløshed, der er problemet. Det kan være sygdom ol. Det skal der tages vare om, men ikke via en arbejdsløshedsunderstøttelse, som vi kalder bissehjælpen. De arbejdsløse skal ud og arbejde, og kan de ikke selv finde ud af det, må de hjælpes. Det er her, jeg kommer ind med mine teorier om, at de skal arbejde til den løn, de er værd. Er det ikke nok til at opretholde en simpelt liv, må bissen komme ind og supplere op til det vedtagne niveau.
D.v.s. at du først har din fagforenings/skatte betalte dagpenge periode på 2 år, derefter 1 år på bissen og så ud og tvangsarbejde for kommunen. Tvangen består i, at du selv skal bidrage, med din egen forsørgelse. Hvor længe du vil befinde dig på samfundets absolutte bund, er op til dig selv. Husk på at du er sund, rask og arbejdsdygtig. Alle andre skal i de behandlinger, der er nødvendige for, at de kan blive raske, eller få en førtidspension.
Dette er et opgør med sødsuppementaliteten.
M.v.h.
X52


Når du ikke kan svare, så linker du altid.
Du kalder det altid, for en omskrivning mm, når man direkte udleder hvad du mener. Du har bare opdaget, at ingen støtter dine syge tanker, så derfor er du begyndt at tilføje, at "ingen skal lide nød". Sandheden er, at du med stor glæde så, at kontanthjælpsmodtagere, blev sparket væk, så de intet får.
Du har lige skrevet, at du kun mener, at man skal kunne få kontanthjælp i 1 år. Da kontanthjælpen er den laveste fattigdomsydelse, som man anslår folk kan leve af, så giver jeg ikke meget, for din version af, at "ingen skal lide nød", for du mener tydeligvis, at de skal have mindre end kontanthjælpen. Du tør bare ikke indrømme det.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Klassisk X52 stil. Når man ikke kan svare, så forsøger man at afspore debatten.
Debatten handler ikke om min tråd, men om dine syge holdninger til kontanthjælpsmodtagere.
Du mener at de kan få kontanthjælp i 1 år, og derefter kan de finde mad på lossepladsen. Du vil sikkert nyde det, hvis de kommer og tigger ved din dør. Særligt børnene som du mener skal arbejde.
Det er plat at se, hvordan du forsøger at sminke dine holdninger. Men sandheden er kommet ud.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Hej Mega!
http://www.sol.dk/debat/242-samfundsproblemer/2735349-gavner-samhandlen-danmark-i-fremtiden/2742379
M.v.h.
X52 [l]


Klassisk X52 stil. Når man ikke kan svare, så forsøger man at afspore debatten.
Debatten handler ikke om min tråd, men om dine syge holdninger til kontanthjælpsmodtagere.
Du mener at de kan få kontanthjælp i 1 år, og derefter kan de finde mad på lossepladsen. Du vil sikkert nyde det, hvis de kommer og tigger ved din dør. Særligt børnene som du mener skal arbejde.
Det er plat at se, hvordan du forsøger at sminke dine holdninger. Men sandheden er kommet ud.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

NihauX52 har ikke styr på årstal

Se f.eks. her hvor han er flygtet fra sin bommert.
http://www.sol.dk/debat/234-indenrigspolitik/2741354-lokke-i-2010-krisen-er-forbi-kun-dagpenge-i-2-ar/2741846
Typisk "debatstil".

Hej Mega:
Du ser lige denne som svar på nedenstående!
http://www.sol.dk/debat/242-samfundsproblemer/2735349-gavner-samhandlen-danmark-i-fremtiden/2742284?limitstart=0&limit=450
M.v.h.
X52


[quote="Megaprofilos" post=2742280][quote]Hvilket arbejde tænkes de at skulle udføre?[/quote]
X52 har en drøm om, at man aktiverer kontanthjælpsmodtagere, i arbejde med statsstøtte som i DDR. Således må en masse private firmaer dreje nøglen om.
Der findes allerede firmaer, der tilbyder havehjælp til ældre mm. De firmaer, vil så naturligvis fyre nogle medarbejdere, og genansætte dem, med støtte fra X52´s DDR-stat.
MVH
Megaprofilos[/quote]
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Det er noget sludder, at kontanthjælp(fat det nu, det hedder kontanthjælp), er det sidste stop på en såkaldt nedtur. Der er mange, som ikke er medlem af en A-kasse, og som derfor havner direkte på kontanthjælp.
Nu er jeg, og jeg gætter på andre også er det, træt af at du omtaler det, som om at kontanthjælpsmodtagerne BARE kan finde et arbejde. Der ER ikke arbejde til alle. Vi er midt i en økonomisk "depression". Langt de fleste er totalt uskyldige i, ikke at kunne få et arbejde.
Du bliver ved med, at bringe Robert og Carina frem. Men det er to personer, som medierne har opstøvet. Langt størsteparten er ikke som dem.
Hvad hvis du ikke er/var medlem af en A-kasse, og blev fyret i morgen. Bliver du så automatisk til en doven Robert, bare fordi du er havnet på kontanthjælp.
Den der DDR-tanke du har, med at ALLE kontanthjælpsmodtagere, skal sendes i tvangsarbejde til en meget lav løn(20kr/timen), og så skal staten betale resten, den holder jo ikke.
For det første er der slet ikke alt det tvangsarbejde du mener der er.
For det andet, så ville det betyde, at private firmaer, som lige nu tilbyder denne hjælp, vil gå neden om og hjem, fordi din DDR-stat pludselig tilbyder det samme til en lavere løn. Nogle af firmaerne vil måske fyre deres ansatte, således at de kan ansætte dine DDR-statsstøttede medarbejdere til 20kr/timen. Det holder bare ikke.
Men vigtigst af alt, så ER der ikke arbejde til alle, fordi vi har en kæmpe økonomisk "depression" lige nu.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Du forsøger ihærdigt at afspore debatten, men det lykkes ikke for dig.
Hvis du er så glad for links, så skal du få et, her fra tråden. Særligt udvalgt, fordi personen skriver noget fornuftigt til dig:
http://www.sol.dk/debat/233-fri-debat-politik-a-samfund/2742018-la-sammenligner-arbejdslose-med-kriminelle/2742303
Sådan!
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Hej Megaprofilos! [l]
Tak for dit utrolige spændende svar!
M.v.h.
X52 [f]



Det er noget sludder, at kontanthjælp(fat det nu, det hedder kontanthjælp), er det sidste stop på en såkaldt nedtur. Der er mange, som ikke er medlem af en A-kasse, og som derfor havner direkte på kontanthjælp.
Nu er jeg, og jeg gætter på andre også er det, træt af at du omtaler det, som om at kontanthjælpsmodtagerne BARE kan finde et arbejde. Der ER ikke arbejde til alle. Vi er midt i en økonomisk "depression". Langt de fleste er totalt uskyldige i, ikke at kunne få et arbejde.
Du bliver ved med, at bringe Robert og Carina frem. Men det er to personer, som medierne har opstøvet. Langt størsteparten er ikke som dem.
Hvad hvis du ikke er/var medlem af en A-kasse, og blev fyret i morgen. Bliver du så automatisk til en doven Robert, bare fordi du er havnet på kontanthjælp.
Den der DDR-tanke du har, med at ALLE kontanthjælpsmodtagere, skal sendes i tvangsarbejde til en meget lav løn(20kr/timen), og så skal staten betale resten, den holder jo ikke.
For det første er der slet ikke alt det tvangsarbejde du mener der er.
For det andet, så ville det betyde, at private firmaer, som lige nu tilbyder denne hjælp, vil gå neden om og hjem, fordi din DDR-stat pludselig tilbyder det samme til en lavere løn. Nogle af firmaerne vil måske fyre deres ansatte, således at de kan ansætte dine DDR-statsstøttede medarbejdere til 20kr/timen. Det holder bare ikke.
Men vigtigst af alt, så ER der ikke arbejde til alle, fordi vi har en kæmpe økonomisk "depression" lige nu.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Hej Megaprofilos. [l]
Tak for den fine hilsen fra din ven.
M.v.h.
X52 [f]


Du forsøger ihærdigt at afspore debatten, men det lykkes ikke for dig.
Hvis du er så glad for links, så skal du få et, her fra tråden. Særligt udvalgt, fordi personen skriver noget fornuftigt til dig:
http://www.sol.dk/debat/233-fri-debat-politik-a-samfund/2742018-la-sammenligner-arbejdslose-med-kriminelle/2742303
Sådan!
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Hej Megaprofilos! [l]
Tak for dit utrolige spændende svar!
M.v.h.
X52 [f]

