0tilføjet af

Hvad er et Valid argument grundlag?

Hvad er et valid argument grundlag?
jehovas vidner argumentere med ting de selv har skrevet, som en indoktrinerende far siger: "DET ER SANDT FORDI JEG SIGER DET ER SANDT!!!!"
vi ved jo godt at ting ikke er sande bare fordi folk siger det er sandt! fordi de siger det!
man skal ligesom argumentere for sin sag fra andre kilder af, som ikke er sine egne. eller vise på andre måder at det er sandt.
så at citere fra sin egen selvskrevne bibel er ikke et valid argument! det er jo bare at citere sig selv igen.
at citere sine egne blade eller manipulerede wiki sider er heller ikke et valid argument grundlag! og det er da sørgeligt at jehovas vidner udnytter den tillid wiki giver offentligheden til at manipulere med data for at deres sekt skal se mere sand ud end den er. og gør en ellers ganske godt initiativ til en upålidelig kilde til information.
som debatør skal man være selvkritisk og selvtænkende, for ellers mister man sin tillid forhold til os andre. man kan vel så mistænke suk og ftg for at de prøver at ødelægge jehovas vidners rygte ved at fremstå som de nu gør her på forummet.
men ifølge den nye reform i skolerne, skulde eleverne ikke indoktrinerende men være selvtænkende individer.
indoktrinering, det at påføre andre mennesker bestemte meninger og holdninger. Begrebet omfatter ikke alene indholdet af det påførte, fx et politisk eller et religiøst budskab, men også og måske især de metoder, fx overtalelse, suggestion og gruppepres, som tages i anvendelse hertil, og er karakteriseret ved, at der ikke appelleres til personlig dømmekraft eller selvstændig tænkning, ligesom en saglig diskussion af indholdet undgås. Medvirkende til indoktrinering er desuden forholdelse af væsentlige oplysninger og af mulighed for personlig stillingtagen.
Ordet indoktrinering kommer af in- og afledn. af doktrin.
Indoktrinering står derfor i et direkte modsætningsforhold til begreber som oplysning og undervisning, der som opgave har en alsidig sagsbelysning og som mål forståelse. Vanskeligere er det at drage grænsen i forhold til begrebet opdragelse, der sigter mod holdningspåvirkning i tilknytning til intellektuel erkendelse. En generel prægning af personligheden i social, moralsk, æstetisk, politisk og religiøs henseende falder således ikke ind under begrebet indoktrinering, når den er ledsaget af en intellektuel bearbejdning.
Ordet indoktrinering, der kendes fra slutningen af 1950'erne, opnåede særlig aktualitet i 1974 i forbindelse med den såkaldte indoktrineringsdebat, idet drøftelsen i forbindelse med den betydelige ændring i formålsbestemmelsen i Folkeskoleloven af 1975 satte spørgsmålstegn ved skolens opgave som ikke blot kundskabsformidlende, men også opdragende.

http://www.denstoredanske.dk/Erhverv,_karriere_og_ledelse/P%C3%A6dagogik_og_uddannelse/P%C3%A6dagogik,_didaktik_og_metodik/indoktrinering
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.