81tilføjet af

Er der for mange Taxaer?

Citat fra TV2: "Svans - Jeg pander dig en, hvis du ikke skrider ud af min taxa". Det er ordene til en kunde i lufthavnen forleden dag.
Taxakunder overfuses af chaufførerne hvis de skal køre en kort tur. Chaufførerne holder i lufthavnen i flere timer og venter på en lang tur. Det tyder på, at der er for mange taxabevillinger.
Hvad mener du – er der for mange taxaer?
tilføjet af

For få taxaer

Når man lørdag aften har været i byen så er der ikke en eneste i miles omkreds. Ringe efter en er helt umuligt. i hverdagen er det ok men i weekenden er der udsolgt.
tilføjet af

Taxa -> service???

Der er for mange taxaer om dagen, og for lidt om natten i weekenden!
Jeg har uttallige eksempler på dårlige taxature, hvor jeg enten har mistet min taske p.g.a. en ubehøvlet chauffør eller simpelthen måtte stå af midt i et kryds, fordi han kørte så råddent..også selvom vi på en pæn måde bad ham om at køre ordentligt.
Og..som vi hørte i indslaget om den ubehøvlede chauffør, har det kun været udenlandske chauførrer, der har gjort turene ubehagelige for mig, så jeg er racist, når jeg vælger taxa og kunne godt finde på at bede om en "hvid" taxa, hvis det stadig eksisterede. Jeg gider ikke at føle mig utryg, når jeg skal hjem midt om natten.
Selvfølgelig har jeg også haft gode oplevelser, men de kan vidst tælles på én hånd.. så jeg tager bussen eller cykler!
tilføjet af

svar til Neutzen

Du skal ikke bede om en "hvid" taxa, du skal bare sige at du skal have en hund med. Så får du automatisk en taxa med dansk chauffør. Jeg har prøvet at stå med min rottweiler i snor og skulle have en taxa. Der var ingen udenlandske chauffører der ville køre med os. Det er vel også en form for diskrimation, anonym
tilføjet af

service ???

Da jeg blev udskrevet fra Bispebjerg hospital efter at have fået pacemarker indsat ville jeg tage taxa (måtte ikke selv køre) til min bopæl ved Nørrebros runddel, men chaufføren sagde nej kører ikke korte ture så jeg måtte vente til ny vogn dukkede op og ja - - desværre var det en udenlandsk chauffør der sagde nej. En situation jeg oplever af og til for de gæster vi har på vores uddannelsescenter, desværre for branchen og København
tilføjet af

For mange??

Der er vel ikke for mange taxaer.. Der er desværre for mange chauffører som ikke er klar over hvad det at køre taxa indebærer. Nemlig service.... Ud af kareten, mester, og så hjælper man med baggage og hvis kunden er lidt gangbesværet så hjælper man selvfølgelig vedkommende ind i bilen.
Jeg her faktisk mødt en af disse uheldige eksemplarer af typen (han var iøvrigt dansk *s*) der bare blev siddende i vognen og lukkede baggage rummet op indefra. Jeg blev bare stående, og da han ikke gjorde mine til at ville stige ud, tog jeg tlf nummeret på taxaen, og gik derefter hen og tog en anden vogn. Han så nu ikke særlig tilfreds ud, af en eller anden årsag.
Det er måske lidt vores egen skyld at situationen er som den er. For vi bider hellere harmen i os, for nu at få den skide vogn...
En anden ting jeg synes skulle tages op, er valget af taxa... Kan man selv vælge sin taxa, eller SKAL man tage den der er først i køen? Og hvad med chaufføren? Hvis man nu ikke er tryg ved en "udenlandsk" chauffør, kan man så vælge en dansk? Jeg tænker her på det netværk der har været tale om blandt de pakistanske chauffører hvor de giver oplysninger om hvor voldsramte kvinder køres hen (selvfølgelig deres egne) Det er jeg da ikke interesseret i at støtte, så hvis jeg kan vælge en dansk chauffør, så vil jeg da gøre det... Men hvad er det så? Racisme fordi man ikke vil køre med en chauffør af "anden etnisk.. osv" eller hjælp til udsatte kvinder fordi man ikke vil støtte de chauffører??
tilføjet af

Klag dog for pokker

Lad dog for pokker være med at bide arrigskaben i jer. Hvis i er ude for sådan en oplevelse, så gør som Alamo, tag taxaens nummer og ring og klag over ham. Chaufførens nummer står jo også på intrumentbrædtet, så det er bare at notere det.
Fejlen er vist nok at vi bare brokker os, og så ikke gør noget ved det...
tilføjet af

Bestemmelse

Det burde være en bestemmelse i et sæt vedtægter hos Taxa at når en ønsker medlemsskab skal han anerkende at han kører for alle også korte turer.
Vil den pågældende ikke køre for en kunde skal kunden klage til taxakontoret der undersøger sagen og så kan den pågældende vognmand få et klippekort og efter 3 klip ekskluderes.
tilføjet af

Du må gerne

selv vælge den vogn du vil køre med. Det kan godt være at den foreste vogn siger det er ham som skal køre turen. Du siger bare du hellere vil køre med en anden. Det kan jo være du kender den anden chauffør. Men det er dig der skal vælge, ellers får du automatisk den første vogn i køen.
tilføjet af

Danske taxaer er alt for dyre

De danske taxachaufførere er snotforkælede. Hvis de nægter at tage en tur, fordi den er for kort, så forstår jeg ingenting. De tager i forvejen uforskammet høje priser, fordi det er forbudt at konkurrere på prisen.
I Sverige kan taxaerne konkurrere på prisen, og her kan man tage en taxa fra en ende af Malmø til den anden for kun 40 kroner. Vil man fra Malmø til København koster det næsten det halve af, hvis man tog turen i en dansk taxa.
Vores såkaldt liberale regering burde tage sig sammen og gøre noget ved problemet. Men jeg tvivler på, at der sker noget
tilføjet af

NEJ....................

