36tilføjet af

Hvor var du 11. september 2001?

For mange står mindet om 11. september 2001 mere klart end mindet om det første kys, deres bryllup eller børnenes første skridt.
Hvad er dit minde fra dagen?
*FedeBritt*
tilføjet af

husker

tydeligt hvad jeg lavede, jeg trænede chakibo da jeg fik at vide hvad der var sket!!
tilføjet af

På månen

som rumturist
tilføjet af

FB - rart at "se" dig igen

Kære Fede - skønt du er på SOLen igen ;o)
Sad og talte med en kunde som stod i lufthavnen i Melbourne. Pludselig råbte han ind i røret: "For satan iflg CNN er der styrtet et fly ind i WTC"....Da vi endelig fik tændt for tv, fløj nr 2 ind i tårnene...
SHIT en uhyggelig dag.....
tilføjet af

Sad på kontoret

og var igang med at arranger en kolleaga skulle udskiftes i USA.... planerne blev jo selvsagt til at ham der var derovre skulle hjem (på en eller anden måde) og så sendte vi ikke en "erstatning" afsted før et pænt rum tid senere.
Jeg tror at den dag kommer til at stå i mit minde arkiv, på samme måde som JFKs mord står i mine forældres generation.
tilføjet af

Øv nu var her lige så hyggeligt

uden dig.
Kan du ikke skynde dig at tage på ferie igen eller finde dig noget frivilligt arbejde at bruge tiden på. De må vel have en landsforening for folk med dine handicaps.
tilføjet af

Lortedag!

Da jeg har visse forpligtelser overfor politiet - og *CENCUR* slog jeg min græsplæne - og livet gik jo!!!
tilføjet af

og du kunne

undlade at læse FBs indlæg hvis de skuer dig imod.
Jeg er også glad for at se FB har lyst til at besøge SOLen igen - du syntes der var hyggeligt - jeg syntes der var trist, kedeligt og barnagtigt.
tilføjet af

Næh...

...men vi er nogle som ikke har noget imod FedeBritt..
tilføjet af

Selvforsvar er en rar ting

Har du brugt det?
*FB*
tilføjet af

Ohh en af mine mange 'fjender'

love U2
*FB*
tilføjet af

Det fatter man jo ikke

men det må være samme drifter som driver folk som disse
http://adm4840.softcha.com/livre/fakir.jpg
tilføjet af

Fordi du åbenlyst ikke har nogle venner

bør du ikke lade din vrede gå ud over andre mennesker.
*FB*
tilføjet af

Det var en syret oplevelse

at se de flyvemaskiner drøne ind i tårnene, men endnu mere de mennesker de var på gaderne og blev totalt indhyllet i støv, og senere er døde af forgiftning.
*FB*
tilføjet af

Ohh en til af mine mange 'fjender'

Love U2!
*FedeBritt*
tilføjet af

Tja, det er jo også en måde at afreagere på

Hyggelig hilsen til Fyn!
*FB*
tilføjet af

Jeg sad på en cafe i København

Ganske chokerende men verden er sg underlig.
Jeg holdte ikke de 2 minutters stilhed da jeg ser sådan på det at USA selv var uden om det.
tilføjet af

I respekt for de døde!!!!!

Underlige menneske
tilføjet af

Kan du ikke skelne

ml USAs regering og USAs civile? Det er sørgeligt.
tilføjet af

var sur over mit tv program blev aflyst

Troede seriøst at det var en dårlig spille film de havde sat på tv, i stedet for mit daværende yndlingsprogram. Ved godt at jeg burde skamme mig, men der gik bare lang tid før det gik op for mig at det her var virkeligt. Var ærlig talt bare sur og 14 år.
tilføjet af

Åh, det kan da for helvede være ligegyldigt

hvor fanden vi var.. Det der med "hvad lavede du den 11. september" er noget dramatisk pis amerikanerne har fået sat i gang..
Hvor er i ynkelige at følge det.. Det kan sgu da være uendelig ligemeget hvor i var!
Der sker så mange forfærdelige ting rundt om i verden, hvor folk dør af forfærdelige ting hver eneste dag. Lad være med at gå op i en enkelt ting og lad være med at ynke amerikanerne -de har sgu ondt nok af dem selv!
tilføjet af

