30tilføjet af

Dagpenge på 27.000 kroner

Det er den værste krise siden 2. verdenskrig
Kortere dagpengeperiode men med langt flere penge. De Radikale klar med forslag til reform af dagpengesystemet
Nu vil Radikale skære ned ned på dagpenge perioden til 2,5 år og derved tvinge folk i arbejde, som ikke er der - det betyder du skal TVINGES til at tørre røv på de ældre
Ja man forstår godt de ligger på spærregrænsen sammen med enhedslisten
tilføjet af

Sludder

Krisen i 90 erne var værre.
tilføjet af

havde du tænkt dig

at vi skulle blive ved med at betale dig i flere år for at gå og 'tørre røv' på dig selv?
Synes du skal lette den og se at tjene dine egne penge.
Vi der arbejder +40 timer om ugen gider ikke at betale for dig længere end den rimelige tid det kan ta' at finde et passende arbejde. 2,5 år er mere end rigeligt!
Og hvis det viser sig at du ikke ka' finde et 'passende' arbejde, ja så synes jeg faktisk det er mere end rimeligt at du gør dig nyttig ved at hjælpe folk der har brug for omsorg.
tilføjet af

De Radikale

Det Radikale parti har aldrig haft nogen berettiggelse til Folketinget.
De er fulde af pladder humanisme, selv den med dagpengene har de vendt til at det er for at gavne den arbejdsløse...
jeg kalder det omvendt pædagogik på topplan.
tilføjet af

Netop, lige mine ord

Kan man ikke gøre sig nyttig på den ene måde, så kan man på den anden.
Men dovne mennesker tænker selvfølgelig ikke nærmere over begrebet "at gøre sig nyttig".
tilføjet af

typisk selvstændige..

nu ka de selvstændige i dk ansætte polakkere til 70,-
tilføjet af

må ikke håbe

tilføjet af

40 timer

du forstår da at ta arbejde fra arbejdsløse med alle dine overtimer, er dine udtalelser ikke lidt dobbeltmoralsk ;-)
tilføjet af

27.000

hvad mener du med kr. 27.000-.
er det penge som du får i understøttelse--og er det før skat? Du mangler nogle eksakte oplysninger før du bare kaster dette problem (for dig) ud til debat.
eks revisor
tilføjet af

hvordan

mange mennesker, som nu denne tråds starter bare helt kritikløst ser forskellige medier og blindt tor på alt.
Samtidig ogå at der er folk der for alvor kan tro de blot skal gå derhjemme og klø sig i r.... uden at lave noget så længe der findes blot et job de kan bestride også selvom det ikke lige er deres normale fag. Man er forøvrigt også forpligtet til at søge andre fag end kun sit eget hvis man er ledig.
jeg har også bemærket at mange af de der brokker sig mest er de der i stedet for at søge arbejde sætter sig på sin flade og siger ja nu er jeg så ledig, i stedet for at gøre noget ved det, for det kan lade sig gøre hvis ellers man elv vil.
tilføjet af

Tørre røv på de gamle

hvis det er der jobbet ligger, så er det fandeme der du skal arbejde, eller= 0 kr. Der er ikke plads til fine fornemmelser
tilføjet af

Jeg ansætter ikke polakker

Derimod god, dansk bundsolid arbejdskraft. Den findes dog trods alt stadig 😉
tilføjet af

sådan

http://i.pol.dk/politik/article554847.ece
http://avisen.dk/radikale-dagpenge-skal-op-paa-27000-kroner_96912.aspx

Man får intet ud af at tvinge folk til at ta et arbejde som de slet ikke har interrese i - de bliver alligevel fyret netop pga det.
det drejer sig om at SNAKKE sig ind til de ledige og høre hvad de interresre sig for, eller udanne dem videre
Jeg tvivler på at en ung halvfed arbejdsløs smed kan se noget i at sidde og made en gammel dame i ældreboligen til 90,- i timen
tilføjet af

tror du selv på den

så du vil hellere ansætte en dansker der får 130,- til at slibe metal, end en polak til 80,-
hvem prøver du at narre her? *lol*
tilføjet af

Vrøvl

jeg arbejder som leder i et inetrnationalt firma, hvor kontrakten er 40 timer uden mulighed for ændring. Der bli'r ikke udbetatlt overtid.
tilføjet af

Idioti

hvad har de Radikale dog gang i?? Vil man have så høje dagpenge, kan man jo tegne en lønforsikring, og det HAR man råd til i den periode, hvor man tjener 27000 plus. I stedet for at skære i dagpengeperioden skulle man hellere uddanne folk på flaskehalsområder. Det er pjattet bare at vente på, at det går over! Det gør det ikke foreløbig.. ligesom manglen på lærere og sygeplejersker er kommet for at blive, medmindre noget drastisk gøres
tilføjet af

og dine ansatte?

så du sidder alene på fabrikken og arbejder...?
tilføjet af

Beviser?

