12tilføjet af

Jesus og 144000 skal regere - ftg?

´
... Skrevet af ftg - Kl 08:51, 17.jun.2010
Bibelen fortæller at Jesus Kristus skal regere sammen med 144.000 medregenter
... Skrevet af ftg - Kl 16:03, 18.jun.2010
Hvad er en regering uden undersåtter?
*******
Hvor i Bibelen står der at JESUS, Kongernes Konge, Skal regere sammen med de 144.000 -
Kan du fortælle det ftg uden at rive Bibellen helt fra hinanden, ved at fare fra a-z
mellem diverse Breve, Bøger, kapitler og Vers.
Jesus har forøvrigt den tvivlsomme ære at dele værdigheden som kongernes Konge
med »Artaxerxes" og "Nebukadnezar" - Alexander den Store og Kejser Augustus

Jeg går ud fra I har hentet jeres ide i Dan.2 - specifikt i Daniels Bog 2:44 -
Men hvis man ser nøgternt på "historien" - Så har vi:
→ 1)
DET ASSYRISKE IMPERIUM (der dækkede en stor del, af det på DEN TID kendte landområde)
→ 2)
DET BABYLONSKE IMPERIUM (der dækkede en stor del, af det på DEN TID kendte landområde)
→ 3)
DET MAKEDONSKE IMPERIUM (der dækkede en stor del, af det på DEN TID kendte landområde)
→ 4)
DET ROMERSKE IMPERIUM (der dækkede en stor del, af det på DEN TID kendte landområde)
Og i dag HERSKER JESUS KRISTUS over størstedelen af Jordens Befolkning.
Troen på Kristus Jesus er ikke kun expanderet men exploderet siden år 100 kun godt 60 år efter Hans DØD!
Så spørgsmålet er, er det: ´
→ A)
ER DET ÉT KONGE-RIGE - ET KRISTI JESU KONGERIGE*) over alle kongeriger - ELLER ER DET:
→ B)
GUDS RIGES MYNDIGHEDSOMRÅDE, Som KRISTUS JESUS ÉR blevet sat til at herske over,
(Mig er givet al magt i himlen og på jorden. sagde Jesus jo selv i Matthæus 28:18), Og regeret
og erobret mere og mere "land", må vel siges er det KRISTUS JESUS har gjort de sidste 2000 år i
større og større grad - Kristne skulle d.d. udgøre ca. 2.6 mia (uden mormonerne og "jehovas vidner").

→ Re.: *) med de 144.000 medregenter i Himlen. - (Hvem mon skal have ledelsen på jorden?).
Med venlg hilsen
jalmar
tilføjet af

De nuværende regeringer er kommet så ynkeligt til kort

Derfor har Gud besluttet at indføre sit eget retfærdige styre.
I Daniels bog blev det forudsagt:
"Men i de kongers dage vil himmelens Gud oprette et rige som aldrig vil blive ødelagt. Og riget vil ikke blive overdraget til noget andet folk. Det vil knuse og gøre ende på alle disse riger, men selv bestå evindelig." (Daniel 2:44)
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Det er et ynkeligt postulat uden tyngde

´
... DU svare bare: I DE KONGERS DAGE etc. ... ... HVILKE KONGERS DAGE ftg?
- JEG bad dig udtrykkelig om svar på ↓ :
"Hvor i Bibelen står der at JESUS, Kongernes Konge, Skal regere sammen med de 144.000 -
Kan du fortælle det ftg uden at rive Bibellen helt fra hinanden, ved at fare fra a-z
mellem diverse Breve, Bøger, kapitler og Vers."
jalmar
tilføjet af

De konger der tales om er de nuværende regeringer

Dit andet spørgsmål:
"Hvor i Bibelen står der at JESUS, Kongernes Konge, Skal regere sammen med de 144.000 -
Kan du fortælle det ftg uden at rive Bibellen helt fra hinanden, ved at fare fra a-z
mellem diverse Breve, Bøger, kapitler og Vers."
Det står i Åbenbaringens bog.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

billig sprut.