Det var så lidt 🙂
Jeg citerer dig lige fra et andet indlæg i denne tråd:
Citat NihauX52:Jamen, mener du de overhovedet bør overleve? Ja
Hvad er din tidsgrænse? 1 år Citat slut.
Altså mener du at bør overleve i 1 år på kontanthjælp, hvorefter de intet får.
Kort og kontant
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Hej Megaprofilos. [l]
Tak for den fine hilsen fra din ven.
M.v.h.
X52 [f]

Det er nu ikke en af mine venner, men bare en, der har gennemskuet hvor kynisk du er.
Citat NihauX52: [quote="NihauX52" post=2742223]Jamen, mener du de overhovedet bør overleve? Ja
Hvad er din tidsgrænse? 1 år Citat slut
Altså må kontanthjælpsmodtagere kun overleve 1 år. Kort og kontant.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Fjern problemet

Nogle af de jobs Du foreslår er faktisk på listen over jobs som søges oprettet i forbindelse med at mange flere skal på flexjobs, selvfølgelig efter evaluering af folks evner og formåen........der ikke indbefatter dovenskab 😉 😖
Min sjakbejs da jeg var aktiveret i pensionisthaverne og også snerydning var fastansat flexjobber, det var noget med et smadret knæ.

Hej "wizcarlo": Jeg kan se, at du er ny i denne tanke. Jeg har før beskrevet hvilke muligheder, der ligge lige for næsen af os. Du får lidt af dem igen.
Varme hænder
hjælp til hjemmeboende gamle mennesker
Rep. at huse for disse gamle,
havearbejde, græs slåning, hække klipning,
snerydning,
små butikker har brug for meget billig hjælp til affaldehåndtering mv.
virksomheder har småjobs
o.s.v
M.v.h.
X52


[quote="wizcarlo" post=2742254][quote="NihauX52" post=2742183]Hej Hansen: Det er jo lige mine gamle ord. Lad alle dem på bissen arbejde, til den løn de er værd, ........................[/quote]
Hvilket arbejde tænkes de at skulle udføre?[/quote]
tilføjet af

NihauX52 har ikke styr på årstal

Se f.eks. her hvor han er flygtet fra sin bommert.
http://www.sol.dk/debat/234-indenrigspolitik/2741354-lokke-i-2010-krisen-er-forbi-kun-dagpenge-i-2-ar/2741846
Typisk "debatstil".

Ja, det var godt nok en slem bommert. 😃 X52 har tydeligvis ikke styr på datoerne.
Men når han har gjort i bukserne, så stikker han af. Det er klassisk X52 debatstil.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Du spammer

😃 😃 😃
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Hej Megaprofilos. [l]
Tusinde tak for dit svar, hvor du dog bevidst, har udeladt tiden, før vi kommer til det sidste år. Men det gør du bare.
M.v.h.
X52 [f]


[quote="NihauX52" post=2742460]Hej Megaprofilos! [l]
Tak for dit utrolige spændende svar!
M.v.h.
X52 [f]
[/quote]
Det var så lidt 🙂
Jeg citerer dig lige fra et andet indlæg i denne tråd:
Citat NihauX52:Jamen, mener du de overhovedet bør overleve? Ja
Hvad er din tidsgrænse? 1 år Citat slut.
Altså mener du at bør overleve i 1 år på kontanthjælp, hvorefter de intet får.
Kort og kontant
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Så forklar dig dog,,, [???]
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Så forklar dig dog,,, [???]

Hej sjoveren
Ja, der mangler en forklaring på, hvad han mener. [???]
Ret typisk for X52
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

NihauX52 har ikke styr på årstal

Hej Megaprofilos. [l]
Tusinde tak for dine vise ord, der helt rigtigt placerer dig som en "kloge Åge".
M.v.h.
X52 [f]


[quote="anonyym" post=2742447]Se f.eks. her hvor han er flygtet fra sin bommert.
http://www.sol.dk/debat/234-indenrigspolitik/2741354-lokke-i-2010-krisen-er-forbi-kun-dagpenge-i-2-ar/2741846
Typisk "debatstil".
[/quote]
Ja, det var godt nok en slem bommert. 😃 X52 har tydeligvis ikke styr på datoerne.
Men når han har gjort i bukserne, så stikker han af. Det er klassisk X52 debatstil.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Jovist, men en bortforklaring er vel også en slags forklaring [(:] Hvis man selv tror det er nok 😉
Mvh...sjoveren, ikke helt grøn, men mest lyseblå 😃
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Jovist, men en bortforklaring er vel også en slags forklaring [(:] Hvis man selv tror det er nok 😉
Mvh...sjoveren, ikke helt grøn, men mest lyseblå 😃

Helt enig 😉
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

NihauX52 har ikke styr på årstal

Hej Megaprofilos. [l]
Tusinde tak for dine vise ord, der helt rigtigt placerer dig som en "kloge Åge".
M.v.h.
X52 [f]

Er det din nye debatstil. Denne pasiv-agressiv stil. Du forsøger at lege martyr, så andre får ondt af dig. Det skal du nok ikke forvente, med din kyniske tilgang til dine medmennesker.
Man kan jo tydeligt fornemme dine agressioner. Men det er flot, at du lige nu, kan styre dem.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

hmm


...MEN..
Der kommer til at være et problem, hvis arbejdstageren ved at han/hun er berettiget til en bestemt løn, når lønen fra arbejdsgiveren er under mindsteløns-definitionen, så er arbejdstager jo reelt ligeglad med hvor meget han/hun får i løn, da staten bare supplere resten, og så går der nok ikke længe før arbejdsgiverne begynder at give 1 kr/time i løn, da arbejdstager jo er ligeglad, de får bare deres penge fra staten istedet. Og så er vi jo nærmest tilbage til kontanthjælp med aktivering eller noget i den stil.
Så jeg mener det er en dårlig idé.

Det er en fejlslagen tanke, som X52 bliver ved med at gentage.
Som du ganske rigtig bemærker, så vil arbejdsgiverne ret hurtigt, finde ud af at de kan nøjes med at betale 1kr/timen, og så supplerer staten op med resten, i X52´s DDR scenario.
Ligeledes vil det blot betyde, at de private firmaer, der lige nu, har de områder som arbejde, vil fyre samtlige medarbejdere, hvorefter de hyrer dem til 1kr/timen gennem X52-staten/DDR.
Så med andre ord, kyler man de privatansatte ud i bevidst kontanthjælp, for så at genansætte dem til 1kr/timen, på skatteydernes regning. Det bliver dyrt, og det skaffer ikke flere arbejdspladser.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Morer du dig med at lave dine egne kriterier? Mega kan du sagtens få med på vognen. Han er tøsefornærmet, fordi jeg ikke gider alle han selv konstruerede tåbeligheder!
M.v.h
X52

Jovist, men en bortforklaring er vel også en slags forklaring [(:] Hvis man selv tror det er nok 😉
Mvh...sjoveren, ikke helt grøn, men mest lyseblå 😃
tilføjet af

Det kunne misforstås

Jeg kan godt se, at det burde være forklaret bedre, men det jeg mener, er:
At vilkårene (den pågående krise) kan bevirke, at man må slække på lønkravene, høj som lav. Men som jeg fornemmer på en del af dine indlæg, så er det som om, at du ligefrem ønsker, at nogle mennesker skal være på spanden under alle omstændigheder.

