15tilføjet af

Gud den Hellig Ånd.

Ærede debattører og gode borgere.
Jeg vil nu præsentere jer for Gud Helligånd. Når jeg taler om Gud og Gud Helligånd, taler jeg om én og samme person der åbenbare sig på forskellig vis. D.v.s. der er 2 åbenbarelser, men vi taler om kun én Gud.
http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.lexiline.com/lexiline/lexi289.htm&ei=x6iOS7jlNNTW-QakkqnOCQ&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=10&ved=0CDAQ7gEwCQ&prev=/search%3Fq%3Dthe%2Bgod%2Bis%2Bruach%26hl%3Dda%26sa%3DG
så nu vil vi lige tænke lidt over det.
Den Hellige ånd = Ruach Hako'desh = Gud = JHVH = ”den eneste ene”. Det betyder så, at Gud JHVH og i sin åbenbarelse Helligånden ikke alene bærer det samme navn, men også er identiske; den ene, ene Gud.
Dette er på ”det åndelige plan”; d.v.s. ikke af atomer og molekyler. Vi kender så kun ”designet”, men ikke den åndelige virkelighed der befinder sig ”bag ved”.
Venlig hilsen
Ven af Sandheden.
tilføjet af

spørgsmål?

Nu spørger jeg dit helt ærligt. Hvordan ser en Ånd ud? eller, Vil du beskriver hvordan du forestiller dig en ånd ser ud?
Venlig hilsen
Ven af Sandheden.
tilføjet af

Nu spørger jeg dig helt ærligt

Hvad mener du egentligt er forskellen på Faderen, Sønnen og Helligånden?
tilføjet af

Gud = Helligånden.

Hej again,
Tak for sit spørgsmål. Du skriver:
”Nu spørger jeg dig helt ærligt - skrevet af again - Kl. 22:33, 3.mar.2010 Hvad mener du egentligt er forskellen på Faderen, Sønnen og Helligånden? ”
Citat slut.
Svar:
Jeg vil svare dig sådan.
Hvad mener du er forskellen på Gud og så Helligånden? Det andet har vi jo talt om og du har fortalt hvad du tror.
Venlig hilsen
Ven af Sandheden.
tilføjet af

Ærgerligt du ikke ønsker at svare

men det er der jo ikke noget at gøre ved. Tak for den korte snak😉
tilføjet af

et svar du ikke

et svar du så ikke tager stilling til.
?
Hej again,
Tak for sit spørgsmål. Du skriver:
”Nu spørger jeg dig helt ærligt - skrevet af again - Kl. 22:33, 3.mar.2010 Hvad mener du egentligt er forskellen på Faderen, Sønnen og Helligånden? ”
Citat slut.
Svar:
Jeg vil svare dig sådan.
Hvad mener du er forskellen på Gud og så Helligånden? Det andet har vi jo talt om og du har fortalt hvad du tror.
Venlig hilsen
Ven af Sandheden.
PS. Ærgerligt du ikke vil tage stilling til det.
tilføjet af

2 verdener?

Når vi taler om Gud og om Gud Helligånden, taler vi om 2 verdener. Kender du disse 2 verdener?
Venlig hilsen
Ven af Sandheden.
tilføjet af