jeg var

igang med at luge ukrudt i min kolonihave.
tilføjet af

velkommen tilbage min ven

........
tilføjet af

Oy-oy

Jeg læste di tindlæg og tænkte: AFSTUMPET!
Det kan godt være at sådanne ting går hen over hovdet på dig - eller igennem, for der kan ikke være meget der standser det!
Det kan da godt være at du har ret, at det er skide ligegyldigt hvor man befandt sig da nyheden kom - men det er da kun fordi man ikke kunne ændre kendsgerningerne.
Og jeg ved ikke om jeg dicideret ynker amerikanerne, deres udenrigspolitik er en stor faktor i at det skete - men jeg syntes nu alligevel det var forfærdeligt, og uanet hvor fanden det var sket hvade choket hos mig været lige stort. Forstil dig at det var i København (hvis ellers Al-Quaida kan finde os på verdenskortet) tror du selv på at resten af verden havde været upåvirket? Nej vel.
Du mangler empati - og kan sandsynligvis aldrig forvente at modtage sympati - helt sikkert ikke fra mig.
tilføjet af

Sad ved min PC reaktionen fra mig var vantro

Jeg havde svært ved, at tro det var sket. Undlod at kigge på videooptagelserne inden kollapsene, som jeg vidste ville indtræde mindre end en time efter påflyvningerne.
Jeg er for sart og følsom til, at kigge på reality grumsomheder online.
tilføjet af

Jeg er rørende enig!

Åh tak for at jeg ikke er den eneste der har det på den måde.
Hvad jeg lavede på denne dag for fem år siden?
DET KAN DA FOR HELVEDE VÆRE PISSE LIGEGYLDIGT. Jeg lavede vel de samme som jeg plejer at lave på en anden helt almindelig kedelig hverdag.
Det er typisk amerikansk grædekoneri og de danske medier sluger det råt og usødet og det gør mange danskere desværre også.
Topmålet var en jeg hørte i radioen, som var nødt til at tage fri da han hørte om angrebet eller en eller anden krukke som ikke kunne holde jul og nytår fordi hun fandt at det var disrespekt for de døde amerikanere som hun iøvrigt aldrig nogensinde har anet hvem var, endsige set.
Åh nej, hvor er det da bare noget frygteligt agurketids-mediegylp.
Selvfølgelig er det da tragisk, men det er der sgu da så meget andet der også er. Det er som om at bare fordi det skete i USA, så er det ekstra forfærdeligt.
Hvad med Tsunamien i østasien eller massakren i Darfur. Skal vi også græde snot og holde mindehøjtideligheder på dagen for disse ulykker. Nej, den slags er hurtigt glemt. Her er der nemlig ikke den samme intense tilstedeværelse af journalister der elsker at høre sig selv tale.
Vi må da vist hellere opføre en "11-september" grædemur hvis det her mediehysteri fortsætter.
Men tænk engang. Idag er det den 11 september 2006. Solen skinner og der er varmt og sommerligt for årstiden. Alt er helt normalt og fredeligt. En helt almindelig og ubemærkelsesværdig dag.
Alle dommedagsprofetier og konspirationsteorier er gjort til skamme.
I aften kommer der horizont om valgkampen Sverige. Den er langt mere aktuel og interessant. Det vil jeg se. Fortsætter socialdemokraterne deres meget lange uafbrudte regeringsperiode, eller kommer der nye friske vinde i det svenske parlament?
tilføjet af

Jeg støvsugede.........

...indtil min søn telefonerede beskeden til mig - var lige kommet fra job, og skulle til mit barnebarns 8 års fødselsdag🙁- vi var alle berørt, og mit barnebarn græd og sagde, at det var en dum dag at have føs´da på...i dag fylder han 11 år, og indtil videre er dagen forløbet uden de store begivenheder.
Vh Rosalilje, som lige har været på Østerbro, - dagens er markeret med en del politibetjente udenfor den den amerikanske ambassade.
:)
tilføjet af

Regnefejl........

..tiden løber og jeg har forregnet mig - det må have været hans 6 års føs´da :)
tilføjet af

Du har ret i

at katastrofen med Tsunamien bl.a var mindst lige så katastrofal. Forskellen er, for mig at se, ikke at det var USA der blev ramt - den er mere at tsunamien er et naturfænomen, som vi absolut ingen indflydelse har på, hvorimod terrorangrebet er menneskeskabt.
De helt store naturkatastrofer har det jo med at ramme befolkninger der er udsatte nok iforvejen - men derfor er omfanget af skaderne ikke bedre at skulle forholde sig til.
Jeg forstår ikke at, blot fordi man er uenig i et lands regerings udenrigspolitik, kan være nærmest skadefro overfor de civile tab der var resultatet.
Ingen nation, og jeg mener INGEN nation, har fortjent at skulle udsættes for den slags krænkelser - og de spor angrebet har sat i især den iforvejen letter paranoide psyke hos amerikanerne får konsekvenser i mange, mange år og generationer frem. Den amerikanske reaktion, omend delvist forstålig, er med til at sådan noget som Muhammedtegningskrisen gik så langt ude i skoven som den gjorde. Vold og had avler kun vold og had - resultatet er det samme uanset hvem der kastede den første sten.
tilføjet af

