17tilføjet af

Dødsfald i verden siden 11. september 2001

Vesterlændinge døde af terror: 3.700
Døde af AIDS: 12.453.898 (1 hvert 10. sekund) (UNAIDS)
Børn døde af kurerbare sygdomme: 41.512.993
(1 hvert 3. sekund) (WHO, UNICEF, UNDP)
Hvad er de alvorligste problemer?
Man kan jo undres over at alle retter blikket imod terror, imens så mange millioner dør af andre menneskeskabte lidelser.
tilføjet af

Underlig sammenligning

Forstår slet ikke hvor du vil hen med den sammenligning.
Sygdom er naturligt forekommende fænomen som ganske rigtigt kan kureres i mange tilfælde, terror er sygelig ondskab som ikke bør have nogen form for sympati og da slet ikke stilles op i denne ligning.
tilføjet af

Flygtninge

Kan du ikke komme med en statestik om hvor mange flygtninge saudiarabien har modtaget de seneste 20 år.
Jeg har kontaktet div. ministre og minesterier men får INTET svar tilbage.
tilføjet af

Sammeligningen er ikke så

undelig endda.
Terror og mange sygdomme hænger sammen på den måde at en besættelsesmagt i især de afrikanske lande/dele heraf - nægter at lade lokalbefolkningen behandle = en langsom udrydelse af befolkningen.
Terror dræber mange her og nu, derfor syntes vi at den er mere farlig end den anden form for terror.
tilføjet af

Jeg tror..

vi lægger meget mere vægt på terroren fordi vi ved den kan ramme os.. Vi går jo ikke rundt og er bange for sult og AIDS, vi har jo penge, mad og medicin.. -Mod terroren er vi små, og den kan ramme os lige der hvor vi mindst venter det, så det er da forståeligt at det er det vi koncentrerer os om?
Det er frygteligt med så høje dødstal, og vi må gøre hvad vi kan for at hjælpe, men det skal være hjælp til selvhjælp.
/Karina
tilføjet af

ikke noget nyt

ïndaner er en næsern slett folk,hvad er det så?er kun de hvide mansker,hvad med os indianer,vors land er taget(fortid må man glemme siger de),er der nogle der vi give os et land.
eller det er måske et tabu....
tilføjet af

Indianer

-søn af alt der gror, vand og ild og jord.
tilføjet af

Byg en by

Idè til problemet.
Danmark kunne købe et stykke land ved siden af mekka og gi vores muslimer penge til en by de så selv kunne bygge, det ville være 2 fluer med et smæk, de er fri for vores ugæstfrihed og vi er fri for deres RACISME og terror.
tilføjet af

heh

Så du mener altså ikke at den sultne fattige mand på gaden, skal være bange for terror?
tilføjet af

tværtimod

Du er da ikke helt informeret. Befrielsesstyrkerne udsulter sgu da ingen,tværtimod.
Og iøvrigt er de eneste der tager sig af f.eks afrikas sult og nød - alle ander end afrikanere.
Hele vesten står egenrådigt for økonomi og hunanitærhjælp til denne verdensdel.
Afrikaneren selv har travlt med at korrupere disse hjælpeinstanser.
tilføjet af

:)..

Du fangede vel min pointe?
/Karina
tilføjet af

Du er stolt

...af det lillesmulle hjælp vi yder til Afrika, men vi har snydt dem så vandet driver af os vesterlædninger
tilføjet af

Regering i landene har ikke

meget med lokalbefolkningen at gøre, de lokal vil gøre alt for selv at hjælpe til - HVIS de fik lov.
tilføjet af

Hvor kom muslimerne ind

i denne debat - det er de færreste afrikanere der er muslimer.
tilføjet af

Naaaaaaaaaaarh....

..det er da vist en påstand med modifikationer? Faktisk er langt størstedelen af, især Nordafrika, tilhængere af Islam.
tilføjet af

Er du der igen

Jaja i Nordafrika - sorry - du har ret :o)
(var jeg virkelig enig med Fandango???)
tilføjet af

Gu er jeg da så...

Hej Landidyl
Ja, jeg er her igen igen. Og jeg er da ikke helt enig i at du ikke synes vi er enige - ofte? Eller er der tale om en forveksling? Det er da fedt at vi kan være uenige i nogle emner, og enige i andre. Det er det jeg forstår ved debattører med brede interesser.
Og ja, i Afrika er der rigtigt mange lande som har Islam som religion. Sudan, hvor Osama bin Laden boede en årrække, er bare et af dem. Islam har det med at blive religion i de lande hvor man har det specielt svært.
Smil fra Fandango
tilføjet af

Jeps vi er nogle banditter i DK

Snydt dem? Hvorledes???
Hvis det er at snyde, at indsamle millioner i blandt danske borgere - og derudover donere store summer fra statsbudgettet. Og endvidere aktiviteter såsom folkekirkens nødhjælp og en hav af andre gruppers hjælpearbejder...
Hvis det er at snyde...tjae så er vi vist nogle værre banditter i Danmark hva?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.