23tilføjet af

HOLD JER FRA CALL ME

De har måske nogle interessante tilbud ved første øjekast,
men jeg er automatisk tilmeldt pbs - uden at have bedt om det?!!!
Fravalgte det bevidst fordi jeg kunne se de tog et månedligt gebyr SELV over pbs -
det tager en krig at komme i kontakt med en medarbejder og hjemmesiden fungerer
IKKE.
Så spar jer selv for en masse bøvl :)
tilføjet af

Hvorfor...

Vil du ikke have det tilmeldt betalingsservice???
tilføjet af

Typisk discount

De sparer på supporten.
Du skal bare lige vide at hvis Du framelder PBS (hvis muligt) koster det ekstra gebyr at udsende et girokort, samt at POST scorer 25 kr på indbetalingen.
tilføjet af

...

man kan jo betale et girokort gratis over sin netbank... men det var også mere princippet i at de bare tilmelder en automatisk når man betaler med kort ved tilmeldingen... det er jo VILDT forkert
tilføjet af

ok.

ok tak.. nu skal de sidste 4 mdr bare overstås
tilføjet af

That I know

Jeg var også meldt ind i en periode. Mest pga et telefonabonnement jeg var tilmeldt.
Det var billigt så længe jeg var tilmeldt abonnementet, men pludselig blev det skidedyrt og jeg kan ikke se at de har nogle billigere løsninger end Selvhenter.dk. Så der tror jeg lige at jeg smutter tilbage til.
tilføjet af

Det gjorde de også med mig

og det undrede mig virkelig meget. Tror heller ikke at man må.
Anyways, nu er jeg ude fra denne måned og så skal jeg bare tilbage til gode gamle Selvhenter.dk. JA TAK
tilføjet af

Nej, synes ikke det er forkert

Call Me ved godt at folk der ikke vil tilmelde BS i stor udstrækning er folk som ikke har tænkt sig at betale. Den type kunde vil gerne forbeholde sig "ret til at prioritere" over hvilke regninger der skal betales.
Vi har Call Me og er yderst tilfredse med dem.
tilføjet af

Hmm, den eneste grund...

...til at du står så fast på det princip er vel at du i bund og grund ikke har råd til at have telefon.
tilføjet af

Call me

Selskabet gør det fordi at de i lighed med andre selskaber har problemer med folk som ikke betaler regningen.
Ca 10-15% af kunderne gider ikke betale til tiden, primært unge danskere og indvandrer.
Derfor tilmelder de kunderne automatisk betalingsservice.
tilføjet af

Jeg synes det er forkert

Jeg havde også Callme og de havde lavet en klar fejl i telefonregning. Men pengene blev jo overført automatisk, så det var et helvedes arbejde, at få dem til at tilbageføre de 600 kr. de have taget for meget. Og jeg er studerende, så 600 kr er ret mange penge.
Desuden gider jeg ikke at straffes fordi andre evt er dårlige betalere.
tilføjet af

Hvis man ser en urimelig regning

...skal man afvise den på betalingsservice mellem d. 25. 0g 1. i efterfølgende mdr. Derefter skal man kontakte telefonselskabet.
Dette har vi gjort overfor selskabet 3, som lavede fejl. Dette gav lige 1 mdr. kredit.
tilføjet af

De kan kun tilmelde BS, hvis de har fået konto nr.

Thats it, so simple is that.
tilføjet af

Tror du ikke mest det handler om

at du skal have afstemt dine forventninger med realiteterne? Jeg ville betragte tilmeldingen til BS som en service. Desuden får du det ikke billigere andre steder.
tilføjet af

SÅ DERFOR

Alle firmaer er interesseret i nogle kunder, der kan blive hængende så længe som muligt. Når kunden ikke skal tage stilling til at få betalt en regning, så bliver de bare, uden at bemærke regningens beløb. Omvendt hvis de skal til at finde regningen frem, så ser de pludselig, at den pris/tilbud man gik ind til, den holder ikke længere.
Det samme med mine forsikringer, de var faktisk steget til over det dobbelte i løbet af et par år.
Så hus; Tjek sådan nogle faste udgifter, som er erhvervet på tilbud.
tilføjet af

Du skal skifte forsikringsselskab

F.eks. Alm. Brand har været meget stride til at hæve præmierne.
tilføjet af

trustpilot.dk

Hvis du vil kan du smide din erfaring og en bedømmelse af firmaet ind her.
http://www.trustpilot.dk/
Der når du flere, oven i dem som læser dit indlæg her.
tilføjet af

Ikke helt

Det passer ikke helt, jeg har oplevet det samme bare med tdc i stedet for. Ikke at jeg klager over det, men da jeg spærrede mit credit kort, modtog jeg et brev om, at de ikke kunne trække pengene, og jeg fik tilsendt et indbetalings kort i stedet.
tilføjet af