den ene verden og den anden

Jeg vil gerne knytte nogle tanker til dette indlæg; som jeg altså stadig venter AnonymJv(2) skal svare på om det beskrevne kan lade sig gøre (være sand virkelighed).
Læs nu blot indlægget én gang til og læg mærke til den der med ”Ånderne fra Himmelen”.
--------------------
OK, AnonymJv(2), [indsendt 2. marts 2010.]
Jeg vil opsummere dette:
Du skriver:
”Dit spørgsmål her: Altså kunne dette tænkes, at Jesus virkelig var ”et menneske af kød og blod og samtidig være en Ånd”? Er det muligt? Siger Bibelen noget om det? ”
”Godt spørgsmål. Again har forklaret mig, at det er tilfældet, men det tror jeg ikke på.
Det vil jeg seriøst gerne høre din mening om”.
Citat af AnonymJv(2) indlæg slut.
Svar:
Lad mig sige det på denne måde. For at lette forståelsen er det vigtigt, at adskille begreberne. Et menneske = atomer og molekyler udtrykt i kød og blod. Dertil høre der så ”livsånde”, samt det menneskelige væsens evne til at tænke. D.v.s. Ånd.
Kan vi være enige om det?
En Ånd (jeg har efterlyst om nogen kunne definere det, men forgæves, så jeg gør det selv). En Ånd er ikke atomer og molekyler.
En Ånd er ikke kød og blod og en Ånd har ikke sit naturlige ”værested” på vor planet Jorden, men en Ånd kan det vi betegner for, at materialisere sig.
Er vi enige om det?
En Ånd kan således materialisere sig og danne et menneskeligt væsen i kød og blod iflg. Bibelen og i en sådan grad, at de kan befrugte ”menneskedøtrene” der så føder ”nefilim”.
Er vi enige om det?
---------------------------
Det sidste jeg vil foreslå omkring en Ånd er, ja jeg vil tage Jesu ord for pålydende:
Lukas Evangeliet kap. 8:
Men da han (Jesus) trådte ud på Landjorden, mødte der ham en Mand fra Byen, som i lang Tid havde været besat af onde Ånder og ikke havde haft Klæder på og ikke opholdt sig i Hus, men i Gravene.
Men da han så Jesus, råbte han og faldt ned for ham og sagde med høj Røst: "Hvad har jeg med dig at gøre, Jesus, den højeste Guds Søn? jeg beder dig om, at du ikke vil pine mig."
Thi han bød den urene Ånd at fare ud af Manden; thi i lange Tider havde den revet ham med sig, og han blev bunden med Lænker og Bøjer og bevogtet, og han sønderrev, hvad man bandt ham med, og dreves af den onde Ånd ud i Ørkenerne.
Men Jesus spurgte ham og sagde: "Hvad er dit Navn?" Men han sagde: "Legion"; thi mange onde Ånder vare farne i ham.
Og de bade ham om at han ikke vilde byde dem at fare ned i Afgrunden; men der var sammesteds en stor Hjord Svin, som græssede på Bjerget; og de bade ham om, at han vilde tilstede dem at fare i dem; og han tilstedte dem det.
Men de onde Ånder fore ud at Manden og fore i Svinene, og Hjorden styrtede sig ned over Brinken ud i Søen og druknede.
Men da Hyrderne så det, som var sket, flyede de og forkyndte det i Byen og på Landet. Da gik de ud for af se det, som var sket, og de kom til Jesus og fandt Manden, af hvem de onde Ånder vare udfarne, siddende ved Jesu Fødder, påklædt og ved Samling; og de frygtede.
Og de, som havde set det, fortalte dem, hvorledes den besatte var bleven frelst.
Citat af Jesus slut.
------------------------------
Nu spørger jeg så dig. Er det muligt, at et menneske både kan være et menneske af kød og blod og samtidig være ”besat”, iboende en Ånd, et Åndevæsen?
Venlig hilsen
Ven af Sandheden.
PS. Jeg har skrevet om det før. Søg blot i søgefeltet under Legion .
---------------------------------
--------------------------------
Her er så det jeg i forbindelse med mit nye debatindlæg her vil kommentere:
1.Mosebog kap. 6 :
” ….fik Gudssønnerne Øje paa Menneskedøtrenes Skønhed, og de tog saa mange af dem, som de lystede, til Hustruer”.
------------------------
”Men dette siger jeg, brødre, at kød og blod kan ikke arve Guds rige. Det forgængelige arver heller ikke det uforgængelige. Se, jeg siger jer en hemmelighed:
Vi skal ikke alle sove ind, men vi skal alle blive forvandlet, i et nu, på et øjeblik, ved den sidste basun.
Thi basunen skal lyde, og de døde skal opstå uforgængelige, og vi skal blive forvandlet. For dette forgængelige må blive iklædt uforgængelighed, og dette dødelige må blive iklædt udødelighed.
Når så dette forgængelige er blevet iklædt uforgængelighed, og dette dødelige er blevet iklædt udødelighed, da skal det gå i opfyldelse, det ord som er skrevet: Døden er opslugt til sejr. Død, hvor er din brod? Dødsrige, hvor er din sejer? Dødens brod er synden, og syndens kraft er loven. Men Gud være tak, som giver os sejer ved vor Herre Jesus Kristus.” 1. Kor. 15:50-57.
Citat slut.
Her er så begrundelsen for denne ekstra dimension:
I 1. Pet. 3:18-20 kan vi læse, at Jesus i ånden gik til nogle ånder, der var i forvaring på grund af ulydighed mod Gud, og prædikede for dem. (Den nye danske bibeloversættelse staver her Ånden med stort Å, idet man udlægger det som Helligånden. i King James og i den ældre danske oversættelse af Ny Testamente er ordet stavet med lille å, som må betyde, at man udlægger det som Jesu menneskelige ånd.
Den første udlægning (stort Å) antyder, at denne begivenhed skete efter Jesu opstandelse, medens den anden udlægning (lille å) antyder, at begivenheden skete mellem Jesu død og opstandelse. Det afgørende spørgsmål er imidlertid ikke, om det var ved Helligånden eller i sin menneskelige ånd (legemløse tilstand), Jesus prædikede for disse ånder, men snarere hvem disse ånder var.
Ordet ånd bruges i Skriften kun om mennesker, når det udtrykkeligt siges, at der er tale om menneskeånder. Står ordet ånd derimod uden forklaring, betyder det engel (falden eller ikke falden).
Peter forklarer, om ulydige ånder (engle) som også er omtalt i Judas’ Brev, hvor der står, at de "ikke tog vare på deres høje hverv, men forlod deres rette bolig." Videre står der, at de holdes "bundet i mørket med evige lænker indtil dommen på den store dag." Judas v. 6.
Den afgørende forklaring om disse, ulydige engle får vi ved at sammenholde Jud. V. 7 med l. Mos. 6:1-4, hvor det fremgår, at faldne engle i tiden før syndfloden bedrev utugt ved at gå ind til menneskedøtrene, og der fødtes dem børn.
Det sataniske formål med dette var at ødelægge menneskeslægten – fordi det jo var profeteret, at Satans hoved skulle knuses af en kvindes afkom, dvs. af et menneske. Guds straf over dette anslag var dels syndfloden og dels de ulydige engles fængsling i evige lænker.
Det, Jesus gjorde (før eller efter sin opstandelse), var at prædike (eller rettere: proklamere) sejrsbudskabet for disse ånder og dermed endeligt besegle deres dom.

