15tilføjet af

DF har skabt 20.000 fattige

Statsminister Anders Fogh Rasmussen kommenterede i går Regeringssamarbejdet.
Han sagde b. la.:
- Alle ministre bør være meget bevidste om, at Dansk Folkeparti er regeringens parlamentariske grundlag.
Vi havde ikke en borgerlig regering, medmindre den aktivt blev støttet af Dansk Folkeparti, lød beskeden fra regeringschefen.
Dansk Folkeparti sidder med de afgørende stemmer og derfor har Dansk Folkeparti et aktivt ansvar for at der i denne regeringsperiode er skabt 20.000 flere fattige.
tilføjet af

Gudsbespottelse!!!

DF kan aldeles ikke skabe 20000 mennesker. Partiet kan end ikke skabe eet. Det kan kun Gud!
Personens økonomiske situation er helt underordnet.
tilføjet af

Lige præcis

Ligesom de har et aktivt ansvar for at vores supermarkeder i dag er fyldt op med gammelt kød.
De spareplaner DF har vedtaget sammen med regeringen er direkte årsag til at vi i dag spiser for gammelt kød.
Der vil komme mange af denne slags konsekvenser af besparelserne. Fx er den hjælp vi byder vores ældre mennesker blevet ringere, det er blevet dyrt og dårligt at få passet børn i institutionerne, socialrådgiverne i kommunerne bliver slidt op og går ned med stress, hvilket medfører at børn der lever i et voldeligt hjem ikke bliver hjulpet.
Der er utallige eksempler på hvordan besparelserne går ud over det vi kalder velfærdsdanmark.
Hvis man ikke kan se konsekvenserne af at regeringen, med DF som parlamentarisk grundlag, tvinger kommunerne til at spare på områder som sygehuse, levnedsmiddelkontrol, institutioner osv. så er man bare for naiv.
Fortsat god dag
Ninja
tilføjet af

der var nok også

kommet flere fattige hvis soc. dem havde været i regering, men det er asocialt det der foregår for tiden. Den nye overklasse: Dem der har købt bolig i kbh el. Århus indenfor de sidste 4-5 år.
tilføjet af

Kom dog ned fra træerne!

Kom dog ned fra træerne, bananerne er ikke modne!
http://www.ac.wwu.edu/~stephan/Tarzan/tarzan.aiff
tilføjet af

Blasfemisk og brunstig?

Det vil næppe lykkes dig at rive lændeklædet af Tarzan.
Han er jo stærk og desuden bedre vant.
tilføjet af

Fis

tilføjet af

Du synger falsk

tilføjet af

Det vil jeg da ikke afvise

...men jeg vil vove at påstå at der ikke ville være kommet nær så mange fattige under en socialdemokratisk ledet regering.
Det handler vel om værdier. Vi er nogen der synes det er vigtigt at vi, vores familie og de mennesker der ellers omgiver skal have det godt. Vores ældre skal plejes med respekt og vi synes vores børn skal passes ordentligt.
Der er andre der synes det er vigtigere at de rige skal blive rigere og at der er status i at have to biler pr. familie.
Det er uheldigvis den sidste slags menneske der er valgt til at lede dagens Danmark.
Hilsen Ninja
tilføjet af

Ja, måske...

kan du bedøve ham, så han ikke kan værge for sig?
tilføjet af

hvor mange fattige var det nu lige

der blev skabt under den forrige regering???
tilføjet af

Ninja

Ninja
Det er jeg 112% enig med dig i.
tilføjet af

HAHAHA ligesom

"rygerne forpester hele verden" og "julemanden kommer med gaver" og "tandfeen køber mælketænder". Ja- salige ere de enfoldige.....
tilføjet af

Den sorte

kaffe Pia skal drikke hos Bengt Bengtsen bliver nok meget tynd, Pia sagde tydeligt at de ikke kunne støtte en regering med de radikale, hvilken alternativ er der? Hun kommer til at følge regeringen uagtet hvad de kommer til at finde på. Det er regeringens skyld at DF ikke har haft hæld til at lave flere fattige end 20.000.
tilføjet af

Hvor mange

var gået fra fattigdom til en tålelig tilværelse i den forrige regering? Var det fra 100.000 til 40.000 (de 50.000 var nogle år inden de gik af).
Socialdemokraterne kan ikke indføre mere velfærd end de kan skaffe flertal til, hvor længe er det siden de har haft flertal?
tilføjet af

Ja sådan er vi

jo så forskellige.
Jeg mener ikke selv jeg er enfoldig, det er klart. Jeg forholder bare mig til hvordan dagens Danmark er på vej hen.
Men du må jo mene at regeringens politik er helt i orden og virkelig former et bedre Danmark. Her er det så at jeg må kalde dig naiv.
Ha en dejlig dag
Hilsen Ninja
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.