Jeg er egentlig ikke

specielt uenig i USA's udenrigspolitik og jeg har heller ikke nogen speciel aversion i mod landet som sådan.
Jeg mener bare at begivenhederne er forvrænget ud af proportion.
Vi så det samme med orkanen katarina der ramte New Orleans på USA's sydkyst. Den har nærmest fået lige så meget medieomtale som tsunamien i sydøstasien, til trods for at tsunamien var en langt større katastrofe, hvis tab i menneskeliv skal måles i hundredetusinder.
Selvom jeg ikke har det fjerneste imod USA, så har jeg dog en vis distance til terrorangrebet på WTC. Det var tragisk, men det var ikke noget jeg lå grædende og søvnløs om natten over.
Trods alt så:

-Skete det i et land i en anden verdensdel tusindvis af kilometer herfra.
-Har jeg aldrig kendt eller set nogle af de indvolverede.
-Har jeg aldrig været der.
Ved kun hvad jeg har set i min flimmerkasse.
Det var en nyhed der havde sin plads forsiden af de danske medier dengang.
Men at sidde i dag her fem år efter og græde snot over noget der er sket på den modsatte side af kloden, synes jeg er for meget. Så går der altså lige lovligt meget agurketid i den.
tilføjet af

Indfaldsvinklerne

er forskellige. Jeg er opvokset derover , men er ikke dybt imponeret over deres regering - heller ikke vores egen.
Jeg ved at to af min broders kammerater døde under angrebet - de var begge i beredskabs-halløjet.
Det er muligt at der er gået agurketid idet - men det er svært at komme udenom at det har ændret verden i negativ retning...og selvom jeg heller ikke lå søvnløs og nægter at blive paranoid overfor "hvad der nu sker næste gang" - jeg går rundt ganske som jeg gjorde 2001-09-10 og jeg vil ikke lade terroristerne vinde ved at lade dem ødelægge mit liv.
Jeg er en sart lille sjæl - naturkatastrofer og terrorangreb påvirker mig - mine empatiske evner går helt oppe i det røde felt.. dels for ofrene, men i højre grad deres efterladte.
tilføjet af

Tønden

sad på tønden og klarede hvad klares skulle !
åbnede for tv men måtte simpelthen slukke igen pga brækfornemmelser; folk var jo nærmest ved at falde over hinanden for at komme med sympatitilkendegivelse til amerikanerne
"man ligger som man har redt"
tilføjet af

jeg husker det også

Som det bare er et par år siden. Så jeg forstår godt du er i tidsfrustration.
tillykke med barnebarnet.
tilføjet af

det er også lort du lukker ud her

Der er sgu da ingen uskyldige der har fortjent at blive sprængt i luften.Og slet ikke fordi de er på arbejde vel?
tilføjet af

Enig !

Næ jeg kan kun give dig ret.....
Men hvem tænker på de mange sagesløse mennesker OGSÅ PÅ VEJ TIL ARBEJDE som bliver bombet af de amerikanske soldater ?
Nå nej det er jo selvfølgelig ikke vesterlændinge så op i r**** med dem ikke ?!!
"Man ligger som man har redt" = læs, amerikanerne bomber islamisterne; islamisterne bomber amerikanerne - hvor svært kan det være ???
tilføjet af

Tjahh

Jeg sad på arbejdet og var lige logget ind på ing.net.
Jeg ser godt at der er en notits om at der er fløjet et fly ind i et af tårnene, men spekulerer ikke videre over det, udover at jeg tænker at det da er tåbeligt at piloten på et lille privat fly ikke kan flyve udenom.
At man kunne finde på at flyve ind i det med vilje, og så med passagerfly, slog mig slet ikke.
Jeg kan så høre radioen i baggrunden, og så gik det stærkt med at få skaffet et TV ind i kontoret for at se hvad F..... der egentlig skete.
tilføjet af

selvforsvar

jeg har ikke haft brug for det til selvforsvar. det har indtil nu lykkedes mig at stoppe en evt. konflikt før det blev nødvendigt! -men har deltaget i turneringer, med og uden succes! :)
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.