For mange taxaer i er da dumme, der er ikke nok. Man kan jo aldirg få en når man har brug for det, kun kl 15 om eftermiddagen på en tirsdag eller sådan noget og det er ikke særlig godt. Der skal bare være en med det samme, højest 15 min vente tid skal der være mener jeg.
tilføjet af

Sådan har det altid været

Jeg har utallige gange været forsinket fra en udenrigs ankomst og skulle med sidste afgang fra indenrigs. Hvis jeg ikke kunne få en taxa det korte stykke, kunne man desværre se sig nødsaget til en ufrivillig overnatning i Kbh. Selv med kraftige overbetalinger til chaufførerne for turen kunne man ikke undgå kraftige udgydelser.
Så det "svineri" har altid været der. Skær ned i bevillingerne.
tilføjet af

For mange i lufthavnen

og de andre er alt for dårlige til at finde vej.
Det kan simpelthen ikke være rigtigt at jeg skal fortælle chaufføren, hvordan man finder Kronprinssegade eller kommer ud af København og ned til Karlslunde ...
Jeg er efterhånden begyndt at bede om en chauffør, der selv kan finde vej.
tilføjet af

eftersom det altid

er umuligt at få fat i en vogn, når man står og skal bruge den,,,, kan der ikke være for mange...
Nwej det er nok moralen hos de pågældende chauffører den er gal med, hvis de brokker sig..
rie
tilføjet af

Jeg tror da ikke der er for mange

bevillinger. Taxa er jo selvstyrende, på den måde at de selv holder antallet af bevillinger nede, med den begrundelse at de alle skal kunne leve af det.
Lige problemet i KBH Lufthavn - det har da været der de sidste 30 år, men det er jo ikke startet med at de lovede kunderne øretæver, det har bare udartet og spørgsmålet er om ikke Lufthavnen skulle til at blande sig i det. Jeg er også én af dem der har haft problemer med at nå et fly videre, med jævne mellemrum og man har det hvergang sådan at man tænker "åh nej - nu skal du bruge en taxa" og det kan da ikke være meningen med et servicefag.
Jeg oplever ikke problemer med udenlandske chauffører i provinsen i samme måde som nogle af Jer beskriver her. Faktisk tværtimod. For det første har de samme uddannelse som deres "danske kolleger" - til det hverv, altså. Flere af dem er jo i besiddelser af en akademisk grad, men kan ikke rigtig få fodfæste på arbejdsmarkedet (eller hvad det nu hedder) De er ikke helt så fede og så brovtende som mange af deres danske kolleger, og de har noget nemmere ved at lette bagdelen og få din kuffert smidt i bagagerummet.
Jeg synes ikke I er helt rimelige i jers ordvalg.
tilføjet af

grove!!

ja,jeg var ude for en taxi chaffører der var rigtig ond i sindet og jeg blev helt nervøs,og spurgte om han havde en dårlig dag,ja det havde han,familien var efter ham,men det skal vel ikke gå ud over mig.Og det skal man betale penge for.Det var også en indvrander,måske presser familien deres unge mennesker for meget,hvis de skal kører i døgndrift,men det skal ikke gå ud over kunderne
tilføjet af

For mange eller for få

Det er muligt at der er for mange taxaer ved Kastrup lufthavn, men så er der mange andre steder i landet hvor der er alt alt for få. I en stor provinsby som Vejle med næsten 60.000 indbyggere og et opland på samme antal er der ikke mere end 10-14 taxaer på vejene i weekenderne! Man kan jo så vælge at give færre licenser til taxakørsel i København hvis det er et problem der, men det er så absolut en god ide at der kommer flere i provinsen generelt da der her er alt for få.
tilføjet af

Sover

Det er jo fordi, det er vognmanden selv der kører om dagen, og vil ikke have chauffør på, så derfor holder bilen hjemme om aftenen og week-end, er lige ude og tage en enkelt nattur fredag aften
tilføjet af

grov taxi chauffør fra lufthavnen

I søndags tog jeg en taxi fra lufthavnen og til Christianshavn. Chaufføren kendte ikke den gade jeg boede i, så jeg måtte fortælle ham hvordan han kom til min bopæl. Da vi ankom havde han ikke nogle vekslepenge. Han bad mig gå ind i en grill bar for at veksle, så jeg kunne betale ham. Jeg var meget træt efter en 12 timers flyvetur, så jeg bad ham om at han selv gik ind og vekslede så han kunne betale mig tilbage, imens tog jeg selv min tunge kuffert ud af taxien. Han gav mig 5 kr. for lidt tilbage,det påtalte jeg. Han blev så gal på mig, at han smed 5 kr. efter mig, da jeg gik hen mod min opgang.
Jeg er ked af at fortælle, at det ikke er første gang, at jeg har dårlige oplevelser med taxi chauffører af anden etnisk herkomst. Tit og ofte kører de for hurtigt, kender ikke vejen, og forstår dårligt dansk.
Jeg syntes at det er på tide, at alle taxi chauffører har et billed af dem selv med navn og stempel, så man kan være sikker på at det er den chauffør som man kører med, der har tilladelse til at køre taxien, da jeg tit og ofte har en fornemmelse af, at den person der kører taxien ikke er den der i virkeligheden skulle være chauffør i vognen, men at taxi chaufføren har "lånt" sin vogn ud til en der ikke er autoriseret chauffør.
tilføjet af

...ikke hos 4X35, men nok en ener....

Helt ærligt, jeg har kun oplevet flinke og høflige chauffører, især hvis man kører med TAXA4x35 hvor de hopper og springer for en og så ser de samtidig pæne ud med uniformer.
Jeg har hørt at der findes nogen kontrollanter, som ser på chaufførernes påklædning og om vognen er pæn og ren, men de har gemt sig godt og får ikke de få kedelige cigaretstinkende og langskæggede meget få dårlige eksemplarer sat på plads. Mit forslag: frem af buske med kontrollanterne.
Når man er i byen en to-fre-lørd kan det ofte være svært at finde en vogn, men efter min opfattelse er der rigeligt med vogne, måske ikke på det rigtige tidspunkt. Mit råd er derfor: gå i byen nær en metro eller bus, eller la' være med at fulde dig eller skal der være gilde så bestil vognen til hjemturen når du kører ud.
Go' tur.
tilføjet af

bestil din vogn til hjemturen når du kører ud.

bestil din vogn til hjemturen når du kører ud, hvid ca. ved hvornår du skal hjem så får du ikke problemer.
tilføjet af

Til Neutzen

For det første synes jeg det er dumt at kalde sig racist fordi man har oplevet nogle taxature som ikke var som de skulle være og fordi personen som kørte var en udlænding,hmmm. Og for det andet så kan det godt være at du fremover vil køre kun med danskere,men jeg kan godt fortælle dig at danskere kan være ligeså slemme, det har jeg selv oplevet. Jeg arbejder på et plejehjem og skulle med en beboer med taxa til tandlægen,ja det var en dansker der kom,og jeg kæmpede med at få vedkommende op og ind i taxaen og det var lige før vedkommende faldt på jorden,men taxachaufføren gjorde ingenting. Jeg skulle også selv lægge kørestolen sammen og lægge den ind i bagagerummet,og som om det ikke var nok,så fik jeg skældud fordi jeg glemte at sige at vi havde en kørestol med da jeg ringede og bestilte taxa,og kørestolen kunne sagtens være i bagagerummet,så han havde ingen grund til at skælde mig ud.Det var et af eksemplerne. Skal jeg så sige at jeg er racist og ikke kan lide danskere,nej det tror jeg ikke,de andre danskere har da ikke gjort mig noget...Håber du forstår pointen.og lader være med at være som så mange andre,som hader alle som kommer fra f.eks Tyrkiet fordi der er EEEEN tyrker som har trådt ham/hende over tæerne.....
Hilsen mig ( en nydansker)
tilføjet af

...notér det grønne nr. eller nr.plade...