Hvad beviser dine links?
Har du selv læst dem?
Der står bl.a at der er UDSIGT til den værste krise i 50 år, når men kigger world wide.
I DK har vi slet ikke nået det niveau vi havde sidst, med 300.000 arbejdsløse, og 20 gange så mange tvangauktioner nu. Der udover kom renten på lån op på 22%
Gerne beviser, men ikke løsrevne link.
Du kan ellers håbe hvad du vil, men det går faktisk rigtig godt.
tilføjet af

Helt sikkert

og disse polakker gider arbejde for lønnen.
tilføjet af

De Radikale Halvmåner ryger ud næste gang

Ingen hører på hvad de siger.
tilføjet af

ikke en fabrik

der er faktisk virksomheder der laver andet en produktion. Og nej jeg har ikke nogen ansatte, men leder den kreative process. Men hvad rager det egentlig dig?
tilføjet af

Uvidenhed igen igen

Sæt dig ind i tingene først ikke...
90Kr. i timen?? Nej du. ca. 110-120kr i timen er hvad man får... Så prøv lige at undersøge det først ik??
Og selvfølgelig skal man tvinge folk i job efter en hvis periode. Tænk på hvor mange der har læst i årevis på universitetet velvidende at der er en KÆMPE arbejdsløshed indenfor deres område. De kan jo ikke gå på dagpenge hele livet vel??? Nej dem der er urealistiske omkring hvad de gerne vil, må sku tage det de kan få.. Og så vågne lidt op!!!
tilføjet af

her er din uvidenhed:

her er din uvidenhed:

http://di.dk/DI/Presse/Nyhedsoversigt/Pages/NyhedsoversigtfraDIfredagd1maj2009.aspx
"Østarbejdere presser ufaglærtes løn med tusindvis af kroner
Inf s.4
Fra i dag kan danske virksomheder ansætte østeuropæere til en løn langt under dansk niveau. Det vil udløse et massivt lønpres på de ufaglærte og et arbejdsmarked med flere løstansatte, der ingen rettigheder har, lyder det fra forskere, der mener, fagbevægelsen går en vanskelig fremtid i møde.
- Nogle af de virksomheder, der ikke har tegnet overenskomst, vælger nok at benytte sig af de billigere muligheder. Det advarer vi dog imod i DI, siger chefkonsulent Martin Steen Karbongo, DI. "
tilføjet af

så vælger

jamen så tror vi da på "revisoren" istedet for alle de postet links rundt om i verden...
tilføjet af

Rigtig god ide

Skatteyderne skal ikke betale for at folk går derhjemme og fiser den af. For mange er der ikke den store forskel på om de får dagpenge eller løn. Derimod er det en katatstrofe at gå fra f. eks. en løn på ca. 35 kilo til 15 om måneden. Da de fleste normalt får job indenfor maks 6 mdr. er det et rigtigt godt forslag. Se at få det vedtaget.
tilføjet af

Det er en misforståelse

efter ni mdrs ledighed kommer man i aktivering, og efter toethalvt år er man i aktivering hele tiden, fuld tid. Man går altså ikke og "fiser den af" efter så lang ledighed, der er man igen i sving for dagpengene. Vil man fise noget af, skal det ske indenfor de første ni mdr (hvis man er 30 plus).
http://www.ma-kasse.dk/Emneindex/Ledighedsforloebet.aspx
Selv tror jeg næppe, at ledige generelt er så dovne, som du går og forestiller dig.. Men alt andet lige, hvis du er bange for at betale til affisning, skulle du netop være imod at betale en højere sats i kort tid, eftersom folk senere i forløbet er i aktivering.
Og hvis det er en katastrofe at gå fra en høj løn til dagpenge på 15000 kr/måned, ku man jo overveje at tegne sig en lønforsikring og have næsten fuld løndækning under det første års ledighed.
tilføjet af

Da ikke i det offentlige

dit paphoved. Det var det jeg kommenterede på. 🙁
tilføjet af

skal ikke overstige min løn

jeg mener ikke at dagpengene skal sætte højere folk skal bare sætte sig i noget der kan løbe rundt også selv om de går ned indtjenning.
men 27000, jeg tjener kun 20500
jeg har selv købt hus med kæresten og vi har sat os så selv om den ene af os miste jobet og gik på su så vil vi stadig havde råd til at blive i huset
tilføjet af

Forslaget går på

MAX 2700, dvs. du vil selvfølgelig aldrig stige i forhold til din nuværende løn,hvis du kommer på dagpenge. Alligevel en dårlig ide - efter min mening. Pengene skal gå til folk, der er ringe stillet - og ikke kun til dagpenge, men til at støtte oprettelse af nye arbejdspladser, uddannelse etc, ikke til dem, der har tjent godt og kunne have tegnet lønforsikring
tilføjet af

misforstået

tro du misforstår mig, men jeg det vil irt. mig hvis folk kan få flere dagpenge end jeg kan få i løn, hvis de ikke kan klare det hårde tidere så er det ikke min skyld.
jeg har levet op hvor mine forældre er forgældet og stor set ikke har nogle penge så jeg ved man skal altid sørge for man kan klare sig på det miste man kan få.
tilføjet af

og hvad

er der saa i vejen med det?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.