4tilføjet af

Hvad er god og hvad er dårlig service?

Hej hvad er god og hvad er dårlig service for jer? - altså i supermarkederne?
Der er visse steder som fx fakta, aldi og netto, hvor man FORVENTER dårlig service, altså lang kø, de har måske ikke altid tilbuds-varerne man var kørt efter osv. Til gengæld kan man måske sparer 1 kr på en liter mælk og 1 kr på 1 pk rugbrød i forhold til de lidt dyrere alternativer (man kan nok ikke forvente at en pige i Netto kan fortælle en noget som helst om den vin de sælger udover prisen😉Det kan man måske forvente i fx Irma eller til en vis grad i superbest og lign.
Jeg har fundet mig et godt alternativ. SPAR. Både fordi det er tættest på hvor jeg bor, og fordi jeg kun sjældent oplever kø, og genrelt god service (fx hvis jeg var kommet hjemmefra med 1 kr for lidt, så var det ok at skylde til næste dag (det ville fx Netto jo aldrig gå med til ;)
Derfor har jeg ikke noget i mod at give 1 kr mere for mælk og brød, hvis jeg slipper for køen og kan få et smil af de søde piger de har med på vejen, og ikke mindste skal cykle 3 km mindre (men ok det er jo individuelt alt efter hvor man bor).
Men så er der også det at når de så virkelig har tilbud på noget, så plejer de også at sørge for at have varen!
Men i dag oplevevede jeg sgu noget i SPAR som jeg i DEN grad betegner som dårlig service i SPAR. Jeg havde set deres TV-reklamer om at der i denne uge var 24 stk royal på dåse til 89 + pant.
Dette besluttede jeg mig derfor at benytte mig af, da de allers oftest koster omkring 50 kr + pant for 6 stk. Så jeg vidste da godt at der ville være "rift" om dem.
Men jeg forventede alligevel at de havde nok til alle, for det plejer de, i modsætning til aldi og netto.
Og min glæde var da også stor da der stod en stor stak med netop 24 dåser royal pakket i "traditionelle rammer" - altså en papring med 4x6 i hver.
Så jeg tog den med op til kassen op forventning om at prisen så måtte være 89 + 24 i pant, altså 113 at betale.
Derfor undrede det mig gevaldigt da de ville have 200-noget for denne ramme.
Jeg henviste til deres reklamer om at de altså kostede 89 + pant.
Det viser sig at der findes "en anden udgave" hvor de er pakket "i en hel papkasse", men indholdet er fuldstændig det samme.
Denne "anden udgave" viste sig at være udsolgt.
Er det ikke lidt bondefangeri at stille "en anden udgave" af et ellers 100% identisk produkt det samme sted, men til en helt helt anden pris?
De stod fast. Selvom jeg har handlet der fast i 3 år og altid følt mig godt behandlet, så jeg spurgte så måtte posen da i det mindste være gratis, når jeg nu var kørt forgæves? Niks 3 kr for en pose.
Jeg endte med at købe 6 discount øl, så må jeg prøve igen i en "eurospar" forsådan en ligger der lidt længere væk, bare i modsat retning, imorgen, og se om de så kan levere hvad de reklamerer med, for jeg spurgte dem endda (i superspar) om de så fik nogen hjem imorgen eller noget, nix det gjorde de ikke.
For første gang i 3 år gik jeg fornærmet fra Superspar.
Altså det er fair nok at de KAN løbe tør for et tilbud, men burde de så ikke stille dem i en anden pakke væk indtil tilbuddet er slut, for jeg tør da vædde på at mange andre kunder går i samme "fælde" især dem som bare er vant til at købe ind for 800 eller 1000kr og ikke lige tjekker bonen ordenligt? Så får de måske købt 24 royal i den tro at de koster 89 kr men i virkeligheden har givet ca 200 kr?
Fnys. Og især når det er mig, jeg forstår SLET ikke at en butik på den måde vil risikere en stamkunde på den måde.
DET synes jeg er dårlig service.
tilføjet af

Hvad er god og hvad er dårlig service?

Den er lige på kanten af god købmandsskik, men det billige parti har de købt billigere end det andet, såeh.........
Spar er selvstændige butikker, så forvent ikke ens priser, jeg har 2 stk der ligger lige tæt på min bopæl, der er 30 % prisforskel på det friskbagte brød, og de har begge været laaaang tid med at sætte prisen ned på smør efter at fedtafgiften bortfaldt, Aldi var også lidt sløv, men Rema1000 gjorde det omgående.
tilføjet af

Hvad er god og hvad er dårlig service?