Hej "Krokosvan":
Jeg synes du udtrykker dig noget forkert. Citat fra dig: Det vil jeg ikke udelukke. Det er dog ikke noget at stræbe efter, som NihauX52 tilsyneladende gør. Citat slut.
Jeg stræber efter at alle kommer i arbejde ved at udvise en egen vilje. Du er selv inde på eksemplet Nicklas Bendtner. Det samme gælde hele vejen ned igennem samfundet. Du har set det så tit i forretningslivet. Mangler man omsætning, kommer der udsalgstilbud. På samme måde med en arbejdsløs´s løn. Men nope, så kommer fagforeningerne og larmer op. Den går bare ikke mere!
http://www.sol.dk/debat/233-fri-debat-politik-a-samfund/2742018-la-sammenligner-arbejdslose-med-kriminelle/2742387?limitstart=0&limit=450
M.v.h.
X52

[quote="Krokosvan" post=2742382]Tag nu for eksempel Nicklas Bendtner, der forlanger så meget i løn, at ingen fodboldklub kan overkomme kravet. Han risikerer blot at stå uden mulighed for at spille i den kommende sæson. Måske han skulle komme ned fra piedestalen og slække lidt på sine egne forventninger.
Alle lønninger skal afspejle evner og indsats. Hvis arbejdstagere med en kort uddannelse får gennemsnitlig 150 kroner i timen, så er ingen ufaglærte så ringe, at de kun fortjener 50 kroner i timen, så skal de ligefrem være særdeles negativ indstillet til alt = uegnet og fyreseddel. Sådanne betalinger afspejler ikke retfærdighed men derimod virksomhedens likvide tilstand. Argumentationen er forkert. Men derfor kan det godt være den nødvendige løsning for en tid. Det vil jeg ikke udelukke. Det er dog ikke noget at stræbe efter, som NihauX52 tilsyneladende gør.
[/quote]
tilføjet af

Det kunne misforstås

Hej "Krokosvan". Jeg kan ikke ændre, hvorledes du opfatter, mine teorier. Jeg udpensler gerne for dig og i særdeleshed for Mega, idet han helst vil misfortolke mig: Jeg ser helst, at alle sunde og raske mennesker, i den arbejdsdygtige alder, er i arbejde. Dernæst er det fint for mig, at der er en periode på 2 år med fagforenings/skatte betalte ydelser. Dernæst er bissen næstsidste trin, og det bør kun være på 1 år. Derefter kommer min ide med at alle bissemodtagerne skal ud og tjene, hvad de nu engang selv kan. Er det 10 kr. i timen, så er det det, eller er det 100 kr i timen, så er det langt bedre. Kan man ikke leve af denne lave løn, må bissen supplere op til det samfundet har vedtaget, som minimums hyren for disse mennesker. Om de så er her i 1 eller 10 år, blander jeg mig ikke i. Det er mit budskab, som jeg har sendt til min folketingsmand! Min idé er, at bissehjælpen ikke må blive noget, man spekulerer i, som vi ser så rigeligt i dag!
Naturligvis vil ræve røde socialister slet ikke acceptere sådanne tanker, idet det nærmest er gift for dem! Deres motto er: Ingen kvaler, naboen betaler! Det er det jeg gør op med!
M.v.h.
X52


Jeg kan godt se, at det burde være forklaret bedre, men det jeg mener, er:
At vilkårene (den pågående krise) kan bevirke, at man må slække på lønkravene, høj som lav. Men som jeg fornemmer på en del af dine indlæg, så er det som om, at du ligefrem ønsker, at nogle mennesker skal være på spanden under alle omstændigheder.

[quote="NihauX52" post=2742390]Hej "Krokosvan":
Jeg synes du udtrykker dig noget forkert. Citat fra dig: Det vil jeg ikke udelukke. Det er dog ikke noget at stræbe efter, som NihauX52 tilsyneladende gør. Citat slut.
Jeg stræber efter at alle kommer i arbejde ved at udvise en egen vilje. Du er selv inde på eksemplet Nicklas Bendtner. Det samme gælde hele vejen ned igennem samfundet. Du har set det så tit i forretningslivet. Mangler man omsætning, kommer der udsalgstilbud. På samme måde med en arbejdsløs´s løn. Men nope, så kommer fagforeningerne og larmer op. Den går bare ikke mere!
http://www.sol.dk/debat/233-fri-debat-politik-a-samfund/2742018-la-sammenligner-arbejdslose-med-kriminelle/2742387?limitstart=0&limit=450
M.v.h.
X52

[quote="Krokosvan" post=2742382]Tag nu for eksempel Nicklas Bendtner, der forlanger så meget i løn, at ingen fodboldklub kan overkomme kravet. Han risikerer blot at stå uden mulighed for at spille i den kommende sæson. Måske han skulle komme ned fra piedestalen og slække lidt på sine egne forventninger.
Alle lønninger skal afspejle evner og indsats. Hvis arbejdstagere med en kort uddannelse får gennemsnitlig 150 kroner i timen, så er ingen ufaglærte så ringe, at de kun fortjener 50 kroner i timen, så skal de ligefrem være særdeles negativ indstillet til alt = uegnet og fyreseddel. Sådanne betalinger afspejler ikke retfærdighed men derimod virksomhedens likvide tilstand. Argumentationen er forkert. Men derfor kan det godt være den nødvendige løsning for en tid. Det vil jeg ikke udelukke. Det er dog ikke noget at stræbe efter, som NihauX52 tilsyneladende gør.
[/quote][/quote]
tilføjet af

Det ville hurtigt blive afskaffet igen

Det ville samfundet trods alt ikke acceptere ret længe, hvis det blev praktiseret i større stil. Politikerne kan naturligvis godt gennemskue disse konsekvenser på forhånd, så det end aldrig kommer til debat overhovedet i Folketinget. Man kunne selvfølgelig vedtage nogle paragraffer, der begrænsede og kom med svære betingelser for at udnytte muligheden; men i så fald ville det formentlig stille konkurrerende firmaer i ulige situationer.
Dur ikke! Væk! Som prinsessen sagde.

[quote]
...MEN..
Der kommer til at være et problem, hvis arbejdstageren ved at han/hun er berettiget til en bestemt løn, når lønen fra arbejdsgiveren er under mindsteløns-definitionen, så er arbejdstager jo reelt ligeglad med hvor meget han/hun får i løn, da staten bare supplere resten, og så går der nok ikke længe før arbejdsgiverne begynder at give 1 kr/time i løn, da arbejdstager jo er ligeglad, de får bare deres penge fra staten istedet. Og så er vi jo nærmest tilbage til kontanthjælp med aktivering eller noget i den stil.
Så jeg mener det er en dårlig idé.[/quote]
Det er en fejlslagen tanke, som X52 bliver ved med at gentage.
Som du ganske rigtig bemærker, så vil arbejdsgiverne ret hurtigt, finde ud af at de kan nøjes med at betale 1kr/timen, og så supplerer staten op med resten, i X52´s DDR scenario.
Ligeledes vil det blot betyde, at de private firmaer, der lige nu, har de områder som arbejde, vil fyre samtlige medarbejdere, hvorefter de hyrer dem til 1kr/timen gennem X52-staten/DDR.
Så med andre ord, kyler man de privatansatte ud i bevidst kontanthjælp, for så at genansætte dem til 1kr/timen, på skatteydernes regning. Det bliver dyrt, og det skaffer ikke flere arbejdspladser.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Det kunne misforstås

Hej "Krokosvan". Jeg kan ikke ændre på, hvorledes du opfatter, mine teorier. Jeg udpensler det gerne for dig, og i særdeleshed for Mega, idet han helst vil misfortolke mig: Jeg ser helst, at alle sunde og raske mennesker, i den arbejdsdygtige alder, er i arbejde. Dernæst er det fint for mig, at der er en periode på 2 år med fagforenings/skatte betalte ydelser. Dernæst er bissen næstsidste trin, og det bør kun være på 1 år. Derefter kommer min ide med at alle bissemodtagerne skal ud og tjene, hvad de nu engang selv kan. Er det 10 kr. i timen, så er det det, eller er det 100 kr i timen, så er det langt bedre. Kan man ikke leve af denne lave løn, må bissen supplere op til det samfundet har vedtaget, som minimums hyren for disse mennesker. Om de så er her i 1 eller 10 år, blander jeg mig ikke i. Det er mit budskab, som jeg har sendt til min folketingsmand! Min idé er, at bissehjælpen ikke må blive noget, man spekulerer i, som vi ser så rigeligt i dag!
Naturligvis vil ræve røde socialister slet ikke acceptere sådanne tanker, idet det nærmest er gift for dem! Deres motto er: Ingen kvaler, naboen betaler! Det er det jeg gør op med!
M.v.h.
X52


Jeg kan godt se, at det burde være forklaret bedre, men det jeg mener, er:
At vilkårene (den pågående krise) kan bevirke, at man må slække på lønkravene, høj som lav. Men som jeg fornemmer på en del af dine indlæg, så er det som om, at du ligefrem ønsker, at nogle mennesker skal være på spanden under alle omstændigheder.

