6tilføjet af

De Radikale koster os 14.000 om året

Med regeringens udspil til et sæt nye regler for installation af solcelleanlæg har den radikale energiminister, Martin Lidegaard, begået et klokkeklart løftebrud over for de mange boligejere, som har købt et solcelleanlæg i forventning om, at regeringen ikke vil lovgive med tilbagevirkende kraft.
Martin Lidegaard har således udtalt til Jyllandsposten den 3. oktober, at ”De, der har investeret i solceller, kan dog sove helt roligt om natten. Vi kommer ikke til at lave lovgivning med tilbagevirkende kraft. Men fra det øjeblik et nyt forslag er fremlagt, vil ordningen være ændret.”
Økonomien i de eksisterende anlæg bliver dermed markant forringet. Fra at spare cirka 3,50 kroner pr. kWt i 2023 - beløbet er inklusiv prisstigninger - falder besparelsen med ministerens forslag til de nævnte 60 øre pr. kWt.
Rent økonomisk betyder det, at den årlige besparelse efter 10 år falder fra små 17.000 kroner til cirka 3.000 kroner for et standard-anlæg på 6.000 kWp. Dermed bliver økonomien i et anlæg voldsomt forringet.
Flot gået... Med tilbagevirkende kraft 😃
http://penge.dk/article/159112-radikalt-loftebrud-koster-solcelleejere-14000-kroner-arligt
tilføjet af

Jeg elsker Martin Lidegaard.

Han var god som Tjener Frandsen.
tilføjet af

Jeg elsker Martin Lidegaard.

Det kunne være han skulle været blevet der så 😉
tilføjet af

De Radikale koster os 14.000 om året

Som I vel har bemærket,
har de borgerlige partier VK sat bremsen i,
og vil nedlægge et veto,
som i sidste ende betyder,
at der ikke kan røres ved disse investeringer,
de første 20 år.
Men her er endnu et eksempel på,
hvad de røde kan finde på.
Først narrer de os til at investere,
for derefter at tage os i røven.
Det er endnu en kriminel handling, de her er forhindret i at udøve.


Med regeringens udspil til et sæt nye regler for installation af solcelleanlæg har den radikale energiminister, Martin Lidegaard, begået et klokkeklart løftebrud over for de mange boligejere, som har købt et solcelleanlæg i forventning om, at regeringen ikke vil lovgive med tilbagevirkende kraft.
Martin Lidegaard har således udtalt til Jyllandsposten den 3. oktober, at ”De, der har investeret i solceller, kan dog sove helt roligt om natten. Vi kommer ikke til at lave lovgivning med tilbagevirkende kraft. Men fra det øjeblik et nyt forslag er fremlagt, vil ordningen være ændret.”
Økonomien i de eksisterende anlæg bliver dermed markant forringet. Fra at spare cirka 3,50 kroner pr. kWt i 2023 - beløbet er inklusiv prisstigninger - falder besparelsen med ministerens forslag til de nævnte 60 øre pr. kWt.
Rent økonomisk betyder det, at den årlige besparelse efter 10 år falder fra små 17.000 kroner til cirka 3.000 kroner for et standard-anlæg på 6.000 kWp. Dermed bliver økonomien i et anlæg voldsomt forringet.
Flot gået... Med tilbagevirkende kraft 😃
[quote]http://penge.dk/article/159112-radikalt-loftebrud-koster-solcelleejere-14000-kroner-arligt[/quote]
tilføjet af

De Radikale koster os 14.000 om året

Ja, og det scorer bestemt ikke stemmer herhjemme [!] Personlighedsspaltning tror jeg nogen kalder det...
tilføjet af

Det er begrundelsen for....

At jeg ikke vil søge tilskud til et solcelleanlæg.
Regeringen skal squ ikke vide, at jeg vil bruge strømmen selv.
Jeg stoler nemlig IKKE på regeringen - de giver med en hånd og tager med den anden.
tilføjet af

Det er begrundelsen for....

Øhhhh.....
Hvad vil du sige med disse ord?



At jeg ikke vil søge tilskud til et solcelleanlæg.
Regeringen skal squ ikke vide, at jeg vil bruge strømmen selv.
Jeg stoler nemlig IKKE på regeringen - de giver med en hånd og tager med den anden.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.