7tilføjet af

Hvad var det der skete i 1914?

Det var ikke første verdenskrig, men Kristi nærværelse der ville indtræffe i 1914. Disciplene havde spurgt Jesus: "Sig os: Hvornår vil disse ting ske, og hvad vil være tegnet på din nærværelse og afslutningen på tingenes ordning?"
(Mattæus 24:3)
Det handlede om Kristi nærværelse.
Som svar sagde Jesus blandt andet: "Jerusalem skal nedtrædes af nationerne, indtil nationernes fastsatte tider er udløbet." (Lukas 21:24)
Jesu nærværelse ville altså begynde når "nationernes fastsatte tider var udløbet". Det var disse fastsatte tider der udløb i 1914, og det var derfor i dét år at Kristi nærværelse begyndte. Det græske ord for nærværelse er parousia, som betyder at han er samtidig med at noget andet sker. Han er altså usynligt til stede samtidig med at noget andet sker her på jorden. Vi kan naturligt ikke se at Kristus er tilstede når det er usynligt, men han har givet nogle tegn der skulle vise hvornår han var nær, og disse tegn begyndte i 1914, nøjagtigt som det var forudsagt i profetien. Enhver kan undersøge dette ved at læse Mattæus evangeliet kapitel 24, Markus kapitel 13 og Lukas kapitel 21. Desuden kan man sammenholde disse profetier med det der står i Åbenbaringen 6:1-8. Ingen kan benægte at det tyvende århundrede har været et krigens århundrede. Det er alt, alt, alt for tydeligt.
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=580169
tilføjet af

pointen..

i mit indlæg er jo netop at Vagttårns-selskabet havde 1874 som året for kristi nærværelse, og det helt frem til omkring 1930-erne.Hvad har ændret sig ?
En profeti er jo kun en profeti hvis den forudsiger noget FØR det sker,- ikke bagefter.
mvh JensP.
tilføjet af

Der er ingen pointe,

og der er ingen mening i det du skriver. Det er flere tusinde år siden profetierne blev nedskrevet, Jehova har ingen profeter på jorden i dag. Bibelens profetier er altid blevet opfyldt til punk og prikke, Gud er ikke et menneske, at han skulle tage fejl.
tilføjet af

Nu..

.. er det jo altså også Vagttårns-selskabet der tager fejl !
Jeres fortolkning findes overhovedet ikke i bibelen og støttes slet ikke af den verdslige historie.
Jeres roden rundt i forskellige årstals-teorier har altid været problematisk, og mit indlæg beviser det til fulde.
mvh JensP.
tilføjet af

Prøv nu at komme til fornuft, Jens P.

Vi mener dig det faktisk godt.
tilføjet af

at..

feje ting ind under gulvtæppet, er ikke fornuft i mine øjne !
Du svarer aldrig på den kritik du får.
Jeg har spurgt dig om hvorfor selskabet har ændret holdning mht kristi genkomst. Først var det 1874 (det vedblev det at være til 1930-erne), senere blev det så til 1914. Det er de samme skriftssteder der i begge tilfælde ligger til grund for jeres fortolkning. Hvad har ændret sig ?
Du er også mange gange blevet spurgt om hvorfor i fastholder 607 som året for Jerusalems ødelæggelse,når historien klart viser noget andet, det har du heller ikke ønsket at uddybe.
Hvem er det lige der har brug for at komme til fornuft ????
mvh JensP.
tilføjet af

Vi holder fast ved de historiske kendsgerninger,

Året 607 fvt år det år Bibelen fastsætter som det rigtige.
tilføjet af

Kritik skal have et formål.

Kritik for kritikkens skyld har ingen mening. Jeg har besvaret al den kritik jeg har modtaget ved at fortælle sandheden. Jeg vil ikke gå ind i en formålsløs diskussion.
Med venlig hilsen, ftg.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.