[quote="NihauX52" post=2742390]Hej "Krokosvan":
Jeg synes du udtrykker dig noget forkert. Citat fra dig: Det vil jeg ikke udelukke. Det er dog ikke noget at stræbe efter, som NihauX52 tilsyneladende gør. Citat slut.
Jeg stræber efter at alle kommer i arbejde ved at udvise en egen vilje. Du er selv inde på eksemplet Nicklas Bendtner. Det samme gælde hele vejen ned igennem samfundet. Du har set det så tit i forretningslivet. Mangler man omsætning, kommer der udsalgstilbud. På samme måde med en arbejdsløs´s løn. Men nope, så kommer fagforeningerne og larmer op. Den går bare ikke mere!
http://www.sol.dk/debat/233-fri-debat-politik-a-samfund/2742018-la-sammenligner-arbejdslose-med-kriminelle/2742387?limitstart=0&limit=450
M.v.h.
X52

[quote="Krokosvan" post=2742382]Tag nu for eksempel Nicklas Bendtner, der forlanger så meget i løn, at ingen fodboldklub kan overkomme kravet. Han risikerer blot at stå uden mulighed for at spille i den kommende sæson. Måske han skulle komme ned fra piedestalen og slække lidt på sine egne forventninger.
Alle lønninger skal afspejle evner og indsats. Hvis arbejdstagere med en kort uddannelse får gennemsnitlig 150 kroner i timen, så er ingen ufaglærte så ringe, at de kun fortjener 50 kroner i timen, så skal de ligefrem være særdeles negativ indstillet til alt = uegnet og fyreseddel. Sådanne betalinger afspejler ikke retfærdighed men derimod virksomhedens likvide tilstand. Argumentationen er forkert. Men derfor kan det godt være den nødvendige løsning for en tid. Det vil jeg ikke udelukke. Det er dog ikke noget at stræbe efter, som NihauX52 tilsyneladende gør.
[/quote][/quote]
tilføjet af

LA sammenligner arbejdsløse med kriminelle

Gad vide hvad de ny-konservative så sammenligner DF'ere med?
tilføjet af

Nogle mennesker tænder på elendighed

Krokosvan: Men som jeg fornemmer på en del af dine indlæg, så er det som om, at du ligefrem ønsker, at nogle mennesker skal være på spanden under alle omstændigheder.

Helt rigtigt fornemmet. X52 tænder på, at der er nogle der er så fattige, at de skal tigge ham om hjælp til dagens måltid. Særligt går han ind for børnearbejde.
X52 deffinerer sin egen eksistens, ud fra hvor fattige andre er. Det giver ham en glæde i tilværelsen.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Det ville hurtigt blive afskaffet igen

Hej Krokosvan
Jeg er helt enig. Det dur ikke, væk med det.
Som du er inde på, er der ingen politikere ved deres fulde fem, der ville anbefale den ødelæggende vej, som X52 anviser. Den er jo nærmest sygelig.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Det ville hurtigt blive afskaffet igen

Du skal nu ikke kassere tanken så hurtigt. Se på de mennesker, der tilbyder sig med offentlig løntilskud. Der er bestemt ikke særligt eftertragtede, alene fordi de er for "tunge" at danse med. Tror du, at de mennesker, vi her taler om, er de skarpeste knive i skuffen? Det tror jeg ikke. De vil kun kunne få jobs der er meget lidt målbare, eller rene akkord arbejder. Jeg tænker på jordbærplukkerne. Det er nok mest tulle rundt jobs, som man ikke finder i erhvervslivet! De skal ud og øve sig i at stå op hver morgen, og lære at arbejde o.m.a. Kan de tjene 20 kr. i timen, så har det offentlige sparet en tyver. Hvis du ganger det hele sammen på årsbasis, så vil du se, at disse mennesker kan skabe en værdi på mange millioner, frem for det rene nasseri. Hvad enten vi kan lide denne tanke eller ej, så går vi mod dårlige tider socialt set. Vi bliver nemlig angrebet fra alle sider i fremtiden.
M.v.h.
X52


Det ville samfundet trods alt ikke acceptere ret længe, hvis det blev praktiseret i større stil. Politikerne kan naturligvis godt gennemskue disse konsekvenser på forhånd, så det end aldrig kommer til debat overhovedet i Folketinget. Man kunne selvfølgelig vedtage nogle paragraffer, der begrænsede og kom med svære betingelser for at udnytte muligheden; men i så fald ville det formentlig stille konkurrerende firmaer i ulige situationer.
Dur ikke! Væk! Som prinsessen sagde.

[quote="Megaprofilos" post=2742523][quote]
...MEN..
Der kommer til at være et problem, hvis arbejdstageren ved at han/hun er berettiget til en bestemt løn, når lønen fra arbejdsgiveren er under mindsteløns-definitionen, så er arbejdstager jo reelt ligeglad med hvor meget han/hun får i løn, da staten bare supplere resten, og så går der nok ikke længe før arbejdsgiverne begynder at give 1 kr/time i løn, da arbejdstager jo er ligeglad, de får bare deres penge fra staten istedet. Og så er vi jo nærmest tilbage til kontanthjælp med aktivering eller noget i den stil.
Så jeg mener det er en dårlig idé.[/quote]
Det er en fejlslagen tanke, som X52 bliver ved med at gentage.
Som du ganske rigtig bemærker, så vil arbejdsgiverne ret hurtigt, finde ud af at de kan nøjes med at betale 1kr/timen, og så supplerer staten op med resten, i X52´s DDR scenario.
Ligeledes vil det blot betyde, at de private firmaer, der lige nu, har de områder som arbejde, vil fyre samtlige medarbejdere, hvorefter de hyrer dem til 1kr/timen gennem X52-staten/DDR.
Så med andre ord, kyler man de privatansatte ud i bevidst kontanthjælp, for så at genansætte dem til 1kr/timen, på skatteydernes regning. Det bliver dyrt, og det skaffer ikke flere arbejdspladser.
MVH
Megaprofilos[/quote]
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

NihauX52: Det eneste sjoveren beder om, er en forklaring på dette, som jeg citerer fra dit indlæg:
NihauX52 citat: "Tusinde tak for dit svar, hvor du dog bevidst, har udeladt tiden, før vi kommer til det sidste år. Men det gør du bare. Citat slut.
Jeg har understreget din fejl.
Hvad er det for noget totalt nonsens at lukke ud! Du kan ikke engang selv forsvare det. Du taler bare uden om, som du altid plejer.
Kunne det tænkes, at du IGEN IGEN IGEN har dummet dig, og glemt at der er mange, der ikke betaler til en A-kasse, og derfor havner DIREKTE på kontanthjælp, såfremt de bliver ledige.
Med andre ord, har jeg IKKE udeladt tiden, før de kommer på kontanthjælp. De starter direkte på kontanthjælp, og du giver dem 1 år til at overleve, og ellers kan de rende dig noget så grusomt.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Hvis du gerne vil have denne vinkel med Mega, så fint for mig. Hvis du ønsker, at spille hazard med dit liv, og spare kontingentet til en A-kasse, så skal du have lov til det. Du må for min skyld gå helt i "hundene", hvis du selv ønsker det! Det skal staten bestemt ikke diktere andre mennesker! Disse mennesker giver jeg et år på bissen, som vi kender den idag, og har de ikke selv fundet sig et arbejde, skal samfundet komme ind, med et af disse lortejobs, der bestemt ikke udgør en risiko for andre selverhvervende. Bissehjælpen er ikke den evige hvile på borgerløn! Bissehjælpen et sidste stop. Det gælder om ikke at komme herud i længere tid, som vi netop der det i dag!
M.v.h.
X52
Nb. Jeg takker Mega, for den store interesse, for netop dette emne! [l]


[quote="Megaprofilos" post=2742554]NihauX52: Det eneste sjoveren beder om, er en forklaring på dette, som jeg citerer fra dit indlæg:
NihauX52 citat: "Tusinde tak for dit svar, hvor du dog bevidst, har udeladt tiden, før vi kommer til det sidste år. Men det gør du bare. Citat slut.
Jeg har understreget din fejl.
Hvad er det for noget totalt nonsens at lukke ud! Du kan ikke engan Det største problem er mennesker so mega, der bliver tøsefornærmet over egen manglende fremtidsudsigter! Så det kan vi sikkert får meget morskab ud af!
g selv forsvare det. Du taler bare uden om, som du altid plejer.
Kunne det tænkes, at du IGEN IGEN IGEN har dummet dig, og glemt at der er mange, der ikke betaler til en A-kasse, og derfor havner DIREKTE på kontanthjælp, såfremt de bliver ledige.
Med andre ord, har jeg IKKE udeladt tiden, før de kommer på kontanthjælp. De starter direkte på kontanthjælp, og du giver dem 1 år til at overleve, og ellers kan de rende dig noget så grusomt.
MVH
Megaprofilos[/quot
tilføjet af

