14tilføjet af

Jeg udfordre Yamaha200 og jer alle.

Jeg har forgæves forsøgt, at komme i kontakt med Yamaha200, men indtil nu er det ikke lykkedes mig.
Jeg har sendt ham følgende indlæg:
Nu ved jeg ikke om jeg "må" deltage i din "debat"?
Grunden til dette spørgsmål er, at jeg kan se, at dersom du stiller et spørgsmål til Jalmar og again deltager og svare sin mening (læs viden) så får han besked, at han skal blande sig udenom.
Nu ved jeg så ikke hvem du ønsker at debattere med iflg. dit indledningsvise spørgsmål, som lyder:
"Satan spejder efter noget han kan anklage nogen for......................”.
citat slut.
Jeg ved ikke engang om det er et debatemne eller du blot konstatere ”noget” i din Jehovas Vidner verden, sådan ud i luften for at fortælle alverden din mening.
Jeg kan i hvert fald gøre dig opmærksom på en skævhed i dit spørgsmål.
Du stiller et ledende spørgsmål (Jehovas Vidner retorik) for, at lede tankerne (mindkontroll) hen på et bestemt svar (Jehovas Vidners svar) .
Skal jeg ”bevise det”? OK, så se her.
”Satan spejder efter ”noget” han kan anklage ”nogen” for ”. Dit indlæg.
”Satan spejder efter ”nogen” han kan anklage for ”noget”. Mit forslag.
Kan du se forskel? I så fald, hvori består den væsentlige forskel?
I dit tilfælde er det vigtigt at du får slået fast, at dersom ”nogen” kritisere (anklager, dit forslag) ”noget” vedr. Jehovas Vidner, er det Satan.
I mit tilfælde er det legitimt, at anklage, kritisere ”nogen” for ”noget”, dersom der er belæg for det.
Forstår du hvor jeg vil hen?
Det er altså ikke givet, at ”nogen” (læs Jehovas Vidner) pr. automatik fortæller ”sandheden” og derfor er det ikke fra Satan, dersom der er ”noget”, at anklage (kritisere) Jehovas Vidner (nogen) for.
Så derfor er det jeg fortæller her til de intetanende debattører, at du gør brug af : ”Du stiller et ledende spørgsmål (Jehovas Vidner retorik) for, at lede tankerne (mindcontrolled) hen på et bestemt svar (Jehovas Vidners svar) ”.
Citat af min påstand slut.
Dersom du har mod og ” mandshjerte”, så vil jeg udfordre dig. Jeg vil udfordre dig på følgende vilkår.
I tilfælde af , at jeg kan påvise, at ”nogen” (Jehovas Vidner) har udgivet ”noget” der ikke var rigtigt, vil du så indrømme det?
Jeg vil ikke påstå ”noget” eller fremkomme med ”noget” af mit eget, men jeg vil påvise ”noget” i ”nogen” (Jehovas Vidner) lære, udgivet på tryk.
Så jeg leder ikke efter ”noget” at anklage ”nogen” for, men jeg henviser til Jehovas Vidner, jeres eget, dit eget og stiller spørgsmål til det og påviser, at det er en løgn. OK?
Tør du det?
Derudover vil jeg lige indskyde, at Jehovas Vidner (”nogen”) har brugt mere end 100 år på, at påvise ”noget” (anklage) samtlige religioner i verden og det er 6 milliarder mennesker vi taler om og ikke ”ingenting”, men mennesker af kød og blod.
Så muligvis er det i orden, at forsøge sig med ”noget” hos jer uden, at det behøver, at være fra Satan. Satan er jo en løgner og der findes ikke Sandhed i ”ham”, så dersom jeg kan påvise løgn hos Jehovas Vidner (noget) er det ikke fra Gud, men fra Satan disse løgne kommer.
Tør du tage den udfordring op, at jeg kan påvise, at Jehovas Vidner har bragt usandheder og løgn ind i verden gennem jeres blade Vagttårnet og Vågn Op og i jeres bøger?
Tør du det? Tal eller ti´ i al evighed.
Venlig hilsen
Enoch
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Derfor vil jeg åbne debatten.
Ærede debattører og gode borgere.
Her kan alle deltage også Yamaha200.
Enhver der stiller et nogenlunde fornuftigt spørgsmål vil få et nogenlunde fornuftigt svar.
Altså:
Jeg vil hermed udfordre Yamaha200 samt ethvert Jehovas Vidner.
Jeg vil vove den påstand, at jeg kan påvise de første 10 usandheder og I skal så være velkomne til at udfordre mig.
I kan stille mig et hvilket som helst spørgsmål ang. Jehovas Vidner, religion, videnskab, filosofi, arkæologi og jeg vil tage udfordringen op.
Det eneste jeg ”forlanger” er, at spørgsmålene har relationer.
Venlig hilsen
Enoch
PS. Nu har I chancen.
tilføjet af

