48tilføjet af

Hvad handler Matt. 24:36 om ?

Er det starten på begyndelsen af enden, eller er det Menneskesønnens nærværelse ?
VH L
tilføjet af

hvad handler Hebræerne 1:6 om ?

Der det Jesus genkomst eller hvad?
Kosmos
tilføjet af

Hvor mange gange

skal han `komme´ ?
VH L
tilføjet af

Øh, hvor mange gange ....

kan han komme ..... der må vel være en grænse ..... eller hvad?
tilføjet af

I vers 37 benytes ordet parousia...

...(komme) og det kan ha betydningen nærvær. Vi ved at Menneskesønen skulde herske midt iblandt sine fjender i endetiden. Det kan han kun gøre usynligt,for når han "kommer" så ALLE kan opfate det - da heter det på græsk erkjomai eller apokalypsis. For øvrigt findesder også ordet "elton",som kun betyder det normale å komme,men som gerne benytes om et komme der kan opfates af alle.
Matteus 24:37 er meget komprimered, for hele endetiden omfates (fra 1914 til enden). Det samenlignes med Noahs tid der ingen brød seg om Guds ord via Noah,men levede helt kødeligt.
Jeg skriver dete for at også vers 36 kan opfates ræt. I vers 34 heter det at de som oplever at se alt dete ikke skal ødelegges FØR den fastsate tid for enden er inde. I vers 35 undestreges garantien for dete udsagn af at selv om himmelen (verdens regeringer) og jorden (menneskeverdenen) skal forgå,så vil ALDRIG Jehovas ord forgå. ALT Han har sagt MÅ indtræfe før ENDETIDEN afslutes.
På den tid dette blev sagt af Jesus havde han endnu ikke bestået prøven fuldt ud,og derfor kendte han heller ikke dagen og timen. Men det er da højst troligt at han vet det i dag,eftersom han midlertidigt er blit givet ALL MAGT i himmel og på jord,medens Jehova "hviler fra sin skabergerning" frem til efter de tusinde år.
Vi ved derimod ikke dagen og timen,noget som gør at vi HELE tiden må være agtpågivne. Det er til beskytelse for os fordi vi let kan sovne åndeligt om vi ikke passer på.(24:44)
Ud i fra dette ser vi at lignelsen om figentræet handler om hele
endetiden fra 1914 og helt frem til enden.
tilføjet af

Første gang var som...

...mennesket Jesus Kristus. Kristi andet komme starter usynligt når han "hersker midt iblant sine fjender",og afslutes med hans tilsynekomst i Harmagedon. En pluds en er lig TO ganger.
tilføjet af

vil det sige

at du ikke tror på Hebræerne kap. 1 vers 6? Mener du det er en fejl? Eller mener du Vagttårnet er bedre end den almindelige Bibel? Jeg spørger blot hvad du mener om det.
Kosmos
tilføjet af

det ser ud til

det ser ud til, at vi taler om 3 konkrete gange nævnt i Bibelen. De 2 første har været så der er een tilbage indtil videre.
Kosmos
tilføjet af

Hebreerne 1:6 viser at...

...Jehova "atter en gang" skal føre Kristus tilbage til jorden. Altså en gang nummer to. Vi har gode grunder til at tro at dete viser til tiden efter 1914 da Jesus kom usynligt tilbage (parousia) for at "herske midt iblant sine fjender" for at skilde får og gjeter i en endetid som afslutes i Harmagedon der Kristus til slut står frem så ALLE kan mærke det.
Alle Jehova Guds engler - hans "kvinde" - står nu til disposisjon for Jesus. De har jobben som "høstfolk" nu,og "domsfuldbyrdere" i Harmagedon. Men de sliper IKKE "de fire udslætende vinder løs" før de får beskjed fra Kristus om at den sidste salvede er endelig beseglet.
I melomtiden lyder de kKisti mindste vink,og viser Kristus "den dybeste respekt" (proskyneo) efter som han midlertidigt er git "al magt i himel og på jord".
tilføjet af

dit ævl

ja du kan sikkert finde alle mulige belæg for dit ævl, men det var altså ikke det jeg spurgte om og det var så heller ikke det der står i Hebræerne kap. 1 vers 6.
Men jeg forventer overhovedet ikke I Jehovas Vidner kan læse og forstå Bibelen.
for i øvrigt er det jo så 2. gang Jesus kom til jorden som menneske og altså iflg. Hebræerne kap. 1 vers 6 sker det een gang til.
du behøver ikke svare for jeg er godt klar over, at du ikke fatter en skid. du kan ikke engang læse hvad der står.
tilføjet af

Hvor i mit indlæg...

...kan du udlæse at jeg har sagt at Jesus komer tilbage anden gang som menneske? Det er jo du og kristenheden som tror Jesus for op til himelen som menneske. Jesus selv sa: "Og verden ser meg aldri mere". Efterat han blev levendegjort som ånd. Selv om du taber debaten med meg,så lyv ikke og bli ikke så sint.Se det som en mulighed til frælse..😃
tilføjet af

Det handler om bortrykkelsen-

før Tusindårsriget.
v36 Men den dag eller time er der ingen, der kender, hverken englene i himlene eller Sønnen, men alene Faderen.
v37 Som det var i Noas dage, sådan skal det også være ved Menneskesønnens komme.
v38 For i dagene før syndfloden åd og drak de, giftede sig og bortgiftede lige til den dag, da Noa gik ind i arken;
v39 og de vidste ikke noget, før syndfloden kom og rev dem alle bort. Sådan skal også Menneskesønnens komme være.
v40 Da skal der være to mænd ude på marken; den ene tages med, og den anden lades tilbage. v41 To kvinder skal male på samme kværn; den ene tages med, og den anden lades tilbage.
**************
BORTRYKKELSEN:

1.Thes.4
Om de afdøde troende og Herrens komme.
v13 Brødre, vi vil ikke, at I skal være uvidende om dem, der sover hen, for at I ikke skal sørge som de andre, der ikke har noget håb.
v14 For så sandt som vi tror, at Jesus døde og opstod, vil Gud også ved Jesus føre de hensovede sammen med ham.
v15 For det siger vi jer med et ord af Herren: Vi, der lever og endnu er her, når Herren kommer, skal ikke gå forud for de hensovede.
v16 For Herren selv vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen kalder og Guds basun gjalder, stige ned fra himlen,
og de, der er døde i Kristus, skal opstå først.
v17 Så skal vi, der lever og endnu er her, rykkes bort i skyerne sammen med dem for at møde Herren i luften, og så skal vi altid være sammen med Herren.
v18 Trøst derfor hinanden med disse ord.

[l] Os der tilhører Jesus Kristus [l] vi kommer med ham ved bortrykkelsen - hvor han vil være usynlig for dem, der ikke kommer med.
************

EFTER Tusindårsriget står der Åb.21

Den nye himmel og den nye jord:
v1 Og jeg så en ny himmel og en ny jord. For den første himmel og den første jord forsvandt, og havet findes ikke mere.
v2 Og den hellige by, det ny Jerusalem, så jeg komme ned fra himlen fra Gud, rede som en brud, der er smykket for sin brudgom. v3 Og jeg hørte en høj røst fra tronen sige:

Nu er Guds bolig hos menneskene,
han vil bo hos dem,
og de skal være hans folk,
og Gud vil selv være hos dem.
v4 Han vil tørre hver tåre af deres øjne,
og ** døden skal ikke være mere,**
ej heller sorg, ej heller skrig, ej heller pine skal være mere.
Thi det, der var før, er forsvundet.

v5 Og han, der sidder på tronen, sagde: »Se, jeg gør alting nyt!«
Og han sagde: »Skriv! For disse ord er troværdige og sande.« v6
Og han sagde til mig: »Det er sket. Jeg er Alfa og Omega, begyndelsen og enden.
Åb.1
v7 Se, han kommer med skyerne,

og [l] hvert øje skal se ham,[l]
også de, som har gennemboret ham;
og alle jordens folkestammer skal jamre over ham.
Ja, amen.
🙂
tilføjet af

Og hvor læser du -

"gudsvej" - at vi ikke skal se Jesus igen ??
Jesus havde fået et [s] himmelsk legeme [s] inden han forlod jorden.

Og han kommer igen, og hvert øje skal se ham :
Johs.Åb.4
Hellig, hellig, hellig er [s] Herren, Gud den Almægtige,[s]
han som VAR og som ER og som KOMMER.

1.Thes.B.4

v16 For [s] Herren selv [s] vil, når befalingen lyder,
når ærkeenglen kalder og Guds basun gjalder,
stige ned fra himlen,
Johs.Åb.1

v7 Se, han kommer med skyerne,
og [s] hvert øje skal se ham,[s]
også de, som har gennemboret ham;
og alle jordens folkestammer skal jamre over ham.
Ja, amen.
v8 Jeg er Alfa og Omega, siger [s] Gud Herren,[s]
han som ER og som VAR og som KOMMER,
den ALMÆGTIGE.