Det ville hurtigt blive afskaffet igen

Du er så sygeligt opsat på din slavelønstanke, at du glemmer at de tager arbejde, fra dem der allerede er privatansatte. Hvis en arbejdsgiver, der ansætter jordbærplukkere, kan få folk fra din DDR-stat, til 10kr/timen, så fyrer de naturligvis alle de andre, der får mere. Det er hele fejlslutningen i din tankegang. Utroligt at du ikke kan indse det. Det er rent DDR.
Du skriver direkte at kontanthjælpsmodtagere er dumme. Virkeligheden er så bare sådan, at de nok er som resten af befolkningen hvad angår IQ.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Det hedder kontanthjælp og ikke bistand. Prøv at følge med tiden.
Faktum er, at du undrede dig over sjoverens kommentar. Så forklarede jeg dig, at mange mennesker ikke er medlemmer af en A-kasse, og derfor havner direkte på kontanthjælp. Det fattede du så ikke, og nu taler du uden om. Typisk X52 stil.
Mennesker der havner på kontanthjælp, vil du give 1 år. Derefter er de solgt, og skal i såkaldt tvangsarbejde(som under DDR). Dem der ikke kan klare det(sibirien), de bliver overladt til at leve af dit affald.
Så kan du stå hver morgen, med en skål ris, og uddele lidt, samtidig med at du giver dem et los i røven.
Du tænder direkte på andres elendighed.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Det ville hurtigt blive afskaffet igen

Hej Mega. [l]
Nu digter du igen! God fornøjelse.
M.v.h
X52 [f]



Du er så sygeligt opsat på din slavelønstanke, at du glemmer at de tager arbejde, fra dem der allerede er privatansatte. Hvis en arbejdsgiver, der ansætter jordbærplukkere, kan få folk fra din DDR-stat, til 10kr/timen, så fyrer de naturligvis alle de andre, der får mere. Det er hele fejlslutningen i din tankegang. Utroligt at du ikke kan indse det. Det er rent DDR.
Du skriver direkte at kontanthjælpsmodtagere er dumme. Virkeligheden er så bare sådan, at de nok er som resten af befolkningen hvad angår IQ.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Vist gør de da ej ......

Der er lavet undersøgelser, der viser, at en stor del af befolkningen kun læser overskrifter, for så at gætte sig til resten af artiklen.
Var du med i denne undersøgelse?
Læs artiklen, så kan du forhåbentlig se, at dit indlæg er tåbeligt. Det er da et yderst reelt problem Ole Birk fremfører, nemlig at vi alle skal gøre vort bedste for at bidrage til samfundet. Og det er da rimeligt at se ned på raske og arbejdsdygtige mennesker der bare ønsker at andre skal betale gildet.
Der er i dag over 50.000 østeuropæere, som gerne tager de jobs som disse mennesker - på grund af de høje overførselsindkomster - ikke ønsker.
tilføjet af

Det ville hurtigt blive afskaffet igen

Endnu et indlæg, som du ikke kan forholde dig til. Du skal sige til, når det går for stærkt, og der er ting du ikke forstår.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Det ville hurtigt blive afskaffet igen

Hej Megaprofilos. [l]
Det skal jeg nok!
M.v.h.
X52 [f]

Endnu et indlæg, som du ikke kan forholde dig til. Du skal sige til, når det går for stærkt, og der er ting du ikke forstår.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Vel gør LA det

Det er hele meningen med hans stigmatisering af ledige. Manglen på jobs er deres skyld og derfor skal de sammenlignes med kriminelle.
Der er jo ikke arbejde til op mod 100.000 danskere (over den naturlige ledighed) og resten af de ledige, er så svage, at arbejdsgiverne alligevel ikke vil dem. De ca. 100.000 bliver så af LA sidestillet med kriminelle. Din henvisning til østeuropæerne holder iøvrigt ikke. Dels er mange af dem sæsonarbejdere, mange lever sammenstuvet i spartanske ejendomme, da lønnen ikke rækker til mere og andre er grænsegængere og er hjemme på forlænget weekend hver 14. dag. I øvrigt er der ca. 26 mio. ledige i EU til Birks oplysning. Der var også ledige før østaftalen.
Der findes stort set ikke nogen periode i den nyere tids markedsøkonomi med fuld beskæftigelse og har man intet job, har man ingen indkomst. Alligevel skal man betale for sin bolig, mad eller tøj - derfor findes der dagpenge og kontanthjælp.
Det var en hurtig intro til økonomisk teori, men heller ikke det har Ole Birk Olesen styr på. Og ja - han er en klam fætter som Joachim B Olsen.
tilføjet af

Vel gør LA det

Den er ikke gennemtænk stakkels anonyym. Nu er der ca. 70.000 registrerede østarbejdere her i landet med dansk arbejde. Hvorfor er det ikke danskere, der har de jobs?
SU???????


[quote="anonyym" post=2742575]
Der er jo ikke arbejde til op mod 100.000 danskere (over den naturlige ledighed) og resten af de ledige, er så svage, at arbejdsgiverne alligevel ikke vil dem.
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Hej Megaprofilos. [l]
Nu kører din fantasi igen og driver dig ud i dine vilde drømme!
M.v.h.
X52 [f]


Det hedder kontanthjælp og ikke bistand. Prøv at følge med tiden.
Faktum er, at du undrede dig over sjoverens kommentar. Så forklarede jeg dig, at mange mennesker ikke er medlemmer af en A-kasse, og derfor havner direkte på kontanthjælp. Det fattede du så ikke, og nu taler du uden om. Typisk X52 stil.
Mennesker der havner på kontanthjælp, vil du give 1 år. Derefter er de solgt, og skal i såkaldt tvangsarbejde(som under DDR). Dem der ikke kan klare det(sibirien), de bliver overladt til at leve af dit affald.
Så kan du stå hver morgen, med en skål ris, og uddele lidt, samtidig med at du giver dem et los i røven.
Du tænder direkte på andres elendighed.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Nogle mennesker tænder på elendighed

Hej Megaprofilos. [l]
Nu kører din fantasi igen og driver dig ud i dine vilde drømme!
M.v.h.
X52 [f]


[quote] Krokosvan: Men som jeg fornemmer på en del af dine indlæg, så er det som om, at du ligefrem ønsker, at nogle mennesker skal være på spanden under alle omstændigheder.
[/quote]
Helt rigtigt fornemmet. X52 tænder på, at der er nogle der er så fattige, at de skal tigge ham om hjælp til dagens måltid. Særligt går han ind for børnearbejde.
X52 deffinerer sin egen eksistens, ud fra hvor fattige andre er. Det giver ham en glæde i tilværelsen.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Vel gør LA det

Dumme NihauX52. Der er stort set altid ledighed. Det er et kendetegn ved markedsøkonomien. Mangel på efterspørgsel efter arbejdskraft. Ovenfor forklarede jeg endvidere hvorfor der er østeuropærer der arbejder i Danmark.

Den er ikke gennemtænk stakkels anonyym. Nu er der ca. 70.000 registrerede østarbejdere her i landet med dansk arbejde. Hvorfor er det ikke danskere, der har de jobs?
SU???????


[quote="anonyym" post=2742575]
Der er jo ikke arbejde til op mod 100.000 danskere (over den naturlige ledighed) og resten af de ledige, er så svage, at arbejdsgiverne alligevel ikke vil dem.
tilføjet af

NihauX52 har ikke styr på årstal

Hej Megaprofilos. [l]
Nu kører din fantasi igen og driver dig ud i dine vilde drømme!
M.v.h.
X52 [f]
NB. Det er såmænd meget let. Det handler om at copy and paste! 😃

[quote="NihauX52" post=2742512]Hej Megaprofilos. [l]
Tusinde tak for dine vise ord, der helt rigtigt placerer dig som en "kloge Åge".
M.v.h.
X52 [f]
[/quote]
Er det din nye debatstil. Denne pasiv-agressiv stil. Du forsøger at lege martyr, så andre får ondt af dig. Det skal du nok ikke forvente, med din kyniske tilgang til dine medmennesker.
Man kan jo tydeligt fornemme dine agressioner. Men det er flot, at du lige nu, kan styre dem.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Vel gør LA det

Tak for dine smukke ord. Det gør dig vel nok stor. Kan du så forklare mig, at der er så mange på bissen, når vi har arbejde til ca. 70.000 fremmedarbejdere på danske overenskomster!


Dumme NihauX52. Der er stort set altid ledighed. Det er et kendetegn ved markedsøkonomien. Mangel på efterspørgsel efter arbejdskraft. Ovenfor forklarede jeg endvidere hvorfor der er østeuropærer der arbejder i Danmark.

