16tilføjet af

Jul når man er EKS JV 24/7

Søreme vanskeligt hvis man skal vælge være i vores sko det er en tid hvor man møder de forkerte mennesker fra et tidligere liv rund hvert et hjørne en tid hvor andre danser rund om gryden uden at nævne Jul fordi de ikke ved at vi er tilbage på jorden
Jeg ser en ældste bag hvert træ i parket og mærker kulden fra dem som vinden blæser jeg ønsker være positivt men det kræves en indsats fra alle os her i huset vi bakser alle med vores fortid og er yderst opmærksom hvor store synder vi er i familiens øjne.
Er vi fri eller fangede
tilføjet af

jeg syndes det er sjældent jeg møder jv

i det område, jeg bor i.
der er lige en gammel forstokket tumpe kvinde, der ikke forstår ordret fornuft.
som hopper hvergang jeg kommer forbi(kunne det være ftg?), og er ved at løbe af skræk, når hun ser mig.
men jeg har i virkeligheden opgivet hinde, jeg gider ikke hjernedøde mennesker.
døde mennesker, høre til i graven, og ikke rende rundt som en eller anden zombie film, og skramme os andre, med deres dumhed.
så det kunne da være, meget sjovt at høre, i hvilken del af landet du høre til, så kunne jeg jo lige tage og besøge dem en dag :)
tilføjet af

Rystende læsning

Jeg lover dig at vi/jeg endnu mere vil gøre en indsats at byde JV,r og Eks JV,r velkommen i vores hus, uden at dømme dem.
Og husk at du er frit, selvom det tager tid for det sinker ind
Glædeligt Jul til dig og dine kære herfra
Klaus
tilføjet af

du er hermed fri !!!

Du skal da ikke gå rundt og tænke på hvad de tossehoveder fra rigssalen går rundt og tror og mener, - det er sandelig for dumt !!
Du kender jo Bibelen allerede og du ved også alt om hvor det er at Vagttårnet tager fejl
(deres årstals-cirkus, blodtransfussion, forbud mod ditten og datten uden Bibelsk begrundelse), så der er bestemt INGEN grund til at tage dem alvorligt overhovedet !
Husk på dette skriftsted: Rom. 14:5-8 her siges det klar at det er op til dig selv at bedømme hvilke dage du ønsker at højtideligholde, - det er en del af den kristne frihed.
Hvis du har lyst til fejre og højtidligholde alt det som Jesus har gjort for os mennesker, og hvis du oven i købet vælger at gøre det den 24/12, - jammen så er det altså helt og holdent op til dig selv 🙂
Du skal ikke finde dig i at disse mennesker, som i den grad har forplumret Bibelens ord,
tillader sig at se skævt til dig.
Det er dig der er den stærke og det er dem der er de svage - husk det !
God jul [l]
mvh arres
tilføjet af

Hvorfor er I bange,

for mennesker fra Jeres tidligere liv❓er I kede af Jeres valg, ellers må I rette ryggen og stir dem i øjnene og sige til Jer selv at I har valgt og gjort det rigtige for Jer
Hvem er "vi" ?, hvor mange er I ?, har I valgt sammen at gøre det I har gjort ?
Køb et grantræ og forvandl det til et juletræ, pynt op alle steder og begynd at øve Jer på at holde jul
umiddelbart lyder det ikke som om I er utrygge ved julen, men mere er bekymrede over hvad Jeres tidligere omgangskreds / familie dog tænker, lad være med det, lev som I føler er det rigtige
Held og lykke og god jul
tilføjet af

De er selvfølgelig bange...

...fordi de inderst inde ved at bagom det hele så er det sandhed de grundlægende sager de har lært. Men de klarte det ikke. Bibelen sier da også at "mange skal forsøge at kome ind,men IKKE klare det". De kaster derfor babyen ud med badevandet. Fordi de har opleved noget ond,så lar de det gå ud over Jehova og skiler seg fra Ham. Det er trist. For dem.
tilføjet af

inderst inde ved...

...ved du jo godt selv at Vagttårnsselskebets lære er i modstrid med Bibelen !
arres
tilføjet af

Du har rær i at NOGLE af...

Vagttårnets læresetninger er i modstrid med Bibelen. Og når vi ved at Bibelen sier: "Troløs i småt er troløs i stort" OG "en lille surdeig syrner HELE bagsten",så ved vi at ledelsen som udarbejder læren er forkasted af Gud Jehova.
Men mæget af det de har komet med er ræt. Jehovas navn (I ale fald ike HERREN), anti-treenighed, anti-helvedeslære, anti-udødeligsjæl m.m. Så her gjælder det at holde tungen ræt i munden.
tilføjet af

altså....

...har x-jv'er IKKE noget at frygte !
Det er jeg glad for at du er enig med mig i.
arres
tilføjet af

Det beror på...

...HVORFOR de er ex-jv. Uden at jeg kænder sagen kan man jo ikke f.eks. drive hor og så i efterkant skylde på falske Vagttårnlærdomme. Men har de tat afstand fra netop de falske Vagttårnlærdomme og truket seg væk er sagen helt anderledes. Da er det jo de som er de sande kristne vidner.
tilføjet af

Det eneste triste

er at du ikke har den styrke som "bøn" udviser men som "han/de" med gode grunde lige skal vænne sig til, de tør leve deres eget liv de skal bare lige lære det , DU derimod lever andres liv og prøver at skræmme andre til at falde i den faldgruppe som du ikke kan komme op af.
Ønsk dog de stakkels mennesker held og lykke ( nåh nej de må I jo heller ikke ) med deres nye liv og lad dog dem selv bestemme
tilføjet af

Jeg håber du forlader...

...din onde djævel-lære og vænder deg til Jehova Gud. Du ved jo inderst inde at om du ikke gør det så midster du dit liv i Harmagedon som liger ræt foran os. Lyke til med omvændelsen Satanvejen.
tilføjet af

Det ser mere

ud til at du ikke ved hvor du står
siden år 1900 har Harmageddon været over os mellem 10 og 20 gange og jeg er her stadig
jeg tvivler på at den rigtige gud kan bruge en som dig, hverken før eller efter Harmageddon, der primært kun kan nedkalde ondt over dine medmennesker det er vidst ikke det jesu forkyndte
husk lige at det er DIG der er/har været medlem af Satans organisation det fortæller hvor dine udgydelser kommer fra
tilføjet af

Hvem sa dete:

Citat Satanlivet:"det er vidst ikke det jesu forkyndte "
"I har Satan til fader!"
"I er to ganger døde oprykede med rod!"
"I er som kalkede graver,udvendigt vakre at se til,men innvendigt fulde af dødningeben!"
"I er klare for gehena (helvede)!"
Ved du hvem som sa det? Et lille tips! Prøv at læde i Bibelen! Går du videre?
tilføjet af

Velkommen i klubben

Hejsa.
Du er da velkommen til at maile til mig, hvis du mangler nogen at tale med. Jeg blev smidt ud for godt 15 år siden. Jeg har aldrig haft det så godt som nu. Men det var bestemt ikke morsomt i starten - ikke pga. nogle tilfældige ældste, men mere pga. familien vendte mig ryggen til.
Men jeg vidste godt, hvad prisen var, så det handler om at skabe sig nogle nye venner og nogle nye interesser - alt lige fra sport til musik.
Er du interesseret i nærmere, så giv en tilbagemelding
Glædelig Jul
🙂
tilføjet af

Hvilke

2 bud gav Jesus dig
PS ser du altid kun det negative
tilføjet af

nåhhh

det ved du ikke lille gudsvejen, du lever ihvertfald ikke efter dem
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.