Zak.14
Da kommer [s] Herren min Gud [s]
og alle de hellige med ham.

v9 Da skal [s] Herren være konge [s]
over hele jorden;
på den dag
skal Herren være én
og hans navn være ét.
************
Så hvem lyver "gudsvej" - det gør DU - for Bibelen lyver IKKE !
tilføjet af

fra den lukkede afdeling.

du er en rigtig psykopat "gudsvej".
Du behøver blot at citere Hebræerne 1:6. Jeg forlanger ikke det umulige, men blot citere det.
tænk lidt over det (hvis det er muligt). Du kan ikke læse ordet der og ved du hvorfor? Du har ingen magt over dine impulser.
du kan ikke læse det og ikke citere det fordi dæmoner vil ikke tillade det.
Kosmos
tilføjet af

Det sagde Jesus:

Johs.16
Jesu bortgang.
v16 En kort tid, så ser I mig ikke længere,
og [s] atter en kort tid, så skal I se mig.«[s]
v17 Da sagde nogle af hans disciple til hinanden: »Hvad er meningen med det, han siger til os: En kort tid, så ser I mig ikke, og atter en kort tid, så skal I se mig? og: Jeg går til Faderen?«
v18 De sagde altså: »Hvad mener han med at sige: En kort tid? Vi forstår ikke, hvad han taler om.«
v19 Jesus vidste, at de ville spørge ham, så han sagde til dem: »I spørger hinanden, hvad jeg mente, da jeg sagde:
En kort tid, så ser I mig ikke, og atter en kort tid, [s] så skal I se mig?[s]
v20 Sandelig, sandelig siger jeg jer: I skal græde og klage, men verden skal glæde sig.
I skal sørge, men jeres sorg skal blive til glæde. v21 Når kvinden skal føde, har hun det svært, fordi hendes time er kommet; men når hun har født sit barn, husker hun ikke mere sin trængsel af glæde over, at et menneske er født til verden.
v22 Også I sørger nu, men [s] jeg skal se jer igen,[s] og da skal jeres hjerte glæde sig, og ingen skal tage jeres glæde fra jer.
tilføjet af

Slige udtryksformer...

...fortæller voksne mennesker at du har tabt diskusjonen Kosmos. Lykke til som vidende.😃
tilføjet af

men du kan ikke.

du kan sno dig lige så meget du vil, men du kan ikke. du kan ikke citere det ord i Hebræerne 1:6.
så nu kan du jo tænke lidt over det fremover. At jeg har tabt? jo, det er muligt, men det skammer jeg mig ikke over.
På den anden side; du ved, at dersom dæmonerne vil forstyrre min tankegang og forsøge, at tvinge mig fra at citere et direkte ord fra Bibelen? ha, ha, de vil blive sendt i svinene og styrte i "afgrunden". Sådan.
Når det kommer til alt, så kender du ikke mine kræfter. Ingen forhindre mig i noget. Vil jeg, så sker det.
Kosmos.
tilføjet af

Om du leser Bibelen...

...i sammenheng og har ånden vil du også forstå den. At det står at "hvert øye skal se ham" betyder i denne sammenheng at de skal "forstå" at det er Kristus som kommer tilbake når Harmageddons vinder slipes løs.
Det kan vi forstå når Jesu himelfart beskrives at han ble borte i skyene,og at han skulde kome tilbage slig han drog. Jesus blev jo væk for vore øjne i skyen da han rejste. Derfor sier Jesus selv: "Om en lille stund ser IKKE verden meg mere". Tror du Jesus lyver Lyjse?
Jesus forklarede det hele for fariseerne i Lukas 17:20: "En gang spurte fariseerne Jesus når Guds rike skulde komme.Han svarte: "GUDS RIGE KOMMER IKKE PÅ EN SLIG MÅDE AT MAN KAN SE DET MED ØJNENE.INGEN VIL KUNNE SI:HER ER DET ELLER DER ER DET!"
Nå skjøner sikkert en oprigtigt søgende person som deg at selv om det TILSYNELADENDE kan være modstrid mellom de to udtalelser,så er Åbenbaringen skrevet i tegn og må forståes tilsvarende."Summen af Dit ord er sandhed",sier Bibelen til os. Heldigvis.
tilføjet af

nej, vel? det er virkelig godt det her

"Hvor i mit indlæg kan du udlæse at jeg har sagt at Jesus komer tilbage anden gang som menneske?"
Citat af psykopaten "gudsvej" slut.
Svar:
Nej, det kan jeg selvfølgelig ikke "udlæse i dit indlæg", for det tror du jo ikke på. Det er jo det der er godt ved dit svar.
Men du kan ikke citere Hebræerne 1:6. fordi dæmonerne vil ikke ha` det. Ha, ha, ha, hvor perfekt.
Kosmos
tilføjet af

Jeg har utallige gange spurgt dig

hvordan kan de der har gennemboret Jesus se ham. Det var Romerske soldater, der er døde for små 2000 år siden.
Jeg har aldrig fået svar, og får det sansynligvis heller aldrig, for du aner ikke et klap om hvad det betyder.
tilføjet af

Kosmos refererer fra sit opholdssted

fra den lukkede afdeling. Skrevet af Kosmos - Kl 22:16, 5.aug.2010
du er en rigtig psykopat "gudsvej".

Tankevækkende 😃
tilføjet af

Konkret svar udbedes

Jeg vil gerne om det er muligt have et svar på om det er 1 endens tid eller 2 Menneskesønnens nærværelse.
VH L
tilføjet af

Hvad er det du ikke fatter Kosmos

Af Hebræerne 1:6
"Og når han igen fører sin førstefødte ind i verden, siger han:
Alle Guds engle skal kaste sig ned for ham"
Der er tale om jesus kommer til verden for anden gang.
Hvordan det vil ske, kan ses andet steds i biblen. Det bliver usynligt.
Hvis ellers du tror på det der står i biblen:, så vil Jesus regere fra himlen, og det er præcis som det fremgår af biblen, det er med sin ånd Jesus vil være nærværende.
Som lynet
Jeg ved ikke om du tror på den apostolske bekendelse.
"Tror du på Gud osv. og hans søn...siddende ved Gud fader den almægtiges højre hånd.
HVORFRA HAN SKAL DØMME LEVENDE OG DØDE.
"For ligesom lynet udgår fra øst og lyser over til vest, således vil Menneskesønnens nærværelse være"

Lær dog biblen at kende, inden du udtaler dig.
tilføjet af

Hvordan kommer du frem til det ?

Man undres.
tilføjet af

Vil du dokumentere -

de "utallige gange" du har spurgt mig ?
Svaret har jeg nemlig ingen problemer med, så jeg er sikker på, at HAR du spurgt, har du også fået svar !
Dit spørgsmål afslører bare, hvor lidt du har forstået Bibelen [:|]
Ved du virkelig ikke, at Jesus kommer og dømmer både levende - og DØDE 😮 om de så har været døde i flere tusinde år - det gør ingen forskel, deres sjæle venter på dommen - alle vil få nye legemer, før dommen - nogen til fortabelse.
Apost.G.10
v42 Og han befalede os at prædike for folket og vidne om, at det er ham, Gud har bestemt til at være dommer [s] over levende og døde.[s]
v43 Om ham vidner alle profeterne, at enhver, som tror på ham, skal få syndsforladelse ved hans navn.«
2.Tim.B.4
v1 Jeg indskærper dig for Guds ansigt og for Kristus Jesus, der skal dømme [s] levende og døde,[s] så sandt som han kommer synligt og opretter sit rige...
1.Peters.B.4
v4 Nu, da I ikke længere styrter jer ud i den samme strøm af udsvævelser, undrer de sig og spotter jer for det,
v5 men de skal stå til regnskab over for ham, der er rede til at [s] dømme levende og døde.[s]
v6 For derfor blev evangeliet forkyndt også for døde, for at de skulle dømmes i kødet, som mennesker dømmes, men leve i Ånden, som Gud lever.

Heb.B.9 "det er menneskenes lod at dø én gang og derefter dømmes."
2.Kor.B.5
"For vi skal alle fremstilles for Kristi domstol, for at enhver kan få igen for det, han har gjort her i livet, hvad enten det er godt eller ondt."
tilføjet af

Jeg er glad for-

at jeg ikke har den samme ånd, som dig "gudsvej" 🙂
- men at jeg har [s] HelligÅnden [s]
2.Tim.B.4
v1 Jeg indskærper dig for Guds ansigt og for Kristus Jesus, der skal dømme levende og døde,
så sandt som han kommer [s] synligt og opretter sit rige... [s]

Johs.16
Jesu bortgang.
v16 En kort tid, så ser I mig ikke længere,
og [s] atter en kort tid, så skal I se mig.«[s]
v17 Da sagde nogle af hans disciple til hinanden: »Hvad er meningen med det, han siger til os: En kort tid, så ser I mig ikke, og atter en kort tid, så skal I se mig? og: Jeg går til Faderen?«
v18 De sagde altså: »Hvad mener han med at sige: En kort tid? Vi forstår ikke, hvad han taler om.«
v19 Jesus vidste, at de ville spørge ham, så han sagde til dem: »I spørger hinanden, hvad jeg mente, da jeg sagde:
En kort tid, så ser I mig ikke, og atter en kort tid, [s] så skal I se mig? [s]
v20 Sandelig, sandelig siger jeg jer: I skal græde og klage, men verden skal glæde sig.
I skal sørge, men jeres sorg skal blive til glæde. v21 Når kvinden skal føde, har hun det svært, fordi hendes time er kommet; men når hun har født sit barn, husker hun ikke mere sin trængsel af glæde over, at et menneske er født til verden.
v22 Også I sørger nu, men [s] jeg skal se jer igen,[s] og da skal jeres hjerte glæde sig, og ingen skal tage jeres glæde fra jer.

http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=2111873
tilføjet af

Jeg registrerer at...