Hvem var det nu der sagde det? Det vr ikke J.F.Rutherford, vel? Nå, men den der med Guds Rige og ellers Bibelens ord desangående?
Nu kan det jo være bedøvende ligeglydigt hvad der står i Bibelen fordi Jehovas Vidner har helt deres egen version af Guds Rige.
Deres version er, at Jesus ”kom igen” i 1874 eller 1884 og verdens ende kom i 1914 eller også var det Jesus der kom i 1914 og satte sig på én eller anden trone i Himmelen (hvor det så end måtte være) og alt var og er naturligvis usynlig iflg. Jehovas Vidner.
Repetition: Jesus satte sig på tronen i Himmelen i 1914 og begyndte at regere; alt sammen usynligt.
Nuvel, når nu Guds Rige er usynligt, hvad så? Hvad skal vi stakkels mennesker så gøre nu da de nuværende altså jordiske regerninger åbenbart ikke duer og skal fjernes. Hvem skal vi så regne med?
Der er kun eet eneste svar; Vi må henvende os til Jehovas Vidner hovedsagelig i New York, Brooklyn High fordi …..ja fordi de mener de skal regere i Jesu sted. Han er jo usynlig iflg. Jehovas Vidner.
Kan du se det? Det Jehovas Vidner gør er, at erstatte de nuværende regeringer med deres egen regering hovedsagelig i New York, Brooklyn High.
Alt deres øregas er så utålelig at lytte til.
Kosmos
tilføjet af

Her er et centnertungt svar Jalmar

Jeg har oven i købet gjort mig den ulejlighed at skrive det l a n g s o m t for du kan forstår det.
Spørgsmål fra Jalmar:
Hvor i Bibelen står der at JESUS, Kongernes Konge, Skal regere sammen med de 144.000 -
Kan du fortælle det ftg uden at rive Bibellen helt fra hinanden, ved at fare fra a-z
mellem diverse Breve, Bøger, kapitler og Vers.
Her er svaret Jalmar.
Det helt store spørgsmål som naturligt følger er, om du så til gengæld holder op med at skriver alt det sludder du kommer med ?

Svaret fra Åbenbaringen 20:6
"Lykkelig og hellig er enhver som har del i den første opstandelse; dem har den anden død ingen myndighed over, men de skal være Guds og Messias’ præster og skal herske som konger sammen med ham i de tusind år."
tilføjet af

Forslag.

Du skriver:
"Alt deres øregas er så utålelig at lytte til"

Så lad dog være !
Her er noget du kan lytte til:
http://www.youtube.com/watch?v=uyX10vg4hEw
Det kan være det gør dig i godt humør !
tilføjet af

Første svar - For at åbne dine øjne lidt ftg

´
... Det rigtige svar på dit indlæg, kommer lidt senere.
DETTE er et VERDENSKORT så sent som AD1300, ET såkaldt "MAPPAMUNDI"
"Terrarum Orbis Tabulam" gjort i Hereford, England ca. år 1285 e.Kr
http://www.verasir.dk/images/Gamle%20kort%20Richard%20of%20Haldingham%201285_6.jpg
Og her er udviklingen i kartografi fra 1290-1680AC: http://tinyurl.com/KORT-1290-1680
Ville det være for meget forlangt, at få at vide hvad du mener om den Religiøse
opfattelse af verden ultimo det 1300 århundrede ftg i forhold til den opfattelse NWT giver dig? -
Jeg beder dig være opmærksom på, at det er den religiøse opfattelse, for jeg gætter
på at de fleste af datidens gæve videnskabsmænd med interesse for verden, sandsynligvis
havde GEMT et af Grækeren Ptolemaeus "rigtige" kort over Jorden godt af vejen, da et verdensbillede
uden Jerusalem som Verdens navle i det herrens år 1280 var utænkeligt for de ildbesatte klerikale inkvisitatorer.
Som med nidkærhed opsnusede enhver forsmædelig kætter, der formastede sig til at nære mistillid til Guds ord i Bibelen
jalmar
tilføjet af