Nu spørger jeg så dig. Hvem er disse Ånder Jesus prædikede for?
Venlig hilsen
Ven af Sandheden.
tilføjet af

hvem kom først? Gud Ånd eller menneskene?

For nu at forholde mig krystalklart til emnet: Den ”anden” verden; den åndelige verden, den verden der ikke består af atomer og molekyler, men som er af ”en åndelig karakter”.
Nu har jeg så eftersøgt nogle af de eksperter der rører sig her på denne debat om hvad ”den åndelige karakter” er for en størrelse, men ingen af disse (dem) ved det åbenbart.
Nu har samme eksperter udtalt sig om alt muligt (og umuligt), men det ser ud til, at med hensyn til ”det åndelige” aner de ikke hvad de skal sige.
Ja, som again siger; ”man kan jo tro så meget” eller ”det er så min tro, og den er ikke til debat”. Det er fair nok, enhver bliver som bekendt salig i sin tro og det før han altså også.
Det jeg her er inde på er ”den ene verden”. Her bestemmer troen alene hvad der ere sandt eller ikke sandt. Så kan det ellers være ligegyldigt med hensyn til ”eksakt viden” fordi, troen alene handler ”ikke specifikt om eksakt viden”, men om ”eksakt viden om den tro man nu specifikt engang har besluttet sig for” er sandheden.
----------------------------------
Nu vil jeg så henvise til ”den anden verden”.
Jeg vil tage mit udgangspunkt i Bibelen.
1 Mosebog kap. 1:
I Begyndelsen skabte Gud Himmelen og Jorden. Og Jorden var øde og tom, og der var Mørke over Verdensdybet. Men Guds Ånd svævede over Vandene.
Og Gud sagde: "Der blive Lys!" Og der blev Lys. Og Gud så, at Lyset var godt, og Gud satte Skel mellem Lyset og Mørket, og Gud kaldte Lyset Dag, og Mørket kaldte han Nat. Og det blev Aften, og det blev Morgen, første Dag.
Citat slut.
--------------------------------------

