23tilføjet af

Forretning vil ikke tage vare retur

I går købte min datter en bluse i Sparkz. Da hun kom hjem opdagede hun nogle småpletter på blusen og kørte tilbage for at bytte den, men ekspedienten vil ikke tage den retur eller bytte den.
De siger det er hendes egen skyld at hun ikke opdagede pletterne, og det er ikke deres job at stå i kassen og opdage det. Ydermere var de så frække i butikken at påstå hun sikkert havde gået med blusen selv om der hang prismærke på den stadigvæk. De påstod hun kunne have taget prismærket af og sat på igen bagefter (sådan en plaststrop - jeg aner ikke hvordan det skulle være muligt at gøre det). Desuden kom vi tilbage med blusen en time efter den var købt, så tidsmæssigt kunne hun heller ikke have gået meget i den.
Vi bad om at komme til at tale med deres chef, men de ville ikke oplyse navn eller nr. og var i øvrigt så flabede og ubehøvlede at man tror det er løgn.
Nu står vi med en ubrugelig bluse med pletter på... Stadig med prismærke i nakken og en bon hvor man kan se den er købt i går. Men hvad gør vi når ekspedienterne er sådan?
tilføjet af

Hvilken Sparkz

har hun handlet i??
tilføjet af

De SKAL tage blusen retur.

Forretningen skal tage blusen retur.I dette tilfælde har i krav på at få pengene retur for en defekt vare.Uanset hvordan de opfører sig i forretningen,så henvis til Forbrugerretten,så kunne det være de vågnede op derinde i butikken.
De er da utrolige frække sådan nogle tøser.Afsted med jer igen til den forretning,og denne gang skal i ikke holde jer tilbage,for i har retten på jeres side.
tilføjet af

Det prøvede vi

De var fuldstændig ligeglade. De sagde de ikke kunne tage en bluse retur med pletter på. Jeg sagde når de havde solgt os den med pletter, måtte de da også tage den retur sådan. Men de holdt på det var mit ansvar at se efter den slags inden jeg købte en vare.
Og så var det de blev så flabede og påstod vi havde taget mærket af og på igen osv. De blev simpelthen værre og værre at høre på, så man slet ikke tror det er muligt...
Da vi kom ind i butikken i dag, stod den ene også og talte privat i tlf. og blev tydeligt irriteret over der kom kunder. Så hun sukkede og sagde et øjeblik i telefonen og vendte sig om mod min datter og sagde "HVAD?". Så de var helt igennem uegnede til kundebetjening.
Men problemet er nu hvad vi gør ved blusen. De blæser jo på at vi henviser til købeloven osv. Og forbrugerrådet tager kun sager hvis det er varer over 500 kr.
tilføjet af

svar

Det er vanskeligt.
Havde det været en fabrikationsfejl, så skulle de bytte den. Der havde ikke været tvivl.
Nu er det nogle pletter og det bliver påstand mod påstand. Det er en svær sag. Jeg er bange for I taber den. Men forhør jer i forbrugerklagenævnet.
tilføjet af

Velkommen på forsiden

Det kan godt være, at jeg spørger dumt, men snakkede I med chefen eller spurgte efter samme? Det lyder som om I er rendt ind i nogle skrankepaver. Efter min opfattelse er episoden, som du beskriver, lige til forsiden af Ekstra Bladet.
tilføjet af

ring til deres kundeservice!

I dit tilfælde synes jeg ikke der er ret meget tvilv om at væren har været defekt fra starten, har selv stået i butik og hvis det var mig ville jeg helt sikkert have taget varen retur, især når man kan se den er købt samme dag.
Hvis jeg var dig ville jeg insistere på at tale med deres chef, og blive ved intil de giver efter, hvis det viser sig at chefen er ligeså lidt serviceminded, ville jeg ringe til deres kundeservice på hovedkontoret. Jeg er sikker på man vil kunne finde et nummer til det på deres hjemmeside. Jeg ville både fortælle om blusen, men også den dårlige service du har været udsat for. Nogan gange betaler det sig at være ihærdig. Prøvede selv noget lignende sidste vinter hvor jeg endte med at få varen byttet.
Så ville jeg i øvrigt ikke handle i den butik mere, og også sørge for at venner og bekendte fik oplevelsen af vide, så de også ville stoppe med at handle der!
tilføjet af

Som sagt...

