17tilføjet af

Fiat 500 bliver sommerens hit !

Så koster den endda kun 140.000 og er ret lækker - måske skulle man overveje den til weekendturene og droppe konebilen !
http://pleasure.dk/bilen/artikel/185546/50-aarig_model_bliver_sommerens_hit.html
http://www.bilpriser.dk/news.do?newsid=1920
Er I ikke fristet af denne sprøde lækkermåz ?
tilføjet af

Jo...

- den er bare for nyttet. Min yndlingssvigerdatter har lige købt en i sort. Den er bare for sjov.
tilføjet af

Nej og atter nej

Den er lige så mislykket som Folkevognen og Mascotten
Skal de genoptage produktionen af forskellige retroer så brug da for fanden i det mindste det originale udseende.
tilføjet af

Der er ...

... lidt lille.
Men jeg har dog overvejet det. I Pink :o)
tilføjet af

140.000

er mange penge for sådan lille bil. jeg tror man kan få mere for de penge. men sød ser den da ud.🙂
tilføjet af

aldrig FIAT!

ALDRIG ALDRIG ALDRIG.
FIAT er det ringeste skod-bilmærke man kan få. (Jeg taler af erfaring).
tilføjet af

Der skulle dullen

Liiige prale lidt det: 😮😉
tilføjet af

D:19/5-10

Der så jeg en på køgemotorvejen😮, ikke nok med at det er uforsvarligt at køre på en motorvej med sådanne en "bil", men så havde den en campingvogn efter sig😮.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Den er rigtig sød

Og fræk at se på, men i går kom jeg til at køre bag ved en og den trak en lang kø efter sig, for den kunne åbenbart kun køre mellem 50 og 60 på landevej, og det er altså bare ikke godt nok.
tilføjet af

Tror du ikke

at Mjølner mente den nye Fiat 500 og ikke den originale Fiat 500. Du kunne jo prøver at læse de link som Mjølner henviser til.
For øvrigt er det vel ikke mere uforsvarlig at køre i en Fiat 500 med en campingvogn efter sig, som det er at køre over 200 km/t i bil med en campingvogn efter sig.
ER DET VEL, polle
tilføjet af

209,17 for at være helt præcis...

Sjovt nok fik jeg aldrig noget svar på den omregning fra MPH til km/t.....
JEG ville ellers ha' været pærestolt over at eje verdensrekorden i hastighed med 'campingswown' på lollikke-krogen....
😃😃😃
tilføjet af

Det at køre

På en motorvej med F.eks 70-Kmt i en fiat 500 med en campingvogn vil jeg anse for mere farligt end at køre 210-Kmt i en personbil, der har en total vægt på 3.500-Kg med en campingvogn på 1750-Kg efter sig, hvis man regner vægt forholdet ud i %, og over i hastigheden taget i betragtning, så vil jeg tro at buickèn var sikrest at køre i, bare motoren i buickèn vejede næsten dobbelt så meget som hele fiat 500èren.
Jeg har lavet bremser på en fiat 500 engang, de er faktisk ikke stører end på de cykler der har trommelbremser i dag, jeg havde engang en ven, han havde en fiat 500, han kørte galt, han kørte ind i en steen, steenen vejede 3.500-Kg, der skete ikke noget med steenen, men fiatèn, den kunne man sende som et Alm. brev efter den tur, vennen overlevede, ingen fattede hvordan, men han kunne ikke havde været i fiaten da den ramte steenen, for selv motoren havde ramt steenen, og det er vist ikke så godt, for den ligger jo bagerst i en fiat 500.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Kæmpe motor

Sikke en motor den Buick havde-en motor som vejede næsten et ton. Du slynger om dig med tal og oplysninger, som ingen hold har i virkeligheden. Så alting er som det det plejer at være😮
tilføjet af

Nu skal du lige huske

En Buick motor, en V8 BIG blok 7747 Cm3(det heder en 8- liter`s motor) vejer 835-Kg, plus vand og olie, og har 340-din-Hk( din, står for Hk målt på baghjulene, og hvor at motoren trækker alt, generator, olie pumper, køler Osv)( ikke som "pap"HKèrene (sae-Hk😃, bare kofangeren foran vejer 85-Kg, det er næsten det samme som en fiat 500 motor😃).
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Hej Poul

Selvom jeg ikke har et hak forstand på biler og at de tal og udtryk der er som russisk for mig (også selvom jeg har fået forklaret flere gange hvad hestekræfter er for noget osv.), så tror jeg gerne på dine tal.
Vores Fiat var simpelt hen den værste blikdåse man kunne tænke sig. Jeg tror en sæbekassebil ville have været mere robust! Vores Fiat holdt stille i alle ferier året rundt fordi den var på værksted hver gang vi skulle noget. Man kunne køre i den en måned - det gik fint, men så var det også ind på værksted igen - akut - for den gik helt i stå, når først der var noget galt. Og der var noget galt - mange gange om året. Jeg tænkte tit - at når vi fik det og det lavet på den, så måtte det da være slut. Men nej......Den bil var rigtig rigtig dyr de par år vi havde den. Det var som at lukke døren op og se pengesedler flyve ud! Og det var mange penge!
Så til sidst kørte vi til en forhandler og fik 5000 for den i bytte mod at købe en anden. Og selvom vi har tabt stort på den skod-bil, så tænker vi kun på, at det er en ubeskrivelig lettelse at få et andet bilmærke der kan køre. 🙂
tilføjet af

Overdrivelse

Ja, og en original Fiat 500 vejer næsten 600 kg. Så har jeg også kun pyntet lidt på talene til min egen fordel.
Så i stedet for dine "næsten dobbelt så meget", så skriv da for pokker hvad du mener en big block vejer og hvad en Fiat 500 vejer
tilføjet af

Hvis jeg skulle vælge

Så ville jeg i dag vælge en fiat 500 frem for en 67 buick!, når man kørte "pænt" i den, så gik den Ca 4-Km Pr liter, fik den "tæsk", så brugte den 2- liter Pr Km, OK tanken var også på 250- liter, men 250- liter i dag af 11-12- Kr Pr liter.
I 1971 kørte vi fra Jyllinge og til knuttenborg, min far tankede inden vi kørte fra Jyllinge, og det var kun lige det at vi kunne nå tilbage på èn tankfuld, OK den gang kostede benzinen ikke 11-12- Kr Pr liter, men en lille fiat 500 kunne næsten køre jorden rundt på 250 liter.
Så den med at stort er godt, den passer ikke altid.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

"lkækkermåz"!!!!

Nå din barnerøv!.............. for det er sgu ikke andre end børn der skriver mås med Z!........ hvad med om du krøb ind under din mors skørter igen?........røde barnerøv! få dig et navn selv.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.