19tilføjet af

Jeg kæmpede ved fronten i 1942

Som Krigsveteran med veteranbil var jeg med ved fronten mod tysken i '42. Da jeg blev udsendt af daværende depardementschef Erik Scavenius lige var kommet til magten som statsminister er vi nok mangen der husker hans kloge ord "Det er kun den dumme fugl der tilsmudser sin egen rede" og både efterkommere af Stauning - se røde lejesvende - og alle vore rede kammerater sluttede da op om vor fane. Aldrig har så højen en mast været så segen en last som det hedder hos Åkjær. I den forbindelse vil jeg adspørge den ærede Hr. Jørgensen om han var med da tysken gik ud af vort land den 4. maj 1945. Jeg stod ved højen mast i Dybbøl - men hvor var De hr. Jørgensen. De forråder vort land.
Jeg modtog efter krigen fortjenstmedalje for lang og tro tjeneste ved det fjerde infanteriregiment ved Sorø Kasserne, arbejede med Frode Jacobsen i modstandsbevægelsen og jeg er iøvrigt tillige også højest dekoreret i vort regiment. Jeg var også med ved planlægningen af attentatet mod Shellhuset.
Hvor var De i 1945 Jørgensen? Lå De I med tysken?

vh.
Krigsveteranen
tilføjet af

Åh nej!!

tilføjet af

fra sol bruger

Respekter de ældre siger jeg!
Mage til uforskammethed
tilføjet af

TAK, GODE Dansker..

Vi er stadig nogle der tænker varmt om I Danske folk, der værnede om vor Danske suveranitet under krigen, altså krigen mod Dansk jord!
(ØH, "suveranitet" staves vist "suverænitet", men det har mine Socialdemokratiske lærere ikke lært mig og det giver de nu Venstre regeringen skylden for, men jeg er altså OVER 10 år.)

Jeg er ikke gammel nok til at kende til 2'verdenskrig, men min holdning er helt klart at I burde værdsættes med højere pensioner og lands-hæders anderkendelse! Tusind TAK til jer, siger JEG!

Derfor har jeg nogle gange forsøgt at "VÆKKE" Socialdemokrater til at HYLDE jer, men det har desværre været ganske forgæves!

MIN hjertevarme TAK skal I dog have, til enhver tid jeg møder nogle ældre der var med til at værne om Danmarks jord! Tusind TAK ukendte gode Dansker!
tilføjet af

Og vi har 2010 NU

Hæder og ære til din indsats den gang, men bort set fra datoen, hvad har det så med noget at gøre. Vi har 2010 og du skriver tysken. Tyskland er efter krigen nok det mest liberale land i EU. Opbygget og politisk styret af USA. Du lyder mere som om du praktiserer det had, du selv kæpede mod den gang. Forstår du forskellen på at hædre en kamp for frihed mod noget ondt DEN GANG, og så selv at praktisere det had og den ondskab i 2010? Bliver du det du den gang kæmpede i mod?
Har du set for meget matador?
Smut en tur forbi lægen.
tilføjet af

Er sol blevet

en afdeling af Sct.Hans psykiatriske hospital ?
Foreningen af frihedskæmpere blev nedlagt tidligere i år, fordi der kun er 3-4 stykker tilbage som lever.

Om igen
tilføjet af

Det er fake

en eller anden tror det er morsomt at spamme sol debat
tilføjet af

Fra et normalt menneske

Det har intet med at repektere de ældre at gøre. Manden praktiserer det had han selv påstår han kæmpede mod. Du kan da være sikker på at netop dem der kæmpede den gang, ikke kunne drømme om at skrive sådan noget pladder. Tyskland i dag, er den bedste sikkerhed vi har, mod at historien gentager sig.
tilføjet af

Ja tror jeg også

Ja, du har ret. Han aner ikke hvad han taler om, og jeg kan også huske et andet åndsvagt indlæg, hvor han ikke en gang kunne huske datoerne, men kalder sig veteran. Han prøver at spamme ved at blande patriotisme sammen med politik i dag. Det er faktisk ondt mod dem der vitterlig kæmpede den gang. De ville se på Tyskland i dag med stolthed, og glædes over at landet har udviklet sig til alt det de kæmpede for.
tilføjet af

det må det jo være..