Sagde jeg vi ville tale med chefen. Dette afviste de og ville heller ikke oplyse hans navn. Jeg sagde jeg ville skrive til ham og de sagde det kunne jeg bare gøre, men han ville ligesom dem sige det var min egen skyld jeg ikke havde opdaget de pletter.
Jeg kan ikke finde oplysninger om hvem der ejer Sparkz på nettet og heller ikke finde indehaverne over deres forretninger. Og ringer jeg til forretningen får jeg vel bare fat i en af ekspedienterne igen....
tilføjet af

igen...

.. jeg kan ikke finde de oplysninger på nettet?
Og jeg prøvede ihærdigt at få oplysninger om chefen, men det var som om de ophidsede hinanden og blev frækkere og frækkere i de ting de sagde. Det var fuldstændig umuligt at komme igennem med noget som helst.
tilføjet af

Uden at være 100%

Så er jeg ret sikker på at det er Deres der ejer Sparkz. Det har det været en gang, og Deres har deres hovekontor i KBH!
tilføjet af

Kunde service

Kundeservice
Kontakt:
A/S Deres Design
Frederiksberggade 22, 2.
1459 København K
Tlf. 33 12 13 40
Fax. 33 93 12 57
Ring dertil
tilføjet af

spørgsmål

Er det deres forretning.
Hvis det er, så kunne der jo være en reel chance.
tilføjet af

har prøvet det samme i sparkz..

Handler aldrig der igen.
De er totalt tumpe dumme de gæs der arbejder der!!
Jeg måtte true dem med at vælte hele biksen før at de fattede at jeg mente det alvorligt.
De er ubehøvlede og de har ingen kunde tække. de bruger mere tid på at rette hår/ make up end at betjæne kunderne.
men som sagt så skal du bare starte med at rive en masse vare ned på gulvet og vælte et par stativer med tøj på, så vågner de op og bliver til at tale med.. hvis det ikke sker så kommer deres chef nok løbende lige pludselig😉
sørgeligt at man skal bruge de metoder men de virker...
tilføjet af

jeg spørger igen

Hvad er sparkz da for en forretning. Jeg kender den slet ikke.
Men det rigtigt, det kan gøre indtryk.
Min bror, det var i en anden forretning, skulle hente sine nye briller. Hverken stel eller glas var det, der var bestilt. Der var betalt forud og de ville ikke høre.
Han blev så vred, så pengene fik han. Nu er det selvfølgelig også nemmere at bevise med briller, at der er noget helt galt.
tilføjet af

jeg tror

det vist er rigtigt at Sparkz er ejet af Deres. Det er vist nok mest ungdommeligt tøj der er i Sparkz. Og ganske rigtigt nogle meget unge piger der ekspederer.
tilføjet af

ihærdig

Du må være ihærdig. Prøv igen i morgen. Jeg ville ikke give mig, før chefen også sagde nej. Hvis chefen også siger, det ikke er deres problem, tror jeg ikke du kan gøre noget. Men du kan fortælle alle vegne, hvordan du er blevet behandlet.
Så får man da en smule hævn.
tilføjet af

Ledelsen eller en anden Sparkz butik

I følge købeloven har du ret til at få både ombyttet varen og / eller kræve pengene tilbage.
Jeg vil henvise til at du gør forbrugerombudsmanden opmærksom på denne uhøflige betjening, samt manglende viden for det danske retssystem.
Her er et lille udpluk af Købeloven som du muligvis kan bruge. ellers vil jeg anbefale dig at henvende dig hurtigst muligt til virksomhedens ledelse eller en anden butik i samme kæde.
Du kan ydermere læse alt om hvordan du forholder dig i den situation på www.forbrug.dk
Et lille udpluk af købeloven (§80 og §81)
________________________________________________________________________________________
Erstatning for mangler
§ 80. Lider køberen tab som følge af en mangel, kan han kræve skadeserstatning, hvis: 1) sælgeren har handlet i strid med almin-delig hæderlighed, 2) sælgeren har givet køberen vildledende oplysninger, som han ikke havde føje til at anse for korrekte, 3) sælgeren har forsømt at give køberen oplysning om en mangel, som han kendte eller burde kende, 4) genstanden savner egenskaber, som må anses tilsikrede, eller 5) mangelen efter købets indgåelse er for-årsaget ved sælgerens forsømmelse. Stk. 2. Ved køb af genstande bestemt efter art kan køberen endvidere kræve skades-erstatning efter § 43, stk. 3.