...du IKKE tror på Bibelen der Jesus sier: "Enda en lille tid,og verden ser meg IKKE mere."
tilføjet af

Halve sætninger -

du stopper jo midt i verset 😮
Johs.16
Jesu bortgang.
v16 En kort tid, så ser I mig ikke længere,
og atter en kort tid,[s] så skal I se mig.« [s]
tilføjet af

Menneskesønnen-

har været nærværende altid - ved Helligånden / Talsmanden.
De sidste tider begyndte for over 2000 år siden 🙂
Det er bortrykkelsen du henviser til Lukas.
tilføjet af

Spørgsmål til Ajv2 ?

Var de ikke døde for langt over 2000 år siden 😉 ?

"Derfor har vi Lov til at vente, at Aar 1925 vil blive Vidne til, at Abraham, Isak, Jakob og Fortidens trofaste Profeter vender tilbage, alle de som der hentydes til i Hebræerbrevets 11. Kapitel."
"MILIONER AF NULEVENDE MENNESKER SKAL ALDRIG DØ" side 66 skrevet af præsident Rutherford
------------------------------------------------------------------------------------

"Paa Grundlag af de tidligere fremsatte Beviser for, at den gamle Tingenes Orden, den gamle Verden, nu er ved at ende og forsvinde, at en ny Tingens Orden er ved at bryde frem, og at Aar 1925 vil blive Vidne til de gamle trofastes Opstandelse og Genoprettelsens Begyndelse, og endelig i Betragtning af, at man med Rimelighed kan forvente, at Mængder af Mennesker, som lever nu, ogsaa vil være i Live i 1925, hævder vi at have Guds klare og uimodsigelige Ord for, at Millioner af nulevende Mennesker aldrig skal dø.
Dette betyder imidlertid ikke, at hver eneste, som lever i 1925 , absolut skal vedblive at leve; thi nogle vil nægte at adlyde Guds Lov.
Men de, som vender sig fra Onskabens til Retfærdighedens Veje, skal leve og ikke dø."

"MILIONER AF NULEVENDE MENNESKER SKAL ALDRIG DØ" side 71-72 skrevet af præsident Rutherford.
😮😕 ??????????
tilføjet af

Lamen Harmageddon kommer jo aldrig...

... det er jo bare noget sekten truer medlemmerne med, for at få dem til at arbejde gratis.
politikeren
tilføjet af

Hvad består spørgsmålet i ?

Mener du de Romerske soldater der gennemborede Jesus for små 2000 år siden kan se Jesus fra dødsriget ?
Din bibel siger nu ellers i Prædikeren 9:5
"men de døde ved ingenting"
Er vi enige om det står der ?
Hvordan bærer de sig så ad med, at se jesus. Du mener de får en opstandelse ?
Og dermed et fortabelseslegeme.
hvor i biblen nævnes fortabelseslegemer❓
Det gad jeg nok se.
Du påstår også at disse fortabelseslegemer 😃 først udleveres efter tusindårsriget, hvordan bærer de Romerske soldater sig så ad med at se Jesus når han kommer for at dømme levende og døde, inden tusindårsriget.
Kan du ikke selv se det er det rene sludder, og du aldrig har givet en klar logisk, tydelig forstålig forklaring på hvordan døde Romerske soldater der er blevet til støv, kan se noget som helst, når Jesus kommer.
tilføjet af

den allerførste gang

Tænk, at der skulle gå så lang tid før du stiller dit livs spørgsmål. Endelig et fornuftigt spørgsmål. Ok, det vil jeg gerne svare på.
Du skriver: Hvordan kommer du frem til det❓- skrevet af Anonym Jv (2) - Kl. 23:11, 5.aug.2010
Man undres.
Citat af AnonymJv(2) slut.
--------------------------------------------------------
Svar:
Når vi Kristne omtaler Jesus mener vi Gud. Vi tror Gud har inkarneret sig og ”fremstod som menneske”. Det er ikke noget specielt mærkeligt og i fortiden, betragtede man ikke en sådan ”trafik” som unaturlig.
1 Mosebog 6:1-2, 4:
”Da menneskene begyndte at blive talrige på jorden og fik døtre, så gudssønnerne (hebraisk: bene elohim), at menneskedøtrene var smukke. Blandt dem tog de sig alle de koner, de havde lyst til… Dengang gudssønnerne gik ind til menneskedøtrene og fik børn med dem – men også siden hen – var der kæmper (hebraisk: Nephilim) på jorden. Det er heltene, navnkundige mænd fra ældgamle dage.”
-------------------------------
Imidlertid taler Bibelen helt krystalklart om hvad der skete.
1.Mosebog kap. 18:
Engang viste Herren sig ved Mamres Ege for Abraham, mens han sad i teltåbningen på den varmeste tid af dagen.
Så brød Mændene op derfra hen ad Sodoma til, og Abraham gik med for at følge dem på Vej.
Men HERREN sagde ved sig selv: "Skulde jeg vel dølge for Abraham, hvad jeg har i Sinde at gøre.
Da nu HERREN havde talt ud med Abraham, gik han bort.
Citat fra Bibelen slut.
--------------------------
Nu er vi jo vant til, at når HERREN taler er det altså Gud. Så her er første gang Gud viser sig som et menneske (en mand).
Ingen kan se Gud i sin Ånds fylde, men som menneske inkarnation, ingen problemer.
---------------------------
Det var altså første gang ud af 3 mulige.
Venlig hilsen
Kosmos
tilføjet af

Du er håbløs -

så mange gange, jeg har svaret dig, og du fatter INTET !
Jeg kan kun opfatte dig som skør i bolden - med dit hysteriske grin, det er Bibelen vi taler om 🙁
Du tror jo ikke på, hvad der står i Bibelen - du håner og spotter Guds Ord.
Johs,Åb.1
v7 Se, han kommer med skyerne,

og[s] hvert øje skal se ham,[s]
*************************************
også de, som har gennemboret ham;
*************************************
og alle jordens folkestammer skal jamre over ham.
Ja, amen.
v8 Jeg er Alfa og Omega, siger [s] Gud Herren,[s] han som ER og som VAR og som KOMMER, den Almægtige.
********
DET KAN IKKE MISFORSTÅS !
Her er beviset på, at du er en LØGNER :
[sol] Skrevet af Anonym Jv (2) - Kl 21:05, 15.apr.2010 [sol]
Så hvordan skulle de hedenske Romerske soldater der slog Jesus ihjel, se ham når han kommer❓
Citat slut
Her er mine svar:

Hvorfor læser du aldrig- Skrevet af Lyjse- - Kl 22:33, 15.apr.2010

mine indlæg - jeg har brugt SÅ meget tid på, at forklare dig om sjælen - det nye himmelse legeme, os der hører Jesus til, vil få, når han kommer igen (bortrykkelsen ) - de romerske soldater der slog Jesus ihjel på korset, deres sjæle er i dødsriget, og vil få et legeme - komme for dommen, og gå fortabt.
Du ved godt, at Bibelen siger, at ALLE skal for dommen - ikke❓
Men det sker først EFTER Tusindårsriget - ved bortrykkelsen, kan kun dem der bliver bortrykket, se Jesus i skyerne, der er tale om FØR og EFTER Tusindårsriget.
Jeg kunne finde mindst 150 indlæg, hvor jeg forklarer og citerer Bibelen, men min netforbindelse tager ca. 10 min. for hvert skift i disse dage, så søg på SJÆLEN - TUSINDÅRSRIGET, så kommer de frem.
Og prøv - om du kan finde ud af at linke, det ville klæde dig.
*************
Nej DET- Skrevet af Lyjse- - Kl 22:10, 16.apr.2010
skrev jeg ikke du Ajv2 !
Citat : # Du skriver at de der gennemborede Jesus skal se ham, når han kommer.#
Jeg tror du benytter dig af mit "handicap" nu ( meget langsom internetforbindelse ) men jeg vil forsøge, at få mine indlæg frem - det lykkedes nok desværre ikke
Er det virkeligt helt umuligt for dig, at forstå den kristne Bibel❓
De romerske soldater - deres sjæle er i dødsriget - og der bliver de, til efter Tusindårsriget.
Tror du ikke på, at Jesus vil dømme levende og døde❓
Nogen til frelse - andre til fortabelse❓
Det står i Bibelen.