Skriv det grønne nr. eller nr. plade ned og ring fra din mobilos til politiet, så får en tosse-chauffør som er uforskammet eller nægter at køre med dig på grund af kort tur, en endnu mere kort tur i sin taxi, han bliver frataget kortet.
Så stopper det af sig selv.
At en tosse opfører sig helt skrupforkert, skal ikke komme de andre 10.000 cahuffører til skade.
tilføjet af

Hey.. Tak..

Tak for hjælpen.. Det har jo været et spørgsmål der har været oppe igen og igen, og jeg tror at der er mange der automatisk tager den første vogn.
Hvordan med de andre chauffører, er de også ok med at få en tur før deres kollega som måske har ventet længst, og kan en chauffør nægte at køre med en kunde (Vi går ud fra at det er en ganske amindelig kunde... *s*)
tilføjet af

HT handicapkørsel

Mener du virkelig at folk skal vide præcis hvornår de vil hjem, på samme måde som de der er afhængig af handicapkørsel?
Ikke tale om at jeg vil være afhængig af klokken om hvornår jeg skal hjem når jeg er i byen. Taxikørsel er et sevicefag, så når jeg vil med taxi vil jeg fandme selv bestemme hvornår jeg vil hjem. Jeg ved da ved gud ikke når kl. er 19 hvornår jeg vil hjem.
Taxichaffører må lære at de arbejder i et SERVICEFAG.
M.V.H.
Bulderfnis
tilføjet af

Jamen...

Det er ikke alle taxaselskaber, der vil være med til, at man forudbestiller en taxa, som først skal bruge flere timer efter. En dag mine venner og jeg skulle i byen, ville vi ringe efter en taxa allerede inden vi gik ind et sted. Her fik vi blot at vide, at vi måtte ringe igen, når vi skulle bruge taxaen, selvom vi oplyste det tidspunkt, hvor vi ønskede at blive hentet, men nej! Dette resulterede så i, at vi måtte vente i 3 kvarter på en taxa, pga for få taxaer da vi skille hjem!
En anden gang, hvor jeg også havde været i byen betilte et par venner og jeg en taxa. Beskeden lød på 20 minutters ventetid, men det gik vi å med til. Efter en 35 minutter, hvor der ikke var dukket en taxa op ringede vi ind, for at høre om der kom nogle. Den taxa som vi skulle have været med, var der nogle andre der havde taget, og vi måtte vente yderligere et kvarter.
Det er for mig, en træls måde at slutte en bytur med, at man skal stå udenfor og vente så længe inden man kommer hjem, og at man kan opleve, at ens taxa bliver snuppet af andre. Nogle taxaselskaber laver "tjek", ved fx at spørge efter navn eller tlf.nummer, sådan at det er de rigtige kunder de får med.
tilføjet af

Pointe

Jeg forstår godt din pointe, og det var nok også mere "taxachaufførracist" jeg vil kalde det, for jeg ved da godt at man ikke skal blive racist af at køre taxa med 10 dumme chauførrer hvor 8 af dem ikke er danske.
Med det sagt, synes jeg at det er rigitg ærgerligt at der er nogle som ødelægger det for jer andre.
F.eks. bor jeg i Nordvest, og når jeg skal med bussen (5A), oplever jeg rigtig tit at en gruppe 2.G-drenge/nydanskere og evt. nogle piger, bruger tiden på at råbe og skrige, spille musik og genere andre mennesker i bussen. Der er ingen respekt!
Og jeg er ikke særlig tryg ved at gå på gaden, for det er tit at jeg får en kommentar med på vejen af en nydansker, som ikke altid er lige rar. Eller der går to bag ved mig og siger mærkelige lyde..
Derfor har jeg meget svært ved at se positivt på nydanskere, for det er ikke så tit jeg møder de flinke/rare/hjælpsomme m.m. i min hverdag, men det sker da og jeg har da også en veninde, som er muslim og går med uniform.
Men helt ærligt, uromagerne (og sikkert også politikere og alm. danskere), gør det sq svært for jer, der gerne vil integreres i samfundet og få noget ud af jeres liv i Danmark. Desværre..
tilføjet af

Hold mund og kør

Ja det er da ved gud der er for mange og for trælse chauffører. De skulle lære at have tjenerrollen i stedet for at blamere sig og tro at de er Cecilie Frøkjær i Go Morgen Danmark. Har oplevet en del som taler som et vandfald.
Flere kan ikke finde vej.
De er en service ydelse, men det har de helt glemt. Så indslaget i TV - den mand er fyret. Det må være forfærdeligt at sætte sig i en taxa og så bliev overfuset.
Hold mund og kør.
tilføjet af

Luk røven og kør - du er en serviceydelse i et servicefag!

Ellers find dig et andet arbejde!
tilføjet af

jeg er også taxa kunde

min erfaring med anden generations taxa chaufører har kun været positivt, og jeg er også en af dem der kører med handicapkørsel, men derimod har jeg været ude for en DANSK chauffør der beklagede sig over at min ven, der havde fået lidt rigeligt at drikke, beklagede sig over at han smækkede døren for hårdt, chaufføren fik hovedpine, jeg sagde jeg syntes at han skulle finde et andet job, når han ikke kunne tåle at køre med fulde folk om natten, men ven ville begynde at undskylde og diskutere med ham, jeg bad ham holde kæft, og sagde det samme til chaufføren, og køre til den adresse jeg havde opgivet. Men det er ikke nok, en anden DANSK chauffør, hev min bekendt ud af taxaen og ned på jorden, og truede ham, min bekendt havde en ølflaske i hånden som gik i stykker, han smed den ind i taxaen. Chauføren må åbenbart have sat sig i skårene, så han fik en rift i bagpartiet og en flænge i sine bukser, han ringede efter politiet, og enden på visen blev at min bekendt blev kendt skyldig i vold, og fik 30 dages ubetinget fængsel, han havde den reneste straffeattest i DK. ja, diskuter aldrig med en DK. taxa chaffør, de tror de kan gå på vander, de ringer bare til politiet, og de er altid de forurrettede. bare lige min mening
tilføjet af

De holder i lufthavnen

Til de fladpandede taxachauffører der verbalt overfuser kunderne med ukvemsord : Hvorfor holde flere timer i lufthavnen - kør dog ind til byen hvor der åbenbart er mangel på taxaer.
Det skulle lige være mig der var vognmand, så blev de chauffører som sidder på deres flade i flere timer uden at lave noget, fyret lige på stedet.
tilføjet af

Fyr dem omgående

Hvad laver en chauffør flere timer i lufthavnen. Send ham dog ind til byen og lav noget, der mangler der åbenbart taxaer.
Var jeg vognmand og mine chauffører sad passivt hen i flere timer - var han fyret på stedet.
tilføjet af

Neutzen....

