6tilføjet af

Hvorfor koster Medicinsk Komp 4000 kr.?

Vi er mange der synes at det er helt forrykt at nogle studiebøger skal være SÅ dyre. Det er jo lige en husleje og lidt mere der ryger der.
Jeg har heldigvis en opsparing jeg kan tære af men det er der mange der ikke har.

Hvad er det der gør, at nogle bøger er så sindssygt meget dyrere end andre fagbøger.
Jeg har lagt mærke til, at mange bøger på statskundskab f.eks også koster kassen.
Jeg er nysgerrig efter at vide, hvad der gør at priserne ryger så meget i vejret?
På forhånd tak

Bonnie
tilføjet af

Nogen udnytter de studerende

Det må vi have fat i.
tilføjet af

Fordi

Dansk er et sprog der ikke tales af mange - og oplaget af bøger af den kaliber er meget lille. derfor den høje pris.
Hvis du vil spare penge, må du købe bøgerne på Engelsk - så koster de en brøkdel.
tilføjet af

URIMELIGHEDER

Men det bliver sikkert også endnu dyrere, hvis vi da ikke snart får et valg. Så vi kan få vippet VK(O) af pinden og få fremadrettede politikere til toppen.
Håber det sker snart, så der kan ske ændringer. SUen bli'r uanset hvad I si'r! Eller sådan noget. Ej, faktisk ikke, vil ikke lige forbinde SUen med en sang fra Ungdomshuset. Bravdr! Det var fint, at de havde en bolig. Men det var ikke deres og en anden købte den. Derfor skulle personen også have lov til at bruge boligen. Det står ikke til diskussion, selv om Københavns Kommune har dummet sig kraftigt. Det skal heller ikke gå ud over politiet, de udfører bare deres job. End of discussion!
tilføjet af

det forkommer mig at

der kommer "nye bøger hver eneste gang der er et nyt hold der begynder at studere, det er sku da for dumt, bøgerne burde kunne holde i mindst 5 år, men det er måske fordi underviserne er for dumme.
uddandelsen er alligevel for gammel, når studierne er forbi.
tilføjet af

Har købt mit brugt

Jeg undrer mig bare stadig over at lige den er så dyr, da der er mange andre bøger med begrænset brugertal, som også er blevet oversat fra et andet sprog, men som ikke koster nær så meget.

Men du har da helt sikkert ret.
tilføjet af

Fuldstændig rigtigt

Det er det glade vanvid at bøgerne udskiftes hvert år - det gør, at de "gamle" ikke kan sælges og indtjene til lidt kød i ketchup'en på spaghettien for den afgående årgang, og den ny årgang er nødt til at købe hele sættet til fuld pris i stedet for at skaffe dem til "jydepris".
Det må være fordi lærerne har del i salget af studiebøger, for det kan da ikke være lærerne, der er for dumme, vel ?
En "metode" eller et princip holder mange år, men hvis man underviser efter praktiske modeller i stedet for, er det klart nok at der skal ny udgaver til, for de praktiske modeller skifter hele tiden.
Men mon ikke det begynder og ender med, at lærerne ikke har styr på deres emne, at de læner sig op ad praktikken og er nervøse for at blive kaldt gammeldags ?
Selv i kirken om søndagen kan de håndtere "den ny" og "den gamle" salmebog - har jeg hørt 😃
Men præsterne har vel også mere praktisk erfaring i deres stof end lærerne 😉
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.