**************
Jesus dømmer ingen - før EFTER Tusindårsriget :

Den endelige sejr i krigen mod Djævelen

v7 [sol] Når de tusind år er omme,[sol] skal Satan slippes løs fra sit fængsel
v8 og gå ud og forføre folkeslagene i alle de fire verdenshjørner, Gog og Magog, og samle dem til krig, talrige som havets sand.
v9 De drog op på jordens flade og omringede de helliges lejr og den elskede by, men der faldt ild ned fra himlen og fortærede dem.
v10 Og Djævelen, som forførte dem, blev styrtet i søen af ild og svovl, hvor også dyret og den falske profet er, og de skal pines dag og nat i evighedernes evigheder.
Livets bog og den endelige dom
v11 Og jeg så en stor hvid trone og ham, der sad på den. For hans ansigt måtte både jord og himmel flygte, og der var ingen plads til dem.
v12 [sol] Og jeg så de døde, både store og små, stå foran tronen,[sol] og bøger blev åbnet, og en anden bog blev åbnet, det er livets bog,
og de døde blev dømt efter deres gerninger ifølge det, der stod skrevet i bøgerne.
v13 Og havet gav sine døde tilbage, og døden og dødsriget sine døde, og de blev dømt, enhver efter sine gerninger.
v14 Døden og dødsriget blev styrtet i ildsøen. Det er den anden død, ildsøen. v15 Og hvis nogen ikke fandtes indskrevet i livets bog, blev han styrtet i ildsøen.
**********
Ak ja [:|] se nu har - læg mærke til datoen:

Du vrøvler - Skrevet af Lyjse- - Kl 20:51, 15.apr.2010
Prøv at læse mine indlæg om bortrykkelsen og før og efter Tusindårsriget - du har fået det forklaret SÅ MANGE GANGE !!!
Og lad være med, at skylde mig for, at have skrevet sådan noget vrøvl - TAK !
Suk ..[:|]
**********
Dette undgik du at besvare:
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=2112083
Og mit spørgsmål blev ikke besvaret:
[sol]
Var de ikke døde for langt over 2000 år siden ❓
Jeg gentager : Var de ikke døde for langt over 2000 år siden - ja eller nej.

"Derfor har vi Lov til at vente, at Aar 1925 vil blive Vidne til, at Abraham, Isak, Jakob og Fortidens trofaste Profeter vender tilbage, alle de som der hentydes til i Hebræerbrevets 11. Kapitel."
"MILIONER AF NULEVENDE MENNESKER SKAL ALDRIG DØ" side 66 skrevet af præsident Rutherford
*************
Her kan du læse om Prædikerens bog :

http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=2063927#2063927

Lad os lige gøre det- Skrevet af Lyjse- - Kl 15:52, 4.apr.2010
klart at :
Introduktion til Prædikerens bog
Forfatter og datering:
Der er tradition for at hævde, at bogen er skrevet af kong Salomo (se kap. 1,1 og 1,12). I så fald er den skrevet i det 10. årh. f.Kr.
Indhold:
Der er tale om en ældre mands tilbageblik over sit livsløb.
I bogens godt 200 vers bruges »jeg« 123 gange.
Mange har i tidens løb rejst tvivl om bogens berettigelse i Bibelen.
Det kan derfor være på sin plads at understrege bogens ønske om at udtrykke almene sandheder på basis af egne erfaringer, for den er et menneskes diskussion med sig selv i sin stræben efter absolutte værdier.
En lang række »ismer« berøres, lige fra hedonisme, askese, rationalisme, skepticisme og fatalisme - men hver gang er konklusionen den samme: Alt er tomhed.
Først mod bogens slutning når forfatteren til et gyldigt svar på sit spørgsmål om meningen med livet.
Og du nævner Prædikerens bog 3:18
Der står:
v18 JEG TÆNKTE: Gud har udskilt menneskene, for at de skal indse, at de ikke er andet end dyr. v19 For menneskenes skæbne og dyrenes skæbne er én og samme skæbne: Som den ene dør, sådan dør den anden; de har samme livsånde. Menneskene har ikke noget frem for dyrene. Alt er tomhed!
v20 Alle går samme sted hen;
alle er blevet til af jord,
alle bliver til jord igen.
v21 INGEN kan VIDE, om menneskenes LIVSÅNDE stiger op, og om dyrenes livsånde stiger ned i jorden.
##
INGEN KAN VIDE DET - læg lige mærke til det !
##
tilføjet af

Du snakker for din syge moster

😃Jeg vil nu vise dig hvad der står i biblen.
Du skriver:
De romerske soldater - deres sjæle er i dødsriget - og der bliver de, til efter Tusindårsriget.
Men men men.
Her står hvornår Jesus kommer i skyerne, og det er INDEN tusindårsriget.
Prøv at læse.
Jesus siger også i Johannes 14.19
"Endnu en kort tid, og verden ser mig ikke længere, men I ser mig, for jeg lever, og I skal leve"
"Verden" ser ikke Jesus. Verden er et symbol på alle de der ikke har taget imod Jesus som deres frelser. De andre der "ser" ser i den forstand, at de indser og forstår hvad det er der sker. Ingen ser jesus bogstaveligt og da slet ikke de Romerske soldater.
De er støv, og der er ingen udødelige sjæle iflg biblen.
Nu skal jeg lære dig noget. De der har gennemboret Jesus, omfatter også jøderne som folk, de blev forkastet og som folk vil de indse hvem Jesus er.
Læs Zakarias bog. Selvom du siger gamle testamente ikke betyder noget for dig.
Men det er altså biblen.
De romerske soldater kommer aldrig til at se Jesus.
Du påstår at de efter tusindårsriget bliver vækket til live, får udleveret 1 stk. fortabelselegeme og dør så igen.Færdig med dem.
Det var dog en besynderlig opfattelse, der intet har med biblen at gøre.
Skulle Gud pine dem i helvedet, give dem et såkaldt fortabelselegeme, og så vil de dø engang til. Du er helt ude i hampen.
Du skriver du har svaret 150 gange. Men Lyjse, du har aldrig svaret på hvor de fortabelselegemer kommer fra. For det er ikke omtalt i biblen.
Eller vis bog kapitel og vers. Og ikke alt dit godaw mand økseskaft.
DET KAN DU IKKE, uanset hvor hysterisk du bliver.
Du skriver:
De romerske soldater - deres sjæle er i dødsriget - og der bliver de, til efter Tusindårsriget.
Tror du ikke på, at Jesus vil dømme levende og døde❓
Nogen til frelse - andre til fortabelse❓
Jovist. Men men men.
Johannes 3:18 der står
"den, der ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har troet på Guds enbårne søns navn"
De Romerske soldater var hedninge, fjerner af jesus. De er dømt, og bliver ikke dømt en gang til. Der er ingen appel, eller højere retsinstans.
Du tror måske ikke på biblen (det er din egen der siger det)

Du skriver:
Jesus dømmer ingen - før EFTER Tusindårsriget.
DET PASSER SIMPELTHEN IKKE.
Mattæus 25:31
"Når Menneskesønnen kommer i sin herlighed og alle englene med ham, da skal han tage sæde på sin herligheds trone. v32 Og alle folkeslagene skal samles foran ham, og han skal skille dem, som en hyrde skiller fårene fra bukkene; v33 fårene skal han stille ved sin højre side og bukkene ved sin venstre. v34 Da skal kongen sige til dem ved sin højre side: Kom, I som er min faders velsignede, og tag det rige i arv, som er bestemt for jer, siden verden blev grundlagt.
Gå frem til vers 45
"Da skal han svare dem: Sandelig siger jeg jer: Alt, hvad I ikke har gjort mod en af disse mindste, det har I heller ikke gjort mod mig! v46 Og de skal gå bort til evig straf, men de retfærdige til evigt liv.«
Så du ser. Dommen falder på en gang, inden de tusind år.
Se også åb 20:6
"Salig og hellig er den, der har del i den første opstandelse; dem har den anden død ingen magt over, men de skal være Guds og Kristi præster og være konger med ham i de tusind år"
Så du ser vel hvad der står. De har fået en gunstig dom, ellers blev de ikke "konger og præster" vel.
Tror du ikke på biblen.
Efter de tusind år slippes satan løs en kort tid, for derefter at blive udslettet. Hvis du læser derfra kan du ikke se noget som helst om, nogen der får en dom og får et af dine fortabelseslegemer.
Eller vis kapitel og vers.
Som sædvanlig kan du ikke. For alt hvad du skriver er imod biblen, som du ikke tror på.
Du skriver for jeg ved ikke hvilken gang:
""MILIONER AF NULEVENDE MENNESKER SKAL ALDRIG DØ" side 66 skrevet af præsident Rutherford"
Se hvad der står i din egen bibel.
Johannes 11:25
Jesus sagde til hende: »Jeg er opstandelsen og livet; den, der tror på mig, skal leve, om han end dør. v26 Og enhver, som lever og tror på mig, ♦skal aldrig i evighed dø.♦
Hvorfor nedgør du så dette. Det er Jesus selv der siger det. Rutherford gentager det.
Du tror ikke på Jesus. Det er sandheden.
Det beviser du med din forkærlighed for det hedenske om hades fra Græsk mytologi.
Og spiritisme.
Du siger Johannes Greber oversatte vor bibel.
Oversætelseskommissionen af vor bibel bestod af Jehovas vidner og de gik igang 2-12-1947.
Katolikken Johannes Greber døde 31-3-1944.
Så han var af gode grunde ikke med i kommissionen. Så meget fatter du vel.
Men du siger jo han var i live i dødsriget, sendte han så meddelelser derfra til oversættelseskommissionen. Hvordan? Via email? Eller sendte han Lazarus 😃
Lyjse, manden var stendød. Det er kun dig der går ind for spiritisme og hedenskab.
Så når du siger han oversatte vor bibel, så mangler du stadig at forklare hvordan han bar sig ad, når han nu var død.