en ide?til at belyse den udtalelse

Ordets græske betydning
fra Leksika
"«Djævel» kommer af græsk «diábolos», en oversættelse fra det hebræiske Satan: fjende, anklager. Dansk: Fanden, som enten betyder frister eller fjende"
tilføjet af

du stiller krev du

jeg går ind for at debatten er fri for alle du
snak løs!jeg tåler alt!du behæver ikke lave et stavekusus ud af hver tekst

ps*du får din sag for er sataanist!ja, jeg handler,lever i nuet, og mener ikke at den mørke side, er en ond kraft der kommer tilsnigende udefra!jeg mener at man selv kan kontrollere den!er ikke modstander af verbal mod, men ægte skadende/smertelig vold, og det er ikke i min interesse, eller nogen andres!det kommer ikke en selv til gode?
forbudte følelser eksistrer ikke i mit sind

vær velkommen bukker mig ærbødigt for dig
Enoch fra det høje
tilføjet af

okay, dæmenen vedkendes

hanker mig lidt op for en gang skyld...
Da jeg også er en del yngre end dig, og respekterer at du har et langt liv bag dig med deraf følgende livserfaring!jeg mener bare at det er lidt strengt at stille krav i en fri debat?dumme spørgsmål findes ikke!er intresseret i lidt viden om din grundfilosofi, da den varierer fra hver persons egen opfattelse!og ved godt at du har en irritetion over for dem der banker på dørene, en gang, eller et par gange pr.år!uddeler vagttårnet!har set billedillustrationen flot, men alt det kristne...undskyld det fæstner sig ikke helt ved?men regner med du lægger ud!til din information har jeg læst i bibelen et par steder, men da der vist er flere udlægninger ups, undskyld TUNGT emne at kaste sig udi, men hvor er ftg?husker dig et par år tilbage i tiden, ja, du repeterede tekst tit, og ofte, og virkede som lysspreder her på debatten meget om eders genopstandne Messias!husker jeg!ja, og den troede hvem glemmer ham, og 333Evil?kronede dage, ser det Amerikanske flag på din profil, og det giver en ny assocition til dit enorme engegemant,m en taktisk tænker i muhammedkrisen udbreder af den kristne værdi, men der tog du lidt forsigtigt på tingene?mener jødedom,kristendom islam, ja, de stammer vel fra samme kilden i grunden?men du der har pant på sandheden!jeg lytter, og har rigelig tid nu jeg ER sygemeldt, og er faktisk intresseret i dig
det er jo, længe du har været her efterhånden selv morgnerne fik jeg med...gamle swinger?
tilføjet af

få dig et liv

de der personfikserede indlæg er død trælse... Kom dog videre og få jer et liv!!! Helt ærligt - skulle I ikke være voksne mennesker?
I er latterlige!
tilføjet af

Spørgsmål?

Hej, dæmona.
Tak for dit lidt ”vanskelige” indlæg. Er det i orden hvis jeg sådan blot lige giver dig en enkelt kommentar?
”Satanist, handler og lever i nuet, .....den mørke side kan selv kontrollere, forbudte følelser eksistere ikke i ”mit” sind, skriver du”.

Satanist, OK.
Lever i nuet og handler i nuet, OK.
Mørke side, selv kan kontrollere. +++++++++++++++++++++++++++++[Det er jeg ikke helt sikker på, du kan].
Forbudte følelser eksistere ikke i dit sind?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
++++++++++++++++++++++++++++++++[Disse ”forbudte” følelser, der ikke eksistere i dit sind, hvilke er de]?
Venlig hilsen
Enoch
tilføjet af

hmm,

Tak for dit svar.
Jeg synes du er latterlig.
Enoch
tilføjet af

Laaniilaa

1) ....jeg stiller faktisk ingen krav til debatten.
2) jo, der findes faktisk rigtig dumme spørgsmål.
3) ..jeg er ikke specielt irriteret over ”dem der banker på dørene..............” jeg mener blot, at dersom jeg kan hvad jeg skriver i mit debatoplæg, så er enten Jehovas Vidner løgnere eller også siger de ingen løgne og så kan jeg ikke vise det vel?
Nu har jeg udfordret dem gang på gang, og denne gang skal de være velkomne til at påvise, at jeg ikke kan vise noget i deres blade og bøger der ikke er sandhed.
3) .....jeg ville gerne fortælle den ægte Jesus og den ægte Kristendom og det ægte Liv.
4) God bedring til dig.
5) se min nye profil.
Venlig hilsen
Enoch
tilføjet af