Nu kunne man så tro, at det jo er så enkelt som det kan være, men det er det aldeles ikke. Det er en meget vanskelig tilgængelig udtalelse (fra Moses, som ikke engang anerkendes kommer fra ham, eller som er overleveringer, skriftlig og mundtlig der så citeres; og det alene åbner op for adskillige fortolkninger eller direkte meninger fra disses tidligere overleveringer i de respektive kulturer).
Ak ja, det er desværre ikke lige så let.
Min egen version? I 1. Mosebog bliver vi præsenteret for Gud, som er Hebræernes Gud, som er Israelitternes Gud, som er jødernes Gud.
Denne Gud har så et navn, et almindeligt navn El`shadaj, men her et litterært navn Hebraisk Gud Ruach. Der bruges her på Hebraisk; ruach.
http://www.hebrew4christians.com/Names_of_G-d/Spirit_of_God/spirit_of_god.html
Ruach = JHVH
---------------------------------------------
men, altså vi præsenteres altså for Gud der er ånd og ikke alene er ånd, men også betegnes med samme ord for ånd på Hebraisk, ruach.
Nu kan man så fravælge det og sige, at man har sin egen tro om det og det kan man selvfølgelig. Der er mange der gør det og der er ligeledes mange Guder og mange religioner og sekter og meninger og hvad ved jeg.
Men rent litterært videnskabeligt er Gud ruach.
Således opfattede jøderne (Hebræerne/ Israelitterne), betegnede jøderne også deres Gud og udtrykte dette på følgende måde: Hør Israel, HERREN vor Gud (ruach) er én”.
Yahweh of course is the Eternal Being, as revealed to us in the Scriptures. Like mankind whom He created in His image, Yahweh is composed of several attributes. These are 1.) The soul or being of Yahweh, 2.) The spirit or character of Yahweh and
3.) The body of Yahweh, or the form in which He chooses to manifest Himself towards us. This is not to say that Yahweh is a "trinity", as in three persons or beings, but rather ONE Elohim (Mighty One) which is composed of numerous attributes, in accordance with the Sh''ma passage of Deuteronomy 6:4. "Hear O Yisra''el, Yahweh your Elohim, Yahweh is ONE."
http://www.joyintheworld.info/teachings/ruachkodesh.html
--------------------------------------------
Så dette er altså forskellen mellem den “ene verden” og “den anden verden”. I den ”ene verden” manifestere Gud sig som vi kan erkende, men i ”den anden verden” aner vi ikke hvordan Ånd kan beskrives eller ”ser ud”.
Nu sker der så det:
1.Mosebog kap. 6 :
” ….fik Gudssønnerne Øje paa Menneskedøtrenes Skønhed, og de tog saa mange af dem, som de lystede, til Hustruer”.
------------------------
”Men dette siger jeg, brødre, at kød og blod kan ikke arve Guds rige. Det forgængelige arver heller ikke det uforgængelige. Se, jeg siger jer en hemmelighed:
Vi skal ikke alle sove ind, men vi skal alle blive forvandlet, i et nu, på et øjeblik, ved den sidste basun.
Thi basunen skal lyde, og de døde skal opstå uforgængelige, og vi skal blive forvandlet. For dette forgængelige må blive iklædt uforgængelighed, og dette dødelige må blive iklædt udødelighed.
Når så dette forgængelige er blevet iklædt uforgængelighed, og dette dødelige er blevet iklædt udødelighed, da skal det gå i opfyldelse, det ord som er skrevet: Døden er opslugt til sejr. Død, hvor er din brod? Dødsrige, hvor er din sejer? Dødens brod er synden, og syndens kraft er loven. Men Gud være tak, som giver os sejer ved vor Herre Jesus Kristus.” 1. Kor. 15:50-57.
Citat slut.
Her er så begrundelsen for denne ekstra dimension:
I 1. Pet. 3:18-20 kan vi læse, at Jesus i ånden gik til nogle ånder, der var i forvaring på grund af ulydighed mod Gud, og prædikede for dem. (Den nye danske bibeloversættelse staver her Ånden med stort Å, idet man udlægger det som Helligånden. i King James og i den ældre danske oversættelse af Ny Testamente er ordet stavet med lille å, som må betyde, at man udlægger det som Jesu menneskelige ånd.
Den første udlægning (stort Å) antyder, at denne begivenhed skete efter Jesu opstandelse, medens den anden udlægning (lille å) antyder, at begivenheden skete mellem Jesu død og opstandelse. Det afgørende spørgsmål er imidlertid ikke, om det var ved Helligånden eller i sin menneskelige ånd (legemløse tilstand), Jesus prædikede for disse ånder, men snarere hvem disse ånder var.
Ordet ånd bruges i Skriften kun om mennesker, når det udtrykkeligt siges, at der er tale om menneskeånder. Står ordet ånd derimod uden forklaring, betyder det engel (falden eller ikke falden).
Peter forklarer, om ulydige ånder (engle) som også er omtalt i Judas’ Brev, hvor der står, at de "ikke tog vare på deres høje hverv, men forlod deres rette bolig." Videre står der, at de holdes "bundet i mørket med evige lænker indtil dommen på den store dag." Judas v. 6.
Den afgørende forklaring om disse, ulydige engle får vi ved at sammenholde Jud. V. 7 med l. Mos. 6:1-4, hvor det fremgår, at faldne engle i tiden før syndfloden bedrev utugt ved at gå ind til menneskedøtrene, og der fødtes dem børn.
Det sataniske formål med dette var at ødelægge menneskeslægten – fordi det jo var profeteret, at Satans hoved skulle knuses af en kvindes afkom, dvs. af et menneske. Guds straf over dette anslag var dels syndfloden og dels de ulydige engles fængsling i evige lænker.
Det, Jesus gjorde (før eller efter sin opstandelse), var at prædike (eller rettere: proklamere) sejrsbudskabet for disse ånder og dermed endeligt besegle deres dom.
------------------------------------
Som du kan se, er det ikke noget problem for ånderne, at materialisere sig og iklæde sig kød og blod endog i en sådan grad, at de kan producere afkom; spise og drikke og vi mennesker opfatter således disse materialiserede ånder som væsener af kød og blod.
Venlig hilsen
Ven af Sandheden.
tilføjet af