Markus 13:24 Da92
Men i de dage efter denne trængsel skal solen formørkes og månen ikke skinne v25 og stjernerne falde ned fra himlen og kræfterne i himlen rystes. v26 Og da skal de se Menneskesønnen komme i skyerne med megen magt og herlighed. v27 Og da skal han sende englene ud, og han skal samle sine udvalgte fra de fire verdenshjørner, fra jordens yderste grænse til himlens yderste grænse.
Lignelsen om figentræet
v28 Lær denne lignelse af figentræet: Når dets grene bliver bløde og får blade, ved I, at sommeren er nær. v29 Sådan skal I også vide, når I ser dette ske, at han står lige for døren. v30 Sandelig siger jeg jer: Denne slægt skal ikke forgå, før alt dette sker. v31 Himmel og jord skal forgå, men mine ord skal ikke forgå. v32 Men den dag eller time er der ingen, der kender, hverken englene i himlen eller Sønnen, men kun Faderen.


Markus 13:24 NWT
24 Men i de dage, efter den trængsel, skal solen formørkes, og månen skal ikke give sit lys, 25 og stjernerne vil falde ned fra himmelen, og kræfterne som er i himlene skal rystes. 26 Og derpå skal de se Menneskesønnen komme i skyer med stor magt og herlighed. 27 Og så vil han udsende englene og samle sine udvalgte fra de fire vinde, fra jordens ende til himmelens ende.
28 Men lær følgende af billedet med figentræet: Så snart dets unge gren bliver blød og skyder blade, ved I at sommeren er nær. 29 Således ved I også, når I ser disse ting ske, at han er nær for døren. 30 Jeg skal sige jer en sandhed: Denne generation skal afgjort ikke forsvinde før alt dette sker. 31 Himmelen og jorden skal forsvinde, men mine ord skal ikke forsvinde.
tilføjet af

Øh.. du glemmer at svare-

på mit spørgsmål og du glemmer at kommentere mine skrifsteder - de er direkte citeret fra Bibelen - og at jeg viser du lyver, preller bare af på dig 😮
Du roder rundt - prøv at forstå hvad jeg skriver - det er pudsigt at du selv skriver, at vi skal se Jesus igen - når du samtidig benægter det..😕
Er vi enige her:

http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=2112083
Så skriver du:
"De er støv, og der er ingen udødelige sjæle iflg biblen."
😮😮😮

Sjælen er nævnt 125 gange i Bibelen !!

Jesus sagde til saddukæerne, at Abraham, Isak og Jakob lever for Gud, for »han ikke er Gud for døde, men for levende, thi for ham er alle levende« (Luk 20,38).
Og til Martha fra Betania sagde han: »Jeg er opstandelsen og livet; den, der tror på mig, skal leve, om han end dør. Og enhver, som lever og tror på mig, skal aldrig i evighed dø« (Joh 11,25-26).
Apostlen Paulus forstod Jesu ord således, at de, der dør i troen på Herren Jesus Kristus, fortsætter med at være sammen med ham, ganske vist borte fra legemet, men sammen med Herren (2 Kor 4,16-5,8).
Derfor kunne han skrive: »Jeg længes efter at bryde op og være sammen med Kristus, for det er langt det bedste« (Fil 1,21-23). - Den, der lever i troen på Herren Jesus Kristus, kan nok dø, men han kan ikke holde op med at leve.

SJÆLEN
Præd.Bog 12
v7 før støvet vender tilbage til jorden, hvor det var,
og livsånden vender tilbage til Gud, som gav den.

Joh.Åb.
v9 Og da Lammet brød det femte segl, så jeg under alteret sjælene af dem, der var myrdet på grund af Guds ord og det vidnesbyrd, de holdt fast ved.
Lukas.8
"men han tog hendes hånd og råbte: »Pige, rejs dig op!«
Da vendte hendes ånd tilbage hun stod straks op, og han gav dem besked om at give hende noget at spise."

Matæus.10
"Frygt ikke dem, der slår legemet ihjel, men ikke kan slå sjælen ihjel, men frygt derimod ham, der kan lade både sjæl og legeme gå fortabt i Helvede."

Første Kongebog.17
"Derpå strakte han sig tre Gange hen over Drengen og råbte til HERREN: 'HERRE min Gud, lad dog Drengens Sjæl vende tilbage!
Og HERREN hørte Eliass Røst; Drengens Sjæl vendte tilbage, så han blev levende."
***********
Du skriver:
"Du påstår at de efter tusindårsriget bliver vækket til live, får udleveret 1 stk. fortabelselegeme og dør så igen.Færdig med dem."
Svar:
NEJ - JEG CITERER BIBELEN.
Du skriver:
""Salig og hellig er den, der har del i den første opstandelse; dem har den anden død ingen magt over, men de skal være Guds og Kristi præster og være konger med ham i de tusind år"
Svar:
Ja - EFTER tusindårsriget kommer dommen:
”Men de feje og troløse og afskyelige og morderne og de utugtige og troldmændene og afgudsdyrkerne og alle løgnerne skal få deres lod i søen, der brænder med ild og svovl,
[sol] det er den anden død.[sol]
Du skriver:
"Johannes 11:25
Jesus sagde til hende: »Jeg er opstandelsen og livet; den, der tror på mig, skal leve, om han end dør. v26 Og enhver, som lever og tror på mig, ♦skal aldrig i evighed dø.♦ "
DET VAR IKKE DET RUTHERFORD HAVDE I TANKERNE - og ikke det han skrev - OG DU VED DET !

Johs.11
v24 Martha sagde til ham: »Ja, jeg ved, at han skal opstå ved opstandelsen på den yderste dag.«
v25 Jesus sagde til hende: »Jeg er opstandelsen og livet; den, der tror på mig, skal leve, om han end dør.
v26 Og enhver, som lever og tror på mig, skal aldrig i evighed dø. Tror du det?«
Det er kun vores legeme der dør / forgår, vores sjæl lever - det siger Jesus jo.
**************
BORTRYKKELSEN sker når BASUNEN lyder - for den SKAL lyde.
Det er når Jesus kommer, og henter dem hjem, der tilhører ham - både levende og døde.
*****************************
v51 Se, jeg siger jer en hemmelighed: Vi skal IKKE alle sove hen, men vi skal alle forvandles,
v52 i ét nu, på et øjeblik, ved den sidste basun; for BASUNEN skal lyde, og de døde skal opstå som uforgængelige, og vi skal forvandles.
*********
Det sker når Jesus kommer igen, og henter sine børn hjem, levende som døde.
**********
DE SOM IKKE HAR TAGET IMOD JESUS - lever videre i Tusindårsriget.
***********

v53 For dette forgængelige skal iklædes uforgængelighed, og dette dødelige skal iklædes udødelighed.
*******
Det kaldes opstandelseslegeme "Herlighedslegeme" - Jesus var den første der fik et himmelsk legeme.
********
v54 Og når dette forgængelige har iklædt sig uforgængelighed og dette dødelige iklædt sig udødelighed, da vil det ord, der er skrevet, være opfyldt:
Døden er opslugt og besejret.
v55 Død, hvor er din sejr?
Død, hvor er din brod?
v56 Dødens brod er synden, og syndens kraft er loven.
v57 Men Gud ske tak, som giver os sejren ved vor Herre Jesus Kristus!
v58 Derfor, mine kære brødre, stå urokkeligt fast, og giv jer helt hen i arbejdet for Herren. I ved jo, at jeres slid ikke er spildt i Herren.
Og så kommer Tusindårsriget:
Johs.Åb.20
De tusind år:
v1 Og jeg så en engel stige ned fra himlen med nøglen til afgrunden og en stor lænke i hånden.
v2 Englen greb dragen, den gamle slange, som er Djævelen og Satan, og bandt ham for tusind år
v3 og styrtede ham i afgrunden og satte lås og segl for ham, for at han ikke mere skal forføre folkeslagene, FØR de tusind år er omme.
Derefter skal han slippes løs en kort tid.
***********

Og her er TUSINDÅRSRIGET
Esajas.65
v17 Nu skaber jeg en ny himmel
og en ny jord;
det, der skete tidligere, skal ikke længere huskes,
og ingen skal tænke på det.
v18 Men I skal fryde jer og juble til evig tid
over det, jeg skaber.
For jeg skaber Jerusalem om til jubel,
dens folk om til fryd;
v19 jeg vil juble over Jerusalem
og fryde mig over mit folk.
Der høres ikke mere gråd
eller skrig.
v20 Der er ikke længere børn,
der dør som spæde,
eller gamle, der ikke lever
deres tid til ende.
Ung er den, der dør som hundredårig,
og den, der ikke når de hundrede, er forbandet.
v21 De skal bygge huse og bo i dem
og plante vingårde og nyde deres frugt.
v22 Andre skal ikke bo i det, de bygger,
eller spise, hvad de har plantet.
Mit folk skal nå træets alder,
mine udvalgte skal nyde frugten af deres hænders værk.
v23 De slider ikke forgæves,
de føder ikke børn til den bratte død;
for de er Herrens velsignede afkom,
og de har deres efterkommere hos sig.
v24 Før de kalder, svarer jeg,
endnu mens de taler, hører jeg.
v25 Ulven og lammet græsser sammen,
løven æder strå som oksen;
men slangens føde er støv.
Der findes hverken ondskab eller ødelæggelse
på hele mit hellige bjerg, siger Herren.
******************
FØRST EFTER de tusind år, kommer dommen:
Den endelige sejr i krigen mod Djævelen

v7 Når de tusind år er omme, skal Satan slippes løs fra sit fængsel
v8 og gå ud og forføre folkeslagene i alle de fire verdenshjørner, Gog og Magog, og samle dem til krig, talrige som havets sand.
v9 De drog op på jordens flade og omringede de helliges lejr og den elskede by, men der faldt ild ned fra himlen og fortærede dem.
v10 Og Djævelen, som forførte dem, blev styrtet i søen af ild og svovl, hvor også dyret og den falske profet er, og de skal pines dag og nat i evighedernes evigheder.

