13tilføjet af

Jesus Kristus blev konge i 1914.

Det er grunden til at den gode nyhed om riget bliver forkyndt. (Mattæus 24:14) Men alt for mange modarbejder Guds kongedømme. Som det var i det første århundrede, sådan er det også i dag. (Johannes 19:15) De ønsker ikke at Jesus skal regere.
Det endte med at Jerusalem blev ødelagt i år 70. Bibelen tilskynder os til at tage imod jordens nye konge, for det vil gå på samme måde ved menneskesønnens komme. (Mattæus 24:39) Afvis derfor ikke de mennesker der forkynder Guds rige.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Jeg kan ikke se Ham

"Hvis nogen da siger til jer: Se, her er Kristus! eller: Her er han! så tro det ikke; for der skal fremstå falske kristus'er og falske profeter, og de skal gøre store tegn og undere for om muligt at føre selv de udvalgte vild. Nu har jeg sagt jer det forud. Siger de derfor til jer: Se, han er i ørkenen! så gå ikke derud. Eller: Se, han er i kamrene! så tro det ikke. For som lynet kommer fra øst og lyser helt om i vest, sådan skal også Menneskesønnens komme være. Hvor ådslet er, dér vil gribbene flokkes" Matt 24:23-28
tilføjet af

Jesus er i himmelen.

det er derfor du ikke kan se ham. (Johannes 14:19)
tilføjet af

Ingen skjult Jesus

Prøv at læs mit citat igen - det advarer imod at tro på en "skjult" Jesus.
Du har ret i, at Jesus er i Himmelen - det har han sådan set hele tiden været. Der skete intet af religiøs vigtighed i 1914. I 1924 fandt i JV'ere på, at der var sket noget stort i 1914 - men I finder jo på så meget....
tilføjet af

Sjovt som disse "Bibeltro" ikke følger ..........

´
....... Bibelen og dens meget klare bud, på dette spørgsmål!
....... Matthæus 24:23-25
v23
Hvis nogen da siger til jer:
Se, her er Kristus! eller: Her er han! så tro det ikke;
v24
for der skal fremstå falske kristus'er og falske profeter,
og de skal gøre store tegn og undere for om muligt at føre selv de udvalgte vild.
v25
Nu har jeg sagt jer det forud!

- - - Thi:
....... Filipperbrevet 3:17-19 .......
v17
Efterlign mig, brødre, og se hen til dem,
der lever efter det forbillede, I har i os.
v18
For der er mange – jeg har ofte nævnt dem for jer,
og nu nævner jeg dem også med gråd – der lever som fjender af Kristi kors.
v19
De ender i fortabelse, bugen er deres gud,
de sætter en ære i deres skam, de tænker kun på det jordiske.

- - - Man kan sige meget om dem, disse vidner til jehova:
....... Romerbrevet 1o:2,3
v2
For det vidnesbyrd må jeg give dem, at
de har nidkærhed for Gud, men uden forstand.
v3
De kender jo ikke Guds retfærdighed, men
søger at hævde deres egen, og derfor har de
ikke underordnet sig under Guds retfærdighed.

En hilsen fra
jalmar
tilføjet af

Jesus hersker midt iblandt sine fjender.

Salme 110:2.
tilføjet af

Konge i 1874 - 1914 - 1917 - 1919 1914 ..........

´
....... Overskriftens årstal angiver med 100% sikkerhed det år Jesus iflg. JW/WTS-Historikken, blev kronet til konge som ftg Påstår -. Den mand der oplevede dette ifølge JW/WTS sagnet var:
C.T.Russell -
HAN bedyrede indtil sin DØD i 1916, at Jesus kom ned i 1874 - Det var:
Drankeren og Smugleren Booze Rutherford bedøvende ligeglad med, for det passede ham bedre at:
C.T.RUSSELL
Først oplevede dette fænomen i 1914 - ALTSÅ blev:
C.T.RUSSELLs Oplevelse ændret af Booze efter C.T.R.'s DØD .......
Det er den skindbarlige sande Historie:
http://www.geocities.com/paulblizard/wthistory.html

Andre "HISTORIER" om JV's lettere vidtløftige omgang med Sandheden re.: Jesus:
http://www.dtl.org/jesus/article/resurrection.htm
http://www.carm.org/jw/jw_ressurrection.htm
http://e-watchman.com/essays/visible-presence-of-christ.html

................... NB! .....................................
Re.: ftg's vrøvl om Jerusalems ødelæggelse,
har "again" skrevet dette fremragende indlæg!

http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=797043

....... ftg's store problem er, at passer Hans ftg's/JW/WTS datoer
ikke, falder hele JW/WTS's forlorne lære fra hinanden - Derfor
er det tvingende nødvendigt for ftg at klamre sig til disse årstal!

