14tilføjet af

film omkring 1600 -1800

Hej.. jeg søger nogle romantiske film fra 1600-1800 talet.
lidt ligesom "Mysteriet i månedalen"..
hvis der er nogen der har et forslag ville jeg blive glad for at høre det...
Kærlig hilsen Line
tilføjet af

Hmm

Romantiske film fra den periode er som regel kædet stærkt sammen med store begivenheder, krig m.m. som ændrer historien, der findes nok kun ganske få film der består af ren romantik.
http://www.filmk.dk/search.asp?pagenumber=1&genreid=452093396
tilføjet af

Film 1600 - 1800 tallet

Jeg må desværre skuffe dig der findes helt enkelt ikke nogen idet man ikke kunne lave film dengang, det var først langt senere.
tilføjet af

Lysbillederne

kom før fotograferingen, dengang man kaldte en dias-fremviser en Laterna Magica.
Dengang var billederne håndmalet på glasplader.
tilføjet af

Og før det

havde nogen, vistnok de meget opfindsomme franskmænd, lavet en lille kasse med to hånddrevne spoler hvor en strimmel tyndt papir med tegninger så blev kørt hen over, og det skulle ikke undre mig at mange af billedstrimlerne var frække.
Men som mange andre ting var det kun legetøj for adelen.
tilføjet af

Når de ikke

var i opera-teateret, men skulle også have andet på opleveren! 😃
tilføjet af

Der er lidt forslag her

Det var egentlig Den franske løjnants kvinde jer googlede efter. Den holder jeg meget af.
http://www.gucca.dk/dvd-film/for-evigt--kaerlighedens-dal--den-franske-loejtnants-kvinde_31143.php
tilføjet af

Handling.

Det der menes er vel film, hvor handlingen foregår i 16-18-hundrede og grønlangkål.
Jesus Christ Superstar er vist ikke filmet på Jesu tid!
tilføjet af

Og dog.

De første filmforsøg blev gjort sidst i 1800-tallet.
tilføjet af

Jesus Christ Superstar

er aldrig blevet filmatiseret. 😉
Men vist er der lavet mange film om korsfæstelsen.
Jeg sidder lige nu og tænker på "Shogun", den med Richard Chamberlain i Japan netop i den periode, der er også nogen romantik i.
Det er dog en TV-serie, faktisk havde jeg den hele på video optaget fra TV, men den røg ud sammen med meget andet video + maskinen for et år siden.
tilføjet af

I hvert fald......

efter Kristus 😉
Løvemor
tilføjet af

Den er filmatiseret.

og jeg har "Superstaren" på DVD. og tidligere set den i biffen. Det er en film af Norman Jewison. Jeg tror den er omkring 40 år gammel. Jeg har ikke set teaterudgaven.
tilføjet af

Mere.

Google-overskrift.
Jesus Christ Superstar. VHS release cover. Directed by, Norman Jewison ... Jesus Christ Superstar is a 1973 American film adaptation of the rock opera of ...
tilføjet af

Heei

eg mente nu omkring den gang ligesom den der hedder mysteriet i månedalen..
tilføjet af

Jeps

Det erge et jeg mener...
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.