Jeg kan godt forstå dig,men ville bare sige at det ikke er alle som er sådan,og et eller andet sted så er der altså også mange danskere som gør alt muligt de ikke burde,men det er bare ikke dem der er i rampelyset :)) Nå men,udlændinge er mange gange rare mennesker,men jeg vil også lige sige at det kommer an på hvor de/vi kommer fra,det er hellere ikke alle udlændinge jeg synes om. Er ked af at det er kun den måde du har oplevet udlændige på,men mange af os er rare,søde,har en uddannelse og er hjælpsomme og intergrerede :)) Hav en god dag :)
tilføjet af

måske nok

Hvergang der udbydes nye tilladelser til taxakørsel i kbh, er der flere der gerne vil have tilladelser, end der udbydes. Det er kun taxabranchen der kan få tilladelser. Altså kun de der kender faget indefra. Når så mange gerne vil have en, evt. flere tilladelser, må det jo være et attraktivt erhverv. Derfor er priserne nok for høje. Hvis det ikke var et godt job, ville folk jo nok flygte fra erhvervet.
tilføjet af

JEG ER SELV CHAUFFØR I ODENSE

Hej
jeg er selv chauffør hos Odense Mini Taxi i Odense og til tider kan der da være for mange biler på gaden, men fre+lørdag nat er der brug for mange vogne, der er v faktisk nogen gange i undertal og kan heller ikke nå de kunder.
og så er der også det med klippekortet, tja det er både skidt og godt, vi blir nærmest presset til at køre lidt stærkere da vi har så mange kunder i weekenden.
men der er delte meninger om det..
tilføjet af

Køb dig en bil eller gå ned i løn

sig mig, tror du vi køre taxi for sjov?
Nej det er vores job og priserne er derefter, men du går måske gerne ned i løn???
Nej det tror jeg ikke... så drop det fis med vi er for dyre eller køb dig en bil.
tilføjet af

Nej

Nej
tilføjet af

TAXA CHAUFFØRE

Ja der er for mange taxa i København og for mange indvandre det er et service fag hvor man skal være kundevenlig
tilføjet af

Ikke for mange Taxaer....

for mange chauffører som ikke har lært at opføre sig ordentligt! Fyr dem hvis de ikke kan finde ud af det, sådan nogle dumme bastarder!
tilføjet af

vælg vogn

På en taxiholdeplads må du selv vælge hvilken vogn du vil køre med. Du kan altså tage nr. 3 i køen og du skal ikke forklare hvorfor du vil køre med den vogn.
MVH en taxichauffør
tilføjet af

Chaufførerne må godt nægte

at køre en kunde hvis han fx er meget beruset. Chaufførerne kan også godt forlange at få betaling inden turen starter.
Der er ingen problemer med de andre chauffører hvis en kunde vælger en vogn længere nede i rækken. Det er helt i sin orden.
tilføjet af

Efterhånden..

er det ved at være sådan, at servicefagene opfatter sig selv som uundværlige.
Jeg tænker her på flabede chauffører, både i bus og taxa, men også på butiksassistenter, håndværkere( især) og på mekanikere.
I stedet for at yde service, skælder de ud og siger at "man jo bare kan tage en anden hvis man ikke er tilfreds."
Det er et generelt problem at folk ikke længere udviser respekt og glæde ved deres arbejde, men ser kunder som en plage istedet for en indtægts kilde.Jeg mener : hvor fedt er det lige at sidde og vente i en time på en lang tur til måske 500 kr, når ham bagved i mellemtiden kører 5 ture til 150???. Jeg bruger selv en bestemt vognmand når jeg skal bruge en vogn, da hans chauffører ( også de anden etniske) altid kommer i en ren vogn , og med et smil på læben. Som tak for servicen, giver jeg altid drikkepenge. Måske skulle landets andre chauffører prøve om ikke det kunne give dem en lille ekstra indtjening.
tilføjet af

Emnet var "for mange taxaer??"

en jeg tror denne debat er løbet lidt på et sidespor. Oplægget var, at taxachaufføren nægtede at køre en kort tur. Og at når der var plads til dette, så måtte der være for mange biler.
Som taxachauffør vil jeg bare sige, at man kører den tur man får. Om den er hen til hjørnet eller til lufthavnen. Vi er et servicefag, og det skal bare fungere. Og bortset fra det. 10 ture hen til hjørnet giver jo god startgebyr og er jo faktisk let tjent.
Og lige generelt. Hvorfor er der sådan en negativ stemning overfor taxa. Det er kommunalt bestemt hvormange biler der må være. Og en bil kan kun køre en tur af gangen. Og ingen kan spå. Hvordan skal man arrangere kørslen? Kom med gode ideer, men husk lige på, der skal være løn til chaufføren og helst og et par kroner til vognmanden efter at diesel, vægtafgift, forsikring, pladsleje, arbejdsskadeforsikring, erhvervsforsikring, telefonrudgifter, radiolicens, vedligeholdelse af bilen o.s.v. er betalt.
tilføjet af

Legitimation

Taxalovgivningen påkræver, at chaufførren har et førerkort og at dette skal fremvises på forlangende. Det er med billed m.v. Så spørg efter det, hvis det ikke kan lade sig gøre, så noter bevillingsnr. m.v. og meld det. Hjælp til med at få ryddet op i denne rotterede
tilføjet af

Hvad skal en chauffør

Iflg. reglerne skal chaufføren ikke slæbe rundt på bagage, kørestole, ølkasser og andre ting. Chaufføren skal kun åbne bagagerummet og ikke mere. Jeg gør normalt ikke noget problem ud af dette. Jeg nægter kun, når gammel fru Hansen har været på indkøb i Føtex og jeg kommer derned og hun så har en pallevogn stående med mindst 12 kasser øl. Dem forventer hun at jeg sleber ind i bilen og ud igen og op af 10 trappetrin. Nej her er min ryg mig mere hellig. Men det mange af disse episoder vi er udsat for.
tilføjet af

