13tilføjet af

Hvad skal vi med 1914?!?

Til fgt/ andre med samme overbevisning!
Okay al den diskussion som der øjensynligt er herinde om Johovas vidner og især alle disse årstal, er noget jeg ikke kan sidde overhørig!
Som bekendende kristen, tilhørende den lutheranske/ evangeliske kirke, også kaldet en troende protestant - er der noget TOTALT misforstået i denne diskussion!
Johovas vidner har igennem historien haft en ufattelig interesse for dommedag, hvonår det sker og i HØJ grad hvem der skal med på den nye jord!
ALDRIG handler det om Jesus lære i forhold til budende/loven = hvordan vi som mennsker skal leve vores liv, som individer og med hinanden, aldrig handler det om Guds nåde og ufattelige kærlighed til OS alle, aldrig handler det om MIT forhold til GUD PERSONLIGT som INDIVID..
Ufattelige mængder af spådomme og beregninger om hvornår jorden går under er ALTID i fokus!
JA! der er beskrevet i Johannes Åbenbarringen, hvordan de sidste tider skal blive (op til dommedag), og ud fra dette kan man da godt se ud i verden, og konstatere at det går rigtig skidt for os mennesker... Vi laver ikke andet end krig og had.. MEN!!
Det er altså ikke GUDS plan at vi skal bruge vores liv ELLER mission på at beregne/missionere dommedag for folk!
Vi skal fortælle mennesker om Gud, og så må de selv tage stilling til om de vil tro eller ej!
Det er GUD der er i fokus, HANS kærlighed, og HANS ønske om at være sammen med lige netop DIG! der SKAL være i fokus!
Så drop dog alt det pis om udregninger, og fat det dog! - det eneste dommedags ævl skal bruges til, er at få folk til at melde sig ind i en organisation/ købe bøger/ gå på kususer, der koster en formue! - fori de er bange for at gå fortabt!
Vel og mærke velvidende at det KUN er 144000, der opnår frelse! (Ifølge Johovas vidner) Åben øjnene! Man får folk til at dele flest mulig materiale ud om organisationen, (skaffe nye medlemmer, skaffe penge) ved at fortælle dem, at det KUN er de mest produktive der må sidde med ved Guds bord på den nye jord!
Det taler FULDSTÆNDIG imod Guds løfter i bibelen!
Brug pengene på folk der lider sult istedet fx indsamlingen d. 5/3 (den stille sult) - ja meld dig og tag en rute fra hus til hus - det gør en forskel for lidende mennesker, istedet for at styrke en organisation - som taler imod Guds ord!
Læs selv i bibelen, og mød Gud for Han ønsker at møde DIG, for at lære dig om livets indretning og HANS kærlighed til DIG!
OG læs Johannes evangeliet 3,16 (også kaldet den "lille bibel" = fudenmental vigtigt/ grundlaget i kristendommen) der står nemlig:
"Thi ENHVER som tror på Ham, IKKE skal fortabes, men SKAL have evigt liv"!
Jeg har set en omformulering af dette vers i et af Johovas vidners blade, hvor der stod:
"...KAN få evigt liv", (= IKKE ALLE der tror får evigt liv!!) altså en omskrivning der passer til Johovas vidners påstand om at KUN 144000 kommer med på nye jord = får evigt liv!
Hvis man omskriver bibelen på et så afgørende punkt, nemlig hvem der får del i frelsen - og betænker at netop frelsen er hele grundlaget for at have èn tro, bekende sig til en religion!
Så kan man få bibelen til at passe på ALLE påstande, og dermed forsvare ALLE ens handlinger efter lyst og behov! Skræmmende tanke! Og ihvertfald ikke Guds mening med bibelen = Guds ord!
Hvem af mennesker kan sætte sig til herre over at omskrive Guds ord??
Lad Guds kærlighed være i centrum, i Fader Vor bedes "Thi Dit er Riget, og magten og æren - i al evighed"! (Fader Vor er en bøn som Jesus lære sine disiple, altså en bøn fra Guds eget ord - bibelen) Så tro ikke at et menneske kan sætte sig til herre over Gud, Hans løfter og magt over OS og JORDEN, det er Gud der bestemmer tiden for den nye jord, og menneskers frelse!
- ALLE får frelse hvis blot de tror på Ham!
Maria24
tilføjet af

Du har jo overhovedet ikke læst debatten!