Du startede i fin stil ikke bare en debat

´
... men to uden at kunne forsvare GUDS PROFETI?
Og NEJ ftg - af Bibelens "verdensriger", er Romerriget på sit højeste 117AC det største!
- 1) "VERDENSRIGE"
Løven betegner det babylonske rige, Nebukadnezar Kongernes Konge. 605-62
Bjørnen er det medisk-persiske rige, kong Kyros, afløstes af »Artaxerxes, kongernes konge -
- 2) "VERDENSRIGE"
Det Mederne/Persiske rige Voksede under Achaemenide-dynastiet 525-330BC Og herskede over dagens:
Irak, Egypten, Syrien, Pakistan, Jordan, Israel, Libanon, Armenien, Centralasien, Kaukasus og den asiatiske del af Tyrkiet.
- 3) "VERDENSRIGE"
Panteren det Makedonske/græske rige, Alexander den Store,
http://da.wikipedia.org/wiki/Fil:Map-alexander-empire.png
- 4) "VERDENSRIGE"
Der kom et "VERDENSRIGE" endnu større og endnu mægtigere end de TRE ovenstående
Det er det Fjerde dyr, som vi får beskrivelsen af i Dan.7:9 det er Romerske verdensrige.
http://da.wikipedia.org/wiki/Fil:Roman_Empire_map.svg
♦ 1.Kor. 6:1-3 ♦
Hvordan kan nogen af jer, der har en sag imod en broder, vove at bringe den for retten hos de uretfærdige og ikke hos de hellige? v2 Eller ved I ikke, at de hellige skal dømme verden? Og når verden dømmes af jer, er I så ikke gode nok til at dømme i ubetydelige sager? v3 Ved I ikke, at vi skal dømme engle, for slet ikke at tale om jordiske forhold?
*******
Lad os så sige du har ret i GUDS INDGRIBEN - Så er der stadig ikke noget der peger på et forholdsvis lille Troessamfund fra USA - Hverken dig eller Anonym Jv(2) eller nogle af de andre JV'ere jeg har debatteret med, heller ikke ham/dem der kommer her, kan andet end at komme med postulater der er INTET kød på jeres påstande ... forøvrigt peger Alle tegn i sol, måne og Bibel på, at det er Europa der bliver verdensleder, hvis altså det går som du påstår står i Bibelen med Guds indgriben.
jalmar
tilføjet af

Og her er så åbenbart et dumt spørgsmål

´
... Jeg kan ikke se at "Dem der døde i Kristus" og derfor får "første opstandelse", har noget med de 144.000 at gøre - HVOR står det - De 144000 er da ikke alle "døde i Krist", og det er det der er kriteriet for at få del i "første opstandelse" (Åb.20)
Jeg kan ikke få Åb.7 til at fortælle andet, end at de 144.000 = Kristne Jøder og den store flok er Hedninge-Kristne = de andre får som Kristi Jesu også er Hyrde for.
Det er dem der i dag udgør måske omkring 2,4-2,5 mia - De Jødekristne udgør resten af Kristi Jesu flok, hvoraf de 144000 er af de første der tog imod Jesus Kristus som deres Herre og frelser (heraf førstegrøden - de første af de Jødekristne - (Altså hvis de er Jomfruelige)).
Derefter så jeg, og se, der var en stor skare, som ingen kunne tælle, af alle folkeslag og stammer, folk og tungemål; de stod foran tronen og foran Lammet, klædt i hvide klæder og med palmegrene i hænderne. v10 De råbte med høj røst:
Frelsen kommer fra vor Gud, som sidder på tronen,
og fra Lammet.(åb.7)
*******
Og prøv lige at se hvad der så står: Re.: DEN STORE HVIDE FLOK:
Derfor står de for Guds trone
og tjener ham dag og nat i hans tempel,
og han, som sidder på tronen, skal rejse sit telt over dem. (Åb.7)
Men det er jo dig der har Bibelforstand, så du må da kunne finde hvor der
står at de 144000 Døde i Krist og derfor har medretten til første opstandelse -
jalmar
tilføjet af

Du glemte et lyset, nye lys

´😃
Der er løbet meget vand i stranden siden den Hellig hr. pastoren C.T.USSELL, ville lægge hovedet på bloggen på at "gud jehova" styrede statsfinancerne sammen med samme Russell Anno Dominiae 1915 (der var trods altt et par småknaster der skulle ordnes først).
Uanset hvad, så må man sige at Traellen har gjort et utroligt for ikke at
sige fantastisk stykke tilpasningsarbejde med det til rådighed stående materieale!
Men jeg ikke for min dyd se hvordan traellen kan får 144.000 stk førstegrøde,
til også at være dem der døde i Krist - Men det får jeg vel enten svar på eller ej.
Mange hilsner
jalmar
tilføjet af

Jeg spørger dig igen:

Hvis gud er almægtig og allestedsnærværende, hvad skal han så med en regering? Denne er vel i sagens natur overflødig.
MalteFnalte
tilføjet af

Ubetaleligt.............HeHeHe

Gad vide hvad ledelsen i Broocklyn ville gøre, hvis Jesus virkelig dukkede op synlig for alle mennesker og IKKE anerkendte JV´s organisation?
*loool*😃
MalteFnalte
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.