[quote="NihauX52" post=2742577]Den er ikke gennemtænk stakkels anonyym. Nu er der ca. 70.000 registrerede østarbejdere her i landet med dansk arbejde. Hvorfor er det ikke danskere, der har de jobs?
SU???????


[quote="anonyym" post=2742575]
Der er jo ikke arbejde til op mod 100.000 danskere (over den naturlige ledighed) og resten af de ledige, er så svage, at arbejdsgiverne alligevel ikke vil dem.[/quote]
tilføjet af

Vel gør LA det

Du kan jo ikke læse dansk, som da du troede en artikel fra 2011 var fra forleden eller at Løkke er advokat.
Østarbejderne er sæsonarbejdere, bor overvejende ikke fast i Danmark, kan slippe med 8 % i skat ved at holde sig under 180 dage i Danmark, få skattefri kost og logi ved arbejdsudleje.
Er de 26 mio ledige i EU kriminelle - hvorfor sidder du her dagen lang og feder den af på din efterløn istedet for at arbejde?
Tak for dine smukke ord. Det gør dig vel nok stor. Kan du så forklare mig, at der er så mange på bissen, når vi har arbejde til ca. 70.000 fremmedarbejdere på danske overenskomster!


[quote="anonyym" post=2742582]Dumme NihauX52. Der er stort set altid ledighed. Det er et kendetegn ved markedsøkonomien. Mangel på efterspørgsel efter arbejdskraft. Ovenfor forklarede jeg endvidere hvorfor der er østeuropærer der arbejder i Danmark.

[quote="NihauX52" post=2742577]Den er ikke gennemtænk stakkels anonyym. Nu er der ca. 70.000 registrerede østarbejdere her i landet med dansk arbejde. Hvorfor er det ikke danskere, der har de jobs?
SU???????


[quote="anonyym" post=2742575]
Der er jo ikke arbejde til op mod 100.000 danskere (over den naturlige ledighed) og resten af de ledige, er så svage, at arbejdsgiverne alligevel ikke vil dem.[/quote][/quote]
tilføjet af

Fint

Så er der da noget, vi kan være enige om.

Jeg ser helst, at alle sunde og raske mennesker, i den arbejdsdygtige alder, er i arbejde.
tilføjet af

Vel gør LA det

Hej anonym.
Du er verdensmester i fordrejning! Det vil jeg absolut gerne advokere for!



Du kan jo ikke læse dansk, som da du troede en artikel fra 2011 var fra forleden eller at Løkke er advokat.
Østarbejderne er sæsonarbejdere, bor overvejende ikke fast i Danmark, kan slippe med 8 % i skat ved at holde sig under 180 dage i Danmark, få skattefri kost og logi ved arbejdsudleje.
Er de 26 mio ledige i EU kriminelle - hvorfor sidder du her dagen lang og feder den af på din efterløn istedet for at arbejde?
[quote="NihauX52" post=2742584]Tak for dine smukke ord. Det gør dig vel nok stor. Kan du så forklare mig, at der er så mange på bissen, når vi har arbejde til ca. 70.000 fremmedarbejdere på danske overenskomster!


[quote="anonyym" post=2742582]Dumme NihauX52. Der er stort set altid ledighed. Det er et kendetegn ved markedsøkonomien. Mangel på efterspørgsel efter arbejdskraft. Ovenfor forklarede jeg endvidere hvorfor der er østeuropærer der arbejder i Danmark.

[quote="NihauX52" post=2742577]Den er ikke gennemtænk stakkels anonyym. Nu er der ca. 70.000 registrerede østarbejdere her i landet med dansk arbejde. Hvorfor er det ikke danskere, der har de jobs?
SU???????


[quote="anonyym" post=2742575]
Der er jo ikke arbejde til op mod 100.000 danskere (over den naturlige ledighed) og resten af de ledige, er så svage, at arbejdsgiverne alligevel ikke vil dem.[/quote][/quote][/quote]
tilføjet af

Vel gør LA det

Du udviser, den sædvanlige røde opgivende indstilling. Din placering i hængekøjen passer fint på dig, og du bliver ikke kønnere af at tage en maske på, og strø om dig med ukvemsord. Du er og bliver en hængekøjesocialist, der tror på alt, der er negativt. Det er forskellem på os. Vågn da op menneske, og tag et af de job østeuropæerne udfører. Der vil stadig være arbejdsløse tilbage, selv om I har taget de første 70.000 østarbejderes job. Som du ser, er det rent nytteløst klynk, du udviser, og er er meget dyrt og samfunds skadeligt!


Dumme NihauX52. Der er stort set altid ledighed. Det er et kendetegn ved markedsøkonomien. Mangel på efterspørgsel efter arbejdskraft. Ovenfor forklarede jeg endvidere hvorfor der er østeuropærer der arbejder i Danmark.

[quote="NihauX52" post=2742577]Den er ikke gennemtænk stakkels anonyym. Nu er der ca. 70.000 registrerede østarbejdere her i landet med dansk arbejde. Hvorfor er det ikke danskere, der har de jobs?
SU???????


[quote="anonyym" post=2742575]
Der er jo ikke arbejde til op mod 100.000 danskere (over den naturlige ledighed) og resten af de ledige, er så svage, at arbejdsgiverne alligevel ikke vil dem.[/quote]
tilføjet af

Vel gør LA det

11,6 % ledige har vi i EU, når man når op over 6% hænger økonomien ikke sammen, for ikke at tale om de unge der endnu ikke har haft berøring med arbejdsmarkedet og derfor er sværere at få ind.

Hej anonym.
Du er verdensmester i fordrejning! Det vil jeg absolut gerne advokere for!



[quote="anonyym" post=2742586]Du kan jo ikke læse dansk, som da du troede en artikel fra 2011 var fra forleden eller at Løkke er advokat.
Østarbejderne er sæsonarbejdere, bor overvejende ikke fast i Danmark, kan slippe med 8 % i skat ved at holde sig under 180 dage i Danmark, få skattefri kost og logi ved arbejdsudleje.
Er de 26 mio ledige i EU kriminelle - hvorfor sidder du her dagen lang og feder den af på din efterløn istedet for at arbejde?
[quote="NihauX52" post=2742584]Tak for dine smukke ord. Det gør dig vel nok stor. Kan du så forklare mig, at der er så mange på bissen, når vi har arbejde til ca. 70.000 fremmedarbejdere på danske overenskomster!


[quote="anonyym" post=2742582]Dumme NihauX52. Der er stort set altid ledighed. Det er et kendetegn ved markedsøkonomien. Mangel på efterspørgsel efter arbejdskraft. Ovenfor forklarede jeg endvidere hvorfor der er østeuropærer der arbejder i Danmark.

[quote="NihauX52" post=2742577]Den er ikke gennemtænk stakkels anonyym. Nu er der ca. 70.000 registrerede østarbejdere her i landet med dansk arbejde. Hvorfor er det ikke danskere, der har de jobs?
SU???????


[quote="anonyym" post=2742575]
Der er jo ikke arbejde til op mod 100.000 danskere (over den naturlige ledighed) og resten af de ledige, er så svage, at arbejdsgiverne alligevel ikke vil dem.[/quote][/quote][/quote][/quote]
tilføjet af

Nogle mennesker tænder på elendighed

Hej X52
Det er jo ikke fantasi. Hvis ikke der var fattige kontanthjælpsmodtagere, så ville du bare kaste dig over andre svage grupper.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Hej X52
Det er sådan set dine vilde drømme, der her er tale om.
Du har tidligere skrevet, at så kan private bidragsydere give lidt, til dem der falder ud i fattigdom. Jeg kan sagtens forestille mig, hvordan du står med en skål ris, og uddeler lidt, til de fattige, samtidig med at du bagefter giver dem et los i røven.
Jeg ved det tænder dig, men viagra er en bedre løsning.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Vel gør LA det

Fem indholdsløse linjer uden nogen form for argumenter eller sammenhængende relevans.
Vorherrebevares for et ringe niveau.
Du udviser, den sædvanlige røde opgivende indstilling. Din placering i hængekøjen passer fint på dig, og du bliver ikke kønnere af at tage en maske på, og strø om dig med ukvemsord. Du er og bliver en hængekøjesocialist, der tror på alt, der er negativt. Det er forskellem på os. Vågn da op menneske, og tag et af de job østeuropæerne udfører. Der vil stadig være arbejdsløse tilbage, selv om I har taget de første 70.000 østarbejderes job. Som du ser, er det rent nytteløst klynk, du udviser, og er er meget dyrt og samfunds skadeligt!