Ja det mener jeg også.
Jeg er da godt klar over at de er selvstændige butikker, og der derfor kan være forskel på div varer, som fx deres eventuelle bager-udsalg. MEN når de går sammen og laver TV-reklame, så må man jo forvente at den pris gælder i alle SPAR når de nu siger det i reklamen.
Det gjorde den så også i "min" SPAR, indtil de royal i papkasser var udsolgt, så satte de de dyrere indkøbe til "ikke tilbuds-pris" på nøjagtig samme sted.
De havde ganske vidst fjernet skiltet med "89 kr", men varen 24 stk royal på dåse stod der jo stadig. Bare i en anden indpakning, og til en helt anden pris.
Jeg føler mig forulempet over at de gør det. Så burde de holde dem ude på lageret som de IKKE kan sælge for 89 kr + pant, og så melde udsolgt, det andet synes jeg er meget tæt på at bryde markedsføringslovgivningen. De havde jo også papirtrykte reklamer jeg kunne pege på, men nej om de ville sælge for 89,-
Desværre har jeg ikke en Rema i nærheden, så dem kender jeg intet til.
Men jeg synes det her er en tand for groft. Det koster dem i al fald "en bøde" fra mig i form af tabt omsætning for den næste uge - 14 dage vil jeg ligge mine indkøb hos deres direkte konkurrent (EuroSPAR), fordi der er lige kommet en ny, så jeg skal lige se hvordan de er, og om de har de relevante varer - også selvom det betyder jeg skal cykle lidt længere ;)
tilføjet af

Hvad er god og hvad er dårlig service?

Ok så er alle vidst eniget om at det er OK at sælge 200.000 bananer for 1 kr pr stk, fordi de er tæt på udløbsdatoen ;)
Jeg HADER det der med at der skilter med tilbud overalt, og man ser en fin frisk banan, når man så dukker op er det noget som er lige til at smide ud... hvis de overhovedet har flere.....!
Og ja jeg ved da godt jeg bare kan lade være, og ikke lade mig påvirke af reklamer, men allievel, vil du helst give 1 kr eller 3 kr for en banan ;)
Men det jeg beskriver er e for mig ikke kun "sorry vi har udsolgt", men at de stille en indntisk vare op på samme sted, og kræver omkring 200 og ikke 89 som i tilbuddet. Det synes jeg faktisk er ret så usmageligt.
Jeg har ellers været godt tilfreds men at handle næsten alt der i 3 år, og så skal vi stå og skændes over om øllet er i en papkasse eller i en traditionel ramme? Jeg er er da ligeglad hvad den er i, for min skyld kunne de beholde både papkassen, og rammen, og jeg tog dem enkeltvis så. Men niks nej. De koster mere, og posen til at have dem i skal du også lige gi 3 kr for...
Jeg ville mene det var ok hvis stedet var tomt - da havde ganske enkelt ikke flere, men da havde masser af identiske varer. Sådan virker det da osse når jeg handler på "superbest - online" - De leverer altid varen, og hvis en er i restordre, jamen så får man en tilsvarende eller en dyrere, uden beregning.
Så jeg synes sgu det at gå i "for små sko". Det er for mig fint om bananen skal spises idag, eller om rugbrødet bør fryses, men der er langt der fra og så til at lave TV-reklamer, og faktisk have den omtalte vare, og så nægte at sælge den til den udbudte pris.
Nu lader jeg nok ikke sådan en "fadæse" ændre mit indkøbs-mønster, så lur mig ikke jeg kommer derned engang i morgen formiddag og så er de fjernet😉For jeg tror godt de kunne se dillemaet ;)
tilføjet af

Hvad er god og hvad er dårlig service?

Find en "mulepose" i stof så Du ikke skal købe en bærepose, jeg har købt 2 bæreposer på 3 år 🙂
Kassedamerne ser hver dag at folk genbruger bæreposer fra andre butikker, og de er totalt ligeglade.

Ok så er alle vidst eniget om at det er OK at sælge 200.000 bananer for 1 kr pr stk, fordi de er tæt på udløbsdatoen ;)
Jeg HADER det der med at der skilter med tilbud overalt, og man ser en fin frisk banan, når man så dukker op er det noget som er lige til at smide ud... hvis de overhovedet har flere.....!
Og ja jeg ved da godt jeg bare kan lade være, og ikke lade mig påvirke af reklamer, men allievel, vil du helst give 1 kr eller 3 kr for en banan ;)
Men det jeg beskriver er e for mig ikke kun "sorry vi har udsolgt", men at de stille en indntisk vare op på samme sted, og kræver omkring 200 og ikke 89 som i tilbuddet. Det synes jeg faktisk er ret så usmageligt.
Jeg har ellers været godt tilfreds men at handle næsten alt der i 3 år, og så skal vi stå og skændes over om øllet er i en papkasse eller i en traditionel ramme? Jeg er er da ligeglad hvad den er i, for min skyld kunne de beholde både papkassen, og rammen, og jeg tog dem enkeltvis så. Men niks nej. De koster mere, og posen til at have dem i skal du også lige gi 3 kr for...
Jeg ville mene det var ok hvis stedet var tomt - da havde ganske enkelt ikke flere, men da havde masser af identiske varer. Sådan virker det da osse når jeg handler på "superbest - online" - De leverer altid varen, og hvis en er i restordre, jamen så får man en tilsvarende eller en dyrere, uden beregning.
Så jeg synes sgu det at gå i "for små sko". Det er for mig fint om bananen skal spises idag, eller om rugbrødet bør fryses, men der er langt der fra og så til at lave TV-reklamer, og faktisk have den omtalte vare, og så nægte at sælge den til den udbudte pris.
Nu lader jeg nok ikke sådan en "fadæse" ændre mit indkøbs-mønster, så lur mig ikke jeg kommer derned engang i morgen formiddag og så er de fjernet😉For jeg tror godt de kunne se dillemaet ;)
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.