er erklæret satanist

hahah tror jeg har gjort flere mennesker glade på et år:-)
end du med dit anklagende patetiske vås har gjort på et helt livs gerninger
er til i øjeblikket ved ikke på hvilket astralt plan du hænger, og flyver, men ser at du er blevet skarpere, men hvor er al den kvalmende godhed blevet af
du frygter dig selv
spørgsmål uden ende?du kan sikkert bibelen ordret, men det får du ikke min respekt for gamle, og det der hiven i skjorten på de arbejdsløse?ellers der er vel end grund når folk ender sådan
ordet racediskrimination en fæl eftersmag i disse dage
hvis alle systemer bryder ned?
materialist er jeg ikke, som det siges
dræber heller ikke spædbørn, næh, bruger kun mit eget blod i mine ritualer, men du er den voksne i den sammenhæng?men synes nu gerne du udstiller dig selv!du som er dig selv så bevidst, og det at du i det hele taget gad svare er mig en enorm fornøjelse!
ja, jeg mener at dyret,instink for overlevelsen er tilladt?
folk opfatter først noget ondt, når "forståelsen" ophører, eller medindlevelsen!Enoch, ti selv i evighed...hvad bringer du selv?næstekærlige budskaber, eller er du omsider kommet i konflikt
en vis doddeltmoral!hvorfor spilde tid på at være falsk?vedkend at djævelen lever i bedste velgående
selv indeni din åndsrådne sjæl
jeg tror ikke på et liv hinsides, men måske omskabelse?
men det med treinghed

Dios mio!
lykketal:13, og tak, og jeg vioser medlidenhed for dem der fortjener den ingen andre!ikke smækfede svin, der højst hyler op om en flækket negl i ny, og næ...tilser Lufifer den faldne!min medlidenhed går til de lidende i krig, nød, og uretfærdigt levned

NATUREN MIN MODER!så...du er ikke bedre end alle andre!men løfter det dig i vejret at du skal leve op til den ene anden standard istedet for at give dig ud, og være den du nu er på godt,ondt grimme sider, er jeg åben omkring?og tillader andre det, og døden lader jeg hån om?
afholder du dig fra alkohol?jeg morer mig:-)

fordi nu ser de at under din skal, er du en ligeså "almindelig" sølle stakkel som alle andre!og du kærer dig om de mindste ting?hvor go er godheden?behandler livet dig godt?

smil, og husk du fik livet i gave, og ja, der er en mening brug det, brug dig, og de der tanker om storhedsvanvid klæder dig jo, ikke ligefrem vel?
snak snak snak, ja, og?

Gode kristne sjæl, uhhhuhuhuhu
tilføjet af

hmmm tja bumbummelum, jeg .................

.........har lidt svært ved at se, at det ikke er dig der er mere end latterlig, du skulle tage at få dig et liv, i stedet for at harmes over noget du så tydeligt ikke forstår.

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Livet, en gave?

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Hej dæmona,
Først: du udtaler dig på mine vegne uden at du ved noget om det du siger. Det ville være bedre om du spurgte, så ville jeg svare dig og så ville du vide.
Nuvel, jeg vil kommentere noget af det svære stof du skriver til mig:
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Du skriver:
1) ......ja, jeg mener at dyret, instink for overlevelsen er tilladt?
Svar: OK.
2) ....hvad bringer du selv? næstekærlige budskaber, eller er du omsider kommet i konflikt❓
Svar: Jeg bringer ”klarhed”- ”selverkendelse”- ”visdom”- ”viden”. Nej, jeg er ikke omsider kommet i konflikt.
3) jeg tror ikke på et liv hinsides, men måske omskabelse?
Svar: Omskabes, til hvad? Liv ”hinsides”, hvorfor, hvorfor ikke?
4) men det med treinghed .
Svar: Ja, hvad med treenighed?
5) Lufifer den faldne!min medlidenhed går til de lidende i krig, nød, og uretfærdigt levned.
Svar: ”.....medlidenhed til de lidende i krig, nød, og uretfærdig levned”? Hvorfor?
6) og døden lader jeg hån om?
Svar: Hvilken død?
7) hvor go er godheden?behandler livet dig godt?
Svar: Hvilken godhed? Hvordan skulle livet behandle mig?
8) smil, og husk du fik livet i gave,
Svar: ”...en gave”? Hvorfra?
9) og ja, der er en mening brug det, brug dig.
Svar: Hvad er meningen med mit liv?
Venlig hilsen
Enoch
tilføjet af

hvis jeg skal præcisere!