Alle mine indlæg handler jo netop om Guds kærlighed til os.
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=544105
tilføjet af

Vågn op - det er Vagttårnet

Nej jeg har heller ikke læst dem. Istedetfor at stemme dørklokker bruger du dette forum til propaganda for en virkelighedsfjern dommedagsreligion.
Smart, men ikke smart nok.
Faktisk skal man lade være med at åbne dine indlæg, eller også skulle man klage over dem. De er imod debatreglerne.
tilføjet af

Hvad vi skal med 1914

Hej Maria
Nu forholder jeg mig kun til overskriften. Og den siger mig et par ting. Uden 1914 havde grænsen til Tyskland ikke ligget hvor den gør nu. 1918 var en naturlig følge af 1914. Og i 1918 blev der stemt om hvorvidt man ville høre til Tyskland, eller til Danmark.
I kan alle takke Sønderjyderne for at Tyskland idag ikke går ved Kongeåen, men syd for Tønder/Padborg/Højer.
tilføjet af

Guds ord!!

Måske.. Men det er bestemt ikke det debatten handler om herinde! Den gør bibelen til en lang række af skjulte årstal, og det er IKKE det bibelen vil!!
Guds ord bliver omskrevet og vendt så det passer i Johovas vidners missionering, ingen kan sætte sig til herre over Guds ord, ingen gang Det Styrende Råd i Johovas vidner!
Iøvrigt sige Jesus til sine disple at "ingen kender tiden", ingen gang Jesus selv kender tiden for hans genkomst!
(jeg ved godt at Johovas vidner argumentere for at Jesus ALLEREDE har været på jorden 2. gang i 1914 - usynligt) MEN!! hele pointen i Guds løfte om Jesus´s genkomst er at Han kommer for at hente alle Hans børn hjem til den nye jord - OG denne jord går fortabt!
Vi er her endnu!
I Johannes Åbenbarringen står der at "månen skal blive rød som blod" og forsvinde i mørke, dette i forbindelse med dommedag. Hele beskrivelsen af jordens undergang, stemmer overhovedet ikke overens med en krig der tilfældigvis startede i 1914! En krig som varede 4 år hvorefter verden ufortrødent levede videre!
Ergo har den påståede Jesu genkomst (i 1914) INGEN betydning haft for mennesker eller verden - det er OGSÅ direkte i mod Guds ord!
Han har lovet at NÅR tiden kommer, vil ALLE de troende/ Hans børn blive hentet hjem til Ham på den nye jord - til et evigt liv sammen Gud, og samtidig vil denne jorden gå under! ALTSÅ får dommedag konsekvens/betydning for alle mennesker!
Det er Guds plan og Hans løfte!
tilføjet af

Årstallet 1914 er forudsagt i Bibelen.

Det hjælper os til at forstå hvor vi befinder os på tidens strøm i forhold til Guds handlingsplan.
tilføjet af

Religion & Livssyn er et religiøst forum, kære ven.

Her drøfter vi religiøse emner. Der er ingen der siger du skal læse mine indlæg, men du kan ikke komentere dem, hvis ikke du læser dem.
Venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Bibelen er skrevet for at vi skal forstå den.

Bibelen siger: "Den suveræne Herre Jehova gør nemlig intet uden at han har åbenbaret sin fortrolige sag for sine tjenere profeterne." (Amos 3:7)
I Bibelens profetier kan vi derfor læse hvad Gud gør.
tilføjet af

Det er rigtigt.

1914 markerer nogle skelsættende begivenheder i menneskehedens historie.
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=544147
tilføjet af

Hvor?

Du bliver ved med dit 1914 fis. Hvornår viser du os det i Bibelen, din tøsedreng?
tilføjet af

Når tiden er inde,

det har jeg jo sagt.
tilføjet af

Der er bare det...

Nu er der bare det, at JV'ere lyver hurtigere end en hest kan rende. Jeg tror det er en genfejl I lider af. Når JV'ere udskyder forklaringer, plejer det at betyde, at forklaringen aldrig kommer.
tilføjet af

Du tager ingen skade af at vente.

---
tilføjet af

Afgjort nej

Nej, jeg fryder mig over dit dølgsmål. Så kan alle og enhver da se, at I står for løgn og fortielse.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.