For få, eller for mange taxier

Undertegnede er chauffør i København, og jeg vil prøve at give udenforstående nogle svar på hvad det vil sige at køre taxi.
En taxichauffør er provisionslønnet - ingen fast timeløn, kun løn når der er kunder i vognen. En butiksansat får løn, uanset hvor meget der sælges !
For mange taxier i hverdagene, og for få i week-enderne. Ja - men, man kan ikke basere antallet af vogne på en spidsbelastning. Hvad skal 1000 ekstra taxier lave i hverdagene - der er ikke holdepladser nok i forvejen. Man kan ikke leve af week-end indkørsel alene, hverken vognmand eller chauffør. Der skal også være noget at lave i hverdagene for at det kan løbe rundt. Man får ikke godkendt en brugt bil til 10.000 kr. til taxikørsel, der stilles krav til vognens størrelse og standard.
Man må heller ikke annoncere med at man kører billigere en de andre vogne, selvom man kører i en billig bil. Brændstoffet til hyrevogne er steget med det samme beløb som brændstof til privatbiler, tjaaa, det er det samme vi bruger, men der er ikke kompenseret for dette i taxameterprisen !!!
Vi må ikke køre hurtigere end loven foreskriver fordi der er travlt.
Hvornår holder der mange vogne i lufthavnen - når der ikke er noget at lave i byen. Prøv at ankomme med et charterfly kl. 03.00 en julefrokost-aften - det bliver svært at finde en taxi i lufthavnen, også selvom du skal køre langt.
Måske er en del chauffører trætte af at blive svinet til af kunder. Det er ikke alle kunder der opfører sig lige pænt. Har selv kørt i over 10 år, og adfæden blant week-end publikummet er ikke ændret til det bedre.
tilføjet af

Alt for mange!!!

Jeg stoppede med at kører for 9 år siden. Taxabranchen var god in dtil katoffelkuren kom under den borgerlige regering hvor fradrag for fimaer til frokost i byen blev indraget. Samtidig blev det forbudt for taxa at køre med pakker, og hospitalkørsel blev givet til andre firmaer.
På 3 mdr. forsvandt 1/3 af min indkomst, og jeg gik "komkurs" med en gæld som jeg stadig slæper rundt på.
Samtidig bliver der uddannet så mange chauffører at der tekniskt set kunne udskifte samtlige chauffører hver 3. år. Det betyder at der kommer en masse useriøse chauffører ind i faget som kun er intereseret i de hurtige penge og ikke i kunde pleje!!!!!
Der er ingen penge i det. Lad mig blot fortælle at der i sommeremånederne er mange dage hvor indkomsten til chaufføren er 30 kr. i timen; - før skat. Er det rimmeligt? Chaufførenes indkomst bestemmes udelukkende af hvilke ture han/hun får i løbet af dagen. Derfor bliver der kørt stærkt når man endelige har en tur. Omkring 50% af tiden går med ikke at tjene penge, nogle dage er det 80%.
Derfor er der for mange taxaer!
Jeg har i dag et andet erhverv med fast indkomst med fast timebetaling. Det giver ro. Men jeg savner det at køre bil.
Venligst
Anders
tilføjet af

For få eller for mange??

det kommer vel an på hvorhenne du bor. F.eks her i Sønderborg kunne der godt være flere taxaer på gaden. Du kan ike regne med at få et taxa til siden som du bestiller 1-2 dage før, du skal bruge den. Du må heller ikke regne at kunne nå togen, komme til læge til aftallt tid m.m. Kommer du med taget søndag aften er der ingen taxaer på stationen.
Så her i byen mangler flere taxaer på gaden.
tilføjet af

God etik.

Det er noget svineri at overfuse og true kunderne, som det er bevist i TV 2 i den forgangne uge. Det er simpelthen så udansk det kan være. Det sker åbentbart alt for tit i København. Det kunne reduceres med en taxibane for korte ture fra Københavns Lufthavn. Men nogle gange bliver vi taxichaufutter altså faktisk også overfuset og truet af kunder samt det, der er værrer. Livet er åbenbart ikke, hvad det har været. Hvad er der galt med København og Danmark❓Kan vi ikke alle sammen smile noget mere, og være noget mere søde og glade overfor hinanden, hjælpe hinanden noget mere, få nye venner og bekendte på tværs af alder, køn, racer, uddannelser etc.❓Der er desværre et eller andet her i Kongeriget. Dem, der ikke oplever det sådan, kommer ikke nok ud og rundt i dag- og nattelivet ! Bedste hilsner Taxichaufutten fra Nærum.
tilføjet af

Tja.. måske....

eller også er der bare for mange i lufthavnen...
men chauførene kan godt snakke pænt alligevel...
tilføjet af

Hvad skal en fuld

mand med en ølflaske i hånden i en taxa?
Enten vil han drikke og så må han gå eller han vil køres og så skal det være uden øl.
tilføjet af

Klag til taxaselskabet

jeg kørte for en del år siden med en taxa fra lufthavnen til Charlottenlund - en af de store, kendte veje.
Taxamanden vidste ikke hvor vejen var ejheller hvordan man kom dertil.
Efter turen tog jeg taxaens nummer, kopi af kvitteringen for betaling og sendte min klage til selskabet - og vupti, fik alle pengene igen.
tilføjet af

Noget siger mig

at der er forskel på taxafolk i København og ude i "samfundet".
Her i Nordsjælland er der heller ingen problemer, heller ikke hvis man bestiller turen hjem flere timer i forvejen.
Har kun positive udsagn om taxachauffører her.
tilføjet af

Bagage

Uddrag fra taxireglementet §2: Føreren skal være soigneret og udvise høflig optræden samt være behjælpelig med anbringelse af bagage mm.
tilføjet af

