6tilføjet af

Er IC3-tog ikke nok..?

Det er da meget fedt, at man får en kupon for at vise sin billet...
Men hvorfor skal vi ABSOLUT ha sat IC4-tog ind - når der er al den komfort i IC3-togene, man kunne ønske..?
Og lur mig om ikke "regningen" kommer en skønne dag... Fordi hvordan kan DSB både ha råd til at sætte IC4-tog ind - og samtidig give alle de ting væk, man kan få gratis på en kupon.
Jeg personligt ønsker mere tog til tiden - end jeg ønsker mere komfort!
tilføjet af

Helt enig

Det var sku meget bedre at, de istedet for IC4 tog og udskiftede alle de oldgamle skinner i HELE Danmark. Så var der med garanti meget bedre DSB, og flere tilfredse kunder.
tilføjet af

Hvorfor får I kuponer?!

???
tilføjet af

Fordi

Jamen det er noget, DSB har fundet på - som en tak for vores tålmodighed - mens vi venter og venter og venter på de nye tog...
Og det er da dejligt at ku tage ned og hente en gratis appelsinjuice...men hvis DSB virkeligt har et så stort overskud, burde de nok bruge pengene lidt mere seriøst. Som f.eks. til udskiftning af gl. skinner
tilføjet af

Hmm - efter 14 år på Danmarks mest passager-rige strækning opgav jeg!

SIdste sommer fjernede man 8 ud af 11 tog i timen i myldretiden, og resten standsede på alle stationer mellem Køge & Kbh. H... I vinters købte jeg bil, men ellers havde jeg været udsat for det samme en hel sommer endnu en gang - og ud af de 3 tog der så kører pr. time, er en del af dem korte, og en del af dem aflyst. En stor del af jernbanenettet lider, tjah - det ved jeg godt, men på visse strækninger får man så kuponer, andre får man gratis transport i en mdr... Hér får man flere zoner, og derfor en endnu højere billetpris - det er ikke min hovedpine længere, men jeg tror jeg stadig kan tale p´å en stor del af Øst-Sjællands vegne, når jeg siger at DSB vil skide os et stykke, selvom banen fra Køge er den der har flest passagerer.
Held og lykke i det jydske med kuponerne, og de forhåbnetlig gode tog - når I en gang får dem! (håber at de kan tåle sne, blade på sporet, fars på sporet, frost på sporet, varme skinner, sandkorn på sporet, etc...) ;O)
tilføjet af

Ærgeligt for DSB og deres kunder.

Det med kuponerne er da småpenge i det store spil om togleverancen.
Det må være særdeles irriterende for de virksomheder, ikke kun DSB, der afgiver store afgørende ordre for dernæst at blive taget som gidsel.
Først er der ingen grænser for hvad leverandøren kan præstere. Når kontrakten er underskrevet, og kunden er blevet afhægig af den kommende leverance, så har leverandøren fat i den lange ende og truer med konkurs hvorved kunden har udsigt til at tabe endnu flere penge.
Den slags metoder ses ikke kun hvor det handler om milliard-forretninger på markeder hvor producenterne er fåtallige, men overalt i samfundet. Den lille håndværksmester leverer et par dages indsats hos kunden for dernæst at sylte kunden indtil han ikke har andet at lave.
Skal vi undskylde IC4 producenten, så er det hele blevet væsentlig besværliggjort af EUs håndlangere i Danmark; Trafikstyrelsen, som opfatter uendelige krav om tests som et succeskriterie. De lever nemlig af papir !
tilføjet af

Gode gamle DSB ?

DSB leger privat virksomhed så det basker, men det er stadigvæk samfundet der udgør sikkerhedsnettet under deres tvivlsomme økonimi.
Der postes milliarder i det togcirkus, hvorfor ????
Hvorfor laver man ikke sporet iorden ????
Hvorfor kører de nye ic4 tog ikke ????
Hvorfor lader man ikke bare gode gamle DSB sørge for togene i Dk ????
Hvorfor giver man ikke Ariva nogle penge ligesom DSB får det ????
Hvorfor sætter man togstrækninger i offentlig licitation ????
Hvorfor misforstår regeringenEU, det er ikke et krav med de udbud, det er en mulighed????
Hvorfor ser der grimt ud på togstationerne ????
Hvorfor er peronerne ikke lange nok ????
Hvorfor er der ingen kompetente mennesker på stationerne man kan spørge mere ????
Hvorfor tænker DSB ikke ????
Døde StatsBaner
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.