2tilføjet af

Dannelse uden uretfærdige Fordomme

Hvordan virker fordomme❓(og negative forventninger❓)
Hvilke sociologiske konsekvenser har fordomme i diverse sociale miljøer fx i landkommuner, nærmiljøer og hvordan opleves, erfares og mærkes de af henholdsvis udeforstående, fordomsfulde og fordømte❓
Etablerer fordomme og negative forventninger normalt/alment en sociokulturel paradoksfænomenologi hos de fordomsfulde der som en anden "syndsforladelse/dogme" på en måde innoverer dem en forståelse til at mestre ligegyldighed og tilsidesættelse (apartheit/diskrimination) på baggrund af den psyko eller socio interne fordom❓
Og hvilke grundlæggende forudsætninger bibringer fordomsfuldhedskulturen ; demokratiet som samfundsinstitution❓
Der er jo fordomme og fordomsfuldheder ; ser man på et sociologisk fænomen som anbragte børn og unge så er det bare syv procent af disse unger der gennemfører en gymnisal uddannelse og det er udenfor enhver tvivl klart at de repræsenterer en gruppe der under bedre forhold og fx færrer fordomme kan gøre det bedre end det , så hvis det ikke er fordi deres opvækst er tilført fordomme, hvad er det så der medfører at de ikke får bedrer og mere uddannelse endda under og efter en opvækstperiode med myndighedernes omsorgsinstitutioners varetægt ??
Men myndighedernes omsorgsindustri er måske ikke en solid arbejdsplads med en tilstrækkelig etisk virksomhedsplan, der søger at sikrer børn og unge en optimalt socialt succesiv tilværelse, men snarere en standardiseret normalitetsfanatisk middelmådig socialt urealistisk fordomsfuld normalitet❓
. . . hvor blev forhåndsvisningen af ??
tilføjet af

Kort sagt hvor går grænsen mellem mistroskultur og

Kort sagt hvor går grænsen mellem mistroskultur og fordommene, fordi forbeholdemhed og fordomme er ikke helt det samme, og mistro heller ikke . . . Og der er de sociohumanitære perspektiver og referencer ; i forhold til og imellem både de som har enten fordomme, fobeholdenhed eller mistro og så de personer eller persongrupper der fx uforberedte oplever og forholder sig til konsekvenserne af fordomme, forbeholdenmhed eller mistro . .
Og hvad er selve den sociologiske kontekst i forhold til begreber som fordomme, mistro og forbeholdenhed . . ?
tilføjet af

dit problem er

at du tillægger samfundet alt for ædle motiver. Det handler om kontrol, magt, grådighed og meget mere.
Det kan man så flette sammen til en hetz mod dem, som står i vejen for ens ambitioner.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.