Reklamation over mangler
§ 81. Vil køberen påberåbe sig en mangel, skal køberen give sælgeren meddelelse herom inden for rimelig tid, efter at købe-ren har opdaget mangelen. I modsat fald taber køberen retten til at påberåbe sig mangelen. Meddelelse givet inden to må-neder efter, at køberen opdagede mange-len, er altid rettidig.
tilføjet af

Råd fra en jurastuderende

Trøjen lider en mangler som har været der, da din datter købte den. Som forbruger har man selv pligt til at undersøgen varen man køber, men man kan ikke forvente, at en forbruger skal gå varen igennem med en lup. Så hvis din datter ikke BURDE have opdaget det, skal forretningen tage den tilbage.
Mit bedste bud er, at I har krav på pengene eller en ombytning. Og helt ærligt Sparkz - hvis I vil beholde jeres klientel, må I hoppe ud af de små sko!!
Mvh. Stine
Ps, se afsnittet om forbrugerkøb her:
http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/13/koebeloven/
tilføjet af

kender også lidt til jura

Ja, ja, en ting er teori en anden praksis.
Man kan ikke få dem til at bytte, hvis de ikke vil.
Og uanset hvad, så er det påstand mod påstand.
tilføjet af

den går ikke

Henvend dig i forbrugerrådet. Det er muligvis i underkanten rent økonomisk, men det skal du ikke finde dig i. Forretningen "er i mindretal"
tilføjet af

klø på

De må kunne findes et eller andet sted, så din klage kan tages alvorligt på et højere plan. Deres flabede bemærkninger kan du se stort på. Gå højere op i hirarkiet. Bliv ved, det betaler sig. Til sidst er det jo ikke et spørgsmål om et par hundrede kroner, men at man vil have noget for de penge, man har givet ud.
tilføjet af

Her et nummeret til kundeservice

Sparkz er en del af Deres kæden. Det finder man hurtigt ud af hvis man skriver spark.dk, bliver man hurtigt dirigeret over på deres.com/sparkz
Nederst der fandt jeg et telefonnummer.
Jeg håber da for dig at det er lidt mere venligt i Call Center end i selve butikken.
HER er nummeret:
70 22 50 80.
Telefonerne er åbne mandag - torsdag fra 09:00 - 16:00, fredag fra 09:00 – 15:00.
tilføjet af

Køb en flaske sovse-kulør

- og ta så en tur ned i butikken igen - Nu har du fået at vide at du er en klodset lille gris, tja - så kan uheldet jo nemt ske igen når du går en tur ned gennem gangen med alle de FINE lyse bluser..... UPS!
😃
tilføjet af

Sparkz Frederiksberggade 2 københavn

Jeg var inde mandag d. 11 fro at købe en jakke, hvor 3 knapper sprang den første dag.
Da jeg kom tilbage 3 dage efter for at returnere den nægtede hun at bytte den eller give mig en anden, men ville sende den ind til reperation som ville tage 3 uger før jeg fik min jakke tilbage.
Det er helt imod reglerne og nægtede at forlade butikken før jeg fik pengene tilbage eller en ny jakke, som udtrykkeligt står på bonnen og deres hjemmeside man har ret til.
Ejeren af butikken nægtede og ringede efter vagterne som kom og eskorterede mig ud af butikken...!
Vil lige nævne jeg er enlig mor på 29 uden temperament, men sådan en behandling vil jeg ikke stå til skue for.
Andre som har været udsat for lignende er velkommen til at skrive til mig på Facebook, så vi evt. kan få butikken i Kontant eller lign programmer.
Mvh Zara Mellin
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.