21tilføjet af

Jorden får 2 sole i 2012

Jorden får to sole i 2012.
Betelguese er ved at kollapse og bliver sandsynligvis en supernova. Når det sker, så får jorden to sole på himlen. Muligvis vil der slet ikke være nat i en periode på et par uger i 2012.
http://www.bt.dk/utroligt-men-sandt/jorden-faar-sole-i-2012
- hvad så med stråling og solfaktor?
- Kan vores forsvindende Ozonlag holde den ekstra baggundsstråling tilbage?
- Hvordan vil dyreliv og planteliv reagere på dette?
- Hvordan vil hele økosystemet reagere på dette?
tilføjet af

Og behøver vi

overhovedet at tro på det, fordi nogle forskere har sagt det ???
tilføjet af

Det falder jo meget godt sammen

med Maya indianernes ophør af evighedskalenderen, at liv på jorden er slut fra 2012.
Jeg tror så stadig det bliver på grund af meteornedslag, det sker på et eller andet tidspunkt.
Jeg har lige siddet og se forskellige videoer om 2012
http://www.youtube.com/watch?v=4Lhs7VR52Bg&NR=1
Eller denne
http://www.youtube.com/watch?v=JzB5GlHVoB8&feature=related
Og denne
http://www.youtube.com/watch?v=-nNZOjDi_dQ&feature=related
Vi finder først ud af det når det er for sent.
tilføjet af

Nej ,ingen tvinger dig til tro på det

Tiden vil vise om de får ret.
tilføjet af

Nej spørg Helle Nemborg i stedet

eller læg nogle tarotkort. Der skal du nok få et mere sikkert svar ...
tilføjet af

Rumrejsen år 2001

Titlen er på en nyere film, fortsættelsen af Kubricks mesterstykke.
I den opstår der en ekstra sol der lyser om natten med lidt mere skær end skyfri fuldmåne, lidt uhyggeligt perspektiv.
Vi mennesker ville nok være tolerante medmindre der kommer øget stråling og ændring af atmosfæren, men dyr og planter ville reagere omgående, hvad planter angår kender vi det jo fra flere blomster der folder sig sammen når det er mørkt.
tilføjet af

Heldigt, hvis man tror på den slags

men vil da godtnok håbe virkeligheden er mere underholdende, for filmen "2012" var da godtnok en stor omgang skod.
tilføjet af

Hvad så med den sidste procent??

"Der vil komme partikler til jorden, men bizart nok, at selvom stjernen vil lyse nattehimlen op, så vil 99 pct. af energien i 'supernovaen' blive udløst i de partikler som vil komme til jorden, men de vil ikke skade os, fastslår Brad Carter"
1 pct. af en gennemsnitlig supernova er da immervæk stadig en del, det svarer vel sådan ca. til et solsystem eller mere?
tilføjet af

Den er jo

så langt fra Jorden, at dens lys ikke vil være så kraftigt. Desuden aner jeg ikke hvorfor de lige får det til at den vil eksplodere i år 12. Det er jo ikke andet end et rent gæt, og det er meget mere sandsynligt det ikke sker der. Folk synes jo bare det er vildt spændende fordi det hedder sig der sker noget i år 12. Men hvis der sker noget, hvem siger så det er Jordens undergang? Det kan jo ligeså godt være noget nyt og positivt, det siger kalenderen intet om. Betelgeuse er alt for langt væk til at dens stråling vil skade livet på Jorden.
tilføjet af

Det bedste af det hele er

At man ikke behøver at tænde gårdslyset mere om aftenen😉😃
tilføjet af

Jeg tror jorden bliver ramt af en større meteor

end den jeg fik hen over hoved omkring Maribo Lolland, den var valnødstørrelse.
Og jeg er overbevist om det sker igen med en større, og der kan intet gøre.
Det må meget gerne vente til jeg er død af alderdom, for den lyd da den kom ned glemmer jeg aldrig.
Der skal noget til at skræmme mig, og jeg var ved at skide i bukserne af angst der.
Selvfølgelig bliver det begrænset hvad man når at opfatte, havde den for et par år siden været større var kloden eksploderet inden man vidste hvad der var ved at ske.
Man høre kun den helved høje rumlen, og masser af lys.-Og så buuumm.
Jeg så noget af den sidste lørdag, men den første time fik jeg ikke med.
Jeg syntes der er nogle flotte effekter, så jeg sætter mig og får starten med i aften.
Den endte åndsvagt, typisk armerikansk.Men der kan jeg jo bare slå væk.😉