[quote="anonyym" post=2742582]Dumme NihauX52. Der er stort set altid ledighed. Det er et kendetegn ved markedsøkonomien. Mangel på efterspørgsel efter arbejdskraft. Ovenfor forklarede jeg endvidere hvorfor der er østeuropærer der arbejder i Danmark.

[quote="NihauX52" post=2742577]Den er ikke gennemtænk stakkels anonyym. Nu er der ca. 70.000 registrerede østarbejdere her i landet med dansk arbejde. Hvorfor er det ikke danskere, der har de jobs?
SU???????


[quote="anonyym" post=2742575]
Der er jo ikke arbejde til op mod 100.000 danskere (over den naturlige ledighed) og resten af de ledige, er så svage, at arbejdsgiverne alligevel ikke vil dem.[/quote][/quote]
tilføjet af

Det ville hurtigt blive afskaffet igen

Hej X52
Det glæder mig. Jeg skal nok hjælpe dig, når der er noget du ikke forstår.
Sådan er det jo med LA, de har brug for hjælp.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Vel gør LA det

X52 argumenterer aldrig for hans synspunkter. Alle andre skal bare være enige. Det er sådan en typisk DDR-stil.
Sammenhæng og relevans kan man slet ikke forvente.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

NihauX52 har ikke styr på årstal

Det er såmænd meget let. Det handler om at copy and paste! 😃

Hej X52
Jeg kan høre, at du har fundet din rette hylde - copy and paste. 😃
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Nogle mennesker tænder på elendighed

Kære Megaprofilos! [l]
Det er direkte løgn og injurierende! Kom lige med et eneste bevis?
Skal moderatoren igen til at strege i dit løgnagtige injurierende bræk?
Prøv lige at blive lidt voksen!
M.v.h.
X52 [f]


Hej X52
Det er jo ikke fantasi. Hvis ikke der var fattige kontanthjælpsmodtagere, så ville du bare kaste dig over andre svage grupper.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Det ville hurtigt blive afskaffet igen

Hej Megaprofilos. [l]
Du har da mere end rigeligt, med at holde styr på dine egne tanker og skriverier, så du skal slet ikke bekymre dig om mig!
Hvis du vil hjælpe LA, så gør du det!
M.v.h.
X52 [f]


Hej X52
Det glæder mig. Jeg skal nok hjælpe dig, når der er noget du ikke forstår.
Sådan er det jo med LA, de har brug for hjælp.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Hej Megaprofilos! [l]
Hvorfor slår du dig ikke ned som spåkone? Nå nej, så ville du dø af sult?
Er du slet ikke klar over, at du er fuld af løgn og spreder injurierende sladder!
Det er efterhåndet det eneste, du kan bidrage med!
M.v.h.
X52 [f]

Hej X52
Det er sådan set dine vilde drømme, der her er tale om.
Du har tidligere skrevet, at så kan private bidragsydere give lidt, til dem der falder ud i fattigdom. Jeg kan sagtens forestille mig, hvordan du står med en skål ris, og uddeler lidt, til de fattige, samtidig med at du bagefter giver dem et los i røven.
Jeg ved det tænder dig, men viagra er en bedre løsning.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

NihauX52 har ikke styr på årstal

Hej Megaprofilos! [l]
Svarene til dig er meget let at copy and paste. De er generelt ret enslydende, fordi du kun kommer med injurierende løgne som hoved budskab!
M.v.h.
X52 [f]



[quote="NihauX52" post=2742583] Det er såmænd meget let. Det handler om at copy and paste! 😃
[/quote]
Hej X52
Jeg kan høre, at du har fundet din rette hylde - copy and paste. 😃
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Nogle mennesker tænder på elendighed

Hej X52
Nå, der blev du vist sur 😃 . Du holder meget af, at kaste om dig med, at det er "injurierende". Der er tale om min personlige formodning, så det er ikke injuriende. Men meld du det bare til moderator, du bestiller jo ikke andet.
Jeg kan naturligvis ikke bevise, at du ville kaste dig over en anden svag gruppe danskere, såfremt der ikke var kontanthjælpsmodtagere. Det skyldes at der netop er kontanthjælpsmodtagere lige nu. Så du har stadig nogen at hakke på. Men hvis de forsvandt, så er jeg ret sikker på, at du ville finde en ny svag gruppe at jagte.
Du ville sikkert gå efter folkepensionisterne. Jo svagere jo bedre. [:X]
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Vel gør LA det

Hvad andet kan man forvente. Du hverken kan eller vil forholde dig til virkeligheden. Den er nok for ubehagelig at face! Derfor slumrer du gennem livet med røven i hængekøjen! Flot!


Fem indholdsløse linjer uden nogen form for argumenter eller sammenhængende relevans.
Vorherrebevares for et ringe niveau.
[quote="NihauX52" post=2742625]Du udviser, den sædvanlige røde opgivende indstilling. Din placering i hængekøjen passer fint på dig, og du bliver ikke kønnere af at tage en maske på, og strø om dig med ukvemsord. Du er og bliver en hængekøjesocialist, der tror på alt, der er negativt. Det er forskellem på os. Vågn da op menneske, og tag et af de job østeuropæerne udfører. Der vil stadig være arbejdsløse tilbage, selv om I har taget de første 70.000 østarbejderes job. Som du ser, er det rent nytteløst klynk, du udviser, og er er meget dyrt og samfunds skadeligt!


[quote="anonyym" post=2742582]Dumme NihauX52. Der er stort set altid ledighed. Det er et kendetegn ved markedsøkonomien. Mangel på efterspørgsel efter arbejdskraft. Ovenfor forklarede jeg endvidere hvorfor der er østeuropærer der arbejder i Danmark.

[quote="NihauX52" post=2742577]Den er ikke gennemtænk stakkels anonyym. Nu er der ca. 70.000 registrerede østarbejdere her i landet med dansk arbejde. Hvorfor er det ikke danskere, der har de jobs?
SU???????


[quote="anonyym" post=2742575]
Der er jo ikke arbejde til op mod 100.000 danskere (over den naturlige ledighed) og resten af de ledige, er så svage, at arbejdsgiverne alligevel ikke vil dem.[/quote][/quote][/quote]
tilføjet af

Vel gør LA det

Hej Megaprofilos. [l]
Du fortsætter med dine injurierende løgne og intetsigende bidrag! Flot.
Du har rigtigt fundet dig en socialistisk kammesjuk! Fortæl mig hvem du omgås, og jeg skal fortælle dig hvem du er. Du er ræverød socialist, efter min mening!
M.v.h.
X52 [f]

X52 argumenterer aldrig for hans synspunkter. Alle andre skal bare være enige. Det er sådan en typisk DDR-stil.
Sammenhæng og relevans kan man slet ikke forvente.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Hej X52
Jeg kan fornemme på dig, at du er meget bitter og sur 🙁 [f] . Dig og dit fis, med injuriende sladder. Du kaster om dig, med begreber du slet ikke forstår.
Jeg kan forstå på dig, at du ikke har det så godt med, at jeg har klædt dig af til skindet, og fremhævet hvad du i virkeligheden står for. [:X]
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Nogle mennesker tænder på elendighed

Hej Megaprofilos! [l]
Svarene til dig er meget let at copy and paste. De er generelt ret enslydende, fordi du kun kommer med injurierende løgne som hoved budskab!
M.v.h.
X52 [f]


Hej X52
Nå, der blev du vist sur 😃 . Du holder meget af, at kaste om dig med, at det er "injurierende". Der er tale om min personlige formodning, så det er ikke injuriende. Men meld du det bare til moderator, du bestiller jo ikke andet.
Jeg kan naturligvis ikke bevise, at du ville kaste dig over en anden svag gruppe danskere, såfremt der ikke var kontanthjælpsmodtagere. Det skyldes at der netop er kontanthjælpsmodtagere lige nu. Så du har stadig nogen at hakke på. Men hvis de forsvandt, så er jeg ret sikker på, at du ville finde en ny svag gruppe at jagte.
Du ville sikkert gå efter folkepensionisterne. Jo svagere jo bedre. [:X]
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Hej Megaprofilos! [l]
Svarene til dig er meget let at copy and paste. De er generelt ret enslydende, fordi du kun kommer med injurierende løgne som hoved budskab!
M.v.h.
X52 [f]