Siden DU tillader dig at udtale dig om mit 39 årige liv med at kæmpe for Danmark mod tidligere Socialdemokratiske sovende tåber!

Sover DU godt, ved du slet ikke hvad der foregår i Danmark og hvem der har skabt disse tilstande! Fjols! 😮
tilføjet af

...

Jamen, det er jo fuldstændig ude i hampen det du skriver.
tilføjet af

Idiot

Jeg gentager...Idiot....
Søg hjælp for dine drømme....
tilføjet af

Flødeskums fronten

alt imens kongen rider på hesten 😃😃😃
Og du snakker om krig
tilføjet af

Min Mor var feltmadras.

Godt jeg blev givet væk til en god familie.
Hun lå i med en tysker.
tilføjet af

Krigs - veteran -indlæg!

Jeg gentager lige spørgsmålet fra sidste gang, i Poul Jørgensens tråd " Nu dør mellemklassen"
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=161&posting=1999869#1999869
Bedste hr. Krigsveteran! (man skal vel være ærbødig overfor alderdommen)
Hvilken hær kæmpede du i? I 42 var der da ingen dansk front mod tysken.
Selv om jeg ved vi med tiden har fået højere levealder, må du da ikke være nogen helt årsunge, eftersom du efter krigen modtog medalje for lang og tro tjeneste, ellers må det da have været noget efter krigen du modtog din medalje.
Nu du selv citerer, er der en der har sagt " det stille vand har den dybeste grund", så fordi alle mennesker ikke stod og råbte eller rakte tunge efter tyskerne, behøvede de jo heller ikke elske dem. Jeg har kendt mennesker, som var dengang, der i al ubemærkethed lavede temmelig alvorlige ting mod tyskerne. Det er ikke nødvendigvis alle der har gjort deres pligt, som har haft behov for at skilte med det.
Den gang "glemte du at svare", grunden dertil skyldes måske en fremtræden demens!!! Eller er det bare hukommelsesbesvær? Men hvad, det er jo også længe siden krigen sluttede!! Eller - - det er måske slet ikke anden verdenskrig du taler om, men en eller anden tilfældig benzinkrig.
tilføjet af

Længe leve!

Tænk! Han må jo være omkring 100 år efter det han skriver. !00 år på plejehjem og med egen computer..... gu` ve` om han fik den til sin 90 års-dag sammen med et kursus i alternativ bogføring?
tilføjet af

Der er noget der undre mig?

Den Danske "krig" imod tysken varede vist kun i et par timer, så det kan ikke være meget du oplevede, men pyt nu med det, din alder taget i betragtning, for du må jo havde været 20år dengang i 1942, hvilket så gør dig til nok den ældste her i debatten, en gammel gut på Ca 88år, så syndtes jeg du klarer dig meget godt, eller har du en sygeplejerske til at hjælpe dig?.
Med hensyn til hvor jeg var i 1942?, det ved jeg faktisk ikke rigtigt?, som du nok har set i nogle af mine indslag, så er min far født D:5/6-1936, og i 1942 var han vist Ca 6år, så mon han tænkte ret meget på mig?, jeg tvivler!, jeg er selv født D:6/12-56, så i kirgen i 1942 var jeg ikke med, der var det kun dig også 10 andre, for i historiebøgerene står der noget om 11 mand der forsvarede Danmark så vit jeg husker?, og mon ikke de fleste er døde i dag.
Så find på noget andet at lege med, tag F.eks din rolator og se hvor langt du kan kaste den.
Poul Jørgensen
tilføjet af

20 År¤¤

😕Efter krigen modtog han fortjenstmedalje for lang og tro tjeneste😕😕, den får man da ikke for bare 5 år, eller?
tilføjet af

Frode Jacobsen

Du taler meget nedsættende om Stauning og "de røde lejesvende", men du kæmpede sammen med Frode Jacobsen. Politisk var vist Frode Jacobsen mere rød end Stauning, så det er noget der ikke passer.
tilføjet af

Nej!, det er en "and"?.

Det er bare en lille dreng der vil lege😉.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.