Også en hilsen fra
jalmar
tilføjet af

Det er sørgeligt - Men SANDT .........

´´
....... Romerbrevet 1o:2.3
v2
For det vidnesbyrd må jeg give dem, at
de har nidkærhed for Gud, men uden forstand.
v3
De kender jo ikke Guds retfærdighed, men
søger at hævde deres egen, og derfor har de
ikke underordnet sig under Guds retfærdighed.
tilføjet af

Begyndte det i 1914?

Nu bliver jeg oprigtigt interesseret - skal jeg tolke dit indlæg sådan, at du mener Jesus først begyndte at regere skjult i 1914? Altså, mener du oprigtigt, at Sl 110:2 handler om 1914 - eller er det bare dit sædvanlige forsøg på at fyre et eller andet af, og så håbe på, at folk ikke lægger mærke til, at det ikke har noget med sagen at gøre?
Kom nu med et eller andet fra Bibelen, der viser at der skete noget i 1914!
mvh Stig
PS: Hvorfor holdt du op med at skrive dine indlæg under mister.x navnet, hvor du var igang med at arbejde dig frem imod 1914? Kunne du ikke tåle mosten?
tilføjet af

Sagde jv også om 1844 ftg ;)

Men man kan godt nok undres over hvor dumme jv er engang imellem. jeg kan nogle gange ikke fatte hvor naive i virkeligt er ftg.
Alle jeres beviser ligger lige foran næsen for jer. på at hvad vagttårnet siger er falsk og bedragerisk.
Den er virkeligt sjovt at snakke med jeres almene medlemmer, de ved virkeligt ikke hvad jeres sekt er. de kender slet ikke alt det lort, vagttårnet har sagt igennem tiderne.
Men de virker faktisk glade for at blive oplyste. og sætter sig ikke bare ned og siger at man er løgnagtig, som du gør det ftg ;)
tilføjet af

Det bestemmer jeg sgu selv!

Ftg, jeg kan fortælle dig at de JVere der kommer ind på vores gade bliver JAGTET indtil de er ude igen.
Sidste gang kom to pæne damer men de nåede ikke at kontakte ret mange inden jeg gik ud på gaden til dem og bad dem om af forsvinde fra gaden.
Jeg fortalte dem at jeg har bemyndigelse fra ALLE de andre i gaden til at smide Jehovas Vidner ud. Det er vi blevet enige om til en gadefest.
Jeg fortalte dem i øvrigt også lidt om det 'firma' de er ansat i.
De fik at vide hvordan sekten svindler med de penge som de giver i 'donationer' for at 'købe' de møg-blade i går rundt med.
De fik også at vide at jeres ledelse slet ikke selv tror på Harmageddon - for så ville de vel bygge beskyttelsesrum og lave lagre med fødevarer istedet for at købe store kontorbygninger. Kontorbygninger på Manhatten er jo VÆRDILØSE efter en 'Harmageddon' hvor al infrastruktur bliver ødelagt. Ingen strøm og Manhattan er komplet ubeboelig.
Jeg bad dem om at gå hjem i rigssalen og skrive i det forbudte kartotek at vores gade ønsker sig fritaget for deres besøg. De fik også at vide at deres ældste gerne måtte ringe for at høre om det er rigtigt.
Indtil videre har vi ikke hørt noget og vi har ikke set dem på gaden siden.
Dette kan være til opmuntring for andre - bare gå til dem og smid dem ud!
JensenK
tilføjet af

kunne også godt

lide at vide mere om 1914 teorien. jeg tror dog ikke du vil kunne bevise noget, for i de hellige skrifter er Jesus Kristus født som konge og vedbliver at være det, og det både FØR og efter 1914.
anonyma
tilføjet af

Hvem var så dronningen

Ingen konge uden dronning
tilføjet af

Kan ikke passe

For Charles T Russell regnede forkert , da han brugte pyramidernes mål til sine udregninger.
Venlig hilsen Dirk
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.