Dengang de hed Debitel

købte jeg en telefon med tilhørerende abonnement og det gik fint i starten. Det var jo ret dyrt, men det var vel prisen man måtte betale for at kunne få sig en ny billig telefon (den super smarte og meget populære Nokia 3310 😉) Så en dag modtog jeg en regning på over 3000kr for en måned. Det tog jeg ikke så tungt, for det var jo helt klart en fejl. Min telefonregning havde på det tidspunkt aldrig oversteget 400kr og da jeg hverken havde købt ringetoner, billeder eller ringet til udlandet, kunne det selvfølgelig ikke være rigtigt at jeg skulle have oparbejdet en regning på over 3000kr. Jeg ringede og det tog mig en evighed at få fat i nogen, men da jeg endelig havde hul igennem kunne de kun fortælle at regningen skam var rigtig nok. De ville gerne værebehjælpelige med at sende en specificeret oversigt over mine opkald. JO TAK, det kunne jeg da egentlig godt tænke mig at se. Da jeg modtog den, viste den en frygteligt masse opkald til et enkelt nummer. Jeg slog det op og ringede til en fremmed fyr på Falster. Han havde haft sit nummer i årevis, og var heller ikke i tvivl om at han aldrig havde talt med mig før. Jeg forsøgte i månedsvis at få Debitel til at forstå at jeg ikke havde foretaget disse opkald og derfor ikke skulle betale, men de var helt urokkelige. Jeg burde i virkeligheden være gået videre med sagen men da jeg fik et brev fra et inkassofirma blev jeg bange og besluttede mig til at opgive kampen og hoste op med de 3000kr. De blev herefter ved med at sende mig småregninger, selvom jeg selvfølgelig havde opsagt mit abonnement så snart bindingsperioden var udløbet, men dem smed jeg ud og nu er det da vist snart 10 år siden jeg har hørt fra dem sidst, så nu har de nok lagt mig på hylden, ENDELIG! Jeg skal i hvert fald ikke have noget med Call me, at gøre og jeg fraråder også glædeligt enhver anden fra det firma!
tilføjet af

CallMe oplyser sin mindste pris inkl. PBS gebyre

Hej,
CallMe oplyser faktisk, at kunden skal betale med PBS. Hvis du peger på læs mere ved hver enkelt telefon, så kan du se administrations BS gebyr - 6,5 kr. eller 39 kr, hvis du ønsker girokort, blandt andre telefon og abonnement udgiftere. Det samme gælder 3G Internet, som de tilbyder, der står både mnd ydelse uden og med PBS gebyr. Du kan også se 3G Internet guide, hvor den angivet mindstepris er inkl. BS.😉
http://www.3ginternet.dk/udbyder/callme-mobilt-bredbaand.html
tilføjet af

tilmelding pbs

Hej,
Det kræver vel, at du har givet dem dine bank oplysninger før at du kan blive tilmeldt pbs.
Det kan de jo ikke gøre 'automatisk'. Hvorfra skulle de vide, hvilken konto de skal trække fra?
Lyder underligt at de skulle tilmelde dig automatisk - specielt fordi det koster mere (39 kr) at betale via giro. Betaler du via netbank betaler du jo stadig giro gebyret, fordi det er sendt til dig.
tilføjet af

PBS Gebyr

Hvis ikke du er tilmeldt PBS skal du betale 39,- / mdr. De oplyser de faktisk også på deres hjemmeside. Desuden kan de ikke tilmelde det, uden dit kontonummer.
Men jeg valgte Pay n go, jeg fandt det via http://www.billigsttaletid.dk
tilføjet af

Telia, tager da også et gebyr på pbs.

Kære Mobil.
Der er da efterhånden, en del teleselvskaber, der tager et lille gebyr, hver gang rengeningen skal betales, De har så i begge de her tilfælde, valgt, at få dækket deres udgifter på den måde.
hvem skulle ellers betale dette beløb, jeg mener telia tager 9,95 pr regning de sender ud til en pr pbs.
Det lydder måske for den enkelte kunde, som et et lille beløb, som CBB og Telia, godt kunne betale selv, men hvis De nu har, mange kunder, så bliver dette gebyr, jo til mange penge for CBB og telia.
Og så har jeg lige et spørgsmål, de kan jo umuligt trække pengene fra din pbs konto, uden at du selv har oplyst dit konto nummer til dem på et tidspunkt.
Hilsen
JH
tilføjet af

Ang. Alm Brand, forsikring, når de hæver præmien.

Det er da meget lige til, når de for for mange skades anmældelser, for dem der snyder sig til en udbetaling, så snyder man også sig selv, og de andre kunder, jeg betaler 1300 kr. pr år, der hvor jeg er forsikret. jeg bor i en to værelses lejlighed, på anden sal.
og har udover indbo forsikringen, også en elskade forsikring som en udvidelse af forsikringen, da jeg kender nogen, der heldigvis have sådan en dækning, da lynet slog ned i el apperaterne hjemme hos dem så, meget af deres electronik gik itu, der var for rigtig mange penge der.
Der er også i øjeblikket, en verdens rejse forsikring med i tilbudet, uden det koster mere end det, normale.
Men så skal det dog også siges, at grunden til at det er så billigt, er at vi er en større gruppe personer, med i en stor forening, og alle der er med i denne forening kan få dette tilbud.
Hilsen
JH
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.