[sol] Livets bog og den endelige dom.[sol]
v11 Og jeg så en stor hvid trone og ham, der sad på den. For hans ansigt måtte både jord og himmel flygte, og der var ingen plads til dem.
v12 Og jeg så de døde, både store og små, stå foran tronen, og bøger blev åbnet, og en anden bog blev åbnet, det er livets bog, og de døde blev dømt efter deres gerninger ifølge det, der stod skrevet i bøgerne.
v13 Og havet gav sine døde tilbage, og døden og dødsriget sine døde, og de blev dømt, enhver efter sine gerninger.
v14 Døden og dødsriget blev styrtet i ildsøen.[sol] Det er den anden død, ildsøen.[sol] v15 Og hvis nogen ikke fandtes indskrevet i livets bog, blev han styrtet i ildsøen.
***********
tilføjet af

Svar på tiltale

Lyjse jeg har givet dig svar på din metode med skriftsteder, som du ikke selv forstår betydningen af.
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=1871157#1871157
Kan du ikke lige kommentere disse skriftsteder jeg lægger her.
http://www.watchtower.org/e/bible/index.htm
Men du vil ikke kommentere disse skriststeder vel.
Nej det tænkte jeg nok. Jeg skal spilde en masse tid på noget fyldstof du kommer med, og det til ingen verdens nytte. Men selv stikker du af fra de spørgsmål der er for pinlige og afslørende for dig.
Lyver Jalmar når han siger Greber ikke oversatte vor bibel - ja eller nej .
Du har ikke svaret endnu, så jeg må jo spørge dig igen.
Sagen er du ser hvordan jeg underbygger alt med biblen, og ikke bare ud i det blå.
Jeg viser dig også hvordan du lyver om Johannes Greber.
Og du kan ikke begrund hvordan det kunne lade sig gøre han oversatte vor bibel fra 1947, når han døde i 1944.
Du er fanget i din egen løgn.
Og dine hedenske udlægninger af biblen, håber jeg sandelig ingen tror på. Det ville ikke være så godt.
Du skriver:
"Sjælen er nævnt 125 gange i Bibelen"
Ja i 1.Korinther 15:45 står der:
Således står der også skrevet: »Det første menneske, Adam, blev en levende sjæl.
Han blev en levende sjæl - ikke han FIK en levende sjæl.
Hvilken bibel tror du det står i, og hvorfor tror du ikke på din egen bibel.

Da The Jewish Publication Society of America udsendte en ny oversættelse af Toraen, de fem Mosebøger, erklærede oversættelseskomiteens formand, H. M. Orlinsky fra Hebrew Union College, at ordet „sjæl“ stort set var undgået i denne oversættelse fordi „det pågældende hebraiske ord her er ’Nefesh’“. Han tilføjede: „Andre oversættere har tillagt det betydningen ’sjæl’, hvilket er meget unøjagtigt. Bibelen siger ikke at vi har en sjæl. ’Nefesh’ er selve personen, hans behov for føde, selve blodet i hans årer, hans eksistens.“ — The New York Times, 12. oktober 1962.
Du skriver:
DET VAR IKKE DET RUTHERFORD HAVDE I TANKERNE - og ikke det han skrev - OG DU VED DET !
Sp. Hvor ved du det fra ?
Logisk forklaring udbedes.
Ps.
Hvor blev dine fortabelseslegemer af ?
tilføjet af

Du svarer som du-

har forstand til - jeg orker dig ikke.
Jeg kan sagtens begynde forfra, med jeres falske vagttårnsoversættelse, som I kalder Bibelen - men jeg gider simpelthen ikke lade mig diktere af dig.
Jeg skrev:

DET VAR IKKE DET RUTHERFORD HAVDE I TANKERNE - og ikke det han skrev - OG DU VED DET !
Du svarer:
Sp. Hvor ved du det fra❓
Logisk forklaring udbedes.
Svar:
Jeg markerer [sol]

"Derfor har vi Lov til at vente, [sol] at Aar 1925 vil blive Vidne til, at Abraham, Isak, Jakob og Fortidens trofaste Profeter vender tilbage,[sol]
alle de som der hentydes til i Hebræerbrevets 11. Kapitel."
"MILIONER AF NULEVENDE MENNESKER SKAL ALDRIG DØ" side 66 skrevet af præsident Rutherford
------------------------------------------------------------------------------------

"Paa Grundlag af de tidligere fremsatte Beviser for, at den gamle Tingenes Orden, den gamle Verden, nu er ved at ende og forsvinde, at en ny Tingens Orden er ved at bryde frem, og at [sol] Aar 1925 vil blive Vidne til de gamle trofastes Opstandelse [sol] og Genoprettelsens Begyndelse, og endelig i Betragtning af, at man med Rimelighed kan forvente, at Mængder af Mennesker, som lever nu, ogsaa vil være i Live i 1925, hævder vi at have Guds klare og uimodsigelige Ord for, at Millioner af nulevende Mennesker aldrig skal dø.
Dette betyder imidlertid ikke, at hver eneste, som lever i 1925 , absolut skal vedblive at leve; thi nogle vil nægte at adlyde Guds Lov.
Men de, som vender sig fra Onskabens til Retfærdighedens Veje, skal leve og ikke dø."

"MILIONER AF NULEVENDE MENNESKER SKAL ALDRIG DØ" side 71-72 skrevet af præsident Rutherford.
********
Er Abraham, Isak, Jakob og Fortidens trofaste Profeter vendt tilbage 😮 ??
Hvem var vidne til - de gamle trofastes opstandelse i år 1925 😮 ??
LØGN som alt det andet, der kommer fra jeres falske profeter.
**************
Er du SÅ tilfreds :

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.bible.ca/trinity/trinity-Greber.htm&ei=KGhcTPOvG-acOLKagb0P&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=3&ved=0CCkQ7gEwAg&prev=/search%3Fq%3Dvagtt%25C3%25A5rnet%2BCommunication%2Bwith%2Bthe%2BSpirit%2BWorld%26hl%3Dda%26prmd%3Ddf


De henviste til ham mindst 7 gange i forskellige Vagttårnet publikationer fra 1962 gennem 1976.
1932: Greber skrev sin bog, hvor han giver sin personlige vidnesbyrd som en okkult spiritist: "Kommunikation med Spirit World of God - dens love og formål"

1937: Greber producerer sin bibeloversættelse, om hvilke New World Translation blev baseret på: "Ny oversættelse og forklaring af Greber"
Før 1956: Johannes Greber Memorial Foundation fremlagt en fotokopi af en skrivelse fra Vagttårnsselskabet anerkender modtagelse før 1956, af flere af hans Nye Testamente, samt Greber bog "Kommunikation med Spirit World of Gud."
1956: De udgav en artikel i Vagttårnet af 15 februar 1956, hvor de erklærede, at Johannes Greber var involveret med spiritus: "Kommunikation med Spirit World: Dens Love og dens formål ."... I overensstemmelse med hans katolske udvinding Greber's oversættelse er bundet med en guld-blad kors på sin stive forsiden.
I fremad i hans ovennævnte bog ex-præst Greber siger: "Den mest betydningsfulde spiritualistiske bog er Bibelen." Under dette indtryk Greber bestræbelserne på at gøre sit Nye Testamente oversættelse læse meget spiritualistiske ...
Greber oversættelse af disse vers [1 Joh 4:1-3] lyder: "Mine kære venner, tror ikke enhver ånd, men prøve ånderne, at lære om de kommer fra Gud. For mange falske ånder er opstået i afgrunden ... og taler gennem menneskers medier ... " Meget tydeligt det spiritus, hvor ex-præst Greber mener hjalp ham i hans oversættelse. (Vagttårnet 2/15/56 pg. 111)
1961: Ny Verden-oversættelsen af den hellige skrifter: Med absolut fuldt kendskab Greber's okkulte forbindelse med den åndelige verden, de bevidst brugte sin "oversættelse" af Bibelen som grundlag for deres "NWT", i 1961.