Skaberen vs. skabningen

Jeg håber du synes om det jeg skriver?
Jeg forholder mig nu krystalklart til den tilgængelige tekst, som vore religiøse (Kristendommen) tanker og følelser udspringer fra; Bibelen.
Der tales om, om vi nu kan være sikre på både hvem og hvordan med hensyn til frembringelsen af de tanker og ord der står i Bibelen og om oversættelse og overleveringer og fejl o.s.v.
Det har jeg taget med i betragtning og ud fra disse betragtninger forholder jeg mig så krystalklart til den givne tekst. Jeg vil lige give dig et eksempel.
Der står; 1 Mosebog kap. 1:
I Begyndelsen skabte Gud Himmelen og Jorden. Og Jorden var øde og tom, og der var Mørke over Verdensdybet. Men Guds Ånd svævede over Vandene.
Og Gud sagde: "Der blive Lys!" Og der blev Lys. Og Gud så, at Lyset var godt, og Gud satte Skel mellem Lyset og Mørket, og Gud kaldte Lyset Dag, og Mørket kaldte han Nat. Og det blev Aften, og det blev Morgen, første Dag.
Citat slut.
Kommentar:
den krystalklare formulering i mine betragtninger er: ”I Begyndelsen skabte Gud Himmelen og Jorden. Og Jorden var øde og tom, og der var Mørke over Verdensdybet. Men Guds Ånd svævede over Vandene”.
hvad får vi her at vide?
1) ”begyndelsen”; hvilket vil sige ”begyndelsen”, altså fra 0 til noget. ”Det” har således en begyndelse, ”det”.
2) ”Gud”, årsagen; ”den eller det” der er årsagen.
3) ”planeten Jorden er ”formløs”.
4) ”Guds Ånd” = Gud hersker.
------------------------------
Guds ”Ånd” svævede over ”vandene”, ”Guds ”Ånd”, ”det usynlige” = Guds ”Ånd”. jfr. Hebræerbrevet kap. 11 vers 3:
”Ved Tro fatte vi, at Verden er bleven skabt ved Guds Ord, så det ikke er af synlige Ting, at det, som ses, er blevet til.”
Citat slut.
Hvad betyder dette? Jo, det betyder, at da ”tingene” jo må være kommet eet sted fra kan det kun i Bibelsk sammenhæng være kommet fra ruach.
Der findes ingen Bibelsk tekst der siger noget andet; ”det” er kommet fra ruach og ruach var jo ”Guds Ånd”. Så ”alt”, alle ”ting” har åbenbart være indeholdt i ruach eller haft en årsag i ruach.
Det betyder, at ”det” er ”fremstået” i en proces hvor grundlaget, fundamentet for denne proces var de første fotoner.
http://www.astro.ku.dk/~erik/AlderLys.pdf
Det vi skal forstå er, at lyset ”dannedes” iflg. klare og solide processer, der er empirisk videnskab. Vi må/ vi kan derfor basere vor viden og derfor tro på empirisk videnskab, videnskabelige fakta.
Derfra og så til troen er der ikke lang vej.
Fra det første ”lys” som et resultat af at, ”…………Guds Ånd, (ruach) ”svævede” over ”vandene” eller ”urdybet”, tehemoth.
------------------------------------------
Herfra ”formede” alt andet sig.
Så i ”tid og rum” og så før tiden og før rummet, før vort Univers var Gud eller var Energien, det eneste vi kender til.
Jeg drager derfor den slutning, at vi kommer fra, vi har været på rejse eller vi er en årsag fra før Universet, men kun grundet Universets dannelse og forløb, kunne vi udtrykkes eller kunne vi komme eller kunne vi formes og derfor leve; da de rette betingelser var til stede.
Vi taler om en proces for universets tilblivelse og til i dag på 15 til 20 milliarder år alt efter hvor langt vi kan se i tiden, men Energien der udtryktes i det vi kalder Big bang er ”fra før den tid”.
”før den tid”, altså i en anden tid en anden verden under andre forhold vi ikke kender til filosofere mennesker ned gennem tiden over og er altså kommet til det resultat, at der eksistere flere verdener.
PS. Dersom du har lyst til denne video, så klik på ikonet under billedet det firkantede der giver fuld skærm og skrug op for lyden (husk at tænke på naboerne, det er ikke sikkert de vil med)
http://www.youtube.com/watch?v=UJfXkH2trrA
Det er dit hjem hvorfra du er kommet.
--------------------------------------
Det der sker nu er, at Universet skabes. Skaberen omtales ikke, som ”en del af skaberværket”, men som ”den der skaber”.
I menneskenes egen uforstandighed: Romerne kap. 1:
” …de, som ombyttede Guds Sandhed med Løgnen og dyrkede og tjente Skabningen fremfor Skaberen, som er højlovet i Evighed! Amen”.
Citat slut.
Venlig hilsen
Ven af Sandheden.
tilføjet af

din eller min "uforstand".

I menneskenes uforstandighed: Romerne kap. 1:
” …de, som ombyttede Guds Sandhed med Løgnen og dyrkede og tjente Skabningen fremfor Skaberen, som er højlovet i Evighed! Amen”.
Citat slut.
kommentar:
Nu vil jeg så ikke komme ind på Jesu fordømmelse af homoseksualitet, som forklares her i Romer brevet, men jeg vil fokusere på; ” …de, som ombyttede Guds Sandhed med Løgnen og dyrkede og tjente Skabningen fremfor Skaberen, som er højlovet i Evighed! Amen”.
på, ”…….dyrkede og tjente skabningen – frem for Skaberen”. Kan du stikke den? Dyrker du noget skabt? Dersom din Gud er skabt er du fortabt.
Du kan hyle fra nu af og ……………………., men du kan ikke tilbede ”noget skabt” eller ”nogen skabt” end ikke 1/3 Gud eller nogen ”del af Gud overhovedet” og så sige, at du tilbeder Gud uden at fordømme dig selv.
Det er dog utroligt det er blevet så udbredt den tanke. Jeg afviser at tilbede ”noget skabt”.
Jeg er, Ven af Sandheden.
PS. du vil aldrig kunne bevise, at tilbede "nogen skabt" end ikke 1/3 del af Gud hvem den Gud så end er.
tilføjet af

menneskeguden

1/3 del Gud = en skabt Gud =❓ Hvem er iflg. Bibelen en ”skabt Gud”? En Gud = ”en der ønsker tilbedelse” eller ”som visse mennesker ønsker at tilbede”; hvorfor?
--------------------