hævn,ulyst, og vrede?og alt det som folk ikke tør stå ved ofte?man kan dømmes på at tale om det alene, men forurettede følelser har alle, og jeg synes da at det er trist at det bare skal gøres til "mørkt emne"
fordi det med indlevelsen?at de uberørte kaster alt fra sig, og det kan da medvirke til at gøre personer syge
har da tit oplevet personer være glade for at de hos mig kan være ligefremme, og dybe omkring de mere mørklagte daglige følelser(mentale mord, og har udført skrivemord, men okay!hænger ikke i det, men tænker på videre udgivelse?jamen synes bare at der sker end for stor opdeling i det føllsesmæssige spektrum, jeg er ikke anderledes!men kan lide at være det?er det mystiske at rode rundt, og være åben omkring det?)
du siger ækæologiske spørgsmål også det lød intressant?

nå, men ved ikke om du er smuttet til køjs?
tilføjet af

Vær hilset Enoch!

Visning:
Livet, en gave? Skrevet af Enoch , 7.maj.2006, kl.22:45

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++første felt:du har ret!jeg har aldrig mødt dig, og selv dem jeg kender er evige mysterier for mig?og jeg forlanger intet andet-foretrukket.
(ser at du slår(indtaster)korsets tegn ind lidt vel rigeligt?)
Du skriver:
1)Er meget facineret af barnets,dyrenes direkte tilgang til livet, og dets medleven i øjeblikket, og den evige aktivitet i al dens færden, og må indrømme at jeg til fulde "ejer" det ønske indvendigt om at leve i et med naturens cuklus-er for mig universel, derfor...den blotte eksistens!!!
2)det løb af-undskylder ydmygst!men det var dit svar til ham den nederste
troede et øjeblik du havde en dobbeltgænger på spil der?❓
"Jeg bringer ”klarhed”- ”selverkendelse”- ”visdom”- ”viden”. Nej, jeg er ikke omsider kommet i konflikt"
smukt svar!lader det stå i hu...:-D
3)er ikke sikker, men der blir vel for sin vis en del tilbageværende efter min død, der på en eller anden underlig måde fortsætter gennem de jordiske systemer!og hvad har man at sammenligne liv med?jeg er meget respektfuld overfor det, og har det fint med tanken om dette mit ene liv, men er da vældig forundret, og bestemt ikke lukket for fx."rent erfaringsmæssigt"det rent åndelige, spirituelle telt, og det fænger da?og folk der tror på flere liv, hvor de kan trænge tilbage gennem hypnose?men tror ikke på det, da jeg nærmere tror at det ligger i selvebevidshed, og at alting har en sammenhængskraft/er skabt ud af et hele derfor er jeg lidt med al den opdeling godt/ondt,forkert/rigtigt,noramalt/sært,koldt/varmt!udfra vores perskeptiv
og de store spørgsmål?sv.Er ret løs, og derfor kan jeg ikke svare på dit ellers velgrundende spørgsmål...men det er op til hver enkelt?irl blander jeg mig ikke...bare folk ikke tæver løs på hinanden, og hvermand

4)opspittelsen i kød,sjæl, og helligånden?det er igen, de opdelinger og det at jeg drager parallel
som sagt ubelæst...vides ikke, eller glemt..mere var der ikke i "den"
5) de har behovet
6) og døden lader jeg hån om?
den fysiske del, og jeg vil bare smides i en skov, så kan ulvene tag mig?I andre kulturer sorger man ikke over de døde
jeg ser ikke døden som dårlig!ser den som befrielse(fx.hvis man er i voldsom smerte, og så gammel at man kan se tilbage på det liv man har haft, og føle glæde ved det!!!det synes jeg ALLE FORTJENER)
7)holder du af det at leve?
8)jeg påstår ikke jeg ved noget, og har det personligt bedst med ikke at vide det
mon man tåler at vide den slags?hvad skal det bruges til?og ville det ikke være ulykkeligt at vide det hvis ingen alligevel tror en?eller ville du beholde det svar du fandt indvendigt?eller dele?
9)jeg taler kun på vegne af mig selv et slag er nok til at bringe mig sindsmæssigt ud af fatning, skrøbelig...*S*
jamen så Godnat til dig Enoch
tilføjet af

jeg er ikke latterlig - men det er I

fordi I går så meget op i personfikserede indlæg... sker der ikke nok i verden siden I ikke har andet at gå op i? *pppppffff*
tilføjet af

Jeg kalder ingen latterlig, det gør du.

Husk lige det.
Det er dig der kalder nogen latterlig og jeg giver bare dit lort tilbage i ansigtet på dig, derfra hvor det kom.
Enoch
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.