5tilføjet af

er der andre der har/haft problemer med "1908-loven"

Er der andre der har "tabt" en "sag" Pga. 1908-loven, og som ikke viste at de havde et erstatningskrav!, før at det var "forsent", altså "forældet", efter 5års reglen?.
Så vil jeg lige sige/skrive, at jeg har fundet 4 domme Vedr. 1908-loven, hvor at den ikke virker!, og alle er "vundet", Pga. man ikke var vidne om at man havde et erstatningskrav over for et forsikringsselskab.
Hvis at dette er tilfældet bør "sagen" kunne tages op igen.
Med Venlig Hilsen
Poul Jørgensen
tilføjet af

Hvad er det?

Hej Poul.
Jeg ved ikke hvad 1908-loven er. Vil du fortælle lidt om det?
Venlig hilsen P&C
tilføjet af

Det bør enhver god advokat vide

Men "desværre" er advokaterne 'lykkeligt' uvidende om forsikringsaftaleloven.
tilføjet af

,,,,,,,,,,,

tilføjet af

1908-loven ?.

er en 5år`s forældelsesfrist!, men den virker kun hvis at du er vidne om at du har et erstatningskrav!, og hvis der ikke er begået noget strafbart som ophæver "1908-loven", ved person/milijøskader er der en 30år`s forældelsefrist!,
Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Det ved jeg!,

Min Morfar lavede i 1916 forsikrings loven?, Han hed Peter Andersen, jeg har billeder af ham fra avisen fra 1916, selvfølgeligt "socialdemokraten" hvor at han fik lavet "forsikringsloven?, og nu 92år efter skal jeg kæmpe med de problemer?, lidt La La!, på en måde!,§ 1908-loven, gælder "kun" hvis at man ved at man har et krav!, og er blevet bekendt gjort med at der er en 5år`s forældelsefrist?, men det er ikke alle "advokater" der ved?.
Venlig hilsen Poul Jørgensen
Ps. Han døde da at jeg var 7år. jeg fik han`s Gl. taske som skole taske?, den var af rigtigt læder og vejede ½tons, husker jeg!, han var også formand for arbejderenes fagforening og dommer i den faste voldgiftsret i 1942, og havde fagforenings bog Nr.3, og var med til at starte "JB" jord og beton arbejderene i sin tid?.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.