Fordi; Romer brevet kap. 1:
1) Thi hans usynlige Væsen, både hans evige Kraft og Guddommelighed, skues fra Verdens Skabelse af, idet det forstås af hans Gerninger, så at de have ingen Undskyldning.
2) Thi skønt de kendte Gud, så ærede eller takkede de ham dog ikke som Gud, men bleve tåbelige i deres Tanker, og deres uforstandige Hjerte blev formørket.
3) Idet de påstode at være vise, bleve de Dårer og omskiftede den uforkrænkelige Guds Herlighed med et Billede i Lighed med et forkrænkeligt Menneske og Fugle og firføddede og krybende dyr.
4) Derfor gav Gud dem hen i deres Hjerters Begæringer til Urenhed, til at vanære deres Legemer indbyrdes, de, som ombyttede Guds Sandhed med Løgnen og dyrkede og tjente Skabningen fremfor Skaberen, som er højlovet i Evighed! Amen.
5) Derfor gav Gud dem hen i vanærende Lidenskaber; thi både deres Kvinder ombyttede den naturlige Omgang med den unaturlige, og ligeså forlode også Mændene den naturlige Omgang med Kvinden og optændtes ideres Brynde efter hverandre, så at Mænd øvede Uterlighed med Mænd og fik deres Vildfarelses Løn, som det burde sig, på sig selv.
6) Og ligesom de forkastede af have Gud i Erkendelse, således gav Gud dem hen i et forkasteligt Sind til at gøre det usømmelige, opfyldte med al Uretfærdighed, Ondskab, Havesyge, Slethed; fulde af Avind, Mord, Kiv, Svig, Ondsindethed; Øretudere, Bagvaskere, Gudshadere, Voldsmænd, hovmodige; Pralere, opfindsomme på ondt, ulydige mod Forældre, uforstandige, troløse, ukærlige, ubarmhjertige; - hvilke jo, skønt de erkende Guds retfærdige Dom, at de, der øve sådanne Ting, fortjene Døden, dog ikke alene gøre det, men også give dem, som øve det, deres Bifald.
Citat slut.
------------------------
De der ombyttede
4) ” … ombyttede Guds Sandhed med Løgnen…” var også dem der
5) ” …dem hen i vanærende Lidenskaber; thi både deres Kvinder ombyttede den naturlige Omgang med den unaturlige, og ligeså forlode også Mændene den naturlige Omgang med Kvinden og optændtes ideres Brynde efter hverandre, så at Mænd øvede Uterlighed med Mænd og fik deres Vildfarelses Løn …” og de var også dem der
4) ” …dyrkede og tjente Skabningen fremfor Skaberen…” de samme blev så dem der
6) ”….. valgte, at sidestille Gud med disse vederstykkeligheder og ombyttede Guds sandhed med deres egen sandhed”.
---------------------------------------
Nu vil jeg så stille dig et personligt spørgsmål?
Hvilken sandhed vælger du? Din egen eller den sandhed jeg her præsentere dig for; Jesu ord?
1/3 del Gud eller Gud ruach?
tilbede skaberen eller en guddom hvoraf mindst én er skabt? menneskeguden.
eller vil du også forsvare det Jesus her fordømmer?
Valget er dig eget.
Jeg er, Ven af Sandheden.
tilføjet af

i morgen

Bibelens beretning; krystalklare vidnesbyrd. Genesis Apocryphon

In Genesis 6:1-4 the "sons of God" are captivated by the beauty of the "daughters of men." They subsequently marry them and produce an offspring of giants known as the Nephilim. Genesis goes on to say that these Nephilim were "mighty men" and "men of renown."
"Sons of God"? "Daughters of men"? What sort of beings were these? Were they human or did they belong to an alien species from outer space?

Second, some interpret the "sons of God" as fallen angels

Some scholars give us a more literal and exact translation to this verse: "Then men began to call themselves by the name of Jehovah." Other scholars translate the statement in this manner: "Then men began to call upon their gods (idols) by the name of Jehovah." If either of these be the correct translation then the evidence for the so-called godly line of Seth is non- existent. The truth of the matter is that Enos and his line, with few noted exceptions, were as ungodly as the other line. The divine record could not be clearer: "all flesh had corrupted his way upon the earth" (Genesis 6:12).

In the Old Testament, the designation "sons of God" (bene Elohim) is never used of humans, but always of supernatural beings that are higher than man but lower than God. To fit such a category only one species is known--angels. And the term "sons of God" applies to both good and bad angels. These are the beings of whom Augustine wrote:
"Like the gods they have corporeal immortality, and passions like human beings." (2)
The off-spring of this union between the "sons of God" and the "daughters of men" were so extraordinary that it indicates an unusual parentage. In no way could the progenitors of such beings be ordinary humans. Their mothers possibly could be human, or their fathers, but certainly not both. Either the father or the mother had to be superhuman. Only in such a way can one account for the extraordinary character and prowess of the off-spring
"Dead, they shall not live; Rephaim, they shall not rise." The Rephaim are generally understood to be one of the branches of the Nephilim, and God's Word makes it clear that they are to partake in no resurrection. But with humans it is different: all humans will be resurrected either to life or to damnation (John 5:28-29).
THE ULTIMATE SIN
http://www.mt.net/~watcher/enoch5.html
tilføjet af

2 verdener, ja.