1962: "Lignende er læsning af en tidligere romersk-katolske præst:" I begyndelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud, og Ordet var en gud. (Den Word-Hvem er han?-Ifølge John, 1962, p5, citerer, Det Nye Testamente - en ny oversættelse og forklaring ... af Johannes Greber.
Fodnote nederst på Vagttårnet hæftet side: "Det Nye Testamente - en Ny Oversættelse og Forklaring "Baseret på den ældste håndskrifter, af Johannes Greber (en oversættelse fra tysk til engelsk), udgave af 1937, er forsiden af denne er bundet oversættelse stemplet med en guld kors.")

1965: Johannes Greber oversættelse i "Sørg for All Things Hold Fast Hvad er Fine" 1965 red. Side 489.
1971: "En oversættelse af den tidligere katolske præst Johannes Greber (1937 red.) Gør anden optræden af ordet" gud "i sætningen som" en gud. "" (Støtte til Bibelen Forståelse 1971, p 1669)
1971: "Grave blev lagt åbent, og mange organer begravet dem var smidt op. I denne positur de forventede fra gravene og blev set af mange, der gik forbi det sted på deres vej tilbage til byen." (Støtte til Bibelen Forståelse pg. 1134, citerer The oversættelse af Johannes Greber, 1937, til støtte for Vagttårnets oversættelse af Matt 27:52, der er gjort for at fjerne henvisningen til opstandelsen af de døde, der opstod på det tidspunkt, Jesu død:)
1976: Henvisninger til Greber's oversættelse forekommer flere gange i Vagttårnet, så sent som 1976.
Efter 1976, de aldrig igen brugte ham som en reference kilde.
1983: De endelig fordømte ham i 1983: På side 31 i April 1, 1983 Vagttårnet magasin: "Hvorfor i de senere år har Vagttårnet ikke gjort brug af den oversættelse af den tidligere katolske præst, Johannes Greber? ...
Dette oversætter har påberåbt sig "Guds Ånd World" for at forklare ham, hvordan han skulle oversætte svære passager.
Det hedder: "Hans kone, et medium for Guds åndelige verden, var ofte medvirkende til at formidle de rigtige svar fra Guds sendebud til Pastor Greber.
Vagttårnet har fundet det upassende at gøre brug af en oversættelse, der har sådan en tæt rapport med Spiritisme (Femte Mosebog 18:10-2). "
Citat slut
tilføjet af

Em masse vrøvl

Men ingen svar på hvordan du får Greber til at have oversat vor bibel fra 1947, når Greber døde i 1944.
Du svarer heller ikke på om Jalmar lyver når han siger at Greber IKKE har oversat vor bibel.
Ja eller nej.
Det er meget du ikke selv kan se du er kryster og bund-uhæderlig.
Du dækker dig under en masse ligegyldig tekst.
tilføjet af

Det forbavser mig ikke-

at du syntes Bibelens tekster er ligegyldige, du foretrækker den falske - det er dit valg.

Du har stadigvæk ikke kommenteret :
Er Abraham, Isak, Jakob og Fortidens trofaste Profeter vendt tilbage ??
Hvem var vidne til - de gamle trofastes opstandelse i år 1925 ??
tilføjet af

Jesus forklarede...

...det hele for fariseerne i Lukas 17:20: "En gang spurte fariseerne Jesus når Guds rike skulde komme.Han svarte: "GUDS RIGE KOMMER IKKE PÅ EN SLIG MÅDE AT MAN KAN SE DET MED ØJNENE.INGEN VIL KUNNE SI:HER ER DET ELLER DER ER DET!"
Når derfor Johannes 16 forklarer at "Om en kort stund så ser I meg ikke længere",betyder det at de som mænnesker ikke vil se ham mere. Når det derimod står: og "atter en kort tid så skal I se meg",mener selvsagt Jesus at de skal se ham i himmelen.Dit kan ikke mennesker med et jordisk håb komme for "kød og blod kan ikke arve guds rige" og "ingen mennesker kan se Gud og leve".
Når noget i Bibelen kan se ud som selvmodsigende så er det ALTID en rasjonall forklaring på det når vi leser andre skriftsteder og ser det hele i sammenheng. "Summen af dit ord er sandhed",sier Skriften.Det gælder derfor at være ydmyg.
tilføjet af

I himmelen -

kommer vi kristne - når Jesus kommer og henter os, der tilhører HAM - altså dem der har[s] Jesus til deres Frelser og Gud.[s]

v37 Som det var i Noas dage, sådan skal det også være ved Menneskesønnens komme.
v38 For i dagene før syndfloden åd og drak de, giftede sig og bortgiftede lige til den dag, da Noa gik ind i arken;
v39 og de vidste ikke noget, før syndfloden kom og rev dem alle bort. Sådan skal også Menneskesønnens komme være.
v40 Da skal der være to mænd ude på marken; den ene tages med, og den anden lades tilbage. v41 To kvinder skal male på samme kværn; den ene tages med, og den anden lades tilbage.
**************
Det er BORTRYKKELSEN [s]

1.Thes.4
Om de afdøde troende og Herrens komme.
v13 Brødre, vi vil ikke, at I skal være uvidende om dem, der sover hen, for at I ikke skal sørge som de andre, der ikke har noget håb.
v14 For så sandt som vi tror, at Jesus døde og opstod, vil Gud også ved Jesus føre de hensovede sammen med ham.
v15 For det siger vi jer med et ord af Herren: Vi, der lever og endnu er her, når Herren kommer, skal ikke gå forud for de hensovede.
v16 For Herren selv vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen kalder og Guds basun gjalder, stige ned fra himlen,
og de, der er døde i Kristus, skal opstå først.
v17 Så skal vi, der lever og endnu er her, rykkes bort i skyerne sammen med dem for at møde Herren i luften, og så skal vi altid være sammen med Herren.
v18 Trøst derfor hinanden med disse ord.

Os der tilhører [s] Jesus Kristus [s] vi kommer med ham ved bortrykkelsen - men han vil være usynlig for dem, der ikke kommer med.
************
Og så kommer Tusindårsriget.
************
Efter Tusindårsriget kommer Jesus SYNLIGT - hvert øje skal se ham - for alle skal dømmes, både levende og døde.
**************
GUDS RIGE er midt iblandt os - der TILHØRER [s] Jesus Kristus[s] og som har taget IMOD Helligånden, og lader Ham virke i os.
Jesus sagde "Tiden er inde" - Tiden er inde - Guds Rige er kommet nær!
Og da de så sig omkring, opdagede de, at det var sandt.
De så og hørte, at Jesus talte med ord fra Gud - de erfarede,[s] at han var Gud selv.[s]
De så mennesker blive helbredt.
De så Jesus dø på et kors, for at bringe genoprettelse, tilgivelse for synd og frelse. Og de oplevede Jesu opstandelse fra de døde.
Og så hørte de Jesus sige: "Guds Rige er midt iblandt jer. Gå nu ud, og gør de samme ting, som jeg gjorde."
Fortæl, hvad I har set.
Gør det samme som jeg gjorde - sagde Jesus.
Udbred Guds Rige.
Vær mine disciple, mine efterfølgere.
Bed for de syge.
Lad Guds Ånd / Helligånden arbejde aktivt i jer - og gennem jer.
Fortæl om mig.
"Byg min kirke" - min kirke er, at Guds Rige udbredes siger Jesus.

Disse Tegn skulle følge dem, som tror:
I mit Navn skal de uddrive onde Ånder; de skal tale med nye Tunger;

Og de gik ud og prædikede alle Vegne, idet Herren arbejdede med og stadfæstede Ordet [s]
ved de medfølgende Tegn.
[s][l][s]
tilføjet af

JEG SER DU IKKE TROR JESU ORD:

Lukas 17:20: "En gang spurte fariseerne Jesus når Guds rike skulde komme.Han svarte: "GUDS RIGE KOMMER IKKE PÅ EN SLIG MÅDE AT MAN KAN SE DET MED ØJNENE.INGEN VIL KUNNE SI:HER ER DET ELLER DER ER DET!"
tilføjet af

Jeg ser-

at DU ikke har læst mit indlæg - skinnede lyset dig for meget i øjnene - dig som lever i mørket ?
tilføjet af

Da forstår vi at du IKKE tror...