10 gode råd

1. Noter dig altid taxiens bevillingsnummer når du stiger ind i vognen. Nummeret står både i bilen samt bag på bilens grønne plade.
2. Giv altid en nøjagtig destinationsadresse, og sig gerne hvilken vej du vil køre.
3. Respekter ryge- og drikkeforbud. De er til for at bilen ikke skal ligne og lugte af svinesti til den næste kunde. Bed evt. centralen om en rygevogn, hvis du ikke kan klare dig 15 minutter uden...
4. Tænk dig om når du prajer en vogn på gaden: Bliv stående på fortovet, vink tydeligt i god tid, stå ikke hvor det er umuligt at standse (gadehjørner f.eks.).
5. Forudbestil hvis du har noget du skal nå, og læg 15 minutter til din forventede køretid. Det er bedre at komme 15 minutter for tidligt til et fly end 15 minutter for sent. Vi er ikke herrer over trafikken, og vi kan IKKE flyve!
6. Giv kortet til chaufføren ved turens start, hvis du skal betale med plastik eller bon. Dette af hensyn til clearing af kortet, og så går det også lidt hurtigere i den anden ende.
7. Ved bestilling: Vær klar ved hoveddøren straks efter du har ringet, eller ved forudbestillingstidspunktet. Chaufføren har ret til at starte taxameteret når han ankommer til adressen.
8. Vælg det taxiselskab som giver dig den bedste service. Gælder også i køen i lufthavnen og hovedbanen. Kunden har frit valg mellem vognene uanset hvad den forreste chauffør måtte sige. Husk du også kan forudbestille i lufthavnen.
9. Giv kun drikkepenge for god service, men giv også når du betaler med kort.
10. Klag til taxinævnet, hvis du føler dig uretfærdigt behandlet.
tilføjet af

Køkultur

...ofte vil vi dog i første omgang henvise til forreste vogn, men hvis du fastholder f.eks. med begrundelsen om at du gerne vil køre med f.eks. TaxiNord (reklame *gg*), vil dette naturligvis blive respekteret - også af den forreste.
Hvis du ikke har nogle præferencer vil det dog være god skik at tage forreste vogn, da han har ventet længst på en tur, nøjagtig lige som at I kunder naturligvis altid stiller op i kø på Hovedbanen, Rådhuspladsen etc... Eller gør I?
tilføjet af

Vognantal

En lille rettelse: Det er ikke Taxiselskaberne selv der regulerer antallet af tilladelser. Det gør kommunerne, og indenfor Københavns Amt er det Taxinævnet (taxinaevn.dk). Det gør de ud fra en vurdering af behovet. I det seneste år er antallet reduceret fra ca. 2.350 vogne til 2.100.
Det skal ses i lyset af behov, metro, indtjening mm., så det er ikke nogen hel let opgave. Det kan man også se af alle indlæggende i denne debat, hvor nogle vil have flere vogne og andre færre.
tilføjet af

Paris

København har 2.100. Til sammenligning har Paris kun ca. 5.000. Så kan I regne på DEN! ;-)
tilføjet af

Adfærd

Ingen tvivl om, at der skal ske en adfærdsændring både hos en del kunder og en del chauffører. Ellers risikerer vi at kunderne ikke vil køre med os, og vi vil ikke køre fredag og lørdag aften.
tilføjet af

??????????

Jeg har selv været taxachauffør 83-90 og holdt mange gange derude i lufthaven, hvor jeg har vente flere timer men alligevel uanset om det er korte ture eller lange ture så taler man ikke såden til kunderne uanset hvad fag man har og har med kunder at gøre...om det butik + taxa + bus + hospital ja hvad der er kundebetjening er og skal der være service
Man kan være heldig og ha en af de dage hvor man ikke tjener så meget og andre dage hvor man har kørt i 2 timer så har man tjent hvad man skal på en hel dag..... Jeg tager ikke alle over ens men ser det som et kunde fag og service skal bare være iorden Er stadig erhvers chauffør d.d. og
tilføjet af

Til endnu en chauffør

Jeg har hellere ikke sagt at det er noget taxa-chauff. SKAL gøre,men man kan vel af ren venlighed hjælpe hvis man kan se at der er brug for hjælp - mhp en kørestol ell. lign.,og nej selvfølgelig ikke bære på noget for nogen,det ville jeg hellere ikke gøre....
tilføjet af

Der for mange hjernedøde kunder.....

En af grundene til at der mangler taxier klokken lort i weekenden er, at der indfinder hjernedøden sig også hos potentielle kunder, så er det på tide at tage hjem for chaufføren?
tilføjet af

Nul Hund

Det er ikke en garanti for at du ikke fåe en udlænding bag rattet. Jeg er pæredansk og taxivognmand. Der kommer INGEN hunde i min taxa. Jeg har fravalgt at køre med husdyr ( helt lovligt ) til gengæld kender jeg mange nydanskere der hellere end gerne medtager hunde...... så den der duer ikke længere.
tilføjet af

Ligesom Mc Donald

Det er ligesom på Mc Donald. Ordrene ekspederes i den rækkefølge de indgår. Forudbestillinger har bare en højere prioritet. Så derfor er der ventetid af og til. Bestiller du i frovejen,ja så forsvinder den ventetid- og det er noget p.. at sammenligne taxa med HT-Handicap. Der er rigeligt med folk på arbejde om natten og i weekenden. Du ser da heller ikke Post Danmark åbne nye posthuse hver den første,bare fordi der er kø på de eksisterende ???
tilføjet af

grunden til du SKAL

selv klare de ting er da den at en chauffør let får op til temmelig mange kørestole og lign om dagen, for dig er det du bla er ansat til, og for dem kan det blive til mange og derfor en endnu dårligere ryg!
tilføjet af

nu har de kære

svensker jo hellere ikke alle vores afgifter, vel?
tilføjet af

I Skanderborg

Er der 16 vogne, og i Odder er der kun 10, og ingen af de her steder skal du forsøge at bestille en taxa mellem kl 7,30 og 8,15 for der er ikke nogen ledige... Og fra kl 6 og til kl ca 9,30-10,00 skal du ikke forsøge at få en til en anden by, det kan blot ikke lade sig gøre!!!
tilføjet af

venlighed...

ja venlighed er da en selvfølge for nogle, men hjælpe blot af venlighed? Jeg kender mange både bus og taxa chauffør der af venlighed/service har hjulpet både rolator, kørestole og barnevogne ind og ud af deres køretøjer, men også mange der har oplevet at få hold i ryggen af det, eller det der er værre...så nej jeg er selv buschauffør og jeg vil ikke smadre min ryg mere end den bliver af de skide vejbump for at yde service til en der ikke selv kan få sine ting ind i bilen/bussen, det har jeg min ryg for kær til!!!
tilføjet af

Nej

der er nok nærmere for mange perkere.
tilføjet af

for mange texanere

Der er for mange texanere på kloden. Se bare den ubelærte George W. Bush og den selvnægtende Lance Armstrong. En hel bunke yankies, som kunne finde på at sige værre ting end "skrid, din svans"...
tilføjet af

Er der for mange fjolser ?