Som du kan se er der forskellige udlægninger eller forklaringer vedr. ”de faldne engle” og hvad man kalder det ”afkom” Bibelen omtaler.
Vi er i troens og forklarelsens verden.
Nu er der så ingen, (jeg gentager ) ingen der aner noget om dette anden hvad ”troens verden” og ”orklarelsens verden” beretter.
Vi ved intet om den virkelighed der i virkeligheden er om der overhovedet er nogen.
Men, tager vi Bibelen som udgangspunkt og den fortælling der findes der kan vi tydelig se, hvorledes hele den daværende verden samstemmer med den gængse filosofi vedr. livets 3 essentielle spørgsmål. Hvem er vi? Hvor kommer vi fra og hvor ”går vi hen”?
Vi mennesker kan ikke forestille os, at der ”ikke er noget”. Vi kan ikke forestille os at vi er her ved en tilfældighed og at ”det hele” er én stor tilfældighed. Det kan vi bare ikke og vi nægter det.
Så Bibelen er på en måde summen af den tids filosofier i en forenklet og dagligdags funktionel anvendelig forklaring, som Israelitterne (efterkommere af Jakob, sønnesøn af Abraham) kunne bruge i det daglige og stille sig tilfreds med.
For de næste 2000 år i Bibelens beretning var den filosofiske orientering en sammenhæng der kunne tilfredsstille disse 3 essentielle spørgsmål og give dem fred i livet og mening med tilværelsen og en harmoni med ”det der var større” end dem selv og således viderebringe oldtidens, de flere hundrede tusinde års frygt og udvikling af en trøster (filosofien) i deres eget kulturelle samfundsliv.
Det ser ud til, at summen af disse tanker var udbredt i datidens verden.
Som sagt, i troens verden kan man vælge at tro hvad man vil. I Bibelen fastsættes altså karakteren af den ”åndelige verden” og den ”jordiske verden”.
------------------------------
Karakteren af den ”åndelige verden” er ikke kompatibel med karakteren af den ”jordiske verden”. Det vil jeg gerne bevise: 1.Korinterbrev kap. 15:
Thi efterdi Død kom ved et Menneske, er også dødes Opstandelse kommen ved et Menneske. Thi ligesom alle dø i Adam, således skulle også alle levendegøres i Kristus.
…………for at Gud kan være alt i alle.
Hvad ville ellers de udrette, som lade sig døbe for de døde? Dersom døde overhovedet ikke oprejses, hvorfor lade de sig da døbe for dem?
1) "Hvorledes oprejses de døde? hvad Slags Legeme komme de med?" Du Dåre! det, som du sår, bliver ikke levendegjort, dersom det ikke dør.
Og hvad du end sår, da sår du ikke det Legeme, der skal vorde, men et nøgent Korn, være sig af Hvede eller af anden Art.
Men Gud giver det et Legeme, således som han har villet, og hver Sædart sit eget Legeme.
Ikke alt Kød er det samme Kød, men eet er Menneskers, et andet Kvægs Kød, et andet Fugles Kød, et andet Fisks.
2) Og der er himmelske Legemer og jordiske Legemer; men een er de himmelskes Herlighed, en anden de jordiskes.
Een er Solens Glans og en anden Månens Glans og en anden Stjernernes Glans; thi den ene Stjerne er forskellig fra den anden i Glans.
Således er det også med de dødes Opstandelse: det såes i Forkrænkelighed, det oprejses i Uforkrænkelighed; det såes i Vanære, det oprejses i Herlighed; det såes i Skrøbelighed, det oprejses i Kraft;
3) der såes et sjæleligt Legeme, der oprejses et åndeligt Legeme. Når der gives et sjæleligt Legeme, gives der også et åndeligt.
4) Således er der også skrevet: "Det første Menneske, Adam, blev til en levende Sjæl; "den sidste Adam blev til en levendegørende Ånd.
5) Men det åndelige er ikke det første, men det sjælelige; derefter det åndelige.
6) Det første Menneske var af Jord, jordisk; det andet Menneske er fra Himmelen.
7) Sådan som den jordiske var, sådanne ere også de jordiske; og sådan som den himmelske er, sådanne ere også de himmelske.
8) Og ligesom vi have båret den jordiskes Billede, således skulle vi også bære den himmelskes Billede!
9) Men dette siger jeg, Brødre! at Kød og Blod kan ikke arve Guds Rige, ej heller arver Forkrænkeligheden Uforkrænkeligheden.
10) Se, jeg siger eder en Hemmelighed: Alle skulle vi ikke hensove, men vi skulle alle forvandles i et Nu, i et Øjeblik, ved den sidste Basun; thi Basunen skal lyde, og de døde skulle oprejses uforkrænkelige, og vi skulle forvandles.
11) Thi dette forkrænkelige må iføre sig Uforkrænkelighed, og dette dødelige iføre sig Udødelighed.
Men når dette forkrænkelige har iført sig Uforkrænkelighed, og dette dødelige har iført sig Udødelighed, da skal det Ord opfyldes, som er skrevet: "Døden er opslugt til Sejr."
Citat slut.
----------------------------------
Jeg opsummere lige hovedpunkterne:
1) "Hvorledes oprejses de døde? hvad Slags Legeme komme de med?" Du Dåre! det, som du sår, bliver ikke
levendegjort, dersom det ikke dør.
2) Og der er himmelske Legemer og jordiske Legemer; men een er de himmelskes Herlighed, en anden de jordiskes.

3) der såes et sjæleligt Legeme, der oprejses et åndeligt Legeme. Når der gives et sjæleligt Legeme, gives der også et
åndeligt.
4) Således er der også skrevet: "Det første Menneske, Adam, blev til en levende Sjæl; "den sidste Adam blev til en
levendegørende Ånd.
5) Men det åndelige er ikke det første, men det sjælelige; derefter det åndelige.
6) Det første Menneske var af Jord, jordisk; det andet Menneske er fra Himmelen.
7) Sådan som den jordiske var, sådanne ere også de jordiske; og sådan som den himmelske er, sådanne ere også de
himmelske.
8) Og ligesom vi have båret den jordiskes Billede, således skulle vi også bære den himmelskes Billede!
9) Men dette siger jeg, Brødre! at Kød og Blod kan ikke arve Guds Rige, ej heller arver Forkrænkeligheden
Uforkrænkeligheden.
10) Se, jeg siger eder en Hemmelighed: Alle skulle vi ikke hensove, men vi skulle alle forvandles i et Nu, i et Øjeblik,
ved den sidste Basun; thi Basunen skal lyde, og de døde skulle oprejses uforkrænkelige, og vi skulle forvandles.
11) Thi dette forkrænkelige må iføre sig Uforkrænkelighed, og dette dødelige iføre sig Udødelighed.
summarum? der er 2 slags væsener i spin her. De åndelige (som ikke er af kød og blod) og de jordiske; som altså skal forvandles for at kunne ”bære den himmelskes Billede” og ”den himmelske” er Jesus og hans ”billede” er ikke kød og blod i himmelen, men et åndeligt legeme, som ”de åndelige”.
Det er altså en helt anden verden. Så dersom du tror, at du skal leve i himmelen i dit menneskelige legeme i kød og blod eller at Jesus lever i himmelen i sit kødelige legeme; det finder ikke belæg for den tanke i Bibelen. Så ved du det.
Venlig hilsen
Ven af Sandheden.
tilføjet af

den eneste ene.

De der
4) ” … ombyttede Guds Sandhed med Løgnen…” var også dem der
5) ” … i vanærende Lidenskaber; thi både deres Kvinder ombyttede den naturlige Omgang med den unaturlige, og ligeså forlode også Mændene den naturlige Omgang med Kvinden og optændtes i deres Brynde efter hverandre, så at Mænd øvede Uterlighed med Mænd og fik deres Vildfarelses Løn …” og de var også dem der
4) ” … dyrkede og tjente Skabningen frem for Skaberen…”; de samme blev så dem der
6) ”….. valgte, at sidestille Gud med disse vederstykkeligheder og ombyttede Guds sandhed med deres egen sandhed”.
-------------------------------
Nå, kan du se det? Den Gud der talede til Abraham er så den Gud jøderne har tilbedt så længe planeten Jorden har bestået.
Det vil sige at jøderne, Bibelens kulturelle folk har tilskrevet deres Gud JHVH æren for ”skabelsen” af planeten Jorden. I hele dette lange forløb er der blevet advaret mod at tilbede ”det skabte” uanset om det har været en sten eller et menneske.
Ja, ikke alene det, at forme en ”form” der så skulle forestille Gud og tilbede det, men ethvert tilløb til, at forme Gud som værende skabt, er en Bibelsk umulighed.
På den anden side har JHVH altid fordret eksklusiv tilbedelse af sig, ”den eneste ene” og fremhævet, at Gud ikke deler sin egenart men nogen anden.
Nu vil jeg gerne præsentere dig for mine trosvenner og lyt nu godt efter om du kan sige ja til tilbedelsen af Gud JHVH der åbenbrede sig i mennesket Jesus, men selvfølgelig forblev Gud i sin ånd, Jesus var bærer af.
http://www.youtube.com/watch?v=riVqgXw2xVQ&feature=related
Venlig hilsen
Ven af Sandheden.
tilføjet af

afslutningsvis

Som afslutning på denne ”essay” vil jeg præsentere jer for nogle af mine Kristne forbilleder, fra før verden gik af lave (som man siger).
En af de mest berømte Kristne sangere der bl.a. sang når Billy Graham forkyndte; Miss Ethel Waters, 1934 (en af de højest betalte sangereinder / skuespillere på Broadway)
http://www.youtube.com/watch?v=FN8-Yy8Rl3s&feature=related
Og her synger hun så med Billy Graham forsamlingen:
http://www.youtube.com/watch?v=44vmMwTrfV0&feature=related
og her fra hendes kariere:
http://www.youtube.com/watch?v=gP2UypjZbMo&feature=related
--------------------------------
og her, en anden Kristen berømthed:
Doris Akers and The Sky Pilot Choir - Lead Me, Guide Me
http://www.youtube.com/watch?v=4F2aTeUZjZg
Venlig hilsen
Ven af Sandheden.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.