6tilføjet af

Europa 2029

tilføjet af

Overdrivelse-

- fremmer forståelsen.
Ret skræmmende, men kan det passe at det bliver så slemt?
Nogle cenarier er foregået og foregår, dog i mindre målestok.
Hvordan kan vi i den politiske midte ændre på udviklingen?
tilføjet af

hold da kæft en omgang lort!

Det er og bliver bare for nemt at stykke en video sammen på youtube. Om når man tænker på hvor mange af de klip kom fra filmen "children of men" skulle man tro at dem der har lavet videoen havde lært noget af den film, men det er åbenbart ikke tilfældet...
Og så vil jeg også gerne lige hilse at sige at den sidste store krig vi havde i Europa skyldtes netop nationalister! de her fyre: http://en.wikipedia.org/wiki/Nazism
Når det kommer an på at undgå krig er netop nedbrydelsen af de nationale barrierer det stærkeste våben. Alle jer der synes fascisme er så pisse fedt, bør bruge tiden på ast læse noget mere historie, istedet for at belemre os andre med dårlige youtube videoer...
tilføjet af

Du har misforstået

Den sidste store krig i Europa skyldes at ingen fra midten gjorde noget som helst mod nationalister og -ismer.
Hvis det onde har frit spil og ingen prøver at forhindre det, så vinder det onde.
Fri os fra "stærke" mænd og overtro.
Se også mit andet indlæg.
tilføjet af

vil du modsige mig i...

At nationalisme og fascisme var drivkraften bag den sidste store europæiske krig?
Jeg påpejer bare at deres ideologier er forfejlede. Jeg er selv helt med på at ideologier i deres rene form sjældent bringer særligt meget godt med sig, og at et velfungerende samfund handler om at skabe en balance mellem dem. Derfor social-liberalisme virker.
tilføjet af

Modsiger ikke

Men du glemte at tage stilling til det jeg skrev.
Kom nu.
tilføjet af

er ikke helt sikker...

på at man kan være så skråsikker omkring definitionen af begivenhederne vedrørende 2. verdenskrig som du er. Selvom jeg sagtens kan følge dig langt hen af vejen, var en stor del af modstanden mod nazismen, jo rent faktisk kommunister, og ikke bare folk fra den politiske midte.
I dette tilfælde var kommunisme bare den mindste af to onder.
Men nu bevæger vi os langt fra trådstarters fascistiske udgangspunkt.
Den ideologi kan vi vidst alle sammen blive enige om har spillet komplet fallit, og de såkaldte problemstillinger den der youtube video spiller på, er fiktion, og i bedste fald en selvopfyldende profeti, skulle fascister komme til magten igen.
I er bange for at miste jeres frihed til en eller anden form for islamisk revolution (selvom muslimer idag kun er 3-4% af befolkningen)? Den rigtige frygt bør være at miste vores frihed til fascismen!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.