Latterligt spørgsmål.
tilføjet af

HT,Handicap

ja vi arbejder i et servicefag, men derfor kunne man jo godt komme med en indikation af hvornår man vil hjem, lægevagten er også et servicefag, men de kan heller ikke altid sige præcis når de kommer.Og bageren kan ikke sige præcis når krydderen er færdig vel.
hvorfor du må vente på en vogn skyldes i mange tilfælde at vi bestilles til en bestemt adresse hvorefter vi ved ankomst kan konstatere at man har taget en anden vogn på gaden, stedet for at vente på den man har bestilt.
og andre gange tager det længere tid at komme frem, fordi fulde unge mennesker ikke kan finde ud af at taxichauffører også er mennesker, i kunder betragter os mange gange bare som " det er bare en skide taxi", vi tager en på gaden selv om vi har bestilt.
Næ man skulle gøre som i Sverige, der bliver cder fremsendt en regning til kunden hvis han ikke venter på vognen, så vil det hele sikkert gå meget bedre, når folk ved det koster ikke at vente, til gene for øvrige kunder der venter på en vogn
tilføjet af

Jamen....

du har til dels ret, nu ved jeg ikke hvor i landet du kommer fra, men systeme¨t er sådan at er i fra 1 til 4 prs. kan der ikke bestilles, med mindre der er en speciel anledning, f.eks. brudepar, begravelseskørsel, eller lignende.
Er i mere end 4 prs. kan i for det meste godt bestille en vogn til en hjemtur, idet i har behov for en stor vogn, og for det meste kan i altid aftale returkørsel med den vogn i kører ud i, selvfølgelig +/- 15 min.
og under forudsætning af at man opfører sig pænt under udturen, og ikke f.eks, som tilfældet ofte er fredag og lørdag aften, sviner chaufføren til, drikker, spiser eller ryger i bilen, selvom chaufføren før turens start sagde at det ikke var tilladt, så vil i næsten altid kunne lave en aftale.
Prøv det næste gang i skal mere end 4 i byen, så vil du opleve det kan lade sig gøre.
God fornøjelse
tilføjet af

Taxa -> service???

du har både ret og uret, på hverdage fra søndag til torsdag, føler vi der lever af faget,og yder kunderne service, at der er for mange vogne,og vi derfor ikke kan tjene en ordentlig løn, fredag og lørdag ?? ja det ved jeg nu ikke der er der faktisk alt ude, idet her kommer de personer der har andet job i dagligdagen, og "stjæler" vagten for de faste chauffører, og så er det du typisk får de uheldige oplevelser med Taxier, idet de fejlagtigt tror, at hvis de kører race så tjener de flere penge, intet er mere forkert.
men hvis du har en uheldig oplevelse, som den du beskriver med for høj fart og ubehøvlet optræden af en Chauffør, så tag hans nummer, det står på det "førerkort" som han iflg. loven skal have siddende synligt fremme, og har han ikke det og ikke vil oplysedig sit navn, sidder der på instrument bordet i pass.siden en tilladelse med vognens nummer f.eks 1-xxxx, tag det nummer og ring til centralen, så stopper de ham øjeblikkeligt.
Når du ikke at se fra hvilket selskab vognen er , kan du med det nummer, henvende dig til taxinævnet på tlf: 38 19 38 20, man til fredag, de kan så fortælle dig hvor bilen hører hjemme.
Vi giver ikke alle kunderne den uheldige oplevelse du har været ude for, vi er nogen der giver kunderne en god oplevelse, når de tager en taxi.
tilføjet af

De holder i lufthavnen

De virker på mig som en af de "fladpandede" kunder der betragter taxi chauffører som bunden af systemet, når de kan komme med et sådant udbrud.
Jeg vil gerne have mig frabedt at blive sat i bås med den "Idiotiske" såkaldte kollega der kom med det udbrud i radioen,og deres udbrud om "at hvis De var vognmand"....
Husk lige på en ting, De faår på deres job sikkert en garanteret løn hver måned, mens vi kun får ca . 50 % af det taxameteret udviser, og derfor er der nogen der søger lufthavnen bl.a ( jeg selv gør det ikke så meget), i håb om en af de lange ture, vores arbejdsdag er typisk 12 til 15 timer, min. 6 dage om ugen, for at skrabe en alm. SID løn hjem,mens De sikkert kan gå hjem efter en max 40 timers uge, med en tilsvarende eller højere løn.
Vognmanden kan som sådan ikke stille krav om hvor chaufføren henter pengene, det er opå til den enkelte chauffør, men jeg vil medgive, at det virker tosset at sidde ineffektiv i lufthavnen i op til 3 timer, for at få en tur, mendet kunne løses hvis der i Københavnsområdet blev fjernet mellen 3 og 400 biler, så ville de resterende blive udnyttet mere effektivt, men som systemet er i dag, med for mange bevillinger , vil der ikke kunne ændres på det, og der skal absolut ikke flere bevillinger på gaden i København end der er idag.
Til deres oplysning kan jeg tilføje at Københavnerne er "Snotforkælede" med Taxier, de forventer at der holder en vogn på gaden, inden man har lagt tlf. røret på, mens man i det øvrige danmark ikke har problemer med at vente op til 30 40 min på en vogn.
IkBH. er der en taxi pr. ca. 625 indbyggere, tager man til Odense eller Aalborg f.eks er der kun een taxi pr. 1050 indbyggere, så tag lige og stop skråen ind.
tilføjet af

jeg er også taxa kunde

Må jeg som Dansk chauffør beklage din uheldige oplevelse, det er ikke rart, men den episode du beskriver, kunne også være sket med en etnisk kollega bag rattet, for jeg må desværre sige, at din ven ikke har tænkt sig om, der er ikke ret mange taxichauffører der vil tolerere at man har flasker med i vognen idag, det er en uvane som mange, især mænd har, med at de skal have en bajer med i taxien, når de skal køre i to til fem min,De tror de skal ud på en længere ekspedition, og vil nødigt tørste ihjel undervejs.
og Chaufføren har måske haft en dårlig dag,alligevel ingen undskyldning for hans opførsel" men alene det at din ven smider en smadret flaske ind i bilen, er ikke til at acceptere. mange Chauffører vil ikke have at kunderne drikker i deres vogn idag, fordi folk både spilder på sæder og gulve, så bilen efterflg. lugter som et værtshus, lader deres tomme flasker blive i vognen efter endt tur ,samt smider rundt med kapslerne.
se det fra chaufførens side, når i står ud af bilen, er den næste kunde måske en i festtøj, der så får tøjet plettet ødelagt,ville i finde jer i det, nej jeg tror det ikke, hvis kunderne bare gjorde som Chaufføren bad dem om, når turen starter, og ikke ryger drikker eller spiser under turen, får både i og chaufføren en god oplevelse.
tilføjet af

For mange??