Det er da muligt de to sole bare gøre al elektronik kokser.
tilføjet af

Hvis Nasa får ret

så får du også brug for det.
http://blog.tv2.dk/zizlick/entry330832.html?ss
Så ryger strømmen.😮
tilføjet af

Haha, ja

Det er godt man lærte at tænde ild med flintesten og piletræ som spejder 😃
tilføjet af

Vi har solvarme der laver strøm

bare det ikke koger over.😮
tilføjet af

Det skete for 639 år siden

Hvis vi skal opleve noget i 2012, så betyder det, at supernovaen blev dannet for 639 år siden, idet Betelgeuse er 640 lysår væk:
http://da.wikipedia.org/wiki/Betelgeuse
tilføjet af

Det kan man sgu godt blive lidt bims af at

tænke over.😮
SE noget i 2012 som er sket for så mange år siden.Mit hovedkan ihvertfald ikke rumme det.
tilføjet af

Daisy! Daisy!

Blot ved solformørkelsen d. 11. august 1999 var det tydeligt, at fuglene reagerede på fænomenet.
tilføjet af

Du gamle måne!

Den måne vi ser er ca 1 sekund gammel og lys fra solen skulle være flere minutter undervejs.
tilføjet af

Bla bla bla

Det var sgu da et elendigt oplæg til ”debat”
Hvorfor skriver du baggrundsstråling i denne sammenhæng? Der er tale om ioniseret stråling og andre former for kosmisk stråling. Baggrundsstråling er den radioaktive stråling, der naturligt findes her på Jorden.
Afstanden til Betelguese er heldigvis så stor, at der ikke sker en skid. Hvis jeg var dig, ville jeg hellere bekymre mig om eta carinae, der er ubehageligt tæt på. I øvrigt giver din artikel selv svaret på dine spørgsmål.
tilføjet af

hmm, vildt

Hvis det er sandt, så undrer det mig meget at jeg ikke har hørt om det.. Der må være en del skeptiske forskere omkring på Jorden omkring dette siden at det ikke er kommer videre i medierne..
Men altså, et par uger uden nat, nu ved jeg ikke hvor mange joule vi kommer til at modtage per m^2 i sådan en situation, men hvis det er substantielt nok til at modvirke nedkølingen fra nattesiden af Jorden, så kunne de reelt godt blive et problem da det vil øge varmen på Jorden enormt i den periode, og det kan have længere varende konsekvenser i form af endnu mere smeltet polaris osv. Hvilket vil medvirke yderligere til den globale opvarming..
tilføjet af

Vi ved intet!

Der er så meget man ikke hører om. Det er ikke kun det hedengangne Sovjet, der censurerede medierne, og ved slutningen af 2. verdenskrig fik vi befrieælsesbudskabet fra England, mens Danmarks Radio var tysk kontrolliert. Uanset om det er denne fjerne ekstrasol eller en eller anden "planet X" ("ved" kun om den fra SOLen) eller både Jehovas Vidners og maya-indianernes spådomskunst i kaffegrums om jordens endeligt, og ikke mindst de konspirationsteorier og skræmmekampagner, der mere eller mindre træder i stedet for utilgængelige oplysninger, så kunne det vel være internationalt besluttet at der skal ties om det for at undgå panik.
Jeg håber da på at kunne holde jul også i 2012. Den store nærgående asteoride, som nogle måske frygtede her i oktober, fes blot forbi uden at noget gik galt.
Jeg ser en mulighed for, at de mærkelige pulvere der drysses ud fra fly, noget der officielt ikke eksisterer, kunne vel være for at beskytte os i en måske kortvarig ekstrem situation frem for, at vi skal gasses langsomt ihjel. Ellers noget forbandet svineri!
tilføjet af

Jorden får 2 sole i 2012

Hahaha, den er jo allerede sprunget i luften hvis det, det tager jo en del år før vi kan se dens lys hernede på jorden. Og hvis den først springer i 2012, så går der mange mange mange år før den når jorden.
Bare endnu en undergangsteori, søg på nettet og du vil finde de første 1000. Ligesom den med maya'ernes kalender der stopper. Det er en cirkelær kalender, så gad vide hvordan den kan stoppe og hvis jeg levede for så mange år siden, så ville jeg nok heller ikke opdatere min kalender i det uendelige. Personligt, så får jeg kun en ny kalender hvert år og ikke en som gælder resten af mit liv, selvom jeg nu ikke ville have svært ved at lave en, da vores nuværende kalender også er cirkulær.
Men en eller anden dag, skal der nok være nogen af de her teorier som går i opfyldelse, det er murphy's lov. Der er bare ingen grund til at gå og annoncere det hvert eneste år.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.