19tilføjet af

Der lukkes for det varme vand kl. 24.00.

i det lejlighedskompleks, hvor vi bor.
Det er bare blevet trukket ned over hovedet på os af bestyrelsen og administrator.
Så efter kl. 24.00 skal vi varme vand for at blive vasket og for at vaske op.
Er der nogle andre, der bor i etage-ejendom, hvor man kun har varmt vand det halve af døgnet?
tilføjet af

Hvad tid åbner de så igen?

???
tilføjet af

Der åbnes for varmt vand igen kl. 6

Så det er 6 timer uden varmt vand.
Vi er jo nogle, der har skiftende arbejdstider, jeg har tre-holds skift, og jeg holder meget af at tage et bad, når jeg kommer hjem fra vagt, eller før jeg skal afsted på vagt.
Og jeg synes ikke, at et koldt brusebad er sagen.
tilføjet af

Kontakt

Lejernes landsorganisation.
Hvis det er lovligt, ved de noget om det, og hvilke spilleregler, der er forbundet med det.
Hvis ikke, har du fat i den rigtige organisation til at gøre noget ved det.
Held og lykke
Knus
Tidlig Morgen
tilføjet af

Mindst mulige gener

Noget kunne tyde på at det er noget reparation eller vedligeholdelse de skal lave.
Derfor har de vel valgt natten til at gøre det, for der er det færrest mennesker der bliver generet, når de må afbryde for varmen.
Det er selvfølgelig surt ikke at have varmt vand i hanerne, men mon ikke det går, når det kun er en enkel nat.
Det jeg kan forstå på dit indlæg så var det jo varslet.
Tænk på hvis de ikke lavede de ting, så ville hele varmesystemet forfalde og så er de ikke sikkert at man kan nøjes med en enkel nat uden varme.
tilføjet af

Som jeg forstår dit indlæg ...

Som jeg forstår dit indlæg er det af administrator samt lejer-foreningen i fællesskab (Evt ved generalforsamling) blevet besluttet at lukke for det varme vand af sparehensyn mellem kl. 00.00 og kl. 06.00. Selvom jeg ikke har set det særligt ofte, er det ikke noget du kan anke, hvis det er besluttet på en beslutningsdygtig generalforsamling. Hvis ikke synes jeg stadig du bør kigge i din husorden. Ofte i lejekomplekser er der der regler om, at der ikke må bades efter fx. kl 22 og ikke før kl 06, simpelthen af hensyn til andre beboere.
Så mit allerbedste råd til dig er: Tjek op på dit bagland først. Hvis ingen af de muligheder jeg har skrevet er i overensstemmelse med sandheden, så ring/skriv til din repræsentant og fremstil dit problem. Derefter kan du tage fat på LO. Prøv først med sukkeret, inden du hiver de store skyts frem :)
Mvh
En tidligere administrator
tilføjet af

Spare ?

Stiller spørgsmål ved, hvor meget der er at spare, idet det vel koster en del at varme vandet op igen, efter 6 timers afkøling, hver morgen, nok mere end bare at holde det igang. Ret mig hvis jeg tager fejl.
tilføjet af

sparekniven

En sjov ide´ med at lukke for det varme vand.
Jeg var ikke klar over at vandet koster mere om natten...
Måske skulle man slukke for strømmen et par timer hver dag eller også kunne man spærre elevatoren ved de øverste etager, da det jo må være dyrt at køre så højt op.
tilføjet af

Slå koldt vand i blodet ... he-he..

kunne ikke dy mig..undskyld ;o)
Men hør nu her. Der er ingen adm., der lukker for det varme vand, uden at der er grund til det, og for at genere deres lejere.
De gør det om natten, fordi der generer det færrest - synd at det så lige går ud over dig. Men kan du ikke bade, når du kommer hjem, for den enkelte gangs skyld?
Hvis du skal vaske op, så KAN du jo varme en kedel eller en gryde vand, de har jo ikke lukket for el. Og så ER det jo ikke helt umuligt, at lave en 'trucker-vask' i håndvasken, for den ene gangs skyld, er det??
Det er kun en enkelt nat ..... forestil dig nu, at din administration var ansvarsløs og bare lod stå til .... whammo ....SKADE og SÅ bliver der lukket for vandet i måske 1-2 dage...
Se positivt på det, selv om det er surt regnvejr i dag. Tænk på, at hvis du en dag er sur, selv om solen skinner, så skinner solen jo alligevel ;o)))
tilføjet af

Hold da op

Til Niels-Kristian.
Lykkelig må den være, som ser det som sit store problem, at der bliver lukket for det varme vand i skide 6 timer! Jeg kan bare udtale: Hængerøv og Tudefjæs.
tilføjet af

Startede på det for fire år siden.......

det er for at spare penge, men vi betaler stadig det samme beløb eller rettere mere for varmt vand som før de begyndte at lukke for det varme vand om natten.
tilføjet af

Vi er jo mange, der er utilfredse ..........

Og det er ikke kun en enkelt nat.......
Jeg spurgte om der var andre steder, hvor vandet bliver lukket om natten.....
tilføjet af

Din mening

er mig så ganske og aldeles ligegyldig.
Men herregud, du kan åbenbart ikke læse....
tilføjet af

Det er hver eneste nat uden varmt vand

de sidste 4-5 år.
tilføjet af

Er der andre der ikke har varmt vand om natten?

............
tilføjet af

Tak for dit svar.

Ja, i første færd var mit indlæg skrevet for at høre, om andre havde fået trukket disse 2. verdenskrigstilstande ned over hovedet.
Det er ikke vedtaget på en generalforsamling.
Det blev bare gjort, vi var adskillige der ringede til vores formand, dén dag de helt lukkede for vandet (for at ændre indstillinger), og han sagde bare, at det var inde fra vandværket, at de havde lukket for vandet ......
Ok, vandet kom igen efter nogle timer, og dén nat startede det med, at vi ikke havde varmt vand om natten.
Der er aldrig kommet en forklaring på det.
Vores udgift til varmt vand er det samme eller rettere mere end for 4-5 år siden, da det her begyndte, så nogle må jo score besparelsen.
tilføjet af

Se da efter hvad manden skriver

Inden du begynder med dit "rolig nu" DET HAR STÅET PÅ I 4 ÅR!! Jeg synes han er meget rolig.
tilføjet af

LO kan hjælpe dig

Skynd dig ned til dem. Jeg har svært ved at forestille mig det er lovligt.
tilføjet af

du er

ikke den eneste, i vores afdeling lukker de for det varme kl.23.00, til 06.00. og det er både for varmt vand, og varmen. Så det er pisse koldt når man vågner om morgen... og det har stået på i de sidste 6 år.
tilføjet af

Ikke acceptabel

Så kan jeg godt forstå at du er knotten, det syntes jeg heller ikke er ok.
Men det kan vel undersøges, enten ved Lejernes Landsorganisation eller Advokatvagten. Kommunen har også et huslejenævn, de tager sig også af sådan nogle ting.
Det siges godt nok at kolde bade er sundt, - - mennn... alt med måde
Held og lykke
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.