Hej X52
Jeg kan fornemme på dig, at du er meget bitter og sur 🙁 [f] . Dig og dit fis, med injuriende sladder. Du kaster om dig, med begreber du slet ikke forstår.
Jeg kan forstå på dig, at du ikke har det så godt med, at jeg har klædt dig af til skindet, og fremhævet hvad du i virkeligheden står for. [:X]
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Det ville hurtigt blive afskaffet igen

Hej X52
Jeg kan ikke lade være med at bekymre mig om dig, for du har det ikke godt. Du har en sygelig aggression mod de svageste kontanthjælpsmodtagere. [:X]
LA er der ingen normale mennesker, der tager alvorligt. Det er bankdirektørenes parti.
Blot fordi du sikkert befinder dig langt nede i herakiet, betyder det ikke, at du skal hakke på de svageste.
Som jeg har forstået dig, så havde du en lille købmandsbiks, for MANGE år siden. Den gik så ned, pga de store supermarkeder. Det er du STADIG bitter over. Denne galskab lader du så gå ud over nogen, der er svagere end dig selv. Kontanthjælpsmodtagerne.
Men det er jo ikke kontanthjælpsmodtagerne der er skyld i, at du gik ned med flaget, så der er ingen grund til at være så aggresiv over for dem.
Synes du ikke, at det er noget svineri, når danske folkepensionsiter udnytter thailandske børneslaver, til at fremstille tøj, som de så sælger i Danmark?
Synes du ikke det er noget svineri, når danskere smugler truede dyrearter ind i landet, alene for at få profit(går det ok med din søn)?
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Hej X52
Ja, copy and paste, det er lige dig. Sikke en masse sure og bitre anklager du kommer med. Er du sikker på, at du har det godt?
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Det ville hurtigt blive afskaffet igen

Hej Megaprofilos! [l]
Svarene til dig er meget let at copy and paste. De er generelt ret enslydende, fordi du kun kommer med injurierende løgne som hoved budskab!
M.v.h.
X52 [f]


Hej X52
Jeg kan ikke lade være med at bekymre mig om dig, for du har det ikke godt. Du har en sygelig aggression mod de svageste kontanthjælpsmodtagere. [:X]
LA er der ingen normale mennesker, der tager alvorligt. Det er bankdirektørenes parti.
Blot fordi du sikkert befinder dig langt nede i herakiet, betyder det ikke, at du skal hakke på de svageste.
Som jeg har forstået dig, så havde du en lille købmandsbiks, for MANGE år siden. Den gik så ned, pga de store supermarkeder. Det er du STADIG bitter over. Denne galskab lader du så gå ud over nogen, der er svagere end dig selv. Kontanthjælpsmodtagerne.
Men det er jo ikke kontanthjælpsmodtagerne der er skyld i, at du gik ned med flaget, så der er ingen grund til at være så aggresiv over for dem.
Synes du ikke, at det er noget svineri, når danske folkepensionsiter udnytter thailandske børneslaver, til at fremstille tøj, som de så sælger i Danmark?
Synes du ikke det er noget svineri, når danskere smugler truede dyrearter ind i landet, alene for at få profit(går det ok med din søn)?
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Nogle mennesker tænder på elendighed

Hej X52
Så med andre ord, kan du ikke udelukke, at du på et tidspunkt, vil jagte folkepensionisterne. De er også svage, så dem kan du roligt gå efter. Hvor er du bare dygtig. [:X]
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Det ville hurtigt blive afskaffet igen

Hej X52
Så med andre ord, kan du ikke svare på de spørgsmål, fordi du føler de rammer dig og dine nærmeste personligt.
Så fik vi det afklaret.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Nogle mennesker tænder på elendighed

Hej Megaprofilos! [l]
Svarene til dig er meget let at copy and paste. De er generelt ret enslydende, fordi du kun kommer med injurierende løgne som hoved budskab!
M.v.h.
X52 [f]


Hej X52
Så med andre ord, kan du ikke udelukke, at du på et tidspunkt, vil jagte folkepensionisterne. De er også svage, så dem kan du roligt gå efter. Hvor er du bare dygtig. [:X]
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Overleve en kortere tid....

Hej Megaprofilos! [l]
Svarene til dig er meget let at copy and paste. De er generelt ret enslydende, fordi du kun kommer med injurierende løgne som hoved budskab!
M.v.h.
X52 [f]


Hej X52
Ja, copy and paste, det er lige dig. Sikke en masse sure og bitre anklager du kommer med. Er du sikker på, at du har det godt?
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Vel gør LA det

Hej X52 lille ven
Det er jo heldigt, at din mening absolut intet betyder i denne debat.
Jeg forsøger konstant at hjælpe dig, for du er så sur og bitter. Men det er lige som om, at du har det bedre med at angribe de svage. Hvad med en boksebold.
Det kunne være en god ide med en lykkepille til dig. Bare en tanke.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Det ville hurtigt blive afskaffet igen

Hej Megaprofilos! [l]
Svarene til dig er meget let at copy and paste. De er generelt ret enslydende, fordi du kun kommer med injurierende løgne som hoved budskab!
M.v.h.
X52 [f]


Hej X52
Så med andre ord, kan du ikke svare på de spørgsmål, fordi du føler de rammer dig og dine nærmeste personligt.
Så fik vi det afklaret.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Nogle mennesker tænder på elendighed

Hej X52
Jeg kan forstå, at det eneste du rigtigt evner, er at lave copy and paste.
Må jeg lige advare dig om, at du automatisk bliver bannet, når du gør det 3 gange.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Vel gør LA det

Hej Megaprofilos! [l]
Svarene til dig er meget let at copy and paste. De er generelt ret enslydende, fordi du kun kommer med injurierende løgne som hoved budskab!
M.v.h.
X52 [f]



Hej X52 lille ven
Det er jo heldigt, at din mening absolut intet betyder i denne debat.
Jeg forsøger konstant at hjælpe dig, for du er så sur og bitter. Men det er lige som om, at du har det bedre med at angribe de svage. Hvad med en boksebold.
Det kunne være en god ide med en lykkepille til dig. Bare en tanke.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Nogle mennesker tænder på elendighed

Hej Megaprofilos. [l]
Tak, men det er høflige svar til dig på det samme injurierende vrøvl, som kræver samme svar!
M.v.h.
X52 [f]

Hej X52
Jeg kan forstå, at det eneste du rigtigt evner, er at lave copy and paste.
Må jeg lige advare dig om, at du automatisk bliver bannet, når du gør det 3 gange.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Vel gør LA det

Hej X52
Jeg har meldt din copy and paste til moderatorene.
Kan du have en fortsat god dag.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Vel gør LA det

Hej Megaprofilos. [l]
Tak skal du have! Det har jeg gjort for længst!
M.v.h.
X52


Hej X52
Jeg har meldt din copy and paste til moderatorene.
Kan du have en fortsat god dag.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Vel gør LA det

"Din mening"? Ha - hvor ligegyldigt. Du kan ikke tåle, at blive modsagt og så bruger du de samme skældsord og anklager alle andre for at være "røde" eller "på bissen". Vorherrebevares!
Hej Megaprofilos. [l]
Du fortsætter med dine injurierende løgne og intetsigende bidrag! Flot.
Du har rigtigt fundet dig en socialistisk kammesjuk! Fortæl mig hvem du omgås, og jeg skal fortælle dig hvem du er. Du er ræverød socialist, efter min mening!
M.v.h.
X52 [f]

[quote="Megaprofilos" post=2742663]X52 argumenterer aldrig for hans synspunkter. Alle andre skal bare være enige. Det er sådan en typisk DDR-stil.
Sammenhæng og relevans kan man slet ikke forvente.
MVH
Megaprofilos[/quote]
tilføjet af

Vel gør LA det

Hej "anonyym". [l]
Du er nu morsom!
M.v.h.
X52 [f]

"Din mening"? Ha - hvor ligegyldigt. Du kan ikke tåle, at blive modsagt og så bruger du de samme skældsord og anklager alle andre for at være "røde" eller "på bissen". Vorherrebevares!
[quote="NihauX52" post=2742721]Hej Megaprofilos. [l]
Du fortsætter med dine injurierende løgne og intetsigende bidrag! Flot.
Du har rigtigt fundet dig en socialistisk kammesjuk! Fortæl mig hvem du omgås, og jeg skal fortælle dig hvem du er. Du er ræverød socialist, efter min mening!
M.v.h.
X52 [f]

[quote="Megaprofilos" post=2742663]X52 argumenterer aldrig for hans synspunkter. Alle andre skal bare være enige. Det er sådan en typisk DDR-stil.
Sammenhæng og relevans kan man slet ikke forvente.
MVH
Megaprofilos[/quote][/quote]
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.