...disse Jesu egne ord i Lukas 17:20: "En gang spurte fariseerne Jesus når Guds rike skulde komme.Han svarte: "GUDS RIGE KOMMER IKKE PÅ EN SLIG MÅDE AT MAN KAN SE DET MED ØJNENE.INGEN VIL KUNNE SI:HER ER DET ELLER DER ER DET!"
Du tror med andre ord IKKE på Bibelen! Lyke til om du en gang vænder om Lyjse. (Eller skal vi si Mørke?😃)
tilføjet af

Hvordan kan du blive ved

Med at skrive de ubibelske udlægninger. Du må virkeligt være fanget i dit net af hedenskab. Du gentager dine mantra om og om igen i dine mentale tungetale (og sikkert også tungetale i virkeligheden) det gør det ikke sandt.
Alene det, du fornægter Jesus forklaring om at Gud skal tilbedes i ånd og sandhed,(og ham alene) er meget sigende. Tror du i ramme alvor at Gud finder en tungetale: plidr,pludr, pladr
som et særligt fint bønnesprog han viser mere opmærksomhed. Hvordan kan du lyve om biblen og tro du har Guds opmærksomhed. Der kan kun være en` grund.
Måske Gudsvej vil prøve at forklare, jeg kan jo ikke få dig til at indse noget.
Dit og andres problem er i ikke har ånden til at forstå biblens ord. Derfor ser du ikke betydningen, men siger "se det står der" som en anden Erasmus Montanus.
Der står også at byen Kapernaum skulle i dødsriget (en by i dødsriget ) 😃
Hvor vil du hen. Det er naturligvis det der ligger i billedet man skal forstå.
Jesus sagde spis for dette er mit legeme. Du må så mene Jesus skar lunser af sig selv, apostlene skulle spise, sådan læser du biblen, helt bogstaveligt, men er blind overfor betydningen, for det er taget fra dig. Hvis man forstår bibeln er man kristen, hvis ikke er man hedning. Det er ligetil.
Lukas 8:18
den der har, ham skal der gives mere, men den der ikke har, fra ham skal endog det tages som han forestiller sig han har.“
Du må aflægge al din løgn og falskhed, og ændre sind, men det vil du vel ikke.
Citat:
"Efter Tusindårsriget kommer Jesus SYNLIGT - hvert øje skal se ham - for alle skal dømmes, både levende og døde"
Dette er der ingen belæg for i biblen, Du kan ikke vise kapitel, bog og vers, hvoraf det klart fremgår.
De i denne sammenhæng, uvedkommende bibelcitater i stakkevis,du kommer med, siger INTET.
De der "ser" Jesus er naturligt, de 144.000.
Mattæus 19:27
Da tog Peter ordet og sagde til ham: »Se, vi har forladt alt og fulgt dig. Hvad får så vi?« v28 Jesus sagde til dem: »Sandelig siger jeg jer: Ved verdens genfødelse, når Menneskesønnen tager sæde på sin herligheds trone, skal også I, som har fulgt mig, sidde på tolv troner og dømme Israels tolv stammer.
Og åbenbaringen 7:4
Og jeg hørte tallet på de beseglede: ét hundrede og fireogfyrre tusind beseglede ud af alle Israels stammer,
Det er de udvalgte der har fulgt Jesus, der kommer i himlen. Hvorfor tror du ellers biblen skriver som den gør.
Der kunne have stået hvis du havde ret. Alle der tror på jesus kommer i himlen. Men sådan står der ikke.
Jeg er uenig med Gudsvej i magt og meget, men han har mere viden om biblen i sin lillefinger, end du har i hele kroppen.

De der også "ser/indser"
Samt de der gennemborede jesus, altså fik ham dræbt var de romerske soldater, men det var i høj grad også jøderne som folk.
Skulle de romerske soldater, der døde for 2000 år siden, blive bragt til live, og få et af dine, ingen steder i biblen omtalte, fortabelseslegemer, stå foran Jesus, og få at vide i skal dø igen.
Det er for latterligt. De er allerede dømt, og udslettet for evigt.
Jesus siger i Johannes 18:36 (din bibel)
"Jesus svarede: »Mit rige er ikke af denne verden. Var mit rige af denne verden, havde mine tjenere kæmpet for, at jeg ikke skulle udleveres til jøderne"
Flere steder i biblen står der at Gud, lader "overtræderne" se/indse deres synd mod den hellige ånd. Det er som folk betragtet.
(Ezekiel 5,6,7)
Efter uddrivelsen fra Jerusalem år 70 (vi kan godt finde ud af årstal fru Lyjse)
Er jøderne som folk blevet bevaret, selvom de i næsten 2000 år har boet i mange lande.

Det er på den måde de der "gennemborede" Jesus for ham at se. og vi andre er også klar over det.
Læs Zakarias bog, og se om du kan forstå.
Jeg er bare bange for, at siderne er blanke for dit vedkommende.
Eks.
13 På den dag vil der være en 13 På den dag vil der være en ♦brønd♦ som er åbnet for Davids hus og for Jerusalems indbyggere mod synd og afskyelighed.
I den senere opfyldelse vil Jehovas folk forkynde budskabet som en plage af græshopper mod kristenheden. 🙂

Lyjse, du kommer til kort overfor Jehovas ord i biblen, - hver gang.
tilføjet af

Svar til Lyjse

Du spørger:
Er Abraham, Isak, Jakob og Fortidens trofaste Profeter vendt tilbage ??
Hvem var vidne til - de gamle trofastes opstandelse i år 1925 ??
1) nej det er de som bekendt ikke.
2) Ingen
Det var en fejl, men hvad nu hvis ?
Får jeg så svar på mit spørgsmål.
Lyver Jalmar når han siger Johannes Greber ikke har oversat vor bibel ja eller nej.
Det kan du vel finde ud af at svare på. Det kan selv en tumpe.
Hvis du ikke svarer hvorfor så ikke❓Det er fordi du er afsløret.
tilføjet af

Tak - svaret kommer her:

Du indrømmer altså at det var løgn - tak.
Så mangler du at undskylde din løgn, at du havde spurgt om de romerske soldater "utallige gange" - uden at få svar - får jeg en undskyldning ?
Hvad Jalmar skriver, må han selv stå til ansvar for, og det VED jeg - at han også kan !
Her er mit svar :
http://www.bible.ca/trinity/trinity-Greber.htm
tilføjet af

"Ubibelske" - nej-

det ER hvad den kristne Bibel siger, den er fri af snavs i sin oversættelse - ikke som jeres falske biblen:
http://www.bible.ca/trinity/trinity-Greber.htm

Det er ikke min skyld, at jeg må gentage mine citater fra Bibelen, det er fordi du ikke KAN FORSTÅ den kristne Bibel - og spørger i en uendelighed til det samme.

Dine spørgsmål afslører bare, hvor lidt du har forstået Bibelen
Ved du virkelig ikke, at Jesus kommer og dømmer både levende - og DØDE 😮 om de så har været døde i flere tusinde år - det gør ingen forskel, deres sjæle venter på dommen - alle vil få nye legemer, før dommen - nogen til fortabelse.
Apost.G.10
v42 Og han befalede os at prædike for folket og vidne om, at det er ham, Gud har bestemt til at være dommer # over levende og døde. #
v43 Om ham vidner alle profeterne, at enhver, som tror på ham, skal få syndsforladelse ved hans navn.«
2.Tim.B.4
v1 Jeg indskærper dig for Guds ansigt og for Kristus Jesus, der skal dømme # levende og døde,#
så sandt som han kommer synligt og opretter sit rige...
1.Peters.B.4
v4 Nu, da I ikke længere styrter jer ud i den samme strøm af udsvævelser, undrer de sig og spotter jer for det,
v5 men de skal stå til regnskab over for ham, der er rede til at
# dømme levende og døde. #
v6 For derfor blev evangeliet forkyndt også for døde, for at de skulle dømmes i kødet, som mennesker dømmes, men leve i Ånden, som Gud lever.

Heb.B.9 [sol] "det er menneskenes lod at dø én gang og derefter dømmes." [sol]
LÆSTE DU DET ?
2.Kor.B.5
" [sol] For vi skal alle fremstilles for Kristi domstol, for at enhver kan få igen for det, han har gjort her i livet, hvad enten det er godt eller ondt."
Jesus dømmer ingen - før EFTER Tusindårsriget :

Den endelige sejr i krigen mod Djævelen

v7 Når de tusind år er omme, skal Satan slippes løs fra sit fængsel
v8 og gå ud og forføre folkeslagene i alle de fire verdenshjørner, Gog og Magog, og samle dem til krig, talrige som havets sand.
v9 De drog op på jordens flade og omringede de helliges lejr og den elskede by, men der faldt ild ned fra himlen og fortærede dem.
v10 Og Djævelen, som forførte dem, blev styrtet i søen af ild og svovl, hvor også dyret og den falske profet er, og de skal pines dag og nat i evighedernes evigheder.
[sol][sol][sol]
Livets bog og den endelige dom
v11 Og jeg så en stor hvid trone og ham, der sad på den. For hans ansigt måtte både jord og himmel flygte, og der var ingen plads til dem.
v12 [sol] Og jeg så de døde, både store og små, stå foran tronen,[sol]
og bøger blev åbnet, og en anden bog blev åbnet, det er livets bog,
og [sol] de døde blev dømt efter deres gerninger [sol] ifølge det, der stod skrevet i bøgerne.
( de romerske soldater vil blive dømt efter deres gerninnger - DET STÅR DER !! )
v13 Og havet gav sine døde tilbage, og døden og dødsriget sine døde, og de blev dømt, enhver efter sine gerninger.
v14 Døden og dødsriget blev styrtet i ildsøen.
Det er den anden død, ildsøen. v15 Og hvis nogen ikke fandtes indskrevet i livets bog, blev han styrtet i ildsøen.

http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=2111897
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=2111873
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=2113134
Det er så let at forstå - det er bare at LÆSE hvad der står - meget enkelt - når man altså ikke - har fået en storvask i et vagttårn.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.