Ja du må gerne tage en anden vogn i køen hvis du af en eller anden grund ikke vil køre med den der holder forrest, f.eks. hvis det er en hvid mercedes, men der holder en kongeblå Passat du hellere vil køre i længere nede i køen, må du gerne tage den.
Iflg. taxiloven kan kunden selv bestemme hvilken vogn kunden ønsker at køre i, kan dog ikke bestille en specielvogn, på centralen, eller en dansk chauffør, men på gaden kan kunden gøre som han/hun ønsker, det kan dog godt være at den vogn der holder forrest vil blive fornærmet over det men .....C`la vie ""
tilføjet af

Danske taxaer er alt for dyre

Halloooo, er der nogen hjemme i den øverste etage ???
Ja undskyld jeg spørger lige et par fakts min herre...
1. vi er ikke for dyre, vi er ikke på finansloven som den øvrige kollektive trafik.
2. Hvem havde du forestillet dig skulle betale omkostningerne, hvis taksterne blev sat ned ??( de er i forvejen for lave).
der er kun kunden til at betale for kørslen, med de brændstofpriser der er idag, samt udgifter til vedligeholdelse,o.l, er det bevisligt for lidt man betaler for en tur idag,
Kunderne forlanger prima service til en busbillet pris, det kan desværre bare ikke lade sig gøre min herre.
En dansk taxachauffør er provisionslønnet, med en hvis % del af det indkørte beløb, skulle taksterne sættes ned, skulle vi arbejde 18 timer om dagen i 6 dage mindst, for at holde en næsten SID løn, er det rimeligt, vores udgifter til husleje lys og varme er de samme som dine, og vi har en højst ubekvem arbejdstid i forhold til det øvrige Danmark.
Iøvrigt er overdødeligheden blandt Taxichauffører flere gange større end for øvrige erhvervsgrupper, mange kolleger når desværre ikke at opleve pensionsalderen, fordi de dør før tid af blodpropper, stress og lignende.
I Sverige er det billigere siger du, Ja med modifikationer, vi taler jo en del med de Svenske kolleger i Lufthavnen, og de er ikke billigere i store træk end os i Danmark, hvorfor du kan køre fra den ene ende af Malmø til den anden for 40 SKR, er jo fordi man i Sverige har helt andre forudsætninger, der går man bare op og tilmelder sin privatbil,sætter et skilt på taget og kører så.
Men iflg. vores oplysninger er det kun en stakket frist idet man i Sverige igen er begyndt at se på, om man ikke skulle indføre det danske system med sladreure og lignende i taxierne, idet altfor mange glemmer at opgive indtægten til skattevæsenet.
<derudover ser vi også i lufthavnen, svenske kunder der vælger en dansk taxi hjem, for som de siger, så er vi da sikre på at der ikke fuskes med prisen undervejs.
service koster som bekendt, intet er gratis her i tilværelsen, og kunderne forlanger en høj grad af service, pæne ordenlige biler, nyere modeller, rengjorte og chauffører der kan finde rundt, Ok, erkender at ind imellem kan der være uheldige eksemplarer imellem, men det er kundernes egen skyld, de kan bare klage til central eller taxinævn, hvis de har en ubehagelig oplevelse, ellers får vi aldrig ryddet op i junglen af uheldige personager der har fået tiltusket sig et førerkort på et forkert grundlag
tilføjet af

NEJ....................

Endnu en forkælet københavner, er du klar over at i Københavnsområdet er den gennemsnitlige ventetid idag max 10 min ???
Med forkælet mener jeg at i København er der en taxi for hver 675 indbyggere, mens der i byer som Odense-Aalborg Århus kun er en for hver ca. 1100 indbyggere og der er afstandene i mange tilfælde større mellem kunderne.
I en Storby som Stocholm er der kun en taxi for hver 1325 indbyggere, i Malmø er der en for hver 995 indbyggere, så der mangler absolut ikke taxier i København, der er idag ca. 2150 biler, og det er ca. 300 for meget, så de bliver for håbentligt snart fjernet.
tilføjet af

grov taxi chauffør fra lufthavnen

Må jeg på standens vegne have lov at undskylde deres uheldige oplevelse for nylig.
Samtidigt vil jeg gerne pointere et par ting i den forbindelse.
1. Der skal på instrumentbordet foran chaufføren sidde et gyldigt Førerkort (blåt) udstedt af Storkøbenhavns taxinævn, med Chaufførens navn/foto/og førerens nummer, som er fremhævet med stor fed skrift, samt gyldighedsperiode (f.eks gyldigt til 5.april 2006.) Sidder dette ikke fremme kan de forlange at få det forevist af chaufføren, har han ikke et sådant er de ikke pligtig at betale for turen, og kan forlange politiet tilkaldt, for identifikation af føreren.
Samtidigt skal der synligt på instrumentbordet i pass. siden sidden en tilladelse med oplysning om selskabets navn samt bilens nummer (f.eks 1-9999), har De dette nummer kan de rette henvendelse til det selskab bilen tilhører, Hvis De ikke når at finde selskabets navn kan De altid finde bilens nummer bagpå på en lille grøn plade, og derefter rette henvendelse til :
Storkøbenhavns Taxinævn
Birkedommervej 43
2400 NV
Telefon 38 19 38 20
Med oplysning om bilens nummer, dato tid og sted, hvorefter Nævnet kan fortælle Dem hvilket selskab bilen kommer fra.
2. Med hensyn til returpenge, er det sådan at vi ikke er pligtige til at have flere bytte penge, end til nærmeste hele seddel, skla man have flere penge tilbage er det Kunden derb sakl sørge for at veksle, og taxameteret skal køre til betaling har fundet sted, desværre ser vi tit at kunden kører en tur til 35 kr. og forventer at chaufføren kan give tilbage på f.eks 500 til 1000 kr. Skal Chaufførern f.eks gå ind i en kiosk og veksle kan han rettelig tage et gebyr for assistance på slutadressen på kr. 20,- .
Jeg håber dette kunne svare på Deres spørgsmål, og håber De får en bedre oplevelse næste gang De tager en taxi det være sig kort som lang.
tilføjet af

Lille rettelse..

Du har sikkert helt ret i det hele undtagen antallet af vogne i KBH, der pr. 5. oktober 2005 var på 2.109 vogne jf. Taxinævnet.
tilføjet af

der er for mange

der må jo være for mange,og dem der er må jo have penge nok, når de gider holde der ude i flere timer.....
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.