7tilføjet af

Fra win2000 til XP?

Har win2000 på min pc og vil gerne have XP istedet for.
Har orginal diske men spørgsmålet til jer er, hvordan gør jeg?
Skal jeg afinstallere win2000?
Eller kan jeg bare starte pc'en med XP i drevet?
God weekend
tilføjet af

Hvorfor????

Grundliggende er der ingen grund til at skifte til et system der er udgået, og der efter koster en win7 upgrade under 1K, og da din installation er før VISTA bliver det en frisk installation fra en opgrade disk.
tilføjet af

Fordi der er flere fornyelser trods alderen

Er studerende og har ikke for mange penge at rutte med, og XP disken har jeg fået kvit og frit.
XP er jeg dus med, det er jeg ikke med win2000 da den virker gammeldaws.
Kan du hjælpe mig eller kan du ikke?
tilføjet af

Det sidste

- sørg dog først for at gå ind i BIOS og få din PC til at boote op på CD-drevet 😉
tilføjet af

Glem...

Dem der tror at Vista og 7, er det ultimative, bare fordi det er nyt.
XP er det bedste Micro$shit er kommet med.
Du smider blot XP disken i drevet, genstarter, søger for at Bios er sat til at boote fra CD/DVD drev (nogen gange kan man vælge under boot at trykke en tast, for at boote fra CD/DVD).
Derefter kommer der en menu, hvor du kan vælge at slette partition, efter dette vælger du at installere XP (ikke genoprette partition, dette gør Windows automatisk), vælg NTFS (hurtig), og resten er selvforklarende.
Husk blot, at du skal sørge for at få de rigtige drivere til grafik, lydkort, netværk, chipset, osv, til XP.
Tjek, og noter, inden du sletter 2000, i kontrolpanel, hvad de forskellige hardware enheder hedder
tilføjet af

Du..

Kan også vælge blot at opgradere (starte 2000 op, smide CD'en i, og vælge opgradere), men det efterlader som regel en masse gammelt rod, fra 2000, som ligger og fylder op på harddisken (og større risiko for fejl).
tilføjet af

Brug et Linux OS

Du finder Ubuntu på nettet og det er gratis og open source. Windows er for sociale tabere og mindreårige.
tilføjet af

Hooold nu kæft

Hvis Iben ikke kan installere xp ved hun sku nok heller ikke hvordan hun kommer i BIOS..gør det nu let for ....
sæt skiven i
start maskinen - prøv at se om den siger "press any key to boot from CD" eller noget lign..hvis den gør så trykker du på en tast og installatonen går igang
hvis ikke..så prøv at genstart igen og se om der står f.eks F12 = Boot Menu - hvis så trykker du på den F-knap og vælger at boote fra CDen..så går installationen igang
hvis det går helt galt så skriv igen..gerne med lidt detaljer om hvad du har